Laihduttamalla kohti plussaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pau91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon päässyt hyvään vauhtiin tässä projektissa, mulla on kesän aikana pudonnut 8kg, enää 13 jäljellä! Oon nyt jo tyytyväinen itteeni, vatsa näyttää littanalta ja käsivarret mahtuu paremmin lempparinahkatakkiin :)

Alussa karppasin, sit ihan tässä viimesen kk aikana oon ottanu hiilareita vähäsen takas ruokavalioon, en kuitenkaan joka aterialle ja nyt meen vaan pienemmillä ruoka-annoksilla :) tuntuu toimivan hyvin!

Kastekukka, ei oo nahka alkanu roikkumaan, veikkaan että johtuu siitä että oon suht. nuori vielä, tai siitä etten loppujenlopuks näyttäny kauheen isolta vaikka vaaka näyttikin isompaa lukemaa kun koskaan ennen :) Mulla on kyllä sellanen iho, että tähän tulee helposti venymisarpia, joten melko tiukalla ollut varmaan sillon kun olin isoimmillani.

Urheilua on ollu mukana lenkkeily, uiminen, kotona jumppaa ja liikunnallista tanssimista ja sellasia lihasliikkeitä mitä pystyy kotona tekemään omalla painollaan :) siihen vielä hyötyliikunta ja hissien vaihtamiset portaisiin, auton jättäminen kaupan parkkipaikalla mahd. kauas kaupasta jne :grin

Viikon päästä meillä on ensikäynti naistenklinikalle. Tää viikko varmaa matelee tooodella hitaasti, toivotaan että ei tosiaan tyssää painoon tämä homma.. vaikka tietty kokoajan yritän tiputtaa painoa.

Minäkii liityn! :grin
Meillä on nyt yritystä 7kk(tämä kuu 7kk:kaus) :p. Toiveissa olis pikkusisarus esikoiselle. Esikoista kun aloin oottaa niin olin ylipainoinen, 83kg ja raskauden aikana paino käväs 130kg :wideyed:. Ja synnäriltä kun kotiin tultiin oli paino muistaakseni 99kg. :rolleyes: ja nyt taitaa ehkä olla 85kg, pelkkä epäily kun vuoteen ei oo ollu vaakaa ja vuos sitten oli 88kg. :grin
Minulla ei nyt varsinaisesti suunnitelmaa ole, kun esikoinen ja koira pitää liikkeessä. Tietysti katon mitä suuhunu pistän, mutta ennen menkkoja tahtoo herkut houkutella paljon. Joskus onnistuu kyllä välttämään, mutta välillä taas menee ihan överiks :wideyed:.

Kovasti ilmeisesti lähipiirikin haluaa esikoiselle sisaruksia, kun tossa joku aika sitten anoppi sano että pitäis pikkusisarus olla.. Teki kyllä mieli tokasta että sitä tässä on yritetty, mutta kun kellekkään ei olla kerrottu eikä kyllä kerrota :grin.

Mäkin voisin liittyä tännekin. Koko aikuisikä ollut enemmän tai vähemmän jojoilua, mutta jokseenkin pysytty kuitenkin normipainon tuntumassa. Sitten hääkakku lihottikin sen 10 kg (joo, tiedän, kulunut vitsi...) ja esikoinen siihen vielä 5 kg päälle. Lopputulos on nyt 73 kg ja 158 cm. :bag: Esikoinen on nyt 10 kk ja seuraavaa tulokasta yritetty toukokuun lopusta lähtien. Tähän väliin mahtuu yksi tuulimuna ja kolme tuloksetonta yrityskiertoa.

Nyt kun täti viime viikolla kävi neljännellä visiitillä tuulimunan jälkeen, niin aloin vihdoin herätä miettimään painoa myös tuon hedelmällisyyden kannalta. Toki tässä on koko ajan ollut epätoivoinen laihdutusyritys päällä, mutta enemmän esteettistä, terveydellisistä ja itsetuntoon liittyvistä syistä kuin hedelmällisyyden vuoksi. Vasta viime viikkoina olen havahtunut siihen, että tässä painonpudotuksessa ja elintaparemontissa on ihan oikeasti pakko onnistua, koska muuten saattaa toinen lapsi jäädä haaveeksi.

Hei, täällä ylipainoa n. 50kg, joten pudotettavaa riittää.. vähitellen kertynyt ja ehkä toiveissa jos nyt n. 30 kg sais pois niin siihen olisin jo tyytyväinen.. mutta eihän tää tilanne raskautumista edistä.. :nailbiting: kokemusta pudottamisesta on ja ei kai se muusta ole kiinni kuin omasta korvanvälistä...

Heiheii. Mulla on nyt taas lähtenyt paino tippumaan. Kun se jojoili tossa melkein koko kesän. Oon tyytyväinen, 10kg matkaa painoon mikä oli kun esikoista aloin odottaa.
Niin ja me muuten ollaan nyt naikkarilla lapsettomuustutkimuksissa, vaikka pelkäsin mun painon takia että käänyttävät ja sanovat et tulkaa sitten uudestaan kun mä oon saanu painos tiputettua. BMI oli 33 tuolla ensikäynnillä nyt se on jo alle tuon 33. Ja matka jatkuu kokoajan alemmas. :)

Mä palailen takaisin tänne! En oo sitten viime kevään saanu yhtää painoo alaspäin.. Viikko sitten aloitin taas sokerilakon, ja paino on palannut samaan mihin viime keväänä pääsin. On siis seilannut kesän ja syksyn siitä +1/+2kg. Ja kaikenlisäks tää on se sama lukema, jossa mun paino jumitti, kun 5 vuotta sitten laihdutin. Nitkahti alemmas ainoastaan kahden viikon nutrilett-kuurilla, mut siihen mä en enää rupea!

Vähän jännittää kuinka meidän hoitojen käy, mun piti laihduttaa nyt syksyksi lisää, ja sit olis alotettu ovulaation induktio ja inssi.. Mulla on kuukauden päästä soittoaika lääkärille, ja kysyn että haittaako ettei ole paino puonnut.. Mun BMI on vajaa 31,7, sama kuin oli sillon kun käytiin tutkimuksissa keväällä.

alinah, milloin teillä on seuraava aika lääkärille? Sillonko päätetään hoidoista? kiva että paino on lähtenyt sulla tippumaan, kyllä se siitä :)

Täällä en ookkaa muistanu käydä mutta paino on jatkanut tippumista, nyt 95-96kg paikkeilla pyörii. Hoidot alkaa tammikuussa femarilla ja siihen mennessä tavoite on saada painoa putoamaan lisää. Mulla pco ja diabetes 2 + insuliiniresistenssi kova niin ei varmaan tipu 2kg enempää.
Onneksi se hoitava lääkäri oli ymmärtäväinen ja mukava, kehu kun oon saanu sieltä 105 näin hyvin tiputettuu.
5:2 dieetillä jatkan, sekään ei oo niin hampaat irvessä menoa mutta paino putoaa sillä parhaiten :)

Nyt rupeaa sairaus kierteet olemaan ohi. Paino edelleen n.86kiloo. Masennusta meinaa pukata päälle mutta jos sen sais häädettyä kun pääsee ulos liikkumaan. Nyt onkin taas ihanasti tullut vähän lunta niin ei oo niin märkää ja pimeää.

Mä palailen takaisin tänne! En oo sitten viime kevään saanu yhtää painoo alaspäin.. Viikko sitten aloitin taas sokerilakon, ja paino on palannut samaan mihin viime keväänä pääsin. On siis seilannut kesän ja syksyn siitä +1/+2kg. Ja kaikenlisäks tää on se sama lukema, jossa mun paino jumitti, kun 5 vuotta sitten laihdutin. Nitkahti alemmas ainoastaan kahden viikon nutrilett-kuurilla, mut siihen mä en enää rupea!

Vähän jännittää kuinka meidän hoitojen käy, mun piti laihduttaa nyt syksyksi lisää, ja sit olis alotettu ovulaation induktio ja inssi.. Mulla on kuukauden päästä soittoaika lääkärille, ja kysyn että haittaako ettei ole paino puonnut.. Mun BMI on vajaa 31,7, sama kuin oli sillon kun käytiin tutkimuksissa keväällä.

alinah, milloin teillä on seuraava aika lääkärille? Sillonko päätetään hoidoista? kiva että paino on lähtenyt sulla tippumaan, kyllä se siitä :)

Joulukuussa, kun alkaa seuraava kierto soittelen aikaa aukkariin ja siinä samalla käynnillä sitten mietitään miten jatketaan eteenpäin. :)

Vivu, hyvinhän on sulla pudonnut :happy: muistan kun keväällä tuskailit, kun paino vaan jumitti vaikka mitä teki! Kiva että oot löytänyt sopivan tavan laihduttaa :happy:

PauliinaS, toivottavasti saat masennuksen häädettyä! Ja toivotaan että sairastelukin olisi nyt ohi. Täältä suli jo lumet, ihan tylsää :sad001

alinah, kiva että pääsette eteenpäin hoidoissa :) eikä siihen joulukuuhunkaa niin pitkä aika enää ole. Mua ärsyttää kun sain naikkarilta vaan puhelinajan, kun meillä siis pitäs OI+inssit alottaa.. ja sekin mun puhelinaika on vasta kuukauden päästä. Sillon keväällä kun oltiin siellä tutkimuksissa, niin sai tosi nopeesti ne ajat.

ON: JEE! Ilmeisesti nesteet lähteneet viimeinkin liikkeelle, kun tän aamun paino oli -900g :happy: vielä ku pari kiloo putoo, niin oon samassa painossa kun sillon kun mentiin naimisiin :)

No niinpä ihan mälsää kun täältä Helsingistä suli lumet pois. Pöh!
Ja onpa kurja että vain puhelinajan saitte elisenda!
Toivotaan kuitenkin että hommat pian etenee siellä. :)

Helouu, täällä tänään -5.1kg! Vitsit miten hyvä olo voi olla, en tajunnut ottaa mittoja kun aloin tähän hommaan mutta eiköhän senttejäkin ole jonkin verran lähtenyt. :)

alinah, vautsi!! varmasti on senttejäkin lähteny :) mahtavaa!

Mä oon kokonaan unohtanu käydä aamuisin puntarilla. Mut äsken kun kävin, niin painoo oli vähemmän ku pari viikkoo sitte oli aamupaino :) täytyy yrittää huomenna muistaa käydä, niin näkee että onko aamupaino laskussa edelleen.

Hyvin sujuu!

Mäkin olen saanut painoa putoamaan hieman... vain pari kiloa mutta onhan sekin jotain. Nyt kun malttais olla viikonlopun mässäilemättä. Ja sais itsensä enemmän liikkeelle mutta pojan hoito ja kotityöt vievät kaiken energian. Pitäisköhän taas aloittaa maca. :p

Takaisin