Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pelottaa vaa ku alkuvuodesta oli keskeenmeno. Pelko että niin käy tälläkin kertaa on suuri.

Itsekin pyrin mahdollisimman usein käymään reippaalla lenkillä ettei paikat jumiudu ja kangistu :) En ainakaan tässä alkuvaiheessa vielä uskalla kovin rehkiä. Vaikka nyt tuntuu kyllä että flunssa meinaa iskeä,kun kurkkua kivistää.

Tarkoitus liikkua koiran kanssa entiseen malliin ja kotona vähän treenailla.

Testi näytti vasta 1-2 viikkoa hedelmöityksestä, että jätän ens viikolle vielä soiton

Olenko ainut kenellä on makean himo enemmän. Ja suolaista ei tee yhtään mieli, päinvastoin kaikki ruoka maistuu liika suolaiselta

Itsekin pyrin liikkumaan noin viisi kertaa viikossa tunnin ajan. Kysyin neuvolasta mikä olisi hyvä sykeraja, niin sanoivat ettei syke saisi nousta yli 150, joten olen nyt pitänyt lenkeillä sykemittaria mukana :) kätevä keksintö :) Tykkään myös zumbata ja sitä teenkin, mutta jätän hypyt pois. Eka neuvola-aika on 30.9 ja jännittää niin vietävästi :) Onneksi täällä on mukava neuvolatäti :D

maanantaina ultra, katsotaan miten pikkuinen voi ja monennellako viikolla...sitten selviäis "tarkempi LA... ja tiistaina eka neuvola, nyt jo jännittää... :)
parina päivänä ei ole ruoka maittanu millään-jugurttia ja rahka, ei voi oikein mieliteoista puhua :S

En ole hirveästi uskaltanut tänne kirjoitella, kun pelkään että petyn taas niin kovasti jos jotain sattuu.. Syksyllä 2012 kkm, joka selvisi viikolla 12. Sitten ei koko talvena edes haaveiltu kakkosesta, nyt sitten taas odotetusti raskaana. Toivon todella että kaikki menis tällä kertaa hyvin, toivon myös että kaikilla muillakin. :)
Urheilusta olen sitä mieltä, että se on erittäin tärkeää kaikille, oli sitten raskaana tai ei. Varsinkin jos on urheillut aikaisemmin niin ei kannata lopettaa raskauden alkaessa. Onnistuneessa raskaudessa urheilin aika rankastikin loppuun asti, koska kroppani on tottunut siihen. En pelkästään siksi että palautuisin nopeammin ja jaksaisin synnytyksen vaan myös elämäntapani takia. Raskautta ei kannata pelätä, se on hyvin luonnolinen asia. Tietenkin kroppaa täytyy kuunnella ja jos on jotain poikkeavaa tai riskiraskaus niin tietenkin täytyy olla varovainen. En usko että minun tai muidenkaan keskenmeno urheilusta johtui. Sykerajoista sen verran, että ohjesääntö 150 on "voimassa" raskauden puolivälin jälkeen ja minun mielestäni sekin on yksilöllinen asia. Eihän lähtötilanteessakaan kaikilla ole sama syke niin miksi raskaana olevilla sitten olisi yksi raja.. En tarkoita tällä sitä että voi urheilla miten haluaa välittämättä sykkeistä, mutta tärkeintä on oman itsensä kuuntelu. :)

täällä aikaistu kontrolli kipujen takia, pistin miehen soittaan mun lääkärille ku ollu kipuja alavatsassa ja testi näytti haalenevan välillä ni lääkäri käski lauantaina hänen luokse ni katotaa mikä on tilanne. saapi nähä ylihuomen onko pikku ninja kunnossa. saanpa sit sen lasketun ajanki varmistettua mikäli pikku ninja on kunnossa. nyt kulutan aikaa neulomalla että on muuta ajateltavaa.

Gatusa: Paljon malttamista sinne, voin vaan kuvitella kuinka jännittää ja huolestuttaa! Toivotaan että kaikki ok! :)

Mulla onkin lapsen syndet tällä viikolla ja yhteishaku ma! :) Häsellystä ja jännitystä.
Tänään tulivat myös ekat äippäpöksyt, toiset menee varmaan jo 4 viikon päästä ;) On tuo maha herkkä ja turvoksissa nytkin.. :)

Täällä ilmottautuu yksi esikoisestaan juuri ensimmäiset merkit saanut uusi tuleva äiti mukaan keskusteluun!
:happy093
Oon hirveän malttamaton mutta plussasin tänään aamulla ja olen tuolla "äidiksi ensi kertaa" pääasiassa kuumeillut. Yksi km takana vuodelta 2010, jonka jälkeen taukoa yrityksestä mutta nyt yli vuoden odottelun jälkeen viimein ne odotetut viivat näkyivät testissä! Taisi olla tosin yk 6, sillä kierrot ovat olleet sitä 40+ luokkaa.

Kovin pelkään, että turhan aikaisin rakentelen pilvilinnoja mutta toisaalta haluan jo nyt iloita raskaudesta. Joten päätin liittyä tänne. Ja enemmän kuin toivon, että saan olla täällä ihan loppuun asti!!

Epäsäännöllisten kiertojen takia ovulaatiota on vaikea määrittää mutta jonkinlaisella keskiarvolla sain oviksen avulla laskettua itselleni lasketuksi ajaksi 22.5.2014.

Neuvolaan alan soittelemaan vasta rv 9, sillä muistan sen tuskan, kun joutui soittamaan ja peruuttamaan kaikki tulevat ajat, kun siellä oli jo kerran ehtinyt käymään hakemassa kaikenlaista materiaalia. Enkä kuitenkaan voi vaikuttaa tilanteeseen sitä ennen, eli voin vain toivoa kaiken menevän hyvin.

Tarvitsisin hieman apua noiden raskausviikkojen määrittämiseen. Eli jos raskaus on edennyt 5:lle viikolle niin oikeastihan raskaus on kestänyt 4 viikkoa +0-6 päivää. Mutta kumpaa käytetään? eli esim, jos on kulunut 4+2 viikkoa, niin onko se raskausviikoissa 5+2 vai vaan 4+2 ja raskausviikko 5. Toivottavasti joku ymmärsi mitä haen takaa.

Aurinkoista päivää kaikille :smiley-angelic003 ja paljon tarrasukkia joka ikiselle.

Mie luulisin että se on 4+2 ja raskausviikko 5. Mullakin kyllä hakemista noiden lyhenteiden kanssa.

Minullakin laskettu aik 22.5! En ihan heti käy itsekään soittelemaan neuvolaan. Tällä viikolla tein kaksi raskaustestiä peräkkäsinä päivinä, mutta ensi viikolla vielä. Haluan triplavarmuuden ennen kuin neuvolaan käyn soittelemaan.

Sori huhtikuisista hypin :) Mutta esim. 4+2 olisi tosiaan viidennellä viikolla. Kannattaa lukea tarkkaan puhutaanko täysistä viikoista (joita on 4 ja esim raskauslaskureissa lukee viikko 4) vai meneillään olevasta viikosta (on aina viidenneLLÄ viikolla). Kaikista ei aina ota selvää edes ellei lue hyvin tarkkaan ja ainakin foorumilla ihmiset käyttää noita ristiin miten sattuu. Esim. se ensimmäinen kolmannes tulee kun on 12 viikkoa täynnä eli kolmannellatoista viikolla ollaan silloin.

Kuten esim nyt ollaan kolmannella vuosituhannella ja vuosi 2013 tai 18. vuosisadalla olis 1700-luvulla. Hämäävää kyllä.

Kiitos Muruska ja Elmiina, tuolla tavalla olin asian itsekin ajatellut. Ihmeen monimutkaista :rolleyes:

Mullakin polttelee tuplapakkauksen toinen testi tuolla kaapissa ja ajattelin huomenna vielä testata. Kamalaa, jos ne viivat ei enää piirtyisikään! Näkyikö sulla Muruska selvää eroa viivojen vahvuuksissa kun teit peräkkäisinä päivinä?

ei se mitää elmiina että tulit moikkaan tänne toukokuisiin. hyvä että selvennät tuota :) ite käytän tuota rv 6+1 mun kohal ku tänää on 6vko ja 1pvä.

kiitos tsempistä liii-saa odottavan aika on pitkä onneks ylihuomen näkee tilanteen :)

onnea allison plussasta :)

allison ei kannata liikaa huolestua jos viivat ei yhtä vahvoi, mä oon rv 6+1 ja mulla vahvuudet vaihtelee viivoissa. ylihuomen on aikaistettu kontrolliultra jossa katotaa onko elämää varmasti. mun lääkäri sano ettei pidä huolestuu jos vaihtelee, plussa on plussa. ultrassahan sen näkee varmuudel ja toiseksee seerumi hcg verest on luotettavampi tosin täällä missä mä asun ei katota tasoja verestä vaan plussa tai miinus mikä mua ihmetytti ku kysyin tuloksii kerran.

Kiitos Gatusa! Muistanki sut tuolta kuumeilupuolelta, itsellä jäi se Raskaaksi 2013-ketjuun kirjottaminen vähemmälle mutta aktiivisesti seurasin tilanteitanne. Täytyy sanoa, että olen kovin onnellinen puolestasi (varsinkin nyt kun voi iloita samasta asiasta yhdessä :)). Paljon voimia ja vauvaliimaa! Liian paljon olet joutunut menetyksiä kokemaan, joten toivon todella, että kaikki menee tällä kertaa hienosti. Tsemppiä lääkärissä käyntiin!

Ja hyvä tietää, ettei heti tarvitse huolestua, jos viivat ei ole yhtä vahvoja. Teen varmaan ylihuomenna taas testin katsoakseni, josko se viiva olisi yhtään vahvistunut ja varmistuakseni, että siihen todella tulee kaksi viivaa!

Huomasin tutkiskelevani ihan eri tavalla kehoani. Pienetkin pistelyt mahanpohjassa saavat hymyn huulille. Siellä taitaa todella olla uuden elämän alku.

Hyvä huomata, etten ole ainoa, joka varmistelee ja varmistelee. Täällä plussattu 8. pvä ja eilen. Varmaan vielä tuon tukkupakkauksen viimeisen ensi viikon aikana viimeistään käytän. Ihan vaan vielä varmistaakseni. Pitäisi varmaan käydä varmistuttamassa lääkärissä, muuten ei kuitenkaan suostu uskomaan. Laskurien mukaan olisi 18.5. esikoinen tuloillaan. Itkettää oikein kuinka onnellinen tästä on. Ja siis onnekas olen, yritystä ei tarvinnut pitkään odottaa. Jotenkin heti sen yrityspäätöksen jälkeen neurottanut, että kun on päiväkodissa aikanaan todennut, että isona minusta tulee äiti, että kiero kohtalo ei antaisikaan. Tosiaan kesäkuussa keskustelujen päätteeksi jätettiin ehkäisyt käyttämättä ja nyt jo tässä. Ihan uskomatonta!

Kovasti voimia ja onnea kaikille! Toivotaan, että jokaisen kohdalla asiat menee hyvin. :)
Minulla on sama kuin Allisonilla. Kaikki pienetkin kipristelyt mahasta saa hymyilemään. Oikeastaan ei osaa kärsiä vielä näistä ikävistäkään oireista, kun ne kaikki merkkejä siitä, että siellä se elämä olisi kasvamassa. En malta odottaa sitä mahaa!

Takaisin