Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoli ja onni vaihtelevat mielessä koko ajan. Internet vielä ruokkii molempia tunteita. Ensin etsin kauhuissani tietoa esim. tuulimunaraskaudesta ja seuraavaksi etsinkin suloisia vauvanvaatteita. Yhtään ei ole tosin vielä ostanut :)

Kaks päivää olen yrittänyt varata neuvola-aikaa, mutta koska se puhelimitse tuntuu olevan toivotonta, niin ajattelin aamulla mennä töihin terveyskeskuksen kautta.

Muutkin näköjään huomaavat raskauden vaikutukset minussa, sillä joku kolleegoistani oli valittanut pomolleni, että työtehoni on laskenut. Melkoista porukkaa! Pomo tuli kyseleen sitten, että onko minulla jotain huolta tai murhetta. Tunnustin hänelle että varmaan raskaudesta ja väsymyksestä johtuu ja asian puiminen loppuikin sitten onnitteluihin :)

Soitin tänään Femedaan ja siellä oli niin ihana täti puhelimessa, että hieman huolet helpotti. Sovittiin että yritän malttaa odottaa 7 viikkoa täyteen ennen ultraa, mut jos hirveesti huolettaa, niin meen ens viikolla. Lupasin olla huolehtimatta, mutta kävin silti kotimatkalla hakemassa testejä ja niin näyttää vahvaa plussaa että nyt on ihan kiva fiilis :)
Ehkä ne mahakivut johtui siitäkin, et housut kirraa niin perhanasti. Kävin samalla reissulla ostamassa yhdet numeroa isommat pöksyt :-D

Elisha: hyvä juttu kun pikkuinen näkyi, varmaan helpotti omaa oloakin :)
Mullakin tuntuu nuo oireet välillä lieventyvän? Onneksi muitakin, joilla näin, mutta kuitenkin kaikki kunnossa! :)

Moi!

Täällä plussattu edellispäivänä ja laskureiden mukaan laskettu aika on 24.-25.5. Clear bluen mukaan 2-3 viikkoa hedelmöittymisestä.

Huolettaa täälläkin ja tasaisin väliajoin pakotan itseni olemaan ajattelematta. Pitäisi vaan yrittää vaikuttaa niihin asioihin, joihin voi ja unohtaa muu murehtiminen. Jännittävää aikaa!! :)

Atattelin huomenna soittaa terveystalolle ja kysyä varhaisultra aikaa. Kaik oireet on hävinny ni nyt alko huolettaa ja todella, pakko päässä kattomaa et onks kaik ok. Osaapa sitte varautua pahimpaa..

15.10 ensimmäinen aika äityisneuvolaan. Piti sitten työkavereille mainita kun vain aamuaikoja neuvolassa tarjolla ja vuoron vaihto tuli kyseeseen. Pelkkää positiivista palautetta tuli. Vielä ei silti sukulaisille tai ystäville kerrota. Neuvolan jälkeen varmaan, jos vain maltetaan vaan odottaa!

.Hellu. Itsekin kävin tänään tilanteen tarkistuttamassa kun oireet on viime viikosta lieventyneet. Pikkuinen siellä kölli ja näytti ainakin olevan kunnossa, syke ja kaikki :) Ei muuta kun ultraan vaan tarkistamaan pikkuisen tilanne, parempi niin kuin mitä jäädä murehtimaan kun se tuskin tekee hyvää kummallekaan.

liii-saaa Juu kyllä jotenki helpotti käydä ultrassa :) Josko se vain joillakin oireet lievenee ilman että on heti huonoja uutisia. Nyt sitten yritänkin parhaani mukaan ajatella positiivisia ja nauttia vaan ajasta :) Kaikkeen ei kuitenkaan voi itsekään vaikuttaa...

Hienoa Elisha et kaikki oli kunnossa! Kyllä sitä vaan niin helpottuu kun näkee pikkuisen <3 just kattelin esikoisen varhaisultrakuvia ja huvituin kun eihän siitä edes hahmota suurin piirtein koko vauvaa :) tein aamulla DG digin mikä ilokseni pärähti lähes tulkoon heti 3+ joten nyt voi taas vähän vapaammin hengittää. 3pvässä siis on menty eteenpäin :D ihanaa perjantaita kaikille, ottakaahan viikonloppuna iisisti ;)

Hellu: kannattaa varata aika ultraan, mielenrauhan vuoksi :)

Itselläni on ollut muutaman päivän ajan vain rintojen arkuutta, isompaa nälkää, muttei juurikaan pahoinvointia tai väsymystä..
Eilenkin valvottiin 23 asti :o
Onneksi mullakin se ultra lähenee!

Terveystalolle soitettu ja eka vapaa aika oli 15.10. Pitäs nyt sinne asti jaksaa oottaa noh, mielenrauha tuli heti ko tiijän nyt et pääsen ultraa. Iha sama paljo maksaa, syön vaikka loppukuun kaurapuuroo mut koha tiijän et pikkusel on kaik ok(:

Heips!

Liityn joukkoon sekalaiseen. Olen 22 v. opiskelija, miehen kanssa yhteistä elämää takana jo kohta 8 vuotta. Vauvaa on tarmokkaasti tehty maaliskuusta lähtien, kesällä koettiin varhainen keskenmeno ja nyt taas uuteen nousuun :) Tänä aamuna tein raskaustestin, enkä ollut positiivisesta tuloksesta kovin yllättynyt. Hieman pelkäsin, että mitä psykogeenistä ongelmaa tässä täytyy ruveta epäilemään, jos se onkin nega. Ihmeellinen tämä intuitio, nyt on tyyni ja luottavainen fiilis, kun taas kesällä tuntui jo etukäteen, että onnittelut menee väärään osoitteeseen. Innolla odotan tulevaa, LA n. 27.5. vähän laskurista riippuen.

Positiivinen testattu 9.9 :) ja ensimmäinen neuvola olis 17.10 ja neuvolan mukaan LA olis 14.5. Menkat ei hirveen säännölliset ole ollu, joten saa nyt nähä mikä se LA sitten loppujen lopuksi on, mutta tuolla mennään ainakin näin aluksi. Ei millään jaksais oottaa neuvolaa ja ekaa ultraa..
Toinen lapsi kyseessä. Esikoinen nyt sunnuntaina 9kk.
Aika lailla pelottaa ja jännittää synnytys kun ensimmäinen ei mennyt ihan omien suunnitelmien mukaan..
Saa nähä miten käy..

Toissapäivänä tehty positiivinen raskaustesti ja laskuri näyttäs viikoiks 5+5 ja LA 18.5, esikoinen tulossa. Olen 32v. Yksin ois tarkotus ryhtyä tähän "urakkaan", siks jännittää ja vähän pelottaakin miten lähipiiri tulee suhtautumaan asiaan. Oireina selkä- ja tissikipuja, pientä närästystä ja nälkää. Pahoinvointi ei ole (ainakaan vielä) varsinaisesti alkanu, tosin hampaita harjattaessa kieltä ei voi enää pestä harjalla, kun muuten tulee aamupalat vaihdikkaasti lavuaariin. Ens viikolla sitten soittoa ta:lle ja tää on sit virallista.

Plussa tuli vähän puun takaa, mutta iloinen yllätys. Toukka ja sydämen lyönnit nähty ultrassa jo kerran! LA 10.5. On ollut ääretöntä väsymystä, nippailuja, etovaa oloa, lämpöilyä, rintojen arkuutta. Ensimmäinen kokemus tätä laatua ja pää jotenkin ihan pyörällä :happy093

Tsemppiä kaikille! :love017

Plussattu tänää ja eilen ja edellispäivänä :) Uskomaton tunne<3 Esikoista odoteteen mutta on toinen raskaus. Edelline päätyi kekskenmenoon viime keväänä rv 6 ja jotain... Että tosiaalta on todella ihanaa ja sit taas pelottaa ihan helvetisti. Pelkään ihan kamalasti keskenmenoa :/ En oo uskaltanu vielä neuvolaa varata kun viimeksi varasin heti ja sit jouduin perumaan. Nyt tarvii vaan yrittää rentoutua ja odottaa ihan rauhassa, 3.10 mennään yksityiselle ultraan. Mulla on pco eli monirakkuliasetmunasarjat ja kuukautiskierto on epäsäännöllinen joka vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Olen syönyt clomifenia ja nyt oli viimeinen kuuri ja onneksi tärppäsi :D La oli näillä näkymin itse laskettuna 22.5 itsellä on synttäri 28.5 : Saas nähdä ollaanko mun synttäreitä viettämässä synnärillä.

Tervetuloa uusille joukkoon vaihtelevaan :) Ja hurjasti onnea plussista! :)

JeKiira Täälläkin pcolainen ja toistamiseen raskaana. Esikoinen 13 kk ja nyt olisi toinen tuloillaan jos vain kaikki menee nappiin. Pientä huolta täälläkin ilmassa kun tässä raskaudessa oireet lieventyneet alkuun verrattuna. Maanantaina saan viimeisen vahvistuksen kun kuulee verikokeiden tulokset. Keskenmeno varmasti asia mitä ei unohda mutta koeta pitää mieli iloisena ja nauttia vaan :) Niin ja eikös se osunut oikeaan saumaan tämä teidän raskaus, ihana sinetti liitolle! :)

Kauan harkittu iltatähtemme on nyt tulossa todeksi! Uusioperheen onnea ja kiperiä kysymyksiä onkin kiva jakaa täällä. Aikaisemmissa raskauksissa en vastaavaa ole harrastanut, mutta tuleepahan kokeiltua tämäkin. Itselleni tämä on viides lapsi, miehelleni neljäs. Joukkueeseemme kuuluu myös lastenlapsia mieheni puolelta, joten jokseenkin sekalainen seurue on kyseessä. Rv 6 ja ensi vkolla eka nla. Sit pääseekin ihmettelemään uä:ssä pientä ihmettä! Ihanaa ja uudella tavalla jännittävää :happy093

Hätähousu minä... Piti ensviikon torstaina tosiaan mennä ultraan mut pelko ja uteliaisuus vei voiton, menenkin jo tänään. Mulla ollut aika kovia vatsakramppeja ja jomotusta ei vuotoa kylläkään mut kevät kummittelee niin vahvasti mielessä. Luultavasti (toivottavasti!) kaikki tämä on ihan normaalia ja mä vaan ylireagoin :) Vähän jänskättää, onko kaikki hyvin ja kuuluukos jo sydänäänet<3

Takaisin