Lapin vauvamasulliset!

Kiitos :) eilen päästiin kotiin, vaikka vauvalla bilirubiini koholla.. äsken käytiin verikokeessa ja soittelevat sitten takasin osastolle, jos joudutaan sinivalohoitoon. Toivottavasti saadaan jatkaa kotona olemista ^_^ Ruoka maistuu ja pissaa ja kakkaa tulee, niin jospa se bilirubiiniki ois lähteny laskuun.
 
Onnea H3ente tyttövauvasta! Meillekin syntyi tyttövauva mutta just ja just tiistain puolella heti jälkeen keskiyön. Kotiin me lähdettiin jo tiistai iltana.

Olen alunperin Meri-Lapista kotosin mutta nyt Englannissa asunu reilun vuoden ja täällä tyttökin siis syntyi.

Meillä ei kukaan maininnu nuista bilirubiineista sairaalassa mitään ja ilmeisesti tyttö ei keltanen ollut. Nyt kun eilen kävi community midwife vauvaa kattomassa nii sano että on vähän keltanen iho ja silmien valkuaisista myös näkee. Huomenna käydään aamusta näytillä nii katsotaan sanovatko että sille häätyy jotain tehä vai onko ihan ok ootella että se ittekseen häviää.
 
Joo kyllä sen bilirubiinin huomas meilläkin tytön silmistä.. mulla nousi maito tosi hitaasti ja lisämaidon saaminen osastolla tuntu olevan aluksi nihkeää, niin musta tuntuu että pääs vähän kuivumaan ekoina päivinä. Nyt kotona viimeistään on silmät ja iho alkanut kirkastua, ku oon ite jatkanut ruokailua korvikkeella. Huomenna tulee terkkari kotikäynnille, niin kuullaan onko paino lähtenyt nousuun :)
 
Mullakaan ei tullu kolmeen ensimmäiseen päivään melkein yhtään maitoa ja jotenki ne pihisteli sen lisämaidon kanssa aluksi..sitte huomattiin että piiku vähä kellertävä niin hoitajat oli vain että "no niin vain onki vähä kellertävä"...sitte kyllä alko tulemaan lisämaitoa ku rubiinit vähä koholla.
 
Meillä varmaan samasta syystä hän vähän kellastu kun ei heti alkuun saanu niin paljon syödäkseen. Maitoa kyllä tuli mutta hän nirsoili eikä oikeen alkuun älynnyt rinnan päälle. Nyt muutaman päivän jo syönyt hyvin ja painokin lähtenyt nousuun. Tuntuu että liikaaki tulee maitoa kun pikkusella on urakka saada se alas.
 
Mullakaan ei tullu kolmeen ensimmäiseen päivään melkein yhtään maitoa ja jotenki ne pihisteli sen lisämaidon kanssa aluksi..sitte huomattiin että piiku vähä kellertävä niin hoitajat oli vain että "no niin vain onki vähä kellertävä"...sitte kyllä alko tulemaan lisämaitoa ku rubiinit vähä koholla.

No mulle kahtena ekana päivänä vakuutettiin että "kyllä saa riittävästi maitoa". Sitten tosiaan alko se keltaisuus näkymään ja pissaa ei tullut juurikaan. Siitä jäi kyllä vähän huono mieli ku yks mun toiveista oli, että vauvaa ei sen imettämisen takia saa pitää nälässä.
 
Joo samaa sanoivat mullekki vaikka olin aika varma siitä ettei se tippa riitä..ja sitte ku oliki rubiinit koholla niin tuli ressi ja tosi paha mieli siitä ku sitä maitoa ei tullu ja niissä syöttöpunnituksissa ei näkyny mitään tulosta..jotenki sitä syytti itteä siitä mutta sitähän uskoo niin ammattilaisia tuollasissa asioissa..
 
Joo samaa sanoivat mullekki vaikka olin aika varma siitä ettei se tippa riitä..ja sitte ku oliki rubiinit koholla niin tuli ressi ja tosi paha mieli siitä ku sitä maitoa ei tullu ja niissä syöttöpunnituksissa ei näkyny mitään tulosta..jotenki sitä syytti itteä siitä mutta sitähän uskoo niin ammattilaisia tuollasissa asioissa..

Mieki niitä syöttöpunnituksia tein, niin yhden tunnin imetyksen tulos oli 5g. Kyllä siinä itku pääsi. Nooh nyt kotona ollessa ollaan sit syöty niin paljo ku vauva on halunnut. Terkkari kävi tänään kotikäynnillä, niin ollaan menty jo syntymäpainon ohi :) 4050g oli tänään paino :)
 
Ensimmäisinä päivinä mie sain pelkkää 0g syöttöpunnituksista mutta olikohan sitte 3-4päivänä alko onneks maitoa tulemaan ruiskuamalla ja tulee onneks vieläki. Se oli aika ressaavaa aikaa se sairaalassa olo,onneks se on ohi :) mie pelkäsin että sielä olis ollu hirveitä kätilöitä mutta onneks ei ainakaan minun kohalle sattunu yhtään..
 
Mulla kans alko täällä kotona vasta nousta maito rintoihin :) Kivoja kätilöitä oli minunkin kohdalla, onneks :)
 
Takaisin
Top