Lapsettomuushoidoista plussanneita?

Toukanäiti

Näppärä viestien naputtelija
Joulukuiset 2021
Onko täällä muita, jotka saaneet sen kauan toivotun plussan lapsettomuushoitojen avulla?

Meillä yritys alkoi noin vuonna 2005-06. Ensimmäinen hedelmöityshoito ICSI 2007,toinen 2008. Noista molemmista hoidoista saaliina yksi ainoa alkio, ei pakastettavia. Mulle jäi myös aikamoiset traumat kovien kipujen vuoksi. Kummallakaan kerralla ei päästy edes raskaustestiä tekemään ennen kuin jo menkat sitten alkoivatkin alkionsiirron jälkeen.

Vuosia elettiin elämää itsellemme, minä opiskelin ja muutettiin tänne saaristoon. Mies on halunnut kolmannen yrityskerran jo vaikka kuinka kauan mutta itse olen ollut varautunut kun yksinkertaisesti pelännyt niin paljon.

Nyt lähdettiin kuitenkin hoitoihin taas ja koko hoitorumba meni huomattavasti helpommin. En ollut yhtä kipeä kuin aiemmin, oli luottavainen olo. Saatiin siirrettyä hyvälaatuinen alkio ja jopa neljä pakastettiin!

Ja viime lauantaina tein elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin! Verikoe oli maanantaina ok. Rv 4+5 menossa ja eihän tätä vaan voi uskoa todeksi! Olen todellakin elänyt siinä luulossa että en ikinä saa kokea tätä onnea!

Aina on toivoa :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Meillä myös pitkä lapsettomuustausta, 10 vuotta meni ennenkuin saimme ensimmäisen kerran kaksi viivaa testiin.
Plussa tuli neljännestä pitkästä hoidosta, viiden päivä ikäisillä blastokysta alkioilla. Kaksi siirrettiin ja yksi tarttui, nyt rv 8+0. Kolme blastoa saatiin myös pakkaseen, toivon että niille ei kuitenkaan heti käyttöä olisi.
Lapsettomuuden syy selittämätön, kummassakaan ei mitään fyysistä vikaa ole, paitsi minulla kilpirauhasen vajaatoimintaa joka tällä hetkellä hoitotasapainossa.
Onhan tämä aika uskomatonta, itselläkin oli tämän hoidon suhteen jo aika luovuttamismeininki, en rakennellut minkäänlaisia kuvitelmia onnistumisesta, aloin jo suunnittelemaan elämää hoitojen jälkeen, koska tämä oli siis meidän viimeinen hoitokerta julkisella puolella. Henkisesti todella raskasta, minä en fyysisistä oireista niinkään hoitojen aikana kärsinyt. Todella varovaisen onnellisena täällä nyt ollaan ja kärsitään oireista toivoen että elokuussa saadaan pieni syliin asti.
 
Ihania onnsitumistarinoita! Onnea! :) Paljon tarrasukkia matkalle. :Heartred Meillä oli mun ovuloimattomuudesta (pcos) johtuvaa lapsettomuutta mut vihdoin clomifen-lääkkeillä saatiin ovulaatio ja siitä plussa! :) Teidän tarinoihin verrattuna ollaan päästy tosi helpolla, vaikka tuskastumista ja epätoivoa riitti. Kuumeilin jo vuosia ennen yrityksen aloitusta, piti lämmitellä mies mukaan hommaan. :) Varsinaista yritystä meillä tuli sitten "vain" vuosi, kunnes lääkkeet tepsi ja toi toivotun tuloksen.
Nyt rv 5+3
 
Mahtavaa kuinka viimein onnistuitte! Onnea ja toivottavasti nämä tulevat syliin asti! :)

Mie plussasin jo tutkimuksissa itseasiassa... Mutta polin asiakkaita kuitenkin ehdittiin olemaan. Ongelmana ovuloimattomuus, eikä miun pitänyt tässäkään kierrossa alkukierron verikokeiden ja ultran mukaan ovuloida. Lääkereseptit oli jo takataskussa ja todella isolla ensiannoksella, koska lääkärin mielestä meni niin huonosti miun munasarjoilla. Lopulta kuitenkin sain ovisplussan ja tosi isona yllätyksenä tein myös elämäni ekan positiivisen raskaustestin lääkärin lausuntoa uhmaten kun yritystä/tjottailua oli takana melkein pari vuotta :)
 
Meillä yritystä takana 10-12 lähtien, hedelmöityshoidot aloitettiin syyskuu -14 (clomit +inssi *3) (gonal-f + ovitrelle+ inssi * 2, josta toinen kierto oli anovulaarinen, eikä toisessa päästy inssiin asti liian monen follin takia) eka ivf-kierto aloitettiin lokakuun loppupuolella pitkällä hoitokaavalla, munarakkulapunktio (ja hedelmöittyminen) oli 9.12, ja siirto oli 11.12.
Ensimmäisen plussan testiin tein 20.12. Verikokeessa kävin keskiviikkona, ja odottelen naistenklinikalta soittoa maanantaina. Keskiviikko iltapäivänä tein myös testin jossa tasavahvat viivat. :Heartred
6e4b2fd5be8178239a47ecb6b3b72058


Me saatiin ihana joululahja!

Miehelläni on 6-v tytär edellisestä liitosta, joten meillä lapsettomuus johtui minusta(määrittämätön naisen hedelmättömyys) ikää mulla on 25, (viikon päästä 26) ja miehellä 37. Mulla on myös todettu apc-resistenssi, fibromyalgia ja nikamavälilevyjen rappeumaa.

Rv 4+3
 
Meillä yritystä takana 10-12 lähtien, hedelmöityshoidot aloitettiin syyskuu -14 (clomit +inssi *3) (gonal-f + ovitrelle+ inssi * 2, josta toinen kierto oli anovulaarinen, eikä toisessa päästy inssiin asti liian monen follin takia) eka ivf-kierto aloitettiin lokakuun loppupuolella pitkällä hoitokaavalla, munarakkulapunktio (ja hedelmöittyminen) oli 9.12, ja siirto oli 11.12.
Ensimmäisen plussan testiin tein 20.12. Verikokeessa kävin keskiviikkona, ja odottelen naistenklinikalta soittoa maanantaina. Keskiviikko iltapäivänä tein myös testin jossa tasavahvat viivat. :Heartred
6e4b2fd5be8178239a47ecb6b3b72058


Me saatiin ihana joululahja!

Miehelläni on 6-v tytär edellisestä liitosta, joten meillä lapsettomuus johtui minusta(määrittämätön naisen hedelmättömyys) ikää mulla on 25, (viikon päästä 26) ja miehellä 37. Mulla on myös todettu apc-resistenssi, fibromyalgia ja nikamavälilevyjen rappeumaa.

Rv 4+3

Meillä oli siirto 4/12 eli pitkälti samassa tahdissa mennään! On ollut kyllä vaikea tunnustella kehonsa, että mikä oire on johtunut lugeista ja mikä ehkä jostain muusta Ihanaa että teillekin tuli maailman paras joulu!
 
Meillä myös pitkä lapsettomuustausta, 10 vuotta meni ennenkuin saimme ensimmäisen kerran kaksi viivaa testiin.
Plussa tuli neljännestä pitkästä hoidosta, viiden päivä ikäisillä blastokysta alkioilla. Kaksi siirrettiin ja yksi tarttui, nyt rv 8+0. Kolme blastoa saatiin myös pakkaseen, toivon että niille ei kuitenkaan heti käyttöä olisi.
Lapsettomuuden syy selittämätön, kummassakaan ei mitään fyysistä vikaa ole, paitsi minulla kilpirauhasen vajaatoimintaa joka tällä hetkellä hoitotasapainossa.
Onhan tämä aika uskomatonta, itselläkin oli tämän hoidon suhteen jo aika luovuttamismeininki, en rakennellut minkäänlaisia kuvitelmia onnistumisesta, aloin jo suunnittelemaan elämää hoitojen jälkeen, koska tämä oli siis meidän viimeinen hoitokerta julkisella puolella. Henkisesti todella raskasta, minä en fyysisistä oireista niinkään hoitojen aikana kärsinyt. Todella varovaisen onnellisena täällä nyt ollaan ja kärsitään oireista toivoen että elokuussa saadaan pieni syliin asti.

Ne ovat kyllä olleet pitkiä vuosia vaikka elämässä tietenkin on muutakin. Ja sitä on ollut pakko keksiä asioita, mihin voi keskittyä lapsettomuuden sijaan. Tosi upeaa, että teilläkin tärppäsi! Ja se on kyllä niin suuri helpotus että niitä mahdollisia sisaruksia jäi vielä pakastimeen myös teillä!

Nyt pidetään vaan peukut pystyssä, että kaikki menee niin kuin pitää!
 
Millaiset hcg- arvot teillä on ollut rv 4+0? Naistenklinikalta tuli aamulla soitto, ja arvot oli ollut 182, "ihan hyvät" kuulemma. Ar-ultran sain 13.1, jolloin viikkoja on kasassa 7+0. (yks alkio oli saatu pakkaseen)

Tänään rv 4+5
 
Meillä lapsettomuushoitoja 2,5 vuotta takana. Minulla määrittelemätön hedelmättömyys. Ovulaatiota ei vain tapahdu ilman apua. Jonkun asteinen pco.. Ensin hoidettiin mehiläisellä gynekologin toimesta clomifenillä, sitten siirryimme Felicitakseen helsinkiin missä saimme hyvän hoidon mutta ei tullut onnistumista. Maaliskuussa 2015 minulle tuli munasarjojen hyperstimulaatio, jonka takia oikea munasarja alkoi kääntyä. Tämä saatiin onneksi pelastettua ambulanssi kyydin ja nopean leikkauksen ansiosta. Tällöin pyysimme lähetettä naistenklinikalle kun Felicitaksessa olisivat halunneet jo aloittaa koeputkihedelmöitykset. Meillä ei kuitenkaan ollut varaa laittaa 2500€ juuri nyt tähän hoitoon. Naistenklinikalla aloitimme elokuussa 2015 ja ensimmäinen pistoshoito aloitettiin marraskuussa. Jouluna sitten plussasin ensimmäistä kertaa elämässäni :) On vain nii epäuskoinen olo ja koko ajan vähän pelkään ettei kaveri pysy kyydissä. Varhaisultra on 13.1 joten vielä pitää odotella. Olisin halunnut verikokeeseen, mutta sanoivat että oireet nii selvät ettei niiyä turhaan oteta? Olin tosi hämmästynyt, mutta pitää vain luottaa kolmeen raskaustestiin ja kaikkiin oireisiin! Viikkoja nyt 5+0
 
Mä haluaisin käydä verikokeissa ihan vain hCG:n mittauttamassa, mutten tiedä mitä paikkaa lähestyä. Kuinkahan paljon se maksaa omakustanteisesti? Neuvolasta tuskin saan lähetettä.
Mulla on alkuraskauden ultra 12.1. Ei nämä jo syntyneet lapset poista sitä lapsettoman identiteettiä. Oon nimittäin mm. tehnyt tosi monta testiä jo ihan vain itseni vakuuttamiseksi, että se viiva vahvistuu. Ja onhan se jonkinmoista terapiaakin tuijottaa sitä toistakin viivaa siinä tikussa...
 
Joo mä olen miettinyt ihan samaa, että haluaisin käydä ottaa sen hcgn uudelleen. Kai sitä pitäisi marssia vain yksityiselle..? En tiedä. Se vaan helpottaisi kovasti, kun tietäisi edes sen että arvon suhteen kaikki ok. Mulla oli rv 4+3 arvo kuitenkin vain 163, vaikka kai se ihan ok onkin..


Mä haluaisin käydä verikokeissa ihan vain hCG:n mittauttamassa, mutten tiedä mitä paikkaa lähestyä. Kuinkahan paljon se maksaa omakustanteisesti? Neuvolasta tuskin saan lähetettä.
Mulla on alkuraskauden ultra 12.1. Ei nämä jo syntyneet lapset poista sitä lapsettoman identiteettiä. Oon nimittäin mm. tehnyt tosi monta testiä jo ihan vain itseni vakuuttamiseksi, että se viiva vahvistuu. Ja onhan se jonkinmoista terapiaakin tuijottaa sitä toistakin viivaa siinä tikussa...
 
Mulla oli arvo 163 rv 4+3. Saapi toivoa, että se on siitä tasaisesti noussut. Ainakin raskaustestin viiva on tummentunut, kun niitä ei näköjään voi rauhaan jättää Toivottavasti meillä molemmilla, tai siis meillä kaikilla täällä kaikki hyvin!
Mulla eka ultra 12.1. Miten sitä sinne asti jaksaa odottaa!!??


Millaiset hcg- arvot teillä on ollut rv 4+0? Naistenklinikalta tuli aamulla soitto, ja arvot oli ollut 182, "ihan hyvät" kuulemma. Ar-ultran sain 13.1, jolloin viikkoja on kasassa 7+0. (yks alkio oli saatu pakkaseen)

Tänään rv 4+5
 
Onnea teille! Etkö päässyt verikokeeseen ollenkaan? Onpa kummaa. Ehkä sekin sitten on paikkakohtaista, kuinka helposti niihin pääsee. Mutta jos oireita kuitenkin on niin eiköhän kaikki ole hyvin. Ja ainahan voi ostaa vielä yhden raskaustestin ja varmistaa viivan tummumista, hehh.. Täällä olisi vielä yksi kaapissa jäljellä..
Meillä lapsettomuushoitoja 2,5 vuotta takana. Minulla määrittelemätön hedelmättömyys. Ovulaatiota ei vain tapahdu ilman apua. Jonkun asteinen pco.. Ensin hoidettiin mehiläisellä gynekologin toimesta clomifenillä, sitten siirryimme Felicitakseen helsinkiin missä saimme hyvän hoidon mutta ei tullut onnistumista. Maaliskuussa 2015 minulle tuli munasarjojen hyperstimulaatio, jonka takia oikea munasarja alkoi kääntyä. Tämä saatiin onneksi pelastettua ambulanssi kyydin ja nopean leikkauksen ansiosta. Tällöin pyysimme lähetettä naistenklinikalle kun Felicitaksessa olisivat halunneet jo aloittaa koeputkihedelmöitykset. Meillä ei kuitenkaan ollut varaa laittaa 2500€ juuri nyt tähän hoitoon. Naistenklinikalla aloitimme elokuussa 2015 ja ensimmäinen pistoshoito aloitettiin marraskuussa. Jouluna sitten plussasin ensimmäistä kertaa elämässäni :) On vain nii epäuskoinen olo ja koko ajan vähän pelkään ettei kaveri pysy kyydissä. Varhaisultra on 13.1 joten vielä pitää odotella. Olisin halunnut verikokeeseen, mutta sanoivat että oireet nii selvät ettei niiyä turhaan oteta? Olin tosi hämmästynyt, mutta pitää vain luottaa kolmeen raskaustestiin ja kaikkiin oireisiin! Viikkoja nyt 5+0
 
Naistenklinikalla kun ollaan kunnallisessa hoidossa, kuuluu automaattisesti verikoe 2 viikkoa hedelmöityksen jälkeen. Ja ihan hyvä vaan.. Onhan täälläkin kulunut jonkin verran noita testejä, ihan vaan varmistaakseen et pieni ei oo hävinnyt/häviämässä sieltä kohdusta. Onneks pregcheck- liuskat on halpoja. ;-)

Rv 4+6
 
Simputi, meillä on ultra sama päivä, samassa paikassa. :-)
Aika hauskaa! Mä toivon että kaikki on hyvin. Oon vähän huolissani näistä kivuista.. Päivällä on tasaista menkkamaista kipua, mutta yöllä herään aina kipuun ja se on enemmän toispuoleista.. En tiedä pitäiskö soittaa naistenklinikalle ja kysyä..
 
Toukanäiti: en päässyt vaikka kuitenkin naistenklinikasta kyse. Kysyin vielä erikseen, käynkö verikokeissa..
 
Onneks mulla ei ole pahempia kipuja, pientä jomotusta pitkin päivää, mutta uskon että liittyy enemmänkin suolistoon. Ja repäisykivut kummallakin puolella öisin, riippuen mihin suuntaan olen kääntymässä.

Ainahan voit soittaa jos huolestuttaa, jos et naistenklinikalle, niin ehkä omaan neuvolaan?
 
Puhuin tossa äitini kanssa (joka synnyttänyt 6 lasta) ja hän epäili että johtuu juuri nukkuma asennosta. Rauhoitti mieltä. Ehkä katselen vielä kun luulisi että sattuisi koko ajan jos olisi jotain pielessä.
 
Takaisin
Top