Lapsiluvusta

Meillä oli joskus puhe kolmesta, mutta saa nähä jääkö se tähän kahteen :) oon läpällä heittäny et meiän pitää tehä seittemän ku miehen siskolla viis ja mun siskolla kuus :D

Meillä saa lapsiluku jäädä toistaiseksi ainakin kahteen. Katsotaan sitten uudestaan jos joskus vanhempana vielä iltatähden haluaa :)

Mulle tämä tulokas on kolmas ja miehelle viides. On siis kaks yhteistä ja miehel kaks aikasempaa ja kaikki asuu meillä ja tämä on viimeinen. :)

Kaksi meilläkin on nyt puheissa pyörinyt, mutta katsotaan nyt miten mieli muuttuu kun saisi edes yhden navan ulkopuolelle. :)

Minä olen miettinyt et Tää kolmas jää tälle hetkee viimeiseks, ehkä kymmenen vuoden päästä Iltatähti.
Tosin kun olen puhunu et Tää ois viimenen niin mies on vaan tuumaillu et katotaan!! :D

Mekin ollaan mietitty että kolme tähän väliin riittäisi, mä haluan lähteä vielä tämän jälkeen opiskelemaan ja sitä kautta töihin. Ehkä vielä sitten se iltatähti joskus ja iltatähdelle kaveri. ;) mutta ei nyt ainakaan hetkeen ole tämän jälkeen tulossa :)

Mä oon jo joskus ensimmäisen kohalla saanu päähäni et haluun tasaluvun lapsissa. Eli meillä jää tää neljäs viimeseks. Tosin miehellä on kaks lasta ennen mua, mut ne molemmat on ollu niin pieniä kun tulin kuvioihin et pidän omanani niitä :) Tosin nyt on jostain syystä tullu mieleen et mitäs sitten jos onkin kaksoset.
Kohta kai vanhin lapsista ilmottaa et meistä tulee isovanhempia, et silläkin hyvä jättää tähän :)

Oon aina haaveillu kolmesta, mutta tosiaan yrittämisen myötä oon onnellinen jo yhdestäkin, toivottavasti tälläkertaa kaikki menis hyvin.

Meillä Tän neljännen jälkeen on aikomuksena tehdä joskus viides iltatähtenä, sitten on meidän lapsiluku täys, oon sen verran nuori vielä että on hyvin aikaa tehdä vaikka 5-6v päästä Se viides ja viimeinen. Oon silloin 30-31 vuotias :) Tän neljännen jälkeen otan heti kierukan kun vain on mahdollista :)

Esikoista vasta odotellaan, mutta ite haluaisin ainakin kaks lasta, EHKÄ kolmannenkin. En kuitenkaan koe/usko olevani mikään pitkään kotona viihtyvä mamma, ja jonkinlaista "elintasoakin" haluan ylläpitää (tulot nyt ei päätä huimaa, mutta asunto täytyy olla riittävän iso, ja kaikkea "kivaa" haluaisin lapsille kuitenkin elämässään tarjota), joten voi olla että kahteenkin jää, mikä on myös ihan hyvä. :) Ikäkin tulee tietty jossain vaiheessa vastaan, kun niin nuoria ei enää olla.

Mä oon aina halunnu 2-3 lasta, nyt siis kakkosta odotetaan. Miehen mielestä kaks vois olla ihan riittävä. Katsotaan :) Aattelin kuitenkin kierukan tokan jälkeen ottaa, kun saahan sen sitten pois jos haluaa.

Nuorena tyttösenä ajattelin, että 3 ois hyvä lukumäärä, mutta nyt siis jo 5. tuloillaan. Kakkosen jälkeen ajattelin aika hurjan synnytyksen jälkeen, että tää oli tässä.

Aikaa vierähti ja sit halusinkin sen kolmannen ja vielä kolmevitosena iski kertaalleen vauvakuume ja tehtiin nelonen. Se olisikin riittänyt, ellei tätä pikkuvahinkoa olisi sattunut ehkäisystä huolimatta. Se on sterilointi sitten ensi vuonna edessä jommallakummalla. Meillä tulee yli 20 vuotta ikäeroa ekan ja vikan välille.

Toinen lapsi on nyt tulossa heti ensimmäisen perään. Tämän jälkeen pidetään pidempi tauko, mutta jos Herra suo, voisin nähdä itseni neljän lapsen äitinä :) Ikä onneksi antaa vähän liikkumavaraa tässä. Lapset ovat ihania, mutta raskausaika ainakin mun kohdalla todella rankkaa pahoinvoinnin ja muiden vaivojen vuoksi. Sen takia täytyy pohtia, että mihin voimavarat riittää. Olen äärettömän onnellinen siitä, että pian meillä on jo kaksi lasta. Yksikin terve lapsi tuntuu uskomattomalta! Äitiys on omalla kohdallani tuonut iloa ja onnea elämääni enemmän kuin mikään muu asia. Tunnen tekeväni jotakin tärkeää ja merkityksellistä.

Takaisin