Lapselle nimi

Tänään selvisi, että tyttö tulossa ja nimiasia helpottuu huomattavasti! Tytölle kun keksittiin parikin sopivaa nimeä, joista molemmat tykkäs. Poika oli kinkkisempi, ei oikein löydetty kompromissia. Mutta juu, pelkään kans kun kaverille syntyy tyttö n. kk aiemmin, että jos ne menevät ja vievät mun suosikkinimen ;)...

Täällä oli pojalle nimi jo valmiiksi mietittynä ja se oli jo aikalailla alusta asti selvää, että jos poika tulee niin nimi on sitten se ja se.. Mutta nyt kun onkin tyttö tulossa, on nimi hukassa.. o_O Ehkä johtuu siitä, että pojalle oli yks selvä nimisuosikki, mutta tytölle niin monta vaihtoehtoa, ettei osaa päättää.. :p Mummoni nimen haluan ainakin tytölle toiseksi tai kolmanneksi nimeksi. Muut katellaan sitten ajallaan..mikä nyt silloin tuntuu sopivimmalta. Onhan tässä vielä aikaa miettiä :)

Mullaki on nimi jo päätetty tyttärelle <3. Oliki tarkoitus löytää joku ihana ja suomalainen nimi, jota ei montaa ole. Toinen nimi on perinteinen Maria, mutta etunimi on tosiaankin niin harvinainen ettei niitä ole kuin joku pari sataa :) toivottavasti tyttö on vaan nyt sit nimensä näköinen niin ei tarvis alkaa viime hetkellä vaihtamaan ;D

Me tykätään molemmat tosi paljon Emilia-nimestä ja näillä näkymin haluttaisiin se lapselle kutsumanimeksi. Mutta auttakaa, toimiiko Emilia-nimi jonkin nimen kanssa niin päin, että se nimi alkaisi sillä Emilialla eikä niin että Emilia tulee vasta toisena niinku esimerkiksi nimessä Anni Emilia? Joskus vuosia sitten suunniteltiin nimeä Emilia Aleksandra, mutta ehkä se Aleksandra on jotenkin liian "eksoottisen" kuuloinen meidän perheeseen. :)

Ja onko jollakin kokemusta, että jos kutsumanimi tulee vasta toisena (tai kolmantena), niin onko se käytännössä hankalaa, että kutsutaanko aina kaikissa uusissa paikoissa ja virastoissa yms. automaattisesti sillä 1. nimellä?

Minulla on lähipiirissä henkilö jota kutsutaan hänen toisella nimellään.. :)

mä oisin halunnut aikoinaan tytölle toiseksi nimeksi Aleksandran, mut miehellä oli siitä mielipide eikä se hänelle kelvannut, joten tytön toiseksi nimeksi tuli Amanda.

mulla on lähipiirissä ja -sukulaisissa pariki henkilöä, joita kutsutaan toisilla nimillään. tietenki he törmää usein siihenki et tuntemattomammat lähtee kutsumaan heitä virallisella etunimellä, ja sit joutuu aina korjaamaan et mua kutsutaan silläjasillä nimellä.

Takaisin