Lapsi sairastaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja eldimar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kans aina surutta käyttänyt hydrocortisonia ihottumiini, vaik suositellaan, ettei liiaksi käyttäis. Siis varsinkin silloin ku atooppinen oli paha. Ei perusvoiteet auttanut saati lääkerasvat, kortisonia peliin ja iho parani hetkessä. Joo, ei saa laittaa kasvoihin tai rikki menneelle iholle... no oma on kroppani/ihoni :D en oo toistaseksi kuollut.

Pojalla on vielä toistaseksi tosi hyvä iho, ei kuivaa eikä ihottumaa ja toivotaan, et jatkuis samaan malliin :)

Meilläkin on jo kaikki näppylät hävinneet ja iho enää hieman kuiva. Ei yhtään niin kuiva, kuin jonkin aikaa sitten. Ceralan Plus on se meidän juttu! :) Neuvolalääkäri kirjoitti meille reseptin siihen, kun pyysin.

Joo meilläki oli sillon J:llä 2v sit 0.5 kortisonia atooppiseen ihottumaan ja auttoi! Meil sillo sanottii et jos viikkotolkulla käyttää ni voi ohentaa ihoa. En kyl muista sanoiko sen lääkäri vai neuvolaterkka. Jos se oli terkka ni suhtaudun varauksella kosk meijän neuvolaterkka on aika höpöhöpömuija :D

Pidemmän päälle kortisonivoiteet todiaan ohentaa ihoa, mutta sit tosiaankin vasta pidemmän päälle. Meille sanottiin lääkärissä, että hyvä höyryhengityskeino vauvalle on viedä lapsi suihkutilaan, jossa laskee suihkusta niin lämmintä vettä että seinätkin "hikoilevat". Me tosin ei onneks jouduttu testaamaan tota neuvoa kun flunssa jo pienellä helpotti.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että tuo kortisoni ohentaa ihoa oikeastikkin, minulla oli teini-iässä kämmenessä ekseema jota hoidettiin todella voimakkailla kortisonivoiteilla ja se ohenti kämmenessä ihon todella ohueksi, eron huomaa kun vertaa toiseen käteen missä sitä ei ole ollut :/

Niin tosiaan, kaksikin viikkoa voi kortisonia (miedointa) vauvalla käyttää huoletta. Jos ihottuma ei siinä ajassa parane, on sen aiheuttajaa etsittävä tarkemmin. Silloin tuskin on enää kyseessä tavallinen atooppinen ihottuma.

Tietysti kortisoni ohentaa ihoa jos koko ajan käyttää. mutta sitä ei kannata pelätä vaan voi huoletta kuuriluontoisesti käyttää. Se parantaa ihon, jonka jälkeen perusvoiteet kosteuttavat. Vauvalla pienikin kutiava kohta voi vaikuttaa todella häiritsevästi.

Mä olen kans laittanut mietoa kortisonivoidetta, jos oikein punoittaa ja sitten jatkanut kunnon rasvausta. Sen verran olen katsonut, etten viikkoa enempää käytä kortisonia ja koskaan ei ole oikeastaan tarvinnutkaan. Lopetan kortisonin käytön yleensä heti, kun punoituskin häviää. Kunnon rasvaus hoitaa yleensä loput. Ja meillä molempien poikien iho on sellainen, ettei se kovin herkästi ala edes punoittamaan, jos vain muistaa tiheään rasvailla. Kesäisin iho on aivan erinomaisessa kunnossa (ainakin esikoisella..tästä kuopuksestahan ei osaa vielä sanoa), joten tuo ihon kuivaminen johtuu varmasti tästä kuivasta huoneilmasta. Kummallakaan tuo ihottuma ei tosin vaikuta edes kutiavan ja esikoiselta olen kysynytkin, kutiaako ja vastaus on että ei.

Meidän tytöllä on sääret todella kuivat, karheat. Oon rasvaillut sinisellä apobasella, hetken on ok tuntuinen, mutta seuraavalla vaipanvaihdolla taas kuiva. Ei punoita eikä tunnu tyttöä häiritsevän. Eiks toi kortisoni oo enempi sellaseen punoittavaan ihottumaan?

Joo, sellaiseen punoittavaan sopii kortisoni. Kokeile jotain muuta perusvoidetta, jospa kosteuttaisi kauemnin? Ceralan plus sopii monille hyvin!

Jutsa just tolleen meilläkin oli (+ne näppylät jossain kohtaa) ja Ceralan Plus aamuin illoin on auttanut! :) Kannattaa vaan pyytää lääkäriltä resepti rasvaan, on paljon halvempaa niin!

Voi ei, nyt ollaan täällä flunssassa vauva ja minäkin. :( Kuumetta ei ole, mutta vauva on räkäinen ja itkuinen ja mulla jäätävä kurkkukipu. Ehkä vauvallakin on kurkku kipeä? Annoin juuri supon ja heti helpotti. Voi raukka. :sad001

Minä sitten inhoan olla kipeänä. Ja juuri paranin edellisestä taudista. Samperin mies, kun toi kotiin tämän kausiflunssan! :shifty: Tekisi mieli tehdä näin: :smiley-angry016 :)

Varmaan vasta siinä 4kk lääkärintarkastuksessa voi sitä reseptiä pyytää.. Mut ihan hyvä idea, rasvaa tarvii aina!

Voimia libra! Kyllä teillä nyt flunssaa pukkaa.

Meillä tyttö äsken alkoi kakomaan sitterissä. Nostin sen siitä ylös ja pidin vähän etukenossa, niin että tyttö nojas mun käsivarteen. No siinä tuli ulos koko vatsansisältö, kunnolla yökkäs n. 3 kertaa. :(
Tyttö pulauttaa hyvin harvoin, ei edes päivittäin, niin tää ei kyllä oo normaalia. En tiedä iskikö nyt joku vatsatauti vai mitä. Mies sanoi, et ehkä nostin jotenkin huonosti, mut en kyllä ymmärrä miten noin tulis kaikki ulos.
Enkä nyt oikein uskalla laittaa ulos nukkumaankaan, nyt ois uniaika..

Me oltiin pojan kanssa 4 päivää sairaalassa rs-viruksen vuoksi. Sitkeää limaa johon meinasi yskiessään tukehtua. Kotona tukkoisuuteen Physiomerin baby mist -merivesi sumutetta ja niistämistä.

Voi kurja, just luin jonku uutisen tuosta. Et vauvaperheiden pitää olla tarkkana tuon kanssa.. En ennen ollut edes kuullut moisesta. No toivottavasti ei tuu mitään jälkitauteja enään. Siinä oli et monille tulee esim. korvatulehdus jälkitäutina. Voimia pikkupotilaalle!

Jutsa, meillä oli kuvailemasi kaltaisia vatsan tyhjennyksiä rota-rokotteen jälkeen. Oletteko saaneet sen milloin?

Ja lellukka, tosi kurjaa! Kuinka tuo virus alkoi? Meillä on pojallaollut nyt kova yskä tosi kauan.

Saatiin se tänään, mutta vasta tuon "oksentamisen" jälkeen. Neuvolassa sanoi et jos on ollu ilmaa paljon mahassa niin siitä vois johtua. Ei ainakaan enään oo ollut mitään.

Meillä tyttö on tosi itkunen niistä rokotteista, kuumetta en saanu/ viittiny mitata kun ei siitä tykännyt yhtään, ja ihan vaan kainalosta koitin. No annettiin särkylääkettä niin auttoi. Selkeesti aristaa nuo pisto kohdat. En voi kuvitellakkaan miltä tuntuu jos lapsi joutuu sairaalaan tai on todella kipeä. Nyt jo tuntuu niin pahalta toisen puolesta. Vaikka viimesin itku tais olla väsy itkua, nyt nukkuu. :)

Sympatiat kaikille kipeiden vauvojen vanhemmille! Meillä on täällä nuhanenä nyt nukkumassa... Viimeinkin. Päivä on kulunut itkevää vauvaa kantaessa, kunnes laitoin supon ja tadaa! Johan helpotti. On se sydäntä raastavaa se valittava itku. Kunpa voisinkin kaiken hänelle korjata, mutta kun ei onnistu.

Voi rakas. Nukkuisipa hän tänä yönä hyvin niin ehkä paranisikin nopeampaa.

Takaisin