Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ompa taas surullisia uutisia. Voimia kaikille selviämiseen ja uuteen yritykseen! :sad001

Soitin äsken Perhe Arteen ja varasin varhaisraskauden ultran. Pakko saada varmistus että täällä olisi asiat kunnossa. Joku taisi mainita täällä että jossain on hinta 200€, kuulloostaa kamalan kalliilta. Tuolla mihin oon menossa on 60€ ja sisältää toim. maksun.

Minulla oli keväällä. Raskausoireet hävisi viikolla 11 rinnatkin pienenivät. Ja pitkä perjantai oli kirjaimellisesti pitkä. Sain lääkket kotiin ja pe piti ne lääkkeet sitten käytää. Perjantai oli tosiaan pitkä, uuvuttava ja kivulias. Mutta elämä jatkuu ja täytyy vaa yrittää uudelleen.

Femmina,itku silmässä luin tuota siun tekstiä. Jaksamisia!<3

Silloin kun rupesin mein neitiä odottamaan ni en muuta syönykkää ko pitsaa,hampurilaisia ja kebab ruokaa :D Syynä voi tietenkin olla taustalla ollut stressipohjanen laihtuminen ja muutenkin olen aika laiha pituuteni verrattuna, mutta siitä huolimatta mässäsin kaikkea mitä mieli teki! Ja en oksentanukkaa ekasta raskaudesta ko kerra, sekii oma vika ko työnsin oman turpani liian lähelle kahvinkeitintä töissä :D Muuten olin elämäni kunnossa!! Tein töissäkin kaikkea ylimääräistä ja siivoilin sen minkä kerkesin olin sitte töissä tai kotona :D mielihaluina miulla oli nii hullulta ko se kuullostaakii ni pesesineiden haistelu :'DD Nyt toisen raskauden alussa ei oo kans ollu oikee mitää sen selvempiä oireita ko alaselkä kipua ja sitä nipistelyä oikeella puolella alhaalla. Jos nälkä yllättää ni heti pitää saada suuhun jotain, muuten näklä yltyy liian voimakkaaksi ja tulee paha olo. Vessassakaa ei tarttee ravata nii useesti ko pariviikkoo sitte. Nää oireet ko lieventyy koko aja ni si pelkää et kaikki ei oo kunnossa tai sitte tulee toine tyttö, vaikka salaa toivon sitä poikaa. Mutta jos kaikki menee hyvi ni pääasia on se et laps on terve!!(:

Oon käynyt kahdessa ultrassa, ekassa olin niin onneton uutisista, että lääkäri otti pelkän käyntimaksun 80 € ja toisesta maksoin 220 €, nämä ultrat oli viiden päivän sisällä, jotta rahaa kyllä palanut. Lääkäri ei kyllä toivoa antanut, sanoi ettei voi niin paljoa heittää nuo hedelmöitykset. Sain Dg. sikiön varhainen kuolema ja kohtuun jääminen. Tänää soittivat sairaalasta, että aamulla sinne meno. Tekevät ensin ultran ja ei kyllä pysty kattoo sitä. JA JOS sieltä syke löytyis niin olisi jo pää niin sekaisin, että en tiedä mitä ajattelisin. Mun työntekijätkin tietävät jo miksi olen pois töistä, niin olisihan se uutinen, että olen keskeytyksessä, jossa löytyy syke hmmm..
Mun on pakko vaan järkeillä nämä asiat pääni sisällä, jotta pysyy jotenkin järjissään. Makasin kyllä pari päivää sängyn pohjalla synkistellen, mutta sitten nousin ylös ja mietin ettei tämä näin voi mennä, koska siitä tuli vaan entistä huonompi olo. Pakko se on jatkaa elämää ja miettiä, että tämä ikävä kokemus nyt vaan pitää elää. Kyllä mä uskon, että meillä onni on myöten jonkun ajan päästä ja oon huomannut, että positiivinen ajattelutapa tässäkin parantaa nopeammin niin fyysisesti kuin henkisestikin :love7

Hui, ite en taas voi kuvitellakkaan pesuaineiden haistelua.. Meillä koneessa Fairynapit, nekin muka tuoksuu liian voimakkailta.. Hyh. Pesuaineiden kohdalla kaupassa alkaa oksenttamaan ja se olikin ekoja oireita ennen testiä :D

Virtuaalihalit Femmiinalle.

Tää on mun ensimmäinen raskauteni, ja on ollu hassua huomata, miten useimmat hajut ja maut tuntuvat olevan joko ihania tai kuvottavia. (Toisin kuin migreenin aikaan, jolloin kaikki hajut poikkeuksetta oksettaa...) Melkein joka päivä otan ruokalassakin lautaselle jotain, jota en sitten hajun tai maun perusteella yhtäkkiä voikaan kuvitella syöväni. Niinku vaikka paprikaa. Mielialat menee vähän samaa rataa: joko oon ihan onnessani tai sitten tosi vittuuntunut. Jälkimmäiseen vaikuttaa kyllä myös väsymys.

Hei kaikki ketkä himoitsette hampurilaisia.. Mä tein kotona lämpimiä voileipiä uunissa ja maistui niin hyvälle.

Itikka: tiedän tunteen, itseäni oksettaa pelkästään nähdä esim. Pelkkä kuva cookies-keksistä kun voin heti kuvitella sen ällömakeuden ja rapeuden (jostakin syystä myös rapeat ja kuivat oksettaa, siis suussa, hyi!), tai joku pehmiskuva, hyihyihyiiiiiiiii!
Satsumat jyrää edelleen, olen taivaissa kun niitä puputan :D

onko kukaan muuten vielä kertonut omille lapsilleen raskaudesta?
Itse aion kertoa vasta kun masu alkaa kasvamaan.. Ehkä joskus rakenneultran jälkeen..
Lapset niin pieniä etteivät Ehkä vielä hoksaa ;D

Me ei olla vielä esikoiselle kerrottu kun on sellanen juoruilija että varmaan kailottaa koko kaupungille että äidin mahassa on vauva. Joskus sitten "turvallisilla" viikoilla kerrotaan. Ei ole mikään kiire sen kanssa koska ei hän sitä vielä kunnolla ymmärrä, on nyt 3vuotias. Ollaan kyllä puhuttu pussista naisten vatsoissa missä vauvat kasvaa mutta monta kuukautta on ton ikäisen pitkä aika odottaa niin aikanaan sitten...

Ajattelin osallistua keskusteluun, kun tällainen ajankohtainen foorumi tuli vastaan. Mulla la 28.5.2014 <3 Toivottavasti kaikki tulee menemään hyvin ja saisimme ens kesän alussa ensimäisen pikku vaavelin :) Mulla palelee jatkuvasti ja väsyttää koko ajan. Aamulla herään jostain kumman syystä aina klo 6 ja sitten en saa nukuttua vaikka kuinka väsyttäis. Viikolla tämä ei kauheasti auta, kun käyn töissä, mutta viikonloppuna saan onneksi nukkua päikkäreitä. Muita oireita tällä hetkellä ilmenny menkkakipujen tyyppistä nipistelyä ja välillä tulee sellanen hengästyttävä/tukahuttava olo (vaikea pukea sanoiksi) ja siihen auttaa kylmän veden juominen. Kummallista! Tää raskaana oleminen on kyllä jännää, mietin välillä mitä ihmettä tässä tapahtuu ja tulee tapahtumaan. Olipa kiva löytää tämä foorumi, niin saa jakaa ajatuksia teidän samassa tilanteessa olevien kanssa :)

Kyfi: Miutakii palelee koko aja ihan hirveesti!! Illat on kaikist pahimpia!

Ja pahoinvoinnit on nyt vast alkanu ja nekii painottuu iltaa:/ Aivan kauhee olo. Tänää ko siivosin enne mei tillikan nukkumaan menoo ni piti kyl olla roskis koko aja vieressä. Eikä mikää auta tähä oloo.

Täällä yksi uusi lisää. La 4.5.2014 <3 Esikoista odotellaan. Pahoinvointia ja oksentelua ollut pari viikkoa ja töistä sairaslomaa tämän takia. Lääkäristä määrättiin Primperan pahoinvointilääkkeitä, mutta vielä en ole ottanut kun kuitenkin tolpillani pysyn ja muutenkin mietityttää lääkkeen ottaminen. Onko muilla ollut käytössä pahoinvointilääkkeitä? Töihin pitäisi palata keskiviikkona joten varmasti olisi pakko lääkettä ottaa, kun en voi sairaslomaakaan loputtomiin jatkaa.

Tää saattaa jonkun mielestä kuulostaa kauheelta, mutta tänä aamuna ensimmäistä kertaa yökötti.... Sillai kunnolla!!! JESS!! Oon odotellu sitä pahaa oloa, kuin kuuta nousevaa..... Mulla ei ole minkään raskauden kohdalla koskaan ollu "selviä" raskauden oireita, paitsi väsymys... Mutta väsytää välillä, vaikken oliskaan raskaana ;) Sen viime kertaisen kohdalla ei muistaakseni yökättänyt ollenkaan, ja silloin meni kesken..... Eli toivo elää, että tälläkertaa olis kaikki hyvin... Ensimmäinen neuvola on vasta kahden viikon päästä ja eka ultra sitä seuraavalla viikolla... Jännittää niin, että tulen kohta paranoidiseksi.... =)

Tervetuloa uusille odottajille! Mitä enemmän porukkaa sen mukavampaa :)

Täälläkin elellään oireiden parissa. Välillä vahvempia, välillä lievempiä. Itse ehkä jotenkin rauhoittunut ja sitä rauhassa odottelee kahden viikon päässä olevaa lääkäriä ja ultraa :) Kaikkeen kun ei itse voi valitettavasti vaikuttaa joten ei auta ressailla sen suurempia! Toiveissa tietty että pikkuisella kaikki hyvin ja että loppuun asti mennään :)

Mullakin pahoinvointi painottuu pääsääntösesti iltaan... Eli välillä jopa joutunut syömään aamupäivästä enemmän kun illalla ei mene mitään alas. Miulla pahoinvointiin auttaa ulkoilma! :D ulkona ollessa ei paha olo vaivaa ollenkaan joten iltoisin ollaankin sitten esikoisen kanssa käyty vaunuilemassa yms :)

Ihanaa odotusta kaikille! :)

Tervetuloa kaikille uusille! :D
Tonne oire ketjuun jo aijemmin kirjoittelinkin mun kaameesta ummetuksesta. Nyt on pakko pistää himot kuriin ja alkaa syömään terveellisemmin, ei tästä muuten tule mitään. Rintoja aristaa ja välillä oikeen särkee, varsinkin sellasina päivinä kun ne on muuten olleet kivuttomat, illal sit särkee. Torstaina on taas ultra jota jännitän ihan kamalasti, jos sykkeitä ei löydykkään tai ei vastaa viikkoja..? Mulla jotenkin sellanen tunne et kaikki ei oo hyvin. Pitäs vaan yrittää nyt rentoutua, mulla ei ole kipuja eikä vuotoja, mut raskaudenoireita kyllä on. Tänään 5+5 <3

Takaisin