Lapselle nimi

Meidän kastetilaisuudessa tyttö oli muuten ihan hyvällä tuulella, mitä nyt mahassa vähän kiersi... Ensin oli pientä kitinää jonka jälkeen tuli pari pientä pierua röyhtäisyn säestyksellä jotka vain minä ja sylikummi huomasimme. Sitten oli kaikki taas hetken hyvin, kunnes tyttö kevensi juhlan tunnelmaa rujauttamalla oikein kunnon haisevat kakat. Juhlavieraiden onnen kyyneleet ja nyyhkintä vaihtui hetkessä iloiseen naurunremakkaan. Siinä on kyllä muistelemista tuleviksi vuosiksi
 
Heipä hei kaikille :)

Tämä mamma ei olekkaan kirjoitellut tänne lapsosen syntymän jälkeen juuri ollenkaan :) Meidän tyttö on nyt reilu 2 kuukautta vanha :) Ristiäiset oli 3.3 ja nimekseen hän sai Minja Kristiina Linnea :) 
 
Ihania nimiä täällä vilahdellut. 

Kuuku87, teillä on vietetty ristiäisiä samana päivänä kuin meillä. ;) Ja asiasta aidanseipääseen eli ei liity mitenkään nimiin... muistelisin sun olleen keskutelussa joka koski rh-negatiivisia odottajia, odotus sujui ilmeisesti ongelmitta sullakin? 


Me jatkoimme tahollamme ärrä- ja ässävikojen kutsumista meille kylään,kun Santtu Sakarin pikkuveljestä tuli Roope Ilmari. Näihin kun vielä yhdistetään tuo meidän savolaistyylin sukunimi, niin riittää suhisteltavaa ja sorahdeltavaa. :D
Isoveikan 2. nimi on perintönä ukilta/isiltä ja pikkuveljen puolestaan pappavainaalta, eli siis mun isältä. Etunimet on molemmilla "omat". 
 
Meillä ristiäisii vietettiin 11.3 ja poika sai nimekseen Tino Heikki Pekka :)
Tino nimi päätettiin yhdessä..kummatkin ehdottivat sitä nimeä ku koimme sen sopivaksi. Heikki nimi tulee miehen suvun puolelta ja miehen toka nimi on myös Heikki ja Pekka taas tulee mun suvun puolelta.Mun vaarin nimi oli Pekka,mun isän toinen nimi on Pekka ja mun veljen nimi on Pekka :)
 
En oo minäkään kirjotellu vauvan syntymän jälkeen, poika synty 6.1. ja 11.3. oli ristiäiset ja poika sai nimekseen Adabsone Aarre Juhani. Adabsone on pohjois-ghanalainen nimi, joka tarkoittaa 'better times' eli parempia aikoja, joka on meiän perheelle aika osuva. Ade on pojan lempinimi, Aden isä on siis Pohjois-Ghanasta ja siellä on perinteenä että annetaan lapselle nimi joka koskettaa perheen silloista tilannetta tai vanhempien tilannetta jne. Aarre oli minusta ihana nimi ja Juhani kulkee suvussa, mm. isäni ja ukkini toinen nimi.

Semmoinen tarina. Ihania nimiä muutkin tammikuun lapsoset on saanu :)
 
Täällä kanssa ristiäiset oli parisen viikkoa sitten ja neiti sai nimekseen Netta Ilona. :) Nyt on kummankin neidin nimi sitten N alkuisia.
 
Ilona ja Oliver näyttää olevan tammikuisten suosikit :) Nättejä nimiä kaikilla.
 
Meidän tytöllä oli ristiäiset 18.3 ja neiti sai nimekseen: Sofia Alexandra <3
 
Hansu79: Kyllä odotus sujui ihan ilman ongelmia :) Tytöstä tuli myös veriryhmältään miinus, niin mulle ei tarvinnut antaa sitä pistosta ollenkaan :) Teilläkin varmaan kaikki sujui hyvin? :)
 
Kuuku87, juu kaikki meni hyvin,jopa niin hyvin että Roope viihtyi yksiössään 2vkoa yli LA. :) Suurin "huoli" kai oli siinä viime metreillä, mutta ruhtinaallisella 9 min marginaalilla ehdin lopulta jopa synnytyssaliin. ;)  Ja jälleen onnistuin välttämään sen piikin. :)
 
Takaisin
Top