Laskettu aika toukokuussa 2014 <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja toukoihme
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Montako lasta täällä kullakin on? Esikoisen odottajat, onko tää eka ja viimenen :) vai montako niitä on suunnitteilla? :)

Mulla eka ja oon miettinyt jopa, että jää viimeiseksi :) miehen mielestä on rikos tehdä vaan yksi lapsi, mä en vaan tällä hetkellä ainakaa lähtis tähän uudestaan. Onhan se joka kärsimyksen arvoista. :-D

Meillä on ensimmäinen tulossa..aikasemmin oon aatellu et haluun useamman lapsen ja mieskin joskus sanoi haluavansa kaks. Nyt vaan kun on ollut niiin paljo ongelmia tässä raskaudessa ja on ollu henkisesti niin rankkaa, niin pelottaa ajatuskin siitä et tää kaikki täytys käydä uudelleen läpi..eihän se seuraava raskaus sit välttämättä yhtä rankka olisi, mut ei ainaka heti toista olla tekemäs. Mieli voi tietty muuttua kun saadaan poju maailmaan.

Toinen tulossa.. Haaveilin esikoisen jälkeen toisesta kun hän oli 6 kk, mutta asiat olivat toisin ja olin tuolloin vielä yksin.. Sitten tuli uhma ja sanoin "onneksi ei ole kahta pientä" ja keskityin työhommiin.. Sitten tapasinkin tuon miehen ja rakastuttiin ja päätin unohtaa ne mitä olin yksinäisyydessäni vannonut :)

Meille eka tulossa ja kyllä toinen saa tulla perään sopivan ajan kuluttua... :)

Eka tulossa. Suunnitteilla olisi tehdä näitä vielä lisääkin, mutta tarkkaa määrää ja ikäeroja ei uskalla suunnitella ennen kuin on nähty vähän vauvaelämän realiteetteja. Kolme voisi olla kiva, me ollaan molemmat kolmilapsisista perheistä. Mä voin kyllä kernaasti olla raskaana useamminkin (vaikka juuri nyt en maltakaan odottaa toukokuuta, jolloin saa taas vaihteeksi olla ei-raskaana.)

Eka tulossa. Mä oon vähän fifty-sixty että haluaisiko toisen. Joka tapauksessa tässä kohtaa en tee päätöksiä, katsellaan miten toi arki alkaa lapsen kanssa suttaantua. Kun olen itse ainoa lapsi niin olen ajatellut että itse hankin kaksi lasta tai en yhtään. Mutta nyt on alkanut mietityttää että josko yksikin riittäisi, meidän lapsi saisi enemmän sosiaalista kontaktia kuin mitä itse pellon keskellä kasvaessa. Sen verran tiedän että kaksi on ehdoton maksimi myös, suurperhe ei ole haaveissa.

Mulle kans 2 on ehdoton maksimi, mutta nyt kun eka on tulossa niin en kyllä haaveile toisesta raskaudesta. Toisesta lapsesta kyllä aina välillä. Oon ite tykänny kasvaa sisarusten kanssa, joten sikskin se toinen tuntuis hyvältä idealta. Ei me kyllä suunnitella hankkivamme toista ja jos jossain vaiheessa ruvetaan suunnittelemaan niin sit varmaan kun taloudellinen tilanne on vakaampi eli kun ollaan molemmat ihan vakitöissä ja tämä tuloillaan oleva pikkuihminen on saanu rauhassa nauttia meidän huomiosta ja seurasta :)

Suski88 sama täällä ekaa ootellaan ja eile sanoin jo miehelle, että varmasti jää yhteen lapseen jos näin paljon joutuu kokee, et veritulppaakin eppäillään. Saa pelätä myös ittesä puolesta. Ei kivaa. Mut saa nähä miten mieli muuttuu jatkossa.. Alunperin halusin useemman lapsen. Pelon sekavat fiilikset täällä.

Toinen tulossa.. Ja jos ei ihmeitä tapahdu niin viimeinen myös! Toisaalta nyt jo "harmittaa" jos jää viimeiseksi mutta aika näyttää... Ja 2 tervettä (toivottavasti) lasta on jo hienoa!!

Toinen täälläkin. Nyt tulee niin pieni ikäero (alle 2 v), että josko nämä kaksi nyt saisi vähän isommiksi ja sitten voidaan miettiä jatkoja :) (kunhan parisuhde kestää nämä vuodet..)

Me ollaan puhuttu "kolmannesta" eli mulle lapsi ois kolmas, ja miehelle kolmas ;) Sit meillä ois 4 lasta, se on maximi luultavasti :) Tyttö on viikon äidillään, niin välillä meitä ois 3..
Mutta nyt mennään hetki näillä mitä on ;)
Mutta ennen kuin tämä masuvauva ois 3 niin tehtäis se vika..

Eka tulossa. Haluaisin enemmänkin, olen tosi lapsirakas, mut alkuraskauden "kestokuumataallot" oli niin järkyt, et en tosiaan tiedä onks musta tähän uusiks :sad001 Mut JOS seuraava kerta koittaa niin ehdottomasti oltava mukana (kunnon) mies :wink

Tämä on toinen ja ollaan vakaasti päätetty, että tähän jää meidän lapset. Haaveilin kolmesta ennen raskauksia, mutta mulle ei sovi nää raskaudet ja ei oikeastaan pikkuvauva-arkikaan.
Olo on nyt huojentunut, kun on tehnyt päätöksensä lapsista ja tietää ettei enää tarvitse kokea pahoinvointiaikaa.

Neljäs tuloillaan. Kaikki n. 3 vuoden ikäerolla, joten ovat saaneet olla "silmäteriä" jokainen vuorollaan ihan hyvän ajan. Ja en ole ollu koko aikaa kotona, että siksi olis toi ikäero tommonen :)

Viimeiseksi jää, jos ei jotakin maailman ihmettä (=ehkäisyn pettäminen) tapahdu.

Alunperinkin halusin useamman lapsen. Toisen jälkeen taisin olla sitä mieltä, että neljä on hyvä. Mies empi tätä neljättä, mutta harkinnan jälkeen hänkin vielä yhden halusi. Nyt kun sitten vielä näistä kaikista saisi kasvatettua fiksuja nuoria ja lopulta aikuisia.

Eka tosissaan tuloillaan ja tän odotuksen perusteella voisin lapsia hankkia vaikka kymmenen! Ollut elämäni ihmeellisintä ja siinä mielessä myös parasta aikaa vaikka ei tämä mitään ruusuilla tanssimista olekaan, mutta omalla tavallaan kuitenkin niin ainutlaatuista enkä vaihtais päivääkään pois. Katotaan mitä ovat mietteet synnytyksen jälkeen ja vauva-arjen iskiessä päin näköä..

Juu, kyllä täälläkin vois lapsia olla vaikka se kymmenen jos ne kaikki velvotteet, rasitteet ja vastoinkäymiset loppuis raskauden myötä. Meillä ne yleensä on vasta alkaneet siitä :)

Takaisin