Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki. Mulla viikkoja takana 13+4 ja oon vasta nyt ruvennut oksentamaan!!! Nyt oon kolmena päivänä oksentanu ja eilen sen tein 3 kertaa... Onkohan aivan normaalia? Yleensä täs vaihees pahoinvoinnin pitäisi jo loppua... Onko muilla tätä "ongelmaa"?

Mullakin on nyt ollu viimeviikosta ihme yökkäilyä vaikka alusta asti vaivannut etominen on vähentynyt selvästi. Mutta noi oksetuskohtaukset tulee esim. jostain hajusta tai vaikka hampaiden harjaamisesta. Oksu ei ole tullut kuin kaksi kertaa mutta tuo yökkäys on ilmankin sen verran voimakas että tuntuu mahassa ikävältä pitkään.

Ihmettelen kyllä itsekin mistä johtuu moinen.

Mää oon saanu hirveen räkätaudin tähän päälle ja se tekee kyllä sen, että yököttää, kun valuu limaa kurkussa ja samoin, jos joutuu yskimään. Muutenkin vähän huono olo, niin ei kyllä tunnu sopivan tää raskaus samaan syssyyn ollenkaan. Saati sitten perjantain tentti -_-

Omena, mulla on sellanen kirja kun "what to expect when you're expecting" ja siinä sanotaan että toisen kolmanneksen alkaessa monella alkaa vihdoin paha olo helpottamaan, joillakin se jatkuu vielä pitkälle raskauteen ja muutamilla se on vasta alkamassa...!

Eli se on vaan valitettavasti tässäkin asiassa niin, että se mikä on yleisintä ei ole välttämättä sun kohdalla totta.

Ai saakeli, onneksi on etäpäivä. Aloin selata Project Maman paksuus-postauksia ja hirnun täällä vedet silmissä. Kiitti Lucy! :grin

Olen ko. plogia joskus ennenkin jonkun linkkaamana lueskellut ja tykännyt tyylistä mutta nyt kun alkaa olla omakohtaista kosketuspintaa aiheeseen niin iskee ihan täysiä.

Ehkä tästä selviää:D töis vaan saatta olla melko tukalaa... Eilen olin neuvolassa ja sielä sanottiin että veriryhmä on B- eli ilmeisesti ei mikään paras.. Mulla on aina vähän huono tuuri, mutta toivottavasti lapsi on terve!

Miinusveriryhmä on riski jos vauva on plussaryhmää. Äidin keho voi silloin alkaa tuottaa vauvalle haitallisia vasta-aineita. Mutta ekassa raskaudessa harvoin on mitään ongelmia ja toisessakin ne pystytään aika hyvin välttämään. Asiaa kuitenkin seuraillaan raskauden edetessä, jotta huomataan ajoissa jos vasta-aineita alkaa muodostua.

Oli kauhee kiukku ja väsymys ja nyt luen tota Project Mama-blogia ja kikatan täällä jalat heiluen. Ei mulla muuta, netti on ihana keksintö!! :D

Mää oon saanu hirveen räkätaudin tähän päälle ja se tekee kyllä sen, että yököttää, kun valuu limaa kurkussa ja samoin, jos joutuu yskimään. Muutenkin vähän huono olo, niin ei kyllä tunnu sopivan tää raskaus samaan syssyyn ollenkaan. Saati sitten perjantain tentti -_-

Mulla kans räkätauti. Aamulla saa oksennus kurkussa räkiä altaaseen. Jopa nenän niistäminen saa yökkäyttämään :sick009

Toi Project Mama-blogi sopii kyllä mulle kun nenä päähän! Sellasta suoraa puhetta eikä mitään liiallista söpöilyä ja imelyyttä :P

Omena: Sulla on melko harvinainen veriryhmä, eli jos kriteerit täyttyy ni kannattaa verta luovuttaa sitten joskus hamassa tulevaisuudessa. Kaikkienhan sitä kannattas luovuttaa, mulla ei vaan toi Hb-arvo ole koskaan yli tota vaadittua 125 :oops: paitsi jos vedän hevoskuurin rautaa... Mutta raskauden suhteen on tosiaan noi Nipsumukin mainitsemat vasta-aineet ne merkitykselliset ja niitä sitten seuraillaan verikokeilla raskauden edetessä. Muistaakseni anopille oli jotain hoitoja (verensiirtoja???) jouduttu tekemään, just noiden vasta-ainejuttujen takia, tai voi olla puhunu omiaankin :) Itellä on A+ ja miehellä B-. Yritin taannoin selvittää mitä meidän lapset mahtais olla tällä yhdistelmällä ni lopputulos oli, että ne voi olla ihan mitä vaan :grin

Eikö lapsen veriryhmää selvitetä synnärillä? Mä oon aina tienny veriryhmäni ja kuvittelin että se on jo määritetty syntyessä. En oo tullu kysyneeks että mistä äiti sen tiesi. Tosin oon tullu maailman leikkauksella eli olisko sit sen takia selvitetty. Ihmetelly vaan miks suurin osa kavereista ei tiedä omaa veriryhmäänsä, et onks niiden äiti unohtanut kertoa sen :p

Aika puusilmä olen, mutta en toivottavasti niin sokea, että olen kaikkien kolmen lapsen papereista missannu tuon veriryhmän :eek:

Vauvalta otetaan heti syntymän jälkeen napaverinäyte josta mun mielestä tutkitaan ainakin happo-emäs tasapaino, happi ja kilpirauhashormoni taso ja joskus on sitten joitain lisätutkimuksia esim. 1 tyypin diabetekseen liittyviä tutkimuksia, mutta niihin ylimääräsiin kysytään aina lupa. Muistelisin, että esikoiselta jäi toi näyte kokonaan saamatta, kun napanuora oli niin lyhyt, että ylttyi just syntymään, mutta ei muuta. Sitten katkaisun jälkeen ei enää verta saatu, mutta ei se mitään haitannu. Osastolla saattavat napsia sitten sokeriarvoja kantapäistä jos on vaisuja vauveleita.

Ite sain tietää veriryhmäni tosiaan vasta ekan raskauden aikana :)

Olin tänää neuvolassa, 13+3! Painoa tullut alkuraskaudesta 7KILOOOOOOOOOOO APUAA!!!! Ja oikeesti jo huonon oloni takia en ole kyllä syönyt mitään likaa, mutta pakko hyväksyy!! No sit... Sisä tutkimukses kohdunsuu punoitti, kääk? Mitäs sekin mahtaa tarkoittaa? Sit mul on ollut ennen raskautta uloste näytteissä verta vähä n, niistä otettiin kontrollit ja tadaaaa, vertahan sielläno ongelma on se että kun oireita ei juuri ole eikä pukamia, asia annetaan olla ja tähystykseen synnytyksen jälkee ! Ja tietty kun menee googlailemaan asioita..... Ei hyvä:(
Mutta sydänäänet kuuluu, istukka edessä, 157!!! Ettei vaan tyttö ois ❤❤❤
Sori tilitys

Toivottavasti ei Nala ois mitää vakavaa.. ja eikä aiheuta turhia kipua se ongelmasi. Googlettamalla saa kyl kaikki hirveimmätki pelot heräämään.

Mut kiva, et pien sydän siel tykytti! :)

Mulla on alkanut rinnat vuotamaan jo nyt! Monesti öisin ku on nukkunut kyljellään ja rinta on vähän puristuksis niin tulee sellasta kirkasta nestettä niin että paita on aivan märkä... Onko muilla vastaavaa?

En oo huomannu ite, et ois vuotanu.. Tosin käyn niin kuumana, et en kerkeis ees huomaamaan, kun on kuivunu jo kuten vesi saunan kiukaalle! Mut toivon, ettei vielä..

Täällä sitä odotellaan naistentautien päivystyksessä ultraa ja tutkimusta vuodon takia.. Tänään taas lisääntyi vuoto ja tuli pientä hyytymää sen mukana! Kylläkin ruskeaa edelleen mutta kävin terkkarissa eka ja sieltä lähettivät tänne varmuuden vuoksi. Kipuja on jonkin verran mutta kohdun tutkiminen ei sattunut. Vastasi myös lääkärin mielestä koon puolesta viikkoja... Ihan kamalaa tää silti on!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin