Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyfi2396530:
Hyvin sä selviät kahden kanssa. Meillä on kaksi poikaa, joilla ikäeroa 1v5kk. Kuopuksen eka vuosi meni mulla aika sumussa, kun hoidin lapset pääasiassa yksin. Mies oli 3-vuorotöissä ja samalla remppasi meidän uutta asuntoa. Rankkaa oli, mutta selvittiin.

Nyt pojat ovat toistensa parhaat kaverit. Tappelevat välillä joo, mutta tilanteet selvitellään ja sit halitaan.
Mua vähän mietityttää, että kuinka vaativa tästä vauvasta tulee, kun sisaruksiin on niin iso ikäero. Meidän pojat on siis jo 6v ja 7v. Nyt mä oon päässy niin helpolla, kun pojat leikkivät keskenään, ni mä saan tehdä omia juttujani.

No turha tosiaan miettiä moisia vielä, kun vauva ei ole edes syntynyt :rolleyes:

Tervehdys kaikille! Ja pahoittelut heti alkuun Gatusalle :( Toivotaan että teillekkin se onni vielä tulisi!

Tein viikko sitten positiivisen raskaustestin ja toista lasta tässä nyt sitten odotellaan. Esikoistyttö on 2v. joten ihan kiva ikäero on tulossa :) Laskurit näytää vähän eri päivämääriä kun kierto on 26 pv, mutta yleisin on 19.5.14, joten sillä mennään kunnes ultrassa varmistuu.

Esikoisen raskausaikana kävin vaan lueskelemassa noita syyskuisia, mutta nyt aattelin rohkaistua osallitumaan keskusteluun. Kyllähän sitä ajatukset koko ajan pyörii, että mitäs jos siellä ei olekaan mitään ja kuulostelee koko ajan mitä kehossa tapahtuu, mutta jotenkin silti levollisemmin mielin, kun ensimmäisellä kerralla.
Mulla ei ole keskenmenoja ollut, ja esikoinenkin tuli ihan ensiyrittämällä ja tämä toinenkin sai alkunsa kolmannesta kierrosta.

Tsemppiä kaikille ja tarrasukkia!

Heippa kaikki!
Täälä kan yks jäsen lisää;) eilen plussasin ja tänään soitin neuvolaan ja sain ajan 15.10. jännitti kyllä tosi paljon soittaa, mutta onneksi toisessa päässä oli mukava täti joka kovasti onnitteli:) Puhelun jälkeen mä vaan itkin koska olin niin onnellinen:D Toki en voi uskoa että mulle jotain näin ihanaa tapahtuu.. Koko ajan on pelko perseen alla, vaikka pitäis yrittää vaan nauttia ja olla iloinen.
LA on 18.5
Ihanaa että ryhmässä on näin paljon porukkaa jotka on samassa tilanteessa kuin minä! Ei muutaku onnea kaikille<3

Mä saan neuvola-ajan vasta ensi viikolla, odotan kun kuuta nousevaa että saa soittaa <3 Musta on ihanaa että on tässä raskaudessa sama ihana terveydenhoitaja kun ekassakin raskaudessa. Meillä on ohjeet että neuvolaan soitetaan vasta rv 6-7. Vaikka tuskinpa ne haukkuis ja olis antamatta aikaa sieltä vaikka nytkin jo soittais :D Mut, mä oon tämmönen et haluun aina ohjeita noudattaa ;) Ja aattelen kyllä sitäkin, että odotellaan vielä ihan rauhassa, kun vielä ehtii sattua ja tapahtua, niin eipä tarvii sitten perua.

Tarrasukkia Omenallekkin!

Heippa taas! Mäkin ajattelin soittaa vasta ens viikon lopussa tai seuraavan viikon alussa. Nyt on 4+4 vasta, eli 5 rv? Viime kerralla alko vuoto juuri tuolloin, eikä raskaus jatkunut.
Mua jännittää hirveesti työnantajalle kertominen. En oo vielä kahtakaan vuotta ollut talossa ja täällä on aika paljon vanhempia töissä jotka on jo aikaa sitten lapset tehnyt. Musta tuntuu, että muut ajattelee sitten "no mähän arvasin, että se on kohta raskaana!". Varmaan ne vahtaakin jo mun vatsanseutua.

Itse en ehtiny saamaan edes vakipaikan valmistumisen jälkeen ku olin raskaana. Sitten tulikin km ja olin saikulla reilun viikon ku hb laski 130:stä 80:een vuorokaudessa. Ja kesti jonkin aika et sain sen kuntoon. Tämä tapahtui siis alkuvuodesta ja nyt muutama kk myöhemmin olen jälleen raskaana. Pelottaa kertoo vaa sen takia jos tulee taas km. Toistaiseksi ollaan miehen kanssa pidetty ilouutisen ihan omana tietona. Siskoille ja äidille kyl kovasti tekis mieli kertoo.
Vanhemmille piti keksiä syy miksi en kovin kauan jaksa puolikassa olla. Ja koko ajan joutuu keksii tekosyitä miksi on niiiiiin väsynyt.

Heippa Kaikille!
Eilen illalla aloin miettimään et hetkonen millonkohan menkkojen pitäis alkaa ja huomasin niiden olleen jo 5pvä myöhässä. Kipasin apteekkiin ja aamulla tein testin johon tuli salama vauhtia kaksi viivaa =)
Mä täytän tässä kuussa 30 ja mulla on jo kolme lasta (Tyttö ja kaksi poikaa) joista nuorin aloitti koulun juuri. Sekavat tunteet...tai siis tottakai olen onnellinen ja iloinen mutta tämä tuntuu niin epätodelliselta. Nettilaskurin mukaan 26.5.2014 haikara tiputtaisi taas syliini pienen nyytin...=D voi kun se menisikin niin.

Sain positiivisen perjantaina, ja viikonloppu meni hauskan epätodellisessa udussa mökillä. On aika paljon uutta sisäistettävää.

Olin kyllä jo aavistellut, koska rinnat olivat olleet kipeät ja alavatsassa juilinut jo pari viikkoa. Ostin testinkin hyvissä ajoin varastoon, mutta en uskaltanut aktiivisesti toivoa mitään. Kevään ja kesän aikana sain samat selvät ensioireet pariin kertaan, mutta ne eivät sitten johtaneet muuhun kuin menkkojen myöhästymiseen parilla päivällä. Se oli aina rankkaa: oireista innostuneena olin jo ryhtynyt suunnittelemaan tulevaa ja arvioinut laskettua aikaa. Olen siis yrittänyt opetella pitämään omaa innostumistani kurissa, kunnes on varmaa.

En ole edes ehtinyt soittaa aikaa neuvolasta. Olen nyt viikon työmatkalla Afrikassa, ja taitaa olla tulossa rankka viikko: mua väsyttää aivan kauheasti, huolettaa, haluaisin syödä tuttua ja terveellistä ruokaa. Sen sijaan on painettava töitä, syötävä mitä satun ehtimään ja saamaan (äitiysvitamiinit ja kalaöljykapselit, näyttäkää voimanne!) ja oltava vieraiden ihmisten keskellä kaukana puolisosta. Kuulostelen koko ajan oireita: eivät kai ne ole häipymässä?

En ehkä kai osaa vielä ajatella ihan kokonaan olevani raskaana, keskenmeno pelottaa niin paljon. Jokainen raskauspäivä on kuitenkin voiton puolella, ajattelen, joka päivä se pieni on vahvemmin elämässä kiinni. Nimeä en uskalla ajatella ennen kuin sitten kun on käyty ultrassa, taikauskoisesti tuntuu siltä että hätäily kostautuisi.

Laskurin mukaan laskettu aika on 17.5. Ehkä eniten odotan nyt sitä, että pääsen kertomaan äidilleni, jolla ei ole vielä lapsenlapsia.

Minkälaisia oireita teillä muilla on? Mulla on vaan kauhea turvotus, alavatsan nipistely&paineen tunne sekä JÄRKYTTÄVÄT ILMAVAIVAT! Lisäksi haukottelen kokoajan mut väsyttää mun mielestä normaalin verran... Onneks ei ole vuotoja, muuten tuo alavatsan juiliminen huolestuttaisi toden teolla...

Spiraali: muakin turvottaa, varsinkin iltaisin. Tuota nipistelyä ja painon tunnetta on ollut jo ennen plussaa, nyt on niin selkeitä tunteita, että vaikuttaa kävelemiseenkin. Eiköhän se oo ihan normaalia.

No toivotaan... Ihan kuin se kohtu kasvais ihan hulluna kun oikein tuntuu sellasta venytystä ja kovaa painetta!! Toivottavasti ei ole kaksoset(niitä on meinaa miehen suvussa riittämiin)!

Hätähousu täällä kävi jo toista kertaa veritestissä. Hcg oli noussut mukavasti 414 (4+3) -> 5363 (5+1). Kovasti jännitti soittaa tuloksesta, mutta tulin siitä niin onnelliseksi, että päätin soittaa äidilleni ja kertoa ilouutiset. Itkuhan siinä molemmilla tuli. Aiemmin tänään tuli itku kun mieheni vastasi minulle minusta ihan täysin väärällä äänensävyllä. Hormoonit? :)

Ootteko syöny sitä foolihappo lisää??? Mä oon omien laskujen mukaan rv 6+6 (kierto varmaan jotain 38pv:ää ni en tarkalleen tiiä) ja nyt vasta hokasin et sitä ois pitäny syödä jo alkuvaiheesta asti. Tuntuu et siitä on nyt jokapaikas juttua. Oon myös unohtanu kaikki vitamiinit ym. Mut jospa niitä nyt alkais hankkii :D onneks tulee luettua näitä ni muistuu mieleen :) Kauhee turvotus täälläkin, tuntuu et räjähtää millä hetkellä hyvänsä! Maanantaina eka neuvola :)

Hihi... Vois sanoo että nyt tuntuu siltä kun ois tamppooni väärin asennettu :D ei oo yhtää kivaa.

Niin jaolen syönyt foolihappoa yrittämistä lähtien. Se on kuulemma tärkeä alkion hermostoputken sulkeutumiseksi. Hain eilen lisää sitä apteekista, niillä taitaa aina olla foolihappo laatikossa. Ihmettelin sitä niin farmaseutti sano että sitä kysytään niin harvoin.

Nyt tänää saatu varattuu neuvola käynnit ja seulonta ajat. Ei näillä näkymin tarvii mennä erikseen gynelle vaan voiodottaa hyvillä mielin sitte ekaan rakenne ultraan. ? Noh mä olen yhteydessä sinnejos kivut jatkuu mut enemmä tämä on nipistelyä kui menkkamaistakipua. Kauhiaa vaikka kaksi raskautta jo takana silti ihan unohtanut kaikki kivut mitä on paitsi liitoskivut mä kyllä muistsn aina. Niitä odotellessa :D ens viikon ke eka neuvola käynti ja ultra on 24.10 :)

Mä oon alkanu syömään niitä raskaana ja imettäville multitabs vitamiineja en ole eriksee alkanut syömään foolihappolisää. Koittanu syödä ihan terveellisesti vaan :)

Samana päivänä kun plussasin, niin kävin ostamassa Ladyvitan Mama-vitamiineja. Muuten oon huono muistamaan syömään päivittäin mitään lisäravinteita, mutta nuo on kyllä tullut syötyä nyt joka päivä.

Heippa vaan! Liitynpä minäkin seuraanne. Tänään varmistui viime kerran haalea viiva toiseksi varmemmaksi viivaksi. Pientä kauhua ilmassa. Kyseessä on toinen lapsi (esikoinen 1v3kk), joten ne voimavarojen riittävyys hirvittää... mutta jos ei mieti niitä, niin aikas ihanaa meininkiä luvassa!

Viime raskaudessa en tiennyt koko foolihaposta mitään ja aloin syömään monivitamiinejäkin vasta puolessa välissä raskautta. Jos vetelee monipuolisesti kasviksia, niin kyllä sieltä ne vitamiinit saa... mutta tässä raskaudessa taidan aloittaa vitamiinit hiukkasen aikasemmin :-) Meinaan, ei ihan samalla tavalla ehi panostaa salaatteihin ja smoothieihin kuin ekassa raskaudessa ;-)

Mä oon syönyt myös niitä monivitamiineja, missä se foolihappo on mukana, niin en oo muita sitten syönyt. Ekassa raskaudessa luin, että ne ois hyvä alottaa jo kun alkaa yrittämään raskautta, niin niinhän mä sitte tein.

Eilen illalla särki alavatsaa ja selkää ja aloin tottakai heti miettimään että noniin se olit sit siinä. Syy selvis kyllä aika pian -> ilmavaivat! laughing7 :laughing002 Että sellasia oireita täälläkin! :)

Takaisin