Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanasti taas uusia! Onnea ja paljon tarrasukkia jokaikiselle :smiley-angelic003

Perjantaina olis tarkoitus katsoa vielä digillä, onko arvot noussu näyttämään 3+, kun silloin pitäisi olla 5+1 kasassa. Hieman jänskättää! Neuvolaan soittelen siinä 7-8:lla raskausviikolla, kun ollaan päästy vähän pidemmälle. Toivottavasti niitä aikoja sitten vielä saa..

On vaan niin epätodellista. Onneksi tää palstailu saa raskauden hieman konkreettisemmaksi ja huomasin eilen koulussa pystyväni melkein kuvittelemaan sen pikku pavun siellä mun masussa, kun kerran monesta eri paikasta olen katsellut alkion ja sikiön kehitystä kuvina, latasin sellasen sovelluksenki iPadiin :laughing002 tiedä sitten kuinka hyvin vastaa totuutta. Mutta oli aika ihana tunne ajatella, että siellä masussa sellainen oikeasti kasvaa ja kehittyy.

Foolihapoista ja vitamiineista muuten sen verran, että itse aloitin tämän kierron alussa syömään mammavitskuja, jotka tosin oli menny jo vanhaksi (edellisestä keskenmenneestä raskaudesta jäi silloin jäljelle) ja lisäksi d-vitamiinia vielä erikseen purutablettina. Nyt ostin uudet vitskut ja lisäksi vielä omega 3-valmistetta, kun en syö kalaa. En tosin oikein tiedä kannattaako sitä syödä ihan joka päivä.. Ja niissä mammavitskuissa todellakin on mukana se foolihappo :)

Ite oon syöny foolihappoa jo pitemmän aikaa ennen kun tulin raskaaksi ja syön edelleen. Yks tuttu terveydenhoitaja opasti että voipi olla eduksi raskautumisessa,mutta tiedä sitä sitten. Paljon sitä kuite netissä lukee että kannattais syödä. Lisäksi mulla toi raskaus-multivita :)

Siis en oo muistanu ees tota vitamiinia! Hajamielisyyden piikkiin.... hyvä tietää et se foolihappo on siinä samassa, en muistanu.. nyt äkkiä apteekkiin! :D

Raskaus-multivitassa on jo foolihappoa tarpeeksi. Ei kai isommistakaan määristä haittaa ole mutta ei niitä ainakaan suositella ellei entuudestaan ole raskaudessa ollut foolihapon vähäisyyteen liittyviä komplikaatioita.

Mä oon pienestä asti oksentanu aina multitabsit ulos, joten sitä en usklatanu lähtee kokeileen. Sisko suositteli Lady Vita Mama, jota aattelin nyt kokeilla.

Minut pelästytti tänään iso limainen, sitkeä klöntti limaa (ei ollut verta tms), tuli vaan se teelusikallinen..
Tästä hätiköityneenä tein digitaalisen testi 3 + näytti eli yli 5 rv (nyt 6) niinkuin pitääkin olla.
Huomenna yksityiselle ultra, sanoi ettei välttämättä näy mitään, mutta mun on pakko päästä vielä näkemään se sydän!
Rasittavaa ku ei osaa olla rennosti!
Toivottavasti huomenna helpottaisi tai viimeistään kun näkee/kuulee sydänäänet..
Kipuja ei ole, vähä alaselkää ja maha jomotti aamulla mutta niin on ollut muutenkin välillä..
Luin myös että se venyvä ja klönttivuoto on normaalia - en vaan muista, että ekasta olisi ollut tuollaista! Pelästyin ensin että ois limatulppa, mutta luin että muillakin on ollut omissa raskauksissaan samoja kokemuksia ja ne ovat jatkuneet hyvin.

Ootko siis liii-saaa käynyt jo ultrassa ennen? Anteeksi, jos en muista ja olet asiasta täällä kertonut! Kun mun käsityksen mukaan vasta 8:lla raskausviikolla (eli rv 7+) ne sydänäänet olis kuuluvissa. Se pieni sydänhän alkaa lyömään vasta kuudennen raskausviikon puolivälissä. Voihan siis kuulua jo pian sen jälkeenkin.. Itsellä ei ole kokemusta mutta ajattelin vain, että älä hätäänny jos ei vielä näy tai kuulu :) Toivottavasti kaikki on kunnossa ja matkalainen kyydissä!

En ole käynyt, samaa sanoivat että ei välttis kuulu, toisella yksityisellä vaatimuksena on että 6 rv täynnä - toisella 7 rv:n vaatimus..
Sydänhän alkaa lyömään jo rv 5, mutta yleensä näkyy vasta rv 6-7 ultrassa.. :)

Jeps, itse siis käytän täysiä raskausviikkoja kuten tuo 6. raskausviikko, kun mennään rv 5+jotain. Jos olit ymmärtänyt mun tarkoittavan, että sydän alkaisi lyömään vasta sillä 6+ raskausviikolla :) Niissä menee niin sekaisin mutta oon itselle yrittänyt pitää tällaista systeemiä yllä laskutavassa. Kun monessa oppaassa olen törmännyt juuri siihen, että kun puhutaan X raskausviikosta, niin tarkoitetaan (X-1)+0-6 välistä aikaa.

Toivottavasti saat mielenrauhan ultran jälkeen :)

Jees, en osaa itse taas ajatella niitä viikkoja noin :) Siirsin sitä ultraa nyt varuiksi torstaille, jolloin menossa on 7+1 (kuulostaapa hyvältä noi viikot, aika tuntuu tosiaan madelleen) Pitkä viikko kuitenkin edessä, ajatustensiirtoa muualle ;) Olo on naurettavan malttamaton!

Naurettavan malttamaton täälläkin. Kyselin tänään pk-seudun ultraa (missä käytiin esikoisen kanssa) niin hinta on jotain 170€, et ei ole kyllä meillä varaa siihen. Pakko vaan jaksaa sitten siihen nt-ultraan.

Tänään on tissejä nipistelly jonkun verran. Muuten oireet vielä vähäiset. Tosin, hyvä niin :D Harmittaa kun ei niistä viikoista ole hajuakaan, parhaimmillaan mentäis nyt 5+6 mutta en jaksa uskoa että mennään niinkään pitkällä vielä.Olis pitänyt mun mielestä siinä tapauksessa näkyä aikaisemmin testissä... Joskushan ne viikot sit selviää mutta kun on niin naurettavan malttamaton... :dance018

Hain kolmannen testin digitaalisena ja huomenna pitäisi tarkistaa, josko siellä mahassa olisi vielä elämää. Viikkoja vielä pitäisi ilmestyä lisää. Sitten jos ja mitä luultavammin onkin plussaa niin ensi viikolla soittoa neuvolaan jolloin menisin seitsemännellä viikolla.

MIELETÖN VÄSYMYS! Tasainen jatkuva väsymys kun ennen esimerkiksi aamukahvin jälkeen olen ollut pirteä kuin peipponen niin nyt en missään kohtaa päivää tunnu olevan täysin virkeä. Töissä pitää kuitenkin painaa ja kotona alkais remppahommat käynnistyä, mutta kun väsyttää. Ja päiväkahvinkin olen jättänyt pois... Pieniä nipistelyjä vatsassa päivittäin on. Muita erikoisempia oireitä ei nyt tule mieleen. Kun tulisikin. Kaipaan kyllä niitä jotenkin selventämään että kyllä se siellä on.

Muruska, montako viikkoa ja päivää sulla pitäisi suurinpiirtein olla huomenna täynnä?

Itse arvon, että kokeilisinko jo huomenna sillä digillä, kun viikkoja pitäisi olla se 5+0, mutta en tiedä kuinka tarkkaan se digi katsoo niitä arvoja vai näyttääkö se vielä sitä 2-3.. Onneksi niitä on kaksi kappaletta kaapissa, niin voi myöhemminkin vielä tarkistaa :)

Oireita mäkin kaipailen kun mulla ei tota väsymystäkään ole yhtään!! Aamulla oon pirteenä kaheksan aikaan, ellen aiemmin, hereillä (voi tietysti johtua siitä, että olen niin innoissani, enkä malta nukkua) eikä päivisinkään ole ollut päikkärien tarvetta. Syön kyllä D-vitamiinia sen mammavitamiinin lisäksi, että ehkä se ennaltaehkäisee väsymystä..

Huomenna pitäisi viikkoja olla täynnä 6+0 eli katsotaan huomenna mitä näyttää. Viime viikon alussa näytti 1-2 mikä piti paikkansa eli huomenna odottelen 2-3 tai jopa 3+ digitaaliseen. Ei meinaa ajatuksetkaan pysyä kasassa, olisi jo aamu!

Pitänee huomenna käydä apoteekissa hakemassa vitamiinilisää vaikka muuten monipuolisesti syön, mutta väsymys on sen verran kova.

Taisin käsittää väärin, mutta sullahan pitäisi huomenna tulla jo 3+, kun kerran noinkin "pitkällä" olet :)
Kun ne digitaalisen viikkonäyton viikot näyttää hedelmöittymisestä kuluneen ajan, eli 1-2 tarkoittaa rv 3-4 ja 2-3 tarkoittaa rv 4-5 ja se 3+ tarkoittaa, että ollaan 5+jotain tai yli.

Oonko ainut kun välillä jotenkin vaikea pitää mieli positiivisena. Kovasti koetan ajatella että kaikki menee hyvin ja pikkunen kasvaa mutta silti se sisäinen pessimisti mörkö nostaa naamaansa ja alkaa ajatuksien voimalla jo jotenkin valmistella itseään pahimpaa :o Mulla kun on tuo pco ja esikoista tehtiin 6v ennen ku tärppi kävi ja tämä toinen nappas yk7 niin jotenkin sitä kai ajattelee että enhän mää ny voi saada lasta näin "helpolla"... Se on tuo julmetun ajatusmaailma joka kyllä jaksaa laukata koko ajan. Pitäs saada semmoinen neutraali ajatus taottua minkä voimalla pääsis tämän ensimmäisen kolmanneksen.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja olkaamme stressaamatta! (Helpommin sanottu kuin tehty täällä päässä) :)

Pikku Pöppiäinen rv 7+6

Elisha86; Miulla on ihan samanlaisia ajatuksia siun kanssa. Mein teini ikäine sanookii miulle aina et oot iha hullu ko ajattelet noi! Mut mie tiijänkii mistä tää miu ajattelu negatiivisesti johtuu; miulla oli 2010 tuulimunaraskaus ja mie otin vissii ihan liian rankasti sen,vaikka ei ehkä pitäisi. Onha ne tietty rankkoja paikkoja tollaset ko ultrassa ei näykkää ko semmone pikkune myökky,mut miekii olin lasta toivonu jo monta vuotta. Siks nyt pelottaakii ettei pikkusella ookkaa kaik ok ja joutuu taas uudestaa ne keskeytys pillerit ottamaa ja jos sen joutuu tekemää ni mie tiiän et oon sen jälkee aivan rikki. Oonkii miettiny et keräis rahat vaikka väkisin kasaa ja menis yksityiselle ultraa ja kattos et onko kaikki varmasti ok.

Meillä ei raskaus onnistunut muutaman kuukauteen ja kun aloin syömään foolihappolisää niin tärppäsi. Jotenkin nyt tuli usko siihen foolihappolisään, jatkan sen syömistä. :)
Allison ole iloitse ettei ole väsymystä. Minä olen niin poikki jatkuvasti. Töissäkin kaikki huomaa kun haukottelen jatkuvasti. Olen sitten yrittänyt keksiä kaikki mahdolliset tekosyyt. Kun en siitä raskaudesta tosiaan ole vielä kenellekään kertonut.
Kyllä se mielikin joskus on tosi vaikee pitää positiivisena. Tuntuu et mieskin tekee ja sanoo kaiken vääriin tai väärällä äänensävyllä.
Telkkaria en varmaan koht pysty kattoo ollenkaan ku joistakin mainoksistakin tule itku.
Mut jaksamista kaikille.

Yksityisestä ultrasta. Minulle on yksi kaveri mainostanut virolaisia lääkäreitä. Ja käsitin ettei siel ultra maksais ku muutaman kympin. Matka tietty maksa sit kans, mut jos ei kovin kaukana pääkaupunkiseudulta asuu niin ei se paljon tulis maksaa. Ja mä ajattelin et kävisi sit samalla romanttisen viikonlopun miehen kanssa viettämässä. Sais vähän ajatuksia pois tästä arjesta. :)
Ainut asia mikä mietityttää kuinka paljon uskaltaa luottaa tuolla ulkomailla lääkäreihin. Minä kun en muutenkaan kovin helposti luota ihmisiin.

Takaisin