Laskettu aika käsillä

Hello kaikki!

Täällä jotenkin taas vaihteeksi mukavan tuntuinen päivä - hyvä niin. :) Varasin nimittäin juuri ensi viikon tiistaille ajan yliaikaiskontrolliin! Sittenpähän ainakin tiedän, että minkä kokoinen tulokas suunnilleen on ja milloin mahd. käynnistetään. Niin ja toki toivon, että se lääkärin/kätilön tekemä sisätutkimus myös käynnistäisi itsessään sen synnytyksen, niin ei tarvisi enää odotella. Minulla siis osuu tuo yliaikaiskontrolli rv 41+5. Niin ja usko siihen, että se tulisi sieltä itsekseen on jokseenkin hiipunut.. Ei varmaan saisi sanoa noin, mutta meikäläisen elimistö tuntuu tarvitsevan jotain oksitosiini boostia tms. ;D

Hyvää viikonloppua kaikille! 
 
No jopas, jotain tapahtuikin tänään! Limatulppa nimittäin tuli sellaisena että siitä ei voi erehtyä, ja vielä sen jälkeen jotain persikan väristä. Sehän ei sitä sano etteikä kestäisi vielä viikko tai pari, mutta kiva että jotain edes tapahtuu, niin ei välttämättä ainakaan paljon yli lasketun veny. Jeee!
 
Onnea Kutriina! Näistä pienistä hetkistä, jotka saavat uskomaan, että jotain tapahtuu täytyy ottaa kaikki irti. =)

Meillä oli tänään laskettu aika, mutta mitään ei kyllä ole tapahtunut. Yritys on kyllä ollut kova. Aamulla vein esikoisen jumppaan ja nostelin sielä 13 kg:n painoista lasta erilaisiin kiipeily ja jumppatelineisiin. Sen jälkeen lähdettiin mummulaan syömään ja sieltä porukalla shoppailemaan. Itse shoppailua ja muuta ostoskeskuksessa pyörimistä oli lähemmäksi seitsemän tuntia, joten jos tämän kaverin voi liikkumalla saada ulos, niin nyt luulisi tulevan...
 
Heippa!
Täällä olisi myös maanantaina yliaikaiskontrolli rv 41+5. Jospa se ärsyttäisi tarpeeksi ja vauva haluaisi ihan itse pois, muuten veikkaan, että tiistai tai keskiviikko päivänä käynnistetään sitten. Mutta ihan pian tapahtuu jotain. :) Jee! Nyt on vaan tullut taas vaivaksi hiiva ja voi että se onkin aina yhtä ärsyttävää, nyt vaan toivon, että se ehtii parantua lääkkeillä ennen kuin synnytys käynnistyy. Mutta ihana aurinkoinen päivä, joten lenkille. :) Mukavaa päivää kaikille!
 
Voi vitsi, ei oo kiva et menee noin pitkälle. Tsemppiä teille!!! Alkaa ihan jännittää meneekö mullakin :/
Mulla kun ei ennakoi sitten mitenkään, mitä nyt supistuksia tulee muutaman kerran päivässä...

Enää ei oo kenelläkään pitkä matka!
 
Mä vähän loukkasin itseni eilen ihan omaa tyhmyyttäni, kun läksin ehkä viimeiseen tyttöjen iltaan yhtenä kappaleena. Vanhasta tottumuksesta pinkaisin sitten spurtin bussiin joka tuli pysäkille juuri kun olin vielä vähän kauempana, ja häpyliitos varmaan revähti siitä jotenkin. Että pitää olla tyhmä, nyt on ihan kauhean tuskallista kävellä ja varsinkin nousta sängystä tai sohvalta jne. Eilen myös tuntui jotain supisteluja, ja mä jo pelästyin että riuhdoinko mä nyt synnytyksen käyntiin. Hassua miten ristiriitaisia tunteita, kun toisaalta odottaa että alkaisi jo tapahtua, mutta sitten kun tuntuu siltä että jotain vaikka voisikin tapahtua, niin pelästyy ja on että eiiii... No, mitään sen suurempaa ei sitten tosiaan tapahtunut edes. Mutta tää kipu, yyyyh!
 
Hei kaikille ja aurinkoista sunnuntaita!

Minulla on kaikki hyvin tänään - aivan ihana auringo paiste ja olo on hyvä!

Molly^: Voi kurjuus tuo vaivaisenluu - mahtaa tehdä ilkeää, kun kaikki kengät ottaa siihen.. :/ Koita pärjätä. Onneksi se vaivasenluu leikkaus ei ole kovin paha (jos siihen siis joskus joudut) yleensä päiväkirurgisesti tehdään! Koita jaksaa - ei sinullakaan ole enää paljoa jäljellä!

Matabo: Elä välitä niistä sukulaisista, jotka sanovat noin, että "lapset syntyivät viikkoja ennen laskettua aikaa".. Minä olen ainakin alkanut tuollaisten sanojille sanomaan, että "no minun kohtuni onkin niin hyvä täyshoitola, ettei sieltä noin vaan haluta lähteä!" xD

kutriina: Hieno homma, että limatulppa meni jo! Siitä ei yleensä tosiaan kauaa mene, kun alkaa tapahtua! :) Niin ja tuo kohdunsuun kahden sormen leveydeltä auki on minun käsityksen mukaan tosi hyvin jo - eiköhän sinulla ole kohta vaavi sylissä! Niin ja koeta kestää noita kipuiluja - ne on inhoja kyllä - mutta valitettavasti välttämättömiä!

Evelin:
Hyvältä keinolta kuulostaa tuo 13kg:n lapsen nostelu - pistää varmaan supistelemaan mukavasti! Hurjan pitkiä aikoja olet jaksanut olla liikkeessä kyllä - tsempit siitä kyllä täysin sinulle! :)

Sohvinen:
No niin: Eiköhän meillä ole molemmilla ensi viikolla nyytit kainalossa! Ajattele: Nyt se aika tulee joka tapauksessa - joko spontaanisti tai sitten ei. Tsemppiä!

Ja voimia kaikille teille ihanaiset huhtikuun mammat! :)
 
Kiitos tsempeistä ja niinpä, kohta meillä on aarteet sylissä kaikilla. :) Tuo oli aika loistavasti sanottu Emmy´"no minun kohtuni onkin niin hyvä täyshoitola, ettei sieltä noin vaan haluta lähteä!" :) Hyvä, että pienokaiset siellä viihtyvät kuitenkin hyvin, sehän se pääasia. :) Mukavaa uutta viikkoa!
 
Heh, juuri kun mouhusin illalla kavereille tekstiviestissä, että en jaksa enää ja varmaan menee yliajalle mun tuurilla, niin vähän ennen kolmea kun olin käynyt vessassa ja palasin takaisin sänkyyn, lorahti jotakin. Menin takaisin vessaan ja siinä jonkun aikaa lorotteli ja sitten menin yrittämään takaisin nukkumista. Supistuksia alkoi tulemaan menkkajomotuksen kanssa ja tunnin torkuttuani piti lähteä taas vessaan ja taas lorotteli vesiä sekä tuli selkeää limatulppaa. Sitten sain ehkä vähän nukuttuakin vaikka supisteli - muutaman kerran vilkaisin kelloa supistuksen alkaessa, niin tuli ihan muutaman minuutin välein, 2-3 minuuttia lyhyimmillään. Kuuden maissa piti lähteä taas vessaan ja puoli tuntia meni siinä lorotellessa :P Takaisin sänkyyn palatessa mieskin heräsi ja sanoin, että hänen ei varmaan tarvitse tänään mennä töihin.. :D
Nyt on aamupuurot syöty ja pitäisi vissiin soitella sairaalalle, että miten pian tarvitsee tulla.. vesiä on lorotellut lisää tässä välilläkin. Juuri kun toivoin ettei alkaisi vesien menolla, mutta tietääpähän ainakin, että nyt se alkoi!
 
Voi eiiii! Sulla alkoi synnytys :) Paljon tsemppiä tulevaan koitokseen!
 
Ihanaa yrpykkä, sulla onkin kohta oma vaavi sylissä! Toivottavasti meillä kaikilla muillakin pikimmiten :)
Onnea ja tsemppiä kovasti! <3
 
Ihanaa, että käynnistyvät synnytykset. :) Yrpykälle paljon tsemppiä! :)
Minä kovasti yritän huomenna saada pienokaisen maailmaan, eilen oli yliaikaiskontrolli aamulla, mutta ei taida vaavi haluta siltikään pois. Aika rajusti tutki, kun ei meinannut yltää kohdunsuulle, mutta vihdoin ylti kalvoja ärsyttämään. Huomenna aamulla käynnistetään, toivotaan kovasti, että lähtisi käyntiin ensimmäisellä yrityksellä. :) Mutta niin vähän aikaa enää. :) Ellei sitten yllätä ja käynnisty itsestään jo tämän päivän tai ensi yön aikana. :) Jaksamisia kaikille odottamiseen! :)
 
Jepulish - yrpykälle ja kaikille muillekin tsemppiä h-hetkille! :)

Me ollaan ihan just lähdössä sinne yliaikaiskontrolliin - jännää! Mua ei ole nyt yhtään harmittanut tämä odottelu. Tuntuu, että se suurin harmitus oli silloin LA:n aikaan, kun ei silloin syntynytkään. Nyt minusta tuntuu, että päivä sinne tai toinen tänne ei haittaa jos sillä masuasukilla on kaikki muuten hyvin! :) Varmaankin tarvitsee käynnistää (tällainen äidin vaisto minulla) ;) Saa nähdä - on nämä jänniä aikoja - meille kaikille.

Oikein hyvää huhtikuun viimeistä viikkoa kaikille vauvallisille ja vauvojaan vielä odottaville tasapuolisesti! :)
 
Sohvinen ja Emmy` koittakaa jaksaa! Te ootte askeleen lähempänä pikkuisianne :)
Hui, meinas ihan itku päästä kun teillä on oikeesti nyytit kohta sylissä!

Vihdoinkin mäkin tänään saavutin sen lasketunajan! Mitään ei tapahdu perrrrr...
Eilen illalla n. 4h putkeen tuli kivuliaita supistuksia miten sattuu. Ajattelin jo et jes joko nyt olis mun vuoro, mut heti kun nukkumaan mentiin niin ei yhtikäs mitään.
Yöllä heräsin siihen et vauva jumppasi tosi energisesti. Pelkäsin että kääntyy ympäri siinä touhussa, mut taitaa hän kuitenkin raivotarjonnassa vielä olla, huh!

Huomista ultraa odottaessa. Ja ei nappaa yhtään kun haluisin pikkuisen nähdä seuraavan kerran mun sylissä...

 
Mekin käytiin eilen ultrassa ja lääkäri tarkisti sitten kohdunsuun tilanteen ja täällä ollaankin jo 4cm auki.. :D sit se ärsytteli kohdunsuuta että pian alkais syntymään,veikkas et muutaman päivän sisään. No nyt on tullutkin kokoajan veristä limatulppaa ja todella malttamattomana odotan josko pian alkais supistelut tai menis vedet :) kyllä alkoi jännittää,mutta aivan ihanaa et pian on oma pieni kulta täällä<3
Yöllä supistikin aivan kamalasti,tosi kipeesti mut ei ne sit kestänyt puoltatuntia kauempaa..
 
Voi vitsi! Tekispä ne mullekin rajun tutkimuksen tänään kun ei tää haluu syntyy :D
 
Moikka kaikille!

Täällä olis laskettu aika 2:n päivän päästä ja mitään sen kummempia merkkejä vauva ei syntymisestään ole antanut, mitä nyt ihan muutaman kerran on kipeesti supistanut ja muutamia kertoja tullut niitä kivuttomia supistuksia. No eilen aamusta oli maha koko ajan kovana ja kun vauva aloitti "jumppaamisensa" siellä niin se kyllä jonkin verran sattui. Noin viikko sitten pissa käynnin yhteydessä paperiin jäi muutama verirantu ja ajattelin että oliskohan se limatulppa irronnut, mutta kun ei sen kummemmin mitään muuta ollut.

Eilen oli niin ihana ilma, että menin pihahommia tekemään ja ihan reippaasti teinkin. Mieskin mua jo toppuutteli että ota jo nyt rauhallisemmin ja sanoi sitten kun sisälle lähettiin että "taitaa lähtö tulla nyt illalla". Mutta ei lähtöä tullut, eikä mitään tuntemuksia edelleenkään.

Pikkusen jännittää se että millä tavalla minun kohdalla synnytys käynnistyy sitten kun sen aika lopulta tulee. Toivon että ei tulisi mitään äkkilähtöä, kun tuonne sairaalaan on 120 km matkaa ja miehenkään työmaa ei sijaitse tällä hetkellä mitenkään lähellä.

 
Ohhoh, nyt alkoi jännittää! Kävin tänään kontrollikäynnillä äitiyspolilla, ja kaikki oli hyvin ja hienosti. Jostain syystä ne silti olivat innokkaita käynnistämään synnytykseni laskettuna päivänäni, eli maanantaina, vappuaattona! Ensin pullikoin vastaan koska tarkoituksenani on ollut synnyttää max. luonnollisesti haikaranpesässä, ja luulin että siellä ei käynnistetä ollenkaan. No, kävi ilmi että olen jo sen verran auki ettei mitään lääkkeellistä kypsyttelyä tarvita vaan kalvot puhkaistaan, ja haikaranpesään pääsen ihan suunnitellusti mikäli sinne mahtuu, ja koska kiirettä ei kuitenkaan käynnistyksen suhteen ole, niin enköhän mä sinne mahdu ennemmin tai myöhemmin. Ehkä tämä käynnistyshalukkuus johtuu siitä, että vauvan kokoarvio oli tänään kai 3,8kg, mutta vauvan erilaisten ja esim tänään vaikeasti mitattavissa olevien asentojen kanssa he ovat saaneet hyvinkin vaihtelevia mittoja (viime viikolla 3,4kg), niin eivät halunneet ottaa riskiä että ehtisi kasvaa liikaa. Tämän aamun lääkärikäynnin jälkeen on kyllä supistellut ihan eri tavalla kuin aiemmin (kun ei oikeastaan ole supistellut) ja nyt jännittää että ehtiikö tässä oleskella sinne maanantaille asti. Kiva tietää että silloin viimeistään tapahtuu, niin josko malttaisin vihdoin levätä vaan viikonlopun . Tähän saakka kun olen pyrkinyt olemaan jatkuvasti liikkeessä siinä toivossa että asiat edistyisivät joskus.
Huiiii!
 
Täälläkin kovasti odotellaan, että jotain tapahtuis. Tänään 40+5 menossa. Esikoinen kun syntyi 3 päivää etuajassa, niin olin varma, että tääkin tulee. Mitä vielä. Turhautuminen on meenannut iskeä monta päivää ja nyt tuntuu, että tuleeko se sieltä ikinä... ei ainakaan rehkimisellä sillä kaikkea oon kokeillut. Eniten saan supistuksia aikaan syömällä itteni ihan täyteen, mutta eipä sekään oo mihinkään johtanut vaikka ois monta tuntia säännöllisesti supistellut 5 minuutin välein...

Just soitin neuvolaan ja tiistaina pitäis soittaa kättärille ja varata yliaikaisuuskontrolli, jos ei oo siihen mennessä mitään tapahtunut. Toivottavasti ois! Anoppi on ollut meillä jo kohta 3 viikkoa passissa odottamassa synnytyksen käynnistymistä (kun yhdessä vaiheessa tuntui jo että synnytys käynnistyy), että voi sitten pitää esikoisesta huolta (asuu kaukana, niin ei oteta riskejä, ettei ei ois paikalla ajoissa). Sekin lisää paineita, kun toinen joutuu pitkään odottamaan eikä mitään tapahdu...

 
Tää mamma synnytti perjantaina 27.04 suloisen pienen tytön 3704g ja 49cm :)
En voisi olla onnellisempi! Synnytys oli pitkä, sairaalassa 16h ja kotona edeltävät supparit koko päivän ja illan ja puolet yötä.. Mutta kaikki meni hienosti, lopputulos on paras mahdollinen!
Tsemppiä kaikille <3
 
Takaisin
Top