Lapsivettä vai valkovuotoa?

Minä mietin tätä peräruiske vs. kakat synnytyksessä-asiaa. Eli ottaako mielummin jonkun työntämään jonkun letkun peesiiseen ja litratolkulla vettä sinne ja sitten äkkiä hipsiä jonnekin pöntölle vai tehdäkö huomaamattomasti pienet kakat synnytyksen yhteydessä [8|]
Taidan ehkä kuitenkin valita jälkimmäisen...
 
Nyt on kyllä outo fiilis..housuun valahtaa kokoajan vähän jotain tuolta rööristä. Pissalla kävin äsken ja nyt kun istun tässä sohvalla,niin lorahtaa vähän aina. Hitto,kun toi aine osais vastata,että mitä se oikeen on [:D] Nyt menee niin jännäks,etten itekkään pysy perässä.
 
Joku on joskus sanonu, että tuntuu vaan ku pissattais ja pissaa tulis kokoajan vessassa käynnistä huolimatta ja se olis sitä tihkumista.. Kannattaa ainaki soittaa synnärille, ettei lapsvedet vaan "huomaamatta" häviä. Voi olla huonot seuraukset, jos synnytys on käynnistyny muttei pääsekkään vauhtiin.

Toivotaan, että olis lapsvettä ja pääsisit eroon kivuista. Ja eikös sun mieski ollu tulossa ens viikonlopuks kotiin niin kaikkihan menis paremmin ku voi toivoa [:)]
 
Yöllä sai kyllä pissalla juosta,ja se tuli tosi vaikeesti sieltä..mutta kyllä sitä sitten tulikin,kun suostu ulostautumaan. [:D]
Tää tuntuu siltä,kun menkat olis alkamassa,jomottaa selkää ja vatsaa ja sitten housuun tulee jotain. Kävin äsken taas vessassa ja kokeilin housuja,oli kyllä housuja läpäsevää nestettä ja sitten oli sitä valkovuotoa housuissa kanssa,mutta oli kyllä sillee erillään toisistaan. -Tämä on tietysti sitä nestemäistä valkovuotoa tai en tiiä [&:]

Ja joo,mies tulee lauantaina just sopivasti laskettuna kotiin :) Eileen hän tosin meni takasin,että nyt jos ilmottais et pitää tulla,jos tilanne olis se niin toivon,että hän pääsee..
 
Voiskohan se olla kuitenki pissaa, jos laps painaa jotenki niin, ettei pissa pääse normaalisti tuleen? ootko tuoksutellu?
 
Joo olen tuoksutellu ja valkovuoto kyllä siinä sen voiton vie,kun se on niin voimakas niin ei oikein pystynyt erittelee sitä nestemäisempää ainetta,että mille se tuoksuu.. ;s
 
ALKUPERÄINEN: Bris

Joku on joskus sanonu, että tuntuu vaan ku pissattais ja pissaa tulis kokoajan vessassa käynnistä huolimatta ja se olis sitä tihkumista.. Kannattaa ainaki soittaa synnärille, ettei lapsvedet vaan "huomaamatta" häviä. Voi olla huonot seuraukset, jos synnytys on käynnistyny muttei pääsekkään vauhtiin.


Lapsivettähän kehittyy lisää koko ajan vielä synnytyksessäkin, eli lapsi ei ole siellä kuivassa tilassa, vaikka kaikki vedet kerralla lorahtaisikin. Eli ei hätää.[:)]
 
Jaaaaa [:-] Pitäisköhän mun sitten soittaa ja kysyä,että pitääkö siellä käydä tutkimassa asia? 
 
Minä jo eilen vähän säikähdin kun lähdin kävellen Prismalle. Sata metriä pääsin kotiovelta niin tuntui kun alkoi haaroväli kastua. Muutin suunnitelmaani ja päätin käydä lähimmässä Valintatalossa hakemassa jätskiä. Tunsin siinä matkan aikana, että se märkä oli mun päällyshousuissakin... Inhottava kävellä siellä ihmisten keskellä kun mua muutenkin ahistaa se ajatus, että jos joku huomaa [8|][:D]
No, kotona veskiin. Eihän se ollut kuin pari pientä länttiä siinä housuissa mutta tuntui tosi märältä [:-] Elikkäs, hieman vetisempää ja runsaampaa valkovuotoa. Varsinkin, kun tuollaista ei tullut enää.[8|]
 
Eilen alkoi tulla jotain tosi vetistä, tiedä sitten mitä se on. Yöllä kun makoilin sängyssä kolmen aikaan valahti jotakin housuihin. Vessassa ei selvinnyt, mitä se oli [8|] Aamulla ei kuitenkaan alkkareissa näkynyt mitään jälkiä, kuten kuivuneesta valkovuodosta jää [:'(] Tänään on sitten lirahdellut pitkin päivää. Ja varsinkin alkuillan ja illan aikana. Nytkin kun suihkuun menin, tunsin pariin kertaan, että jotakin valahtaa. Samoin saunassa minuutin perästä. Otahan tuosta nyt sitten taas selvää, että mitä se on. Pieniä määriä, mutta valkovuodoksi aika paljon - ainakin minun mittapuussa. Alkais nyt!!
 
Minusta se peräruiske ei ollu paha, mies vain naureskeli vessan oven toisela puolela sitte ko istuin tyhjentämässä :D. Mutta kyllä tuli pissat ensimmäisten ponnistusten aikana, kun en ollu käyny vessassa pariin tuntiin. Ei kyllä ees nolottanu.
 
Mulla on nyt alkanut valua lapsivedet, mutta supistuksia ei kuulu. Sidettä vaihdellaan vaan.... Limatulppakin tuli. Soitin Jorviin ja 12 tunnista puhuivat, että sen jälkeen pitää tulla, vaikka ei supistuksia kuuluisikaan.

Inhottavaa, kun lorisee... Vähän pelottaa, että jää maanantain menot menemättä. [:@]
 
Noniin! Tsemppii Quara :) Kovin epäreiluu,kun toisilla tulee aikasemmin ulos,ja jotkuu saa venailla päivätolkulla,että syntyis [:D][:D] Eihän sille mitään voi,meijän vaavat on erilaisii ja niil on eri mukavuusasteet,että miten kauan viihtyy ja missä [:D]
 
Voi hiivatti. Minkähän väristä tuo nyt sitten voisi ollatuo lapsivesi? Kun on tänään jostain tuolta iltapäivästä tai jostain lirahdellut pieniä määriä vaaleanruskeaa, kirkasta ja tosi nestemäistä sen verran aina kerrallaan, että tuntuu alkkarit märältä. Ei se nyt ainakaan selkeesti valkovuotomaista ole, ja värikin muuttui aamun jälkeen. Ja kun en tiedä miksi, mutta minua ahdistaa synnärille soitto. En haluaisi millään soittaa pelkän mutu-tuntuman takia. Juu, tiedetään, minä olen omituinen [8|]
 
Mä pyysin myös sitä peräruisketta mutta liian myöhään. Olis pitänyt pyytää se jo heti kun mut otettiin sisään sairaalaan, mut ajattelin etten vielä viitti ku kaikki usko et käynnistyksessä kestää päiviä. Ja sit kun supparit alkoi niin oli pikkusen muuta ajateltavaa kun ne kivut oli niin kovat (olis kiva jos olis vertailukohta...onko kivut tosiaan kovemmat kun käynnistetään vai ei). Synnytyssalissa vasta sit muistin koko asian uudestaan. Näin brutaalisti sanottuna joka rööristä jotain tuli kun meillä muksu oli vielä ponnistusvaiheessa niin korkeella ettei auttanu tossa tyhjentämisessä etukäteen yhtään. Mut eipä siinä tilanteessa tullu kauheesti asiaa ajateltua...sitä halus vaan kaiken ulos ja vähän äkkiä. Ja mitä mieheen tulee, niin onneks noudatti saamiaan neuvoja ja piti katseen mun yläpäässä [:D] Ja kun mut siirrettiin toiseen sänkyyn ja lähdettiin viemään tikattavaksi niin kätilö vielä peitti kaiken kun isä jäi pojan kans synnytyssaliin.

Mulla alko vedet tihkua kalvojen puhkasun jälkeen ja tosiaan tuntu siltä kun pissat tulis housuun. Pidättämisestä ei ollu mitään apua kun vaan valu pieniä noroja reittä pitkin.
 
miiuhoo - mulla ainakin se lapsivesi oli sellaista kellertävää(ei niin keltaista kuin pissa keltaisimmillaan) vähän verta seassa. Mutta sen hajun vaan tunnistaa... se on jotain imelän ja kitkerän välimaastosta.

Jos et ole jo ottanut lähtöä synnärille [:D], niin otas luuri käteen ja soita sinne... varmuuden siitä, onko lapsvettä vai ei, saa kun laittaa siteen ja synnärillä katsovat sen.
 
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Voi hiivatti. Minkähän väristä tuo nyt sitten voisi ollatuo lapsivesi? Kun on tänään jostain tuolta iltapäivästä tai jostain lirahdellut pieniä määriä vaaleanruskeaa, kirkasta ja tosi nestemäistä sen verran aina kerrallaan, että tuntuu alkkarit märältä. Ei se nyt ainakaan selkeesti valkovuotomaista ole, ja värikin muuttui aamun jälkeen. Ja kun en tiedä miksi, mutta minua ahdistaa synnärille soitto. En haluaisi millään soittaa pelkän mutu-tuntuman takia. Juu, tiedetään, minä olen omituinen [8|]


Lapsivesi muuttui vaaleanpunaiseksi sen jälkeen, kun limatulppa irtosi. Ei ollut enää pienintäkään epäilystä siitä, mistä on kyse. lapsivesi oli koko synnytyksen ajan jonkin verran limaista, ainakin minulla, mutta siis todellakin vetistä, sidettä piti vaihtaa lopulta tunnin välein. Se oli lauantaina menoa sitten. Jorviin lähdettiin pyyhkeen päällä istuen, vauvan harso alushousuihin tungettuna. Kirjoittelen tuonne synnytyskertomuksiin lisää.
 
Jossain se ruiske annetaan samantien ku tulee synnärille, jossain sen joutuu pyytämään...
Ite ainakin pyydän samantien ku meen sinne. Mielummin kärvistelen pöntöllä 15min ku otan riskin että vauva syntyy sotkuun... Ja jää itellekin ehkä vähän freesimpi kokemus mieleen.
 
Takaisin
Top