Lapsiluvusta

Neljänäippä

Jostain jotain jo tietävä
Kuinka monta lasta teillä on haaveissa?

Meille neljä saa riittää ja mies aikoo mennä vasektomiaan sitten kun ollaan neljäs saatu. Haluttiin lapset perätysten, vaikka onkin hektistä ja välillä rankkaa ja väsyttävää. Olen kotiäitinä ainakin siihen saakka kunnes nyt tulossa oleva täyttää sen kolme vuotta. Haaveissa olisi ollut hoitaa lapset kotona kouluikään asti, mutta katsotaan nyt mihin elämä vie. :) Sanoin itse jo toisen lapsen jälkeen että ei meille enempää tule ja kyllä se kolmas sitten kuitenkin haluttiin ja yllättävintä ehkä oli se että aloin tosissani puhua neljännestä. Mies oli hiukan vielä epäileväinen eikä halunnut ihan yrittämällä yrittää, mutta kyllä se silti päätti tulla. :Heartred Mies sopeutui ajatukseen onneksi hyvin ja on nyt tosi onnellinen. :Heartred
 
Meillä varmaan jää tähän kahteen. Alunperin suunnitelmissa oli 1 vain mutta tiesin jo esikoisen raskausaikana että haluan toisenkin. Sitten jos tämäkin on poika voi jäädä mietityttämään :wink aion olla kotona niin pitkään kuin mahd. En osaa edes kuvitella että minkälaista on kolmen pienen kanssa kun tämän yhden voimakastahtoisen taaperon kanssa on välillä aikamoista :D
 
Oon onnellinen, jos saadaan yksikin napero, mutta kyllä haaveissa olisi ainakin kaksi nappulaa :)
 
Meillä on lapsiluku täynnä varmaankin sen neljännen jälkeen myös :) Mutta häntä varmaan yritellää sitten kun oon valmistunu. Kotona oon nyt sitten tän masukin kanssa sinne 1,5v ikään saakka :) Nythän on tullu tai tulossa se joku uus säädös et äiti saa olla lapsen kanssa kotona 1,5v ja isä 1,5v sikäli haluaa. :/ Aika hölmö juttu mun mielestä :)
 
Tää kolmas on ihan hyvä ainakin mulle
Mies haluis vielä lisää.. mua pelottaa että mun sisällä kasvaa kaksiset..toiv. ei..kamalaa sanoa noin mutta ei kiitos.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mua on jotenkin alkanut nyt kans pelottaa et jos niitä onkin kaksi? :eek:

Tuli vaan mieleen kun tää olo on ollut niin kamala, esikoisesta ei ollut mitään oloja.....
Kaikkee hölmöö sitä alkaakin miettiin.
 
Meillä oli pitkään että kaksi lasta saa riittää. Kuopus ollut vauvasta asti paljon kipeenä, korvatulehdus kierteet ja hengityksen kanssa ongelmia. Nyt vasta saatiin diagnoosi mistä kauan tappelin, ja alkaa sairastelutkin helpottaa kun lääkitys kohillaan. Ja tyttö jo 5 vuotta.. Mut silti se kolmas lapsi ollut mielessä pitkään. Ja nyt aika oli kypsä :) mut tähän se sit jää. Mies menee pistää piuhat poikki sit kun vauva syntynyt.
 
Meil on ennestään täs 2tyttöö ja 1poika. Inka 23.02.09 iina 17.02.10 ja vinski 20.03.13. Ja nyt la 20.02.15. Ja taitaa lapset jäähä tähä vähälle aikaa et katotaan sit 10vuoden päästä uusiks.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Meille tää kolmas on viimeinen ja se riittää :) haluttiin myös lapset nopeella tahdilla ja nuorena, vaikka toka tulikin hieman yllärinä :) meillä siis poika 03/12 ja tyttö 04/13 :Heartred
 
Mun mielestä on mukava ku on pienellä ikäerolla lapsia näist on niin seuraa toisilleen ja sit vanhemmista tytöistä jo iso apu ku haluuvat auttaa. :) ja ku oon vasta 24v ni kerkeen sit tehä vaik mitä ku lapset isoja.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mäkin olen pohtinut että ajatella että jos kaikki menee hyvin ja tää viimenen syntyy niin sit kun se on 20 niin tämä äiti on vasta 44. Kaikki lapset jo isoja siinä vaiheessa. Vanhin jopa 25! :) Ehkä oon jo mummi sillon! Ken tietää. Mutta mekin haluttiin lapset nuorena.

Meidän keskimmäisellä oli koliikki ja refluksi, mitkä ehkä vaikuttikin siihen että luulin etten enää halua lisää. Oli niin raskas vauvavuosi kun esikoinenkin oli vielä niin pieni silloin. Jotenkin se mieli sitten muuttui ja nyt näen itseni jo suurperheen äitinä. Hurjaa! :)
 
Meillä ei ole vielä lapsilukua päätetty, neljäs yhteinen tulossa. Kaksosten jälkeen halusin yhden vielä, mutta kun olin raskaana niin mieli muuttui. Kuopus kun syntyi joulukuussa niin sanoin että ainakin yksi vielä... Saa nähdä kuinka monta niitä tulee. :)
 
En osaa vielä sanoa onko lapsiluku tämän toisen pikkuisen jälkeen täynnä; vähän luulen, että ei.

Joskus aikaa sitten aiheesta miehen kanssa keskusteltiin ja mä sanoin, että haluaisin 4 lasta. Mies vastasi, että 3 on parempi, kun neljättä varten pitäis jo hankkia isompi auto. - Muuten hyvä perustelu, mut eihän meillä oo koskaan autoa ollutkaan, ei isoa eikä pientä. :smiley-bounce022
 
Ensimmäistä odotellaan, miehen kanssa ollan puhuttu että kaksi olisi sopiva, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten mieli muuttuu :wink sitäpaitsi eihän sitä ennen ultraa tiedä monta nytkään olisi tulossa :p
 
Meillä toiveissa vähintään se kaksi, kahden jälkeen voi miettiä kolmatta mut kolmeen jää jos enemmän kuin kaksi :D Yhteen ainoaaseen tietty tyydytään jos sekin saadaan mutta kaksi olisi se mun ehdoton minimi :D
 
Mies heitti aluks leikillään, että pitää olla 4 poikaa, kun esikko olikin tyttö niin uhosi että vielähän niitä poikia silti voi olla neljä, mutta itse en lämmenny 5 lapselle.
3-4 on puhuttu koko ajan, nyt mies alkaa olla sitä mieltä että 3 riittää (se auton valinta kun ei mahduta "normaaliin"!), oma mieli selkenee varmaan kuhan saadaan se kolmas tähän arkeen pyörimään.
Mua kyllä kutkuttais ajatus nelosesta heti perään samaan tyyliin ku ykkönen ja kakkonen 1v1kk ikäerolla, ainakin vielä :grin
 
Meidän toiveissa tässä vaiheessa 2. Kolmaskin on tervetullut, jos selkä kestää hyvin tän toisen raskauden.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top