Lapselle nimi

Maikkie

Puuhakas puhuja
Tää on nyt varmaan vähän aikaista, mutta ainakin täällä jo kovasti pohditaan nimivaihtoehtoja. Onko teillä jo suosikkinimet tai kenties jo ihan selvää, mikä lapsen nimeksi tulee?
Entä te, joille on tulossa toinen tai kolmas (tai neljäs...) ? Tuleeko toiselle lapselle samantapainen nimi? Samalla kirjaimella alkava?
Haluatteko paljastaa nykyisten lastenne nimiä täällä?

Tänne vois laitella nimiehdotuksia ja tarinoita nimien takaa. Pohdintoja siitä, mikä on hyvä tyyli valita nimi.

Meillä meni esikoisen kohdalla niin, että minä annoin vaihtoehtoja ja mies sitten niistä valikoi omat suosikkinsa. Lopulta pojalle oli kaksi etunimi vaihtoehtoa. Minun suosikki ja miehen suosikki. Lopulta valituksi tuli kuitenkin se mun suosikkinimi, jonka mies oli jo moneen kertaan ennen lapsen syntymää täystyrmännyt.
Nyt en sitten oikein keksi mitään kivaa, joka sointuisi esikoisen nimen kanssa. Lapselle tulee kuitenkin kolme nimeä ja toinen ja kolmas nimi on melko selvää oli se sitten tyttö tai poika. Mutta se etunimi.... Haluaisin ehkä samalla kirjaimella alkavan, joten tänne saa ehdotella vanhoja suomalaisia E alkuisia tytön ja pojan nimiä.
 
mä tykkään perinteisistä nimistä, mutten halua samalla kirjaimella alkavia, onhan meillä poika L ja tyttö I. etunimistä en ole vielä ihan varma, mutta tiedän sekä tytölle että pojalle toisen ja kolmannen nimen :) mies oli ensialkuun sitä mieltä, että kaksi nimeä riittää lapselle, mutta mä olen aina halunnut kolme. ja olen vielä niin perinteinen, että haluan isovanhempien tai isoisovanhempien nimiä mukaan. tytölle olen pohtinut toiseksi nimeksi Anna, koska se esiintyy meidän kummankin suvussa ja pojan toiseksi nimeksi tulisi miehen edesmenneen isän etunimi ja kolmanneksi nimeksi oman isäni kolmas nimi. minun suvussa tämä kolmas nimi kiersi esikoispojan esikoispojalle ja minäkin olisin saanut sen, jollen olisi naispuolinen. minä siis katkaisin ketjun, mutta haluaisin silti antaa sen mahdolliselle pojalleni, vaikkei hän esikoinen olisikaan :) käsittääkseni mies ei vastusta lainkaan tätä mun nimilogiikkaa, hän voi osallistua sitten etunimien pohdintaan :)
 
Meillä esikoisen toisena ja kolmantena nimenä on meijän molempien isien nimet, ne päätettiin jo ihan alkuraskaudessa :D Etunimi keksittiin kuukausi-pari ennenku poitsu synty, ja pari päivää ennen ristiäisiä luettiin mun vauvakirjasta että mun isopappa on ollu sen niminen! Tälle toiselle ei olla mietitty nimiä vielä ollenkaan, mutta luulempa että jotain suvuissa esiintyvää nimeä tulee. Tai sitten ei. :D Nellaa mietittiin viimeksi tytölle nimeksi, mutta nyt se ei enää kuulosta niin kivalta ku sen nimisiä on tullu aika paljon parin vuoden aikana. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä!

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Pojalle on nimi mietittynä jo valmiina ja ollaan siitä molemmat jopa samaa mieltä miehen kanssa. Ite oon tytölle päättäny etunimen jo vuosia sitten ja mieskin oli siihen suostuvainen, mutta nyt ihan viime aikoina on tullu erimielisyyttä tän nimen kirjotusasusta. Mä kun luulin, että kyseessä on ihan selvä asia, mut ilmeisesti sit ei... :mad: No, jos tyttö tulee aion kuitenki pitää pääni. Vuosia kuitenki ollu tää jo valmiiks mietittynä, joten kyllä se mies tokenee! Mun sukunimi joka tapausksessa lapselle tulossa :)
 
Talla nakymin meidan esikoiselle ja mahdollisille muille lapsille tulee sellaiset arabiankieliset nimet, jotka on suomalaisenkin aika helppo lausua. Jotkin nimet olisivat suoraan seka suomalaisia, etta arabialaisia, mutta en pida yhdestakaan niista.

Joskus aikoinaan mietin etta tyttolapselle laittaisin nimeksi vanhan harvinaisemman suomalaisen nimen, Serafiina.
 
Meillä nimestä "taisteleminen" aloitettiin jo ennen kuin tavallaan päätettiin alkaa lasta yrittämään.

Alkuun pidin molempien nimiä jo valmiina, mutta nyt jälkikäteen olen alkanut empimään tytölle päätetyn nimen suhteen.
Minulla itselläni olisi nimiehdotuksia tytölle vaikka ja kuinka, mutta pitäisi vielä saada tuo mies niitä ymmärtämään.

Pojan nimi oli jotenkin helpompi ratkaista, vaikkakin sekin on ehkä vielä hieman hiottavissa.

Mikäli tyttö tulee, haluaisi mieheni hänelle minun toisen nimeni. Minä taas en o_O
Ehkä tässä vielä yhteisymmärrykseen päästään, tavalla tai toisella :p
Sukunimi tulee ehdottomasti olemaan mieheni, sillä siihen sukunimeen on minunkin pyrkimykseni :wink
 
Meillä pitää tosiaan olla nimi, joka sopii sekä saksalaiseen että suomalaiseen suuhun. On kyllä paljon yhteisiä nimiä ja monet ovat ns. hittinimiä tällä hetkellä molemmissa maissa kuten Elias, Leo, Samuel, Alina, Sofia, Emma...Mutta ei haluta ehkä ihan näin yleisiä, vaikka ihania nimiä onkin esim. Leo/Leon tai Samuel pojalle olivat mun suosikkeja, mutta mies tyrmäs jo molemmat...

Tyttö on helpompi, ollaan löydetty jo pari nimeä, joista molemmat tykätään. Mutta poika on vaikea, ei olla päästy yksimielisyyteen. Toinen nimi on kans helppo, pojalle miehen vaarin nimi (jo kuollut) Robert ja tytölle Maria, joka on sekä mun toinen nimi että miehen mummon nimi (vielä elossa) ja kulkee senkin puolella suvussa esim. miehen sisko on Tanja Maria ja hänen esikoistyttärensä Luisa Maria. Mun isältä ja äidiltä tulis toiseks nimeks Juhani ja Elina, ehkä sitten seuraavalle :wink

Meidän molempien etunimet alkaa M-kirjaimella, mutta en usko että lapsesta tulee silti M-alkuinen, liian vaikeaa löytää sopiva jo ilman tällaisia rajoituksiakin :).
 
Pojan nimi mulla on ollu valmiina jo vaikka kuinka kauan, vaan en tiedä kelpaisko se miehelle.. :D Tytön nimestä ei mitään käsitystä! :D
 
mä otin miehen sukunimen (ollaan oltu naimisissa vuodesta 2007, mutta pidin oman sukunimeni ja nykyään mulla on tuplasukunimi), kun selvisi, että tyttö oli tulossa. halusin hänelle isänsä sukunimen niinkuin nyt onkin, miehelle olisi käynyt, että tyttö ois ollut mun sukunimellä tai tuplasukunimellä, kuten minäkin. olin itse ehdoton siinä, että tyttö saa isänsä sukunimen eikä sillai et miehellä on kolme lasta, joilla kaikilla on eri sukunimi. nyt meillä on sillai et meillä kolmella muulla on sama sukunimi, mutta pojalla on aina ollutkin äitinsä sukunimi eikä olla haluttu sitä vaihtaa.. vaihtakoon itse sit myöhemmin, jos haluaa.
 
Meillä on jo nimet molemmille mietittynä.. Menipä mainitsemaan nämä, kun anoppi otti asian esille niin eihän tämä niistä tykännyt yhtään, sanoi suoraan ettei tykkää.. Pojan nimestä tulee mieleen juoppo kuulema.....:mad:
Minusta nimet ovat täydellisiä ja mieskin tykkää.
Nimillä on minulle paljon merkitystä, esim. Pojan ensimmäinen nimi on äidin ukin mukaan. Toinen nimi tulisi vuosi sitten edesmenneen ukkini mukaan, jonka olisin niin toivonut kerkeävän nähdä häämme ja oman lapsenlapsenlapsen. :sad001
Tytön nimi on sitten toista nimeä lukuunottamatta itse keksitty.. Mutta sekin on kuulema liian ulkomaalainen nimi.. Anteeksi mitä?! Minusta siinä ei ole mitään ulkomaalaista, ei se mikään jasmine tms. Kuitenkaan ole...
Olkoon anoppi mitä mieltä tahansa, mutta se on meidän päätös.. Me niistä nimistä tykätään ja that's it!
 
Saas nähdä mitä mun puolen suku tykkää nimistä jotka me ollaan valittu :DD Ollaan molemmat muslimeja ja tahdomme muslimi nimen lapselle eli nimen joka löytyy koraanista :) vaikkakin valittiin sellaiset nimet että ne on helppoja niin kirjoittaa kuin lausua suomalaiselle niin uskonmpa silti, että saadaan kuulla mielipiteitä..
 
Meillä myös nimet valmiina sekä tytölle että pojalle. Mieheni on muslimi ja halusimme "musliminimet mitkä sopivat suomalaiseen suuhun" ja löysimme ihan täydelliset nimet. Toiset nimet tulevatkin sitten ihan meiltä itseltämme, molemmat haluttiin niin.
 
Immala & Minilaura, Tartteekin sitten udella aikanaan mihin nimiin paadyitte. :wink
Mina ja mieheni ollaan myos muslimeita, ja vaikka pojalle loydettiin nimi, joka on Koraanissakin mainittu, niin se ei ollut kuitenkaan ensimmainen kriteeri. Mina ehdottomasti halusin sellaisen nimen, etta kun leikkikentalla sen huutaa, niin ei 5 eri nassikkaa juokse paikalle.
 
Me oltiin puhuttu sekä tytölle, että pojalle nimi valmiiksi jo monta vuotta sitten. Mutta kun tulin raskaaksi niin päätin heti alussa ettei ne nimet olletkaan kivoja. Ja nyt vaihtui pojan nimi jo toistamiseen...ehkä pitää vaan odottaa sinne elokuulle, ja päättää sitten kun näkee lapsen :D
 
esittelin tänään sekä tytön että pojan nimi-ideat miehelle ja hän tykkäsi erityisesti pojannimistä (haluan meidän molempien isien nimiä) :) myöskin Anna-nimi oli hänestä hyvä idea keskimmäiseksi nimeksi, kun hänellä on ollut Anna-niminen mummo ja minun molemmat mummot oli Annoja :) säädetään vielä sit joskus etunimiä, mut muuten on kaikki mietittynä, niinkuin viimeksikin :)
 
Meillä oli jo esikoista odottaessa tytölle Enni nimi valmiina ja sitä on mietitty monet kerrat, että laitetaan se sitten nimeksi, jos joskus tyttö saadaan. Nyt mua on kuitenkin alkanut häiritsemään, kun äidin miehen vanhimman tytön tyttö on Emmi. Sitten ois mummulassa lapsenlapsina Enni ja Emmi. Liian samanlaiset nimet mun mielestä. Däämn.... ja kun tuo Enni ois sopinut niin hyvin esikoisen nimen kanssa yhteen. Miehelle ehdotin sitten Elma nimeä ja olin ihan varma, että täys tyrmäys tulee, vaan eipä tullutkaan. Tuota nyt ollaan makusteltu.... mut tosiaan, vielä ei edes tiedetä, kumpiko on tulossa.
Pojalle ykkös vaihtoehtona on nyt Eelis. Toisaalta minusta Oiva ois aivan ihana ja sopis kuin nenä päähän isoveljen nimen kanssa. Haluaisin vaan ehkä, että nimet alkais samalla etukirjaimella molemmilla lapsilla ja sillon se pitäis olla E alkuinen.
 
Me ollaan hiukan mietitty nimiä tai siis enemmän mies sit hylkää tai hyväksyy. :) musta olis ihana antaa sellanen perus suomalainen nimi, joka löytyy myös suvusta, mutta miehen äidinkieli on ranska, joten nimen tulis olla sit sellanen joka toimii molemmilla kielillä. Muutamia ehdotuksia on etunimelle, mut sopivaa nimiyhdistelmää ei oo vielä keksitty, eikä noista etunimistäkään vielä oikein mikään tunnu just oikealta. Mutta onhan tässä onneks vielä aikaa jäljellä. :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Miehen siskolla on laskettu aika kuukautta aikasemmin kuin meillä. Puhuttiin vaan poikien nimistä, niin tykättiin samoista! Saapi nähä saako sitä alkaa kisaamaan:wink Ei nyt viiti serkuille sama animen antaa. Me ollaan nyt siinä luulos että poika ois meille tulossa, mutta miehen sisko haluaa pitää sukupuolen jännityksensä, eivät itsekkään ota sitä selvää :) meijän puolesta niille sais tulla tyttö :wink
 
Takaisin
Top