Meillä kans kortissa maininta hyvästä ihosta vaikka kuivahko onkin. Sama juttu varmasti kuin esikoisella, kesällä ihan mahtavan hyvä iho joka talvella, lämmityskauden alkaessa ja huoneilman kuivaessa, alkaa oireilemaan. Eli tulee semmoista kolikkoihottuman tapaista, joka ei kuitenkaan kutia. Meillä myös esikoisella reseptillä tota Dermalogia, punaista ja violettia, joita olen sitten vauvallekin laittanut. Kortisonia ei ole tarvittu. Viimeksi laitoin muuten esikoiselle suihkun jälkeen tuota punaista kun oli muutamana päivänä rasvaus unohtunut ja valitti, että kirvelee. Sen jälkeen olen laittanut vain sitä kevyempää violettia ja esikoinenkin sanoo, että se on hyvää, ei kirvele. En ole sitten uskaltanut vauvallekaan punaista laittaa. Voihan se olla, jos on oikein kuiva, että kirvelee..? Vauva ei vaan osaa sitä sanoa mutta uskoisin, että itkee, jos tuntuu ikävältä.
Tuo Ceridal on muuten kans hyvä. Karstaan täälläkin käytetty välillä mutta olen huomannut, että kosteusvoide, esim just tuo Dermalog on parempi ainakin meillä, jos ei ehdi pitkään karstaa hauduttelemaan. Peseytyykin paljon paremmin, eikä jää semmoiseksi liimaletiksi :)