Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joukkoonne liittyy yksi lisää :) Positiivinen testi tehty jo perjantaina 13.9., mutta nyt vasta uskaltaudun sanomaan asian ääneen muille kuin omalle miehelle (ja lääkärille :D). Toivottu ensimmäinen kyseessä.

Tänään olin alkuraskauden ultrassa ja kaikki oli hyvin, näin sen väpättävän sykkeen ja lääkäri antoi kuviakin mukaan (vaikkei se olekaan vasta kuin pieni klöntti :D) :happy093

Lääkärin laskujen mukaan tänään 6+5, mutta mittojen perusteella 7+1 eli LA ainakin raskauskiekko.fi:n mukaan 21.5. Kierrot on olleet aika epäsäännölliset, mutta mun mielestä toi viimeinen oli vaan 25 pvää, joka sitten saman sivuston mukaan täsmäisi viikkoihin 7+1.

Ensimmäinen neuvola vasta 16.10.

Heippa, ilmottaudun kanssa mukaan, eli tämä on kolmas raskaus, toinen synnytys. Tein plussa testin 8.9, ja nyt olen viikolla 7+6 eli laskettu olis 17.5. :) Esikoiseni syntyi 25.5-09, ikäeroa tulee rapiat vajaa 5v. Kävin nlassa ultrassa tiistaina, tuolloin oli viikot 7+3, ehkäisy jäi keväällä pois (e-kapseli). Olen siis 23v ja hyvinkäältä:p

Paljon uusia ja ihania ultrauutisia jo monella <3 isot onnentoivotukset jok'ikiselle! Itse olen vähän hiljaisempi tällä palstalla, kun on niin vaikea välillä ajatella todellakin olevansa raskaana. Tätä kuitenkin ollaan nyt päälle vuosi odotettu ja melkein se vuosi yritettykin. Oireet on aika vähäiset. Väsymystä on sekä iltaisin on todella kylmä (yöt meneekin sitten hikoillessa) ja mieleen tulee nopeita mielitekoja, kuten eilen pitsaa. Etovaa oloa on välillä ollut mutta sekin todella vähäistä. Mutta eiköhän kaikki ole kaikesta huolimatta hyvin :) kovin olen jo toivottanut tulokkaan tervetulleeksi elämäämme. En malta odottaa, että saan kertoa muille perheenjäsenille!!

Me peruttiin se varhaisultra, sillä se olisi ollut niin kallis ja sillä rahalla saisi vaikka mitä pienokaiselle. Eikä se varhaisultra kuitenkaan mitään muuttaisi. Mutta olisin jo niin mielelläni halunnut kuulla, että meidän pikkuisella on kaikki hyvin. Nyt pitää vain jaksaa toivoa. Neuvola on 14.10 ja sieltä sitten varaillaan aikaa nt-ultraan. Toivottavasti sen saisi jo vähän aikaisemmin, sillä verukkeella vaikka, että kuukautisten alkupäivästä laskettuna (28-päivän kierrolla) olisin jo 9+.

Minä en myöskään halua ketään tuomita menneiden vuoksi. Minusta on jopa hienoa, että uskaltaa tehdä niin isoja päätöksiä vaikka tietää, ettei niiden kanssa ole helppo elää. Vaikka jokainen ihminen ja eläin on elämisen arvoinen, niin lastensuojelussa työskennelleenäni huomaan, etteivät kaikki lapset saa sellaista elämää, joka heille kuuluisi. Se on surullista. Nojoo, haluan vain sanoa, että tsemppiä odotuksiinne ja uskon, että rakastatte tulevaa lastanne sitäkin enemmän :)

Niin ja eilen istutin kukkasipulit maahan. Jotenkin ihana ajatus, että kun sen työn tekee nyt, niin se palkitsee sitten keväällä ;) katsotaan tuleeko niistä lopulta yhtään mitään.

Tervehdys kaikille!

Mukaan ilmottautuu "konkari" eli lapsia on tuvassa juoksemassa jo kolme ja neljäs vaikuttaa olevan tulossa toukokuun loppupuolella. Hän onkin sitten sisarussarjan viimeinen jos kaikki menee hyvin eikä mitään superyllätyksiä tule. Ikää on tälle mammalle kertynyt 32 vuotta ja matkan varrella myös kaksi todennettua keskenmenoa on ollut.

Esikoistaan odottaville voin kertoa, että aina tämä odotus on vaan yhtä jännittävää :excited001

Ainoa raskausoire minulla on pahoinvointi, joka vaikuttaa pahentuneen kerta toisensa jälkeen. Edellisessä raskaudessa olin 3vko ihan poissa pelistä, kun kahdesta ensimmäisestä selvittiin pienellä kuvotuksella. Merkit viittaavat vahvasti taas siihen, että wc-pönttö on hyvä ystäväni tulevina viikkoina :eek:

Heipsan!

Täällä olisi kanssa yksi 20v. odottaja joukkoon mukaan pyrkimässä, jotenkin hassua kun ei ole ikinä tullut edes juuri missään foorumilla käytyä saati sitten että itse olisi tullut kirjoitettua.. Mutta näitä juttuja lueskellessa tuli sellainen olo että tänne minäkin voisin mukaan liittyä :p

Elikkäs ensimmäistäni odottelen, miehellä pari lapsukaista ennestään. Aikas lyhyellä yrityksellä tärppäsi, vaikka siinä vaiheessa se kolmisen kuukautta tuntui pitkältä ajalta ja suu loksahti auki kun neuvola täti totesi että "lyhyelläpä yrityksellä ootte päässy". Viikolla 11 oltaisiin ja ensi viikolla ekaaan ultraan pitäisi hipsiä :)

Olen vissiin oireiden puolesta päässyt aika vähällä kun lähinnä on ollut noi puskurit arkana ja kiitettävä väsymys. Tänäänkin yövuoron jälkeen oli pakko pysähtyä P-paikalle hetkeksi torkahtamaan kun ei yksinkertaisesti vaan pysynyt hereillä..:sleep002

Täällä kanssa yksi odottava, LA on laskurilla laskettuna 30.5.2014 :)Viikolla 6+4 menään tällä hetkellä ja hyvin voidaan-pientä väsymystä ja etovaa oloa aamuisin ja iltaisin iskee jäätävä kylmyys. Ensimmäinen neuvola on 24.10 ja siellä sitten saan aikaa ensimmäiseen ultraan jota odotamme jo kovin miehen kanssa. Tämä tulokas on meidän toinen, meidän esikoinen syntyi syyskuussa 2011 eli juuri täyttänyt 2vuotta. Ikää tällä mammalla 26v.

Kiva päästä vaihtamaan kuulumisia muidenkin odottavien kanssa!:angel1

Täällä myös yksi toivottavasti terveen vauvan ensi toukokuussa synnyttävä. Positiivisen testin tein 3.10. Ihan varmaksi en osaa sanoa, missä viikossa mennään.

Minulla kun tilanne on se, että ehkäisyimplantaatti poistettiin 20.8. ja kierron mukaan kuukautisten olisi pitänyt alkaa 22.8. Näitä kuukutisia ei kuitenkeen koskaan tullut. Siitä syystä teinkin testin 13.9., mikä kuitenkin oli negatiivinen. Sitten jotenkin jäin vain odottamaan ja toivomaan, että ne kuukutiset tulisivat, jotta tietäisi, että kroppa olisi alkanut toimimaan ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja normaalikierto taas alkaisi (kun monillahan voi ehkäisyn lopettamisen jälkeen mennä kauankin, ennen kuin kuukutiset tulevat ja kierto normalisoituu). Niin, minä siis jotenkin oletin kroppani olevan vaan nyt sekaisin, koska mitään voimakkaita ja todella selkeitä raskausoireitakaan ei ole vielä ollut.

Sitten oli viimeviikonlopuksi juhlimista tiedossa ja ajattelin, et tehdään nyt omantunnon vuoksi se testi, ettei sitten myöhemmin harmita, jos on raskaana tullut juotua. Noh, onneksi tein :) Tärppäsi sitten ekasta kierrosta ehkäisyn jälkeen.

Ihan tarkkaan en nyt tiedä, että millä viikolla mennään. Jos kierto on mennyt (väliin jääneistä kuukutissita huolimatta) normaaliin tapaan, niin sitten nyt ois jotakuinkin 6+6 ja laskettu aika 29.5. Voi olla vähempikin aika mennyt, joten saatan vielä joutua siirtymään kesäkuunodottajiin. Mutta näin jälkikäteen ja nyt kun tiedän olevani raskaana, ymmärrän myös, että onhan niitä raskausoireita ollut, pieniä ja lieviä tosin, mutta niitä on ollut. Ja jo jonkusen viikon, että sen perusteella tuntuu, että toi 6+6 on aika lähellä ainakin.

Tämä on ensimmäinen raskauteni, ja sanotaanko, että on jo aikakin :) Ikää nimittäin on jo 30 vuotta ja lapsen isällä 34. Isällä tosin on jo 7-vuotias poika edellisestä suhteesta.

Nyt sitten jännätään sitä, että missä vaiheessa sitä todellisuudessa mennään. Neuvolantäti on lomilla, maanantaina sitten sinne pitäisi soitella ja ekaa aikaa varata.

Niin ja kovin tässä koitellaan vielä sisäistää tätä asiaa, siis että ihan oikeesti ymmärtäisi sen, että todellakin on raskaana :grin Mutta eiköhän sen kohtapuolin todemmaksi muutu :)

Nyt on olo onnellinen :) Perjantaina oli uusi ultra ja nyt siellä näkyi masuasukki. Sydän jumpsutti kauheaa vauhtia :love2
Alkion mitta vastasi viikkoja 7+6, jolloin LA olis 24.5. Mutta lääkäri sanoi, että virallinen LA määritellään vasta nt-ultrassa. Mulla olis ollu torstaina neuvola, mutta peruin sen, kun ei ollu tietoa löytyykö kohdusta elämää. Täytyy nyt sit heti maanantaina soittaa uus aika.

Olo on aika epätodellinen ja edelleen pelkään, että menee kesken. Aion tänään kertoa vanhemmilleni, että meille tulee vielä yksi lapsi. Äitini todennäköisesti hiukan järkyttyy, mutta jospa tokenisi nopeasti. Omalle siskolleni ja miehen siskolle olen kertonut ja parille kaverille. Omille lapsille kerrotaan varmaan vasta parin kuukauden päästä. Meidän 7v on jo pari vuotta sanonut, että äidin pitää synnyttää tyttövauva, mieluiten jo huomenna :laughing002 Meillä on siis kaksi poikaa, 6v ja 7v. Eli tää olis iltatähti ja kyllä toivon tyttöä. Tosin olin molempien poikien raskausaikana yhtä oireeton, joten vahvasti epäilen tämänkin olevan poika.

Minulla ei ole juurikaan mitään raskausoireita. Aamulla saattaa hiukan olla etovaa oloa hetken, mutta menee ohi, kun juo lasin vettä. Alavatsaa vihloo, kun aivastaa tai kääntyy kyljeltä toiselle. Nuo ovat ainoat oireet. Melkein toivoisin, että olisi tosi paha olo, jos se sitten merkkais, että tyttö olisi tulossa :)

Hello! Täällä olisi 10 viikkoa täynnä.. Eilen myös saapui dopleri, jolla saatiin äänetkin kuulumaan (helposti kyllä meinaa sivusta napata jonkun suonen äänen, istukka se tuskin on, mutta niin kuuluu kyllä ihan keskeltä ja ihan häpyluun vierestä) :)

Tasan viikko ultraan, mun levikset repeeeeee! ;)
<3

Pahoinvointi helpottanut, enää tulee oikeastaan päivisin huono olo, sekin kun yritän väkisin juoda lisää vettä :)

9+0! Kuukausi sitten tein positiivisen testin :) Aika menny hurjan nopeeta vaikka alussa tuntui et aika on jumahtanu paikoilleen :P Eilen kun käytiin miehen kanssa kaupungilla pongaili hän isiä vaunuja työntämässä ja totesi että han joutuu odottamaan vielä vaikka kuinka kauan ennen ku pääsee itse ylpeenä vaunuja työntämään, ihana<3 Koitin lohduttaa että kyllä se toukokuu sieltä vielä tulee :)

Mun on pakko tulla tänne jutteleen kun tuntuu että tuun muuten ihan höperöks. Oon 5 päivää ihan yksinäni kotona ja ainoo mitä pystyn ajatteleen on mahassa asusteleva pikkutyyppi. Alkaa jo käydä aika pitkäks ja tunnen itteni ihan tyhmäks! Niinhän se on et odottavan aika on pitkä. Pitkät 5 päivää ja varsinkin pitkät 6 kk tulossa mulle. En tiiä miten saisin harhautettua itteni ja ajatukseni välillä johonkin muuhunkin suuntaan. Oishan se kiva että olis muutakin elämää kun raskaana oleminen. On vaan niin outoa kun koti on hiljanen ja tyhjä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Heippa,
olen ollut lukijana vaan, ja nyt heittäydyn itse kanssa mukaan! Tänään 9+0 ja on ollut aika hurja kk. Minulla on 4 ja 2 vuotiaat lapset ja kolmas tulossa. Olen ollut jo varhaisultrassa viikolla 6+0 kohdun ulkoisten raskausksien ja munajohtimen poiston takia.... ja sielä se sydän pikkaisen jumpsutti! :)
Vielä olisi 3 viikkoa kun olisi nt ultra, kääk!!!! Mä olen niin varma että tämä on tyttö, sillä olen joka raskaudessa voinut TODELLA HUONOSTI, pojasta vähemmän huonosti, mutta tästä!!! APua, väänsin ekassa neuvolassa parkua, ja meinasin "luovuttaa"
5-7 oksensin kokoajan, en saanut syötyä mitään, ja olo oli aivan hirvee, huippaa yms... mutta se on nyt rauhoittunut, onneksi! Oksennan vain aamuisin, ja jos ruokaväli menee yli 2h... heh heh.
Tämän raskauden jälkeen , mies menee laittamaan johtimensa kiinni ja piste :) ei enään!
Mutta onhan tämä ihanaa ja jännää, ja toivon ja rukoilen et kaikki menisi loppuun asti hyvin!
tsemppiä ja onnea kaikille muillekin plussanneille, niin juu ja LA olisi 26.5.2014 <3

Hih, dopleri on kyllä hyvä keksintö <3 Kuuntelin juuri äsken taas ja taisi olla liikuntahetki päällä , kun välillä kuului samasta kohtaa niin selkeästi ja sitten katosi ja löytyi toisesta kohtaa <3 Vielä huominen ja sitten ultraan <3

Mulla ruokahalu kasvanut, onhan tolla kotilolla nyt kasvuspurtti menossakin vau.fin mukaan :))
Onnellinen olo! <3

Ihan mieletön päivä! Ensin se oma ultra ja n tunti sitten sain ystävältä puhelun että pyysivät meitä kummeiksi heidän 5 päivää vanhalle tyttöselle... :) ihan paras päivä ever!!

Voi jeekkana, tänää oli eka ultra..... Vatsa ollu sekasin pari päivää ku jännittäny niin kamalasti.... 9+0 oli ja niin pieni ihana pallero <3 <3 <3 Pumppu jyskytti hienosti ja tais Nuutti vähän pomppiakin siellä niin ettei meinannu kunnon mittaa saada...... AH, mikä helpotus se oli..... Ehkä nyt voi alkaa nauttia ressittömämmin ja heti huomenna verikokeita varaamaan, että pääsee pian uudestaan ultraan..... :smiley-bounce013

Moikka! :)
Täällä ilmottautuis toivottua ENSIMMÄISTÄ oottava 23 vuotias äiti :) <3 LA olis 15.5, eka neuvola ja ultrakin samassa on jo ollut, näin pikkuisen sydämen lyönnit :P ensi maanantaina siis olis lääkärikäynti, verikokeet ja niskaturvotuksen kattominen yms, mieheke pääsis kans silloin mukaan ekaa kertaa! Jänskättää, toivottavasti kaikki olis hyvin :) oksentamiseen asti ei mun "oireet" olleet menneet, tosi huono olo vain ja kauhee väsy, mutta olot alakaa pikkuhiljaa helpottaa jee! :) ootan vaa että virkistyis ja jaksais alkaa puuhailemaan enemmän juttuja, ei tunnu vieläkää todelliselta tää raskaus :3 tänään on 10+6, että riskiaika pikkuhiljaa valuu ohi mutta vielä ei kannata hurrata! Outoa, oon vaa lihonu mutta raskautta en osaa mielessä kuvitella :D Muutaku että oon ilonen et tuli nii huono olo alkoholia ja tupakkaa kohtaan ettei ollu homma eikä mikään lopettaa :)

hei odottelijat :) meillä on tänään ollut aika painajaisten päivä. alkuraskauden ultrassa ysi vai kymppiviikolla oli kaikki niinkuin kuuluukin, mutta maanantaina oli niskapoimu-ultra... virtsarakko ja munuaiset olivat suurentuneet. saimme kahden päivän päähän ajan erikoislääkärille ultra-ajan, jossa siis olimme tänään. saimme tietää että pienokaisemme on poika, mutta myös sen ettei pieni tule koskaan näkemään päivänvaloa. :sad001 rakko oli kasvanut melkein puolella ja entisestä todella isosta koostaan... virtsarakko ei pääse tyhjentymään lainkaan ja sen vuoksi munuaiset tulevat tuhoutumaan. lapsivesi tulee loppumaan, jonka vuoksi keuhkot eivät tule kehittymään. että sellasia uutisia meillä.. nauttikaa hyvin menevistä raskauksista siis meidänkin puolesta <3

Takaisin