Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
.Hellu. Huh, en ole siis ainut joka ei osaa täysillä nauttia tästä alkuraskaudesta. Ne nuo elämän kolhut on itselläkin pitkälti saanut aikaan tämän pessimistisen ajattelutavan, vaikka positiivisena pitäs yrittää kovasti olla. Itsekin tänään netistä katsoin yksityisiä ja meinasin et josko tässä kahden viikon päästä pääsisi käymään ultrassa. Maksaahan se, meidänkin kukkarolle aika paljon mutta jos sillä saisi mielenrauhan sitten sinne lääkäri ultraan saakka rv 11-12.
On sitä kyllä ihme tapaus, mutta ihana lukea muiden iloisia kuulumisia :) niidenkin voimalla hiukka välillä ajattelee positiivisemmin :)

Kokeilin kolmatta kertaa CB digitaalisella ja viikot nousi odotetusti. Nyt lähti käyntiin kuudes viikko ja minulla ei oikein ole koskaan ollut malttia niin taidampa soittaa neuvolaan tänään kun soittoaika vaan alkais! :happy093

Foolihappo: Mun mielestä ei kannata syödä yli sallittujen rajojen (vaikka Suomi kulkee kaikessa jäljessä), jotkut vitskut voi kumota toisensa tai aiheuttaa liikatoimintaakin.. Luottaisin raskausvitamiineihin sekä hedelmien ja kasvisten syöntiin, jos pystyy :)

Mä en voi syödä raskausvitskuja, kun niissä on rautaa ja mulla on muutenkin hb yli 140. Ostin luontaistuotekaupasta erikseen foolihappoa ja sit vedän d-vitskua purkista. Ja ainakin tuo luontaistuotekaupan myyjä sanoi, että tuota foolihappoa ostaa raskaanaolevat sekä raskaaksihaluavat :)

Mua niin ärsyttää, kun en saa öisin nukuttua. Herään joskus aamuyöstä ja sit en meinaa saada uudestaan unen päästä kiinni. Aamulla on sit ihan töttöröö-olo. Päässä pyörii miljoona asiaa öisin liittyen tähän raskauteen, mutta myös tuohon kurssiin jota käyn iltaisin ja muutenkin kotijuttuihin. Jospa viikonloppuna sais nukuttua, kun ei tartte aamulla herätä aikaisin.

Jep, kyllähän sitä foolihappoa pitää jonakin lisänä saada - joko pelkkä foolihappo tai raskausvitamiinien kautta, mutta ei kannata ottaa foolihappolisää ja sitten vielä raskausvitamiinia päälle, koska annostus voi tuolloin nousta jopa 1000 mg päivässä vaikka annostus on suositusten mukaan 400, näin mulle kerrottiin apteekissa :) Ei foolihappo onneksi hengenvaarallista ole :)

1hannastiina: toivottavasti saisit nukuttua! Itse herään yöllä nälkään tai sitten joku lapsista herättää ja huomaan itsekin että unensaanti on keskiyön jälkeen vaikeampaa näin raskaana ollessa..
Päikkäreitä kehiin jos pystyy :)

Mä syön iLife Nainen -tabskuja, jotka aloitin jo ennen kuin tulin raskaaksi. Niissä on 200 mikrogrammaa foolihappoa ja 7,5 mikrogrammaa d-vitamiinia, ja normaali päiväannos (ei raskaana olevalle) on 1-2 tablettia päivässä.

Jossain sanottiin, että kuudennen ja seitsemännen raskausviikon tienoilla kannattaa syödä jopa 600 mikrogrammaa foolihappoa, joten olen nyt ottanut kolme tablettia päivässä. Miten paljon Lady Vita Mamassa on?

Elisha86: mullakin on todettu tuo pco ja esikoista yritettiin vuosi ja varattiin aika jo hoitojen aloitukseen kunnes tärppäs ihan luomusti...nyt meni vain kahdeksan kuukautta ja en meinanut oikein uskoa... mulla ei ole oikeastaan muita oireita siitä pco;sta kuin epäsäännölliset menkat jotka tosiaan tule noin viis-kuus kertaa vuodessa eli hoidoilla olis vaan yritetty niitä käynnistää. jostain kuitenkin luin että jos on jo kerran tärpännyt niin seuraava kerta voi olla sitten helpompi :)

tsemppiä vaan meille

Meillä meni 2 vuotta ensimmäistä yrittäessä ja nyt tärppäs n.7 kk:ssa. Kyllä sitä kokajan on "pelko perseessä" et mitä jos kaikki ei ookkaa hyvin. 2 keskenmenoa kokeneena.. mut on vaan oltava luottavaisin mielin ja kaikille muillekki tsemppiä! Meidän lapsukaisille tulis n.2v3kk ikäeroa, ihan sopiva. Hirvittää vaan kun tuo esikoinen osaa olla aika vaativaa sorttia et kuinka sitä sit pärjää.. ja nyt on alkanu miettiiet se on saatava äkkii potalle ja nukkuu kokonaiset yöt omass sängyssä :D tottunu ottaa sitä yöllä viereen..

Sama. Kyllä koko ajan on kova huoli. Taustalla kkm kesäkuussa, joka oli hirveä kokemus ja en tiedä kestäisinkö toista. Viimeksi olin luottavainen ja kaikki tuntui menevän niin hyvin - kelaan nyt että olenko ihan idiootti jos yritän olla positiivinen vai oisko parempi tämä "pessimisti ei pety" -asenne? Kyllä mä silti kaikkeni teen että pysyn mahd. positiivisena - kaikkia ajatuksia ja joka hetken fiilareita kun ei vaan voi kontrolloida. Aion kyllä mennä ultraan ja teen kaikkeni että saan kaiken mahdollisen hoidon ja tarkistukset, toisin kuin viimeksi.

Juuri nyt mulla on niin outo olo ja mahakipu, että aion soittaa yksityiselle. Jos ei vielä suosittele ultraa, nappaan ainakin pari digitestiä apteekista, ja toivon ettei viikot ole vähentynyt.

Harmi kun Vantaalla on juurikin systeemit muuttuneet. Vielä kesäkuussa neuvola-aika varattiin suoraan omalta terkkarilta ja hänelle pystyi soittoaikaan soittaa suoraan. Nyt ajanvaraus on keskitetty eli sinne on vissiin turha soitella ja kysyä neuvoa jos huolettaa...

Ostin muuten kerran kaupasta omegoita ja niitä joutui syömään melkein 10 kpl että pysyi helokkiöljyn rasvojen kanssa tasapainossa! Ostin siitä lähtien mg-arvoja tarkastellen ettei tule huijatuksi :) Nyt ei tarvi ottaa kuin neljä omegaa plus helokkiöljy kun on kunnon tavaraa..

Edit: nyt kun tutkin tuota vitamiiniasiaa enemmän, niin olen aina kuvitellut että vihreissä omenissa olisi foolihappoa paljon, muttei olekaan niin hirveästi! Aina oppii uutta! On se tosiaan järkevää ottaa se 600 mg foolihappoa jos niin on suositeltu :)

Kyllä sitä varmasti monet on huolissaan varsinkin tässä raskauden ensimmäisellä kolmanneksella. Itsekin vaikka oireita on niin silti huolettaa. Mulla kun vain nuo oireet vähän lieveni tässä kun viime viikkoon vertaa niin sitä sitten alkaa heti huolestua. Tänään nyt kuitenkin pääsin neukkutädin luo ja ultrassa käyty ja pikkuinen siellä liikuskeli js kölli. Ilmeisestikin ollaan pienemmillä viikoilla kun luulinkaan eli kaikki on tähän mennessä. Huomenna vielä verikoe ja sillä salut! Sitten pitää malttaa vaan odottaa sinne lääkäriin.

Vaikka huolettaakin niin yritetään pitää mielet positiivisina ja täällä toisille puhumalla oloa kohenemaan! :) Niin kauan kun ei vuodot ala niin kaikki on hyvin! (Ainakin näin yritän ajatella)

Niin ja mitä pcoon tulee niin eipä mullakaan muuta oiretta ole ollut kuin nuo epäsäännölliset kuukautiset. Mutta ilmeisesti ovuloin aniharvoin...

Tsemppiä siis kaikille odottajille!! Ja tarrasukkia masukeille! :)

Foolihappoa on mm. Vaasan ruispaloissa,fazerin ruispuikuloissa,kananmunan keltuaisessa,parsakaalissa,pinaatissa.. mut helpoin varmaan popsia niitä multivitoja :D

Kyllä täälläkin päässä se huoli raskaudesta on suuren suuri, mutta positiivisesti yritän ajatella. Ei kai tässä muutakaan voi. Yllättävän hyvin olen siihen pystynytkin. Tietysti pettymys on suurempi, jos huonosti käy. Mutta en halua ajatella tämän menevän nyt mönkään! On outoa puhua miehen tai muiden kanssa vauvasta, sillä ennen ollaan puhuttu niin epämääräisesti: sitten, jos ja kun. Nyt pitää puhua vain, että KUN se vauva syntyy. :)

Tänään CB digi näytti 3+, kuten pitääkin sillä viikkoja on kasassa 5+0! :love017 Hyvin siis taitaa arvot nousta. Piti työkaverille mainita, kun ollaan molemmat tuuraajia ja näen häntä harvoin, eikä ole yhteisiä kavereita niin tuntui turvalliselta kaverilta puhua.

Mulla on muuten melko runsasta valkovuotoa. Hieman aina pelottaa, kun tuntuu jotain tulevan pöksyihin, että mukana olisi vertakin. Onneksi ei ole ollut! Olen lukenut, että yleensä ovulaation jälkeen olisi kuiva kausi, jos raskautuu.. Mulla ihan päinvastaisesti. Tuntuu kuin ne ovislimat vaan jatkuisi :laughing002

Kyllä on niiiin suuri huoli että. Mulla kun tuo alavatsa kipuilee KOKOAJAN. Yhtään mitään vuotoja ei ole ollut (vielä ainakaan) vaan pelkkää kipua. Tai paineen tunne oikeastaan mikä on tälläkin hetkellä tosi kova. Ja vasemmassa nivusessa sellasta "polttavaa" kipua. Se paineen tunne on keskellä alavatsaa... Ärgh! Pitäiskö sittenkin tinkiä jostain muusta ja mennä sinne varhaisultraan? Kun ei osaa relata vaan on ihan huolesta soikeena kokoajan :schoked025

spiraali Kipuja voipi tulla kun kohtu kasvaa ja kohdun kiinnikkeet venyy. Itselläkin esikoisesta oli kipuja ja kyllä niitä aina säikähtikin mutta yritin vain aina mennä makuulleen ja levätä rauhassa. Mutta jos mielenrauhaa haluaa niin kannatan sitä ultrassa käyntiä! Kyllä sitä aina rauhoittuu ainakin joksiki aikaa kun pienen masussa näkee :)

Takaisin