Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on laskettu aika 2.5 <3 Ensimmäinen lapsi matkalla maailmaan :) Mua kiinnostaa oletteko vielä kertoneet suuria uutisia kenellekkään? Itse kerroin vanhemmilleni ja sisaruksilleni muutaman päivän päästä positiivisesta testistä.

Onko sinulla joku terveydellinen syy, miksi pääset sektioon vai mistä tiedät? Itse myös mieluummin sektiolla synnyttäisin, mutta ei kai sitä saa valita ellei riskejä ole. Ystäväni "parani" synnytyksestä todella nopeasti sektion jälkeen, kun ei vuotanut ollenkaan verrattuna ystäviini, jotka synnyttänyt alateitse.

Ei ole terveydellisiä syitä. Menen pelkopolin kautta. Olen ilmoittanut neuvolaan päätökseni sektiosta, mutta koska minulla ei ole vielä ollut siellä virallista käyntiä, en tiedä, mitä ovat asiasta mieltä, mutta minulla, kuten meillä kaikilla täytyy olla mahdollisuus omaan valintaan. Tästä en aio pyörtää, eikä kai Suomessa ketään voida pakottaakaan. Synnytän vaikka ulkomailla, jos Suomessa ei sallita sektiotani.

Meillä on laskettu aika 2.5 <3 Ensimmäinen lapsi matkalla maailmaan :) Mua kiinnostaa oletteko vielä kertoneet suuria uutisia kenellekkään? Itse kerroin vanhemmilleni ja sisaruksilleni muutaman päivän päästä positiivisesta testistä.

Me ei olla kerrottu vielä läheisille. Yhdelle ystävälle kerroin. :) Ehkä sitten 12 viikon jälkeen, tai jää nähtäväksi. Asuvat kuitenkin eri paikkakunnalla niin helppo pitää salassa ;)

Mua ahdistaa vähän kun oon juuri saanut uuden työpaikan (sain paikan ennen kun tiesin olevani raskaana) Eka työvuoro vasta tän kuun lopussa eikä työsopimusta vielä ole allekirjoitettu. Miten ikinä uskallan tulevalle pomolle kertoa raskaudesta!? :o tai milloin olis hyvä aika kertoa..

äidille kerroin sinä päivänä ku plussasi, samoin miehen vanhemmat sai tietää... omalle isälle en ole vielä kertonu, mutta isä ja muut lähiaukulaiset/tuttavat saavat kuulla sitten vk12 kun ollaan vähän turvallisemmilla vesillä... äidille kertominen tosin oli jotain outoa-äidin ainut kommentti "kyllähän tuon näki jo siusta" ?

Hei vaan kaikille.

Plussasin tänään vahvan plussan ja laskeskelin että laskettu aika olis toukokuun lopulla :happy093 Kyseessä on toinen raskaus, esikoinen nyt kaksi vuotta ja kaksi kuukautta... eli ei ehdi täyttää kolmea ennen tämän seuraavan syntymää...

Plussaus oli jonkinmoinen yllätys vaikka mitään ehkäisyä ei ole ollut käytössä reiluun puoleen vuoteen. Toisaalta oletin että menee vielä aikaa koska ensimmäistä yritettiin toista vuotta.... Toivottavasti kaikki menee hyvin :love017 Käyn tänään ostamassa clear bluen että tietäisin vähän missä mennään. Ja saan varmaan tälläkin kertaa varhaisraskauden ultran koska kierto on niin epäsäännöllinen (30-60pv).

Juuri mitään oireita ei ole ollut... Ekan kohdalla huomasin siitä että ruuminlämpö nousi asteella eli mulla oli kuumetta, mutta tälläkertaa ei mitään :) Ainoa mitä olen huomannut on, että viimeviikolla yhtenä iltana oli ihan kamala huimaus ja rintoja on aristanut aika lailla jo toista viikkoa... en uskaltanut toivoa koska huimausta ja rintojen aristusta on liittynyt myös kuukautisiin....Testin tein lähinnä varmuuden vuoksi kun on tarkoitus lähteä lasilliselle kaverin kans perjaintaina ja halusin varmistaa että mitä siihan lasiin laitan :happy112 Nyt sitten tilaan limsan raakana... :cool01

En voi vielä kertoa oikeastaan kenellekkään kun mies on matkoilla reilun viikon ja haluan kertoa kasvotusten ja tietenkin ensin tulevalle tupla-isille :love017

meillä on kerrottu mun äidille, parhaalle kaverille ja no täällä tullu ns vanhoille kuumeilukavereille kerrottua. tietty mies oli eka joka sai tietää, ultrakuvalla kerrottuna ku oli lääkärin pöydällä ni mies hymyili samantien. anopille varmaa vois kohta kertoa ku hän on tivannu isännält jo pitkään et oonko mä raskaana ku tuos olin suht tiheää raskaana aiemmin mut jokainen meni kesken syystä x, toivottavast tämä pikku ninja on oikee taistelija ja pysyy sisäl, kasvaa ja kehittyy normaalist ja tulee vast toukokuus maailmaa.

Meillä varattu eka ultra 21.10. vasta :P Mitenkähän pystyy pitämään salassa kun mun vatsa pönöttää jo nyt?

Haluisin miehen mukaan ultraan jos kaikki ei esim olis hyvin tai olis vaikka kyseessä kaksosraskaus niin vois yhdessä käsitellä...
Harmi kun lapsia ei voi ottaa mukaan eikä ajateltu kertoa vielä kenellekään.

Täällä nyt sitten loppuikin ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan. Su alkoi vuotaa verta ja tullut aika reippaasti ja vieläkin tulee aikas lailla. Ollut aika kovia menkkakipuja, muttei kummempaa, joten luulen, ettei vaan sit kiinnittynytkään :( Ehdin vaan jo niin innostua vauvasta eli pettynyt olo tietysti, mutta ei sen kunmempaa, kun mulla nuo kaksi ihanaa palleroa kotona ja kai nuo kemialliset raskaudet on aika yleisiä. Ehkä ensi kierrolla sitten :) Toivottavasti teillä kaikille menee hyvin. Ihanaa, onnellista ja turvallista odotusta kaikille!

Non niin.. tänään aamulla uudet testit tehty ja yhtä haaleaa ja liian vähän viikkoja näytti. Kävin iltapäivällä lääkärillä ja raskaana en ole. Kuukautiset ovat jääneet pois koska munasoluni ei ollut puhjennut ollenkaan vaan on nyt sellainen kananmunan kokoinen pallero, jonka onneksi pitäisi lääkkeillä tulla pois. Jännä, että testit kuitenkin näytti haaleaa viivaa ja clearblue, että on raskaana. No eipä auta kun hoitaa tää alta pois ja ryhtyä yrittämään :) Toivotaan, että pääsen sitten tuonne kesä-heinäkuun laskettuihin aikoihin mukaan :D

Me ollaan kerrottu myös vaan hyvin läheisille, eli niille joille kerrottaisiin myös, jos jtn ikävää sattuisi. Olisi sitten ainakin tuki lähellä. Tästä on varmasti monia mielipiteitä, mutta jokainen odottaja tekee oman päätöksensä. Myös parhaalle ystävälleni kerroin, koska olen kuukauden päästä lähdössä hänen kanssaa Espanjaan lomalle, niin ei tarvii selitellä, miksi viini ei maistu ruoan kanssa ja miksi pitää syödä pieniä välipaloja koko ajan, huonon olon poissa pitämiseksi. :)

Tietysti riskit on vielä valtavan suuret menetykseen, mutta positiivisella asenteella odotuksessa mennään, muutakaan ei voi. Onneksi on kahden viikon päästä eka ultra ja toinen ultra päivää ennen matkaa. Näkee ainakin onko siellä ketään ja vielä oikeassa paikassa. Aikaisemmin en ole raskaana ollut ja ikääkin on ensisynnyttäjäksi kohta 35 vuotta. Kaikki on niin uutta, varsinkin tähän liittyvät tunteet.

Täällä nyt sitten loppuikin ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan. Su alkoi vuotaa verta ja tullut aika reippaasti ja vieläkin tulee aikas lailla. Ollut aika kovia menkkakipuja, muttei kummempaa, joten luulen, ettei vaan sit kiinnittynytkään :( Ehdin vaan jo niin innostua vauvasta eli pettynyt olo tietysti, mutta ei sen kunmempaa, kun mulla nuo kaksi ihanaa palleroa kotona ja kai nuo kemialliset raskaudet on aika yleisiä. Ehkä ensi kierrolla sitten :) Toivottavasti teillä kaikille menee hyvin. Ihanaa, onnellista ja turvallista odotusta kaikille!

:sad001 Tsemppiä.

Non niin.. tänään aamulla uudet testit tehty ja yhtä haaleaa ja liian vähän viikkoja näytti. Kävin iltapäivällä lääkärillä ja raskaana en ole. Kuukautiset ovat jääneet pois koska munasoluni ei ollut puhjennut ollenkaan vaan on nyt sellainen kananmunan kokoinen pallero, jonka onneksi pitäisi lääkkeillä tulla pois. Jännä, että testit kuitenkin näytti haaleaa viivaa ja clearblue, että on raskaana. No eipä auta kun hoitaa tää alta pois ja ryhtyä yrittämään :) Toivotaan, että pääsen sitten tuonne kesä-heinäkuun laskettuihin aikoihin mukaan :D

Ikävä uutinen, mutta sinulla on hyvä asenne. Tsemppiä myös sinulle :smiley-angelic003

Heippa kaikki, olen ekaa kertaa linjoilla. Täälläkin plussattu ja laskettuaika olisi 1.5.14 eli vappuna. Tänään alkoi rv.7+0. Esikoisemme on nyt 1v 8kk, joten toista lasta odottelemme.

Heti plussattua kerroin siskolleni ja äidille uutisista. Mies on kertonut isälleen. Ekan ultran jälkeen varmaan ilmoitellaan muille.

Jokainen raskaus on erilainen...nyt ei ole läheskään niin paljon pahoinvointeja, kuin esikoisen kanssa. Onneksi! Esikoisen kanssa sai yökkäillä 24/7 ja sitä kesti pitkään. Nyt pahoinvointia tulee ja menee, onneksi menee nopeasti ohi. Mutta silti jännittää, varsinkin tämä alkuraskausaika.
Toivottavasti pysyy kaikkien pikkuiset menossa mukana :hug013

Voi kurjuus, tsemppiä niille joilta on mennyt kesken :( <3

Mulla teki tänään ekaa kertaa pahaa kahvinhaju, ei haissut lainkaan kahville! Päätinkin vaihtaa kahvin vihreään teehen niinkuin edellisessä raskaudessa :) Väsymys hiipii pikkuhiljaa väkisin mukaan, enää ei pysty katsomaan telkkua yömyöhään.

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, salataan niin pitkään kuin mahdollista ;D

pahoittelut mek ja persikka, toivottavasti teillä tärppää pian uudestaan ja kaikki menee hyvin loppuun asti.

Paljon tsemiä jatkoon teille Mek ja Persikka !

Me eilen kerrottiin lähimmille ystäville, kun oli yhteinen illanistuminen :) Ajateltiin kans, että kerrotaan niille ihmisille joille todennäköisesti tulisi kerrottua myös jos jotain menee pieleen.

Mulla onneks kahvi maistuu, ainakin vielä. Kissan ruoan haju kuvottaa varsinkin aamuisin niin, etten aina pysty menemään keittiöön ollenkaan! Kissa parkaa täytyy sysiä pois, jos se tulee heti syömisen jälkeen kiehnäämään :/ Paha olo aaltoilee, voi iskeä mihin aikaan päivästä hyvänsä ja tuntuu ettei syöminen vaikuta. Mitä syötte välipalaksi huonon olon tullessa? Mä oon juonu smoothieita tai syönyt viinirypäleitä, jugurttia tms. raikasta

Huono olo mulla tulee pikaisina aaltoina. Yleensä kylmä vesi vie olon pois, mutta jostain syystä silloin myös himottaa kylmät hedelmät/marjat esim. tuoreet persikat (jääkaappikylmät), mansikat pakkasesta tai säilykeananas (jääkaapista).

Ite syön välipalakeksejä ja päälle vettä, mehua tai kylmää maitoa, jos pahaolo tulee.. :) Tässä raskaudessa ei vielä oo hedelmähimoja, parsakaalia ja vihreitä vihanneksia taas tekee mieli, hmm :)

Takaisin