Lapsi sairastaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eldimar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos jostain olen kiitollinen niin siitä, että flunssat me ollaan vältetty, vaikka mieskin oli kipeä. Pikaista paranemista teille muilla ja onneksi kenelläkään ei tunnu olevan mitään ihan kamalaa kierrettä päällä! Siitä se vastustuskyvyn kehittäminen lähtee kun tautikokoelmaa kerryttää pikkuhiljaa.

Vauva on oikeastaan parantunut, mutta minä saan juuri ja juuri henkeä! OMG, siis mistä tätä limaa riittää. Pitäisiköhän ruveta juomaan omaa maitoa, jos vaikka itsekin paranisi?! :yuck::grin

Onko kellään ollut vielä mitään rokkoa?

Meillä tyttö on tänään ollut tosi itkuinen, ja nimenomaan oikein kimakasti huutanut, ja kaikki unetkin on tänään takunneet. Illalla huomasin mahassa muutaman punaisen näpyn, ehkä kaulalla ja nivusessakin saattoi olla yhdet. Mutta noi on tosi epämääräiset, en oikeastaan voi olla varma, onko ne näppyjä vai jotain raapaisuja, hiertymiä tms. kun on. niin tarvinnut kanniskellakin tänään ja koko ajan vaihdella asentoja. Päivällä annoin kertaalleen Panadol-mikstuuraa, ja illalla uudestaan, kun tyttö on jotenkin kipeältä vaikuttanut. Kuumemittaria ei ole (huomenna tarvii varmaan käydä ostamassa), mutta selkeästi ei kuumeiselta ole vaikuttanut.

No, katsotaan aamulla, miltä näyttää, onko näppyjä... Enteroa ja vesirokkoa heti epäilen, mutta mistäs noi nyt sitten erottaa? Kun ilmeisesti aina ei enterossakaan tule näppyjä "tyypillisille" alueille, käsiin ja suuhun...?

Kuulin neuvolassa että nyt on liikkeellä paljon vesirokkoa.Toivottavasti teillä Omena ei ole sitä!Voi olla aika ikävä noin pienen kanssa :(

Toivottavasti ei ole rokko.
Meidan pojalla on sellaista mita arvelen olevan hikinappyloita niskassa ja valilla muuallakin.

Omena toivottavasti ei ole mitään rokkoa teillä! :/

Meillä oli 3,5kk:n iässä näppylöitä masussa ja jonkin verran jaloissakin. Luulin ensin hikinäppylöiksi (oma äitinikin oli sitä mieltä), vahingossa jäi sitten suklaat syömättä parina päivänä ja näppylät alkoi rauhoittumaan.. :o Enhän nyt toki voi mennä vannomaan, että varmasti siitä johtuivat, mutta aina voi kokeilla, jos malttaisi pariksi päivää jättää ne ihanuudet.. ;)

Selventäkääpä joku paremmin tietävä: meillä pojalla on siis taipeissa kuivuutta ja sitten käsivarsissa, selässä ja joskus jaloissa sellaisia karheita punaisia laikkuja, jotka tuntuvat vähän ruvilta. Ajattelin itse, että se on vain kuivuutta, mutta mies sanoi eilen, että hänestä tuollainen on aina jotain ihottumaa. Me ollaan rasvailtu lasta, mutta käytössä on toistaiseksi vähän huonoja rasvoja. Se neuvolalääkäri, joka ei muutenkaan hirveästi vakuuttanut, oli määrännyt neljää eri rasvaa josta yksi oli aqualan ja toinen joku yhtä turha. Yksi ole essexin joku rasvainen mutta järkyttävän hajuinen rasva. Eli käytetään yhä apobasen sinistä ja otetaan ensi viikolla uudet reseptit. Mutta tosiaan, onko tuollaiset nyt sitten jotain ihottumaa? Itsellä ei oikein ole allergioita tai muuta mistä ikinä ihottumaa tulisi. Ja ilmeisesti jos on ihottumaa niin sitä kortisolia pitäisi käyttää?

Onko se punaista vaiko vain karheaa? Kokeile Ceralan plussaa! Meillä se toimii tällä hetkellä parhaiten. Voit varmasti myös testata ja laittaa parina iltana miedointa kortisonivoidetta. Se parantaa ihon äkkiä ja sen jälkeen kosteusvoide riittää.

Punaista, ne kuivat kohdat/laikut siis. Ja tuota rasvaa te olette täällä aiemminkin kehuneet, joten se olikin seuraavana kokeilulistalla :)

Mäkin olin tulossa hehkuttamaan Ceralan Plussaa! :D

JaneDoe mun mielestä kuulostaa enemmän kuivalta iholta, kuin allergialta. Ainakin sen kuvan sain tuosta sun kertomuksesta. Mulla on itsellänikin nyt synnytyksen jälkeen vähän vastaavia, tietääkseni eivät ole allergiaa ja rasvaamalla pysyvät kurissa. :)

No ei meillä ainakaan vesirokkoa tai enteroa ole, kun ne näpyt hävisivät yön aikana... Ja tänään muutenkin ihan tyytyväinen vauva. Vauvarokossa näpyt voi ilmeisesti hävitä piankin, mutta muita siihen liittyviä oireita meillä ei ole ollut. Aloin kyllä miettiä, olisiko ollut jotain hikinäpyn tapaista sitten...? Kun eilinen oli tytöllä niin itkuinen ja vaikea päivä, että kanniskella ja käännellä piti koko ajan, ja hikoiltiinkin siinä sitten... Toivotaan nyt, ettei mitään olisi! On se niin kauheeta, kun omalla murulla on kurja olka, eikä osaa oikein oloa helpottaa.

JaneDoe: Meillä on esikoisella juuri kuvailemisia punaisia laikkuja ja hieman myös tällä kuopuksella. Juuri lääkäri kehui, että talvivauvaksi ihmeen hyvä iho. Kerroin, että on kuivia kohtia välillä ja laitan niihin violettia Dermalogia, joka meillä toimii myös esikoisella. Punainen Dermalog olisi tehokasta mutta esikoinen valittaa, että se kirvelee, niin en ole sitä viitsinyt käyttää.

Ne kohdat ei kutia tai mitään ja kesällä ne häviää kokonaan. Ne on diagnosoitu tietyn tyyppiseksi atopiaksi, joka helpottanee iän myötä, varsinkin kun kesällä on aivan loistavassa kunnossa iho. Esikoinen täyttää parin kuukauden päästä 3 vuotta ja joka talvi tilanne on ollut parempi tuon ihottuman suhteen. Toivottavasti teillä paranee myös. Meillä on muuten annettu ohjeeksi laittaa mietoa kortisonivoidetta maksimissaan viikon, jos oikein punoittaa. Muuten hoidan tuolla kosteusvoiteella. Jos vain muistaa rasvailla, varsinkin suihkun/kylvyn jälkeen, ei kortisonia yleensä edes tarvita :) Mä kans luulin silloin esikoisen aikaan, että ihan varmaan jotain allergiaa kun on tuommoisa laikkuja. Onneksi olin väärässä, toivottavasti sinäkin :)

Noista hikinäppylöistä... meillekin pamahtelee vähän ympäri kehoa punaisia pieniä läiskiä, vähän niin ku hormoninäppylät, katoavat sitten... eli onko ne hikinäppylöitä, kun eihän täs iässä enää tota hormoninäppyy pitäis tulla? Saattaa olla puolpäivää tai kadota tunnissa...

Meillä on alettu taas pulautella, vaikka jossain kohtaa se jo lähes loppui. Eikä edes ruan jälkeen vaan aina vaan jossain väleissä yhtäkkiä valuu. Ihme homma.

JaneDoe sama täällä! Toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän. Ja saattaa ihan yhtäkkiä tulla, vaikka olisi syönyt yli tunti sitten.

No niin, kuulosta ihan samalta vastavirrassa tuo teidän touhu. Joskus on ehkä joku syy nähtävissä, kuten että lapsi pyörähtää mahalleen tai pidän sitä jotenkin niin että mahaan tulee painetta, mutta joskus se vaan on ja yhtäkkiä vaan tulee puklu, usein sellainen kuolan ja maidon välimuoto. En sitten tiedä voiko tuo tosi runsas kuolaaminen liittyä jotenkin asiaan. Eipä tuo varmaan vaarallista ole, mut jossain asiassa olis kiva päästä eteenpäin ilman takapakkeja :)

Meillä on kans sama juttu, nyt puklaillaan paljon enemmän kuin ihan vauvana. Tämä ei siis koskaan ole ollut mikään kova pulauttelemaan mutta nyt tosiaan tulee ja välillä ihan älyttömän paljonkin. Olen ajatellut, että on hieman flunssainen vieläkin ja kuolaa myös tosi paljon, niin tulee nielleeksi limaa ja sylkeä ja pulauttelee sen vuoksi. Ei se näytä häntä haittaavan mutta ihmettyttää vain itseä.

Takaisin