Laitetaan kysely menemään, mikä viikko menossa?

Huomenna on 34+0 eli jo 35. raskausviikko ja viimeinen työviikko. Oon kyl tosi onnellinen, et työtä on pystynyt tehdä ns. loppuun asti ellei nyt ens viikolla jotain tule. (eilen en päässyt lattialta makuuasennosta ylös ja siis olin siinä asennossa leikkimässä ton 1-veen kanssa, niin itku tuli, kun sattu selkään niin paljon. Nyt taas yön jälkeen ok, mut ihan hyvä päästä selkää lepuuttaa kotiin!)

Ja kahen viikon päästä synnytystapa-arvio. Sit se aika alkaa madella ;)

MammaMaria, ensimmäistään odottavan "tyhmä" kysymys, mutta tehdäänkö kaikille odottajille synnytystapa-arvio?

Tänään ois kasassa viikkoja 33+0 :)

Carola : ei tehdä, yleensä on tiedossa joku syy, varmistus tai epäilys minkä takia tehdään synnytystapa-arvio :)

33+1 :joyful: mikä se on muuten se viikkomäärä minkä jälkeen voipi ihan normaalisti synnyttää eikä pistellä enää mitään kortisoneja tai yritetä saada supistuksia lakkaamaan? jos päättää siis vauva olla aikasessa?

Ei tehä siis :) Mulle tehdään, ku eka oli kiirellinen sektio. Varmaan jonnin joutava. Kuitenkin sanovat, et alateitse vaan. Ekassa raskaudessa arviota ei ollut.

Mulle sanottiin ettei viikon 34 jälkeen enää estellä (vaikka tilanne olisi normaalikin),ei siis anneta supistuksia estävä ainetta eikä kortisonista ole merkittävää hyötyä. Mun kohdalla ilmeisesti viikon 33 jälkeen ei estellä, en ole ihan varma, on mennyt aika paljon ohi informaatiota.... Vauva on sillon jo niin iso ja kehittynyt ettei ole tarvetta :) Mutta varmaan riippuu sairaanhoitopiiristä?

Varmaan riippuu paljon lääkäristäkin, oon jutellut kolmen eri lääkärin kans ja kaikilla hiukan eriävät mielipiteet asiasta. Enää en oo ihan varma kenen ohjeen mukaan tässä mennään, mutta se on varma et saa syntyä jos niin päättää, sen verran hyvät viikot ja painoarvio.

Takaisin