Laihduttamalla kohti plussaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pau91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on ollu vähän hiljaista, mutta kyllä tänne kirjoitellaan. :) Mulla oma laihdutus vähän jäänyt junnaa kun tää kesä ja herkut.. :D

Mulla tuli esikoisen odotuksen aikana 20kg ja siitä ois nyt vielä 15kg pudotettavana, nyt en oo uskaltanut kyllä käydä katsomassa painoa koska tullu tosiaan syötyä miten sattuu ja liikkuminen jääny vähälle. Ite olin just laihduttanut 10kg kun raskauduin esikoisesta ja sit se kuntoilu jäi kun tuli pahoinvointi kuvioihin ja alkoi kaikki rasvainen ja makea maistua mikä oli täysi virhe. Siksi nää kilot varmaan tiukassa onkin, ei meinaa pudota millään, mun oli tarkotus laihduttaa silloin kun olin jo 10kg pudottanut niin vielä toiset 10 mutta siihen jäi. Mulla kotona kuntopyörä, senkin ostin samana päivänä kun tein positiivisen raskaustestin esikoisesta.. :D

Mulla oli raskausajan diabetes, hoitui pelkällä ruokavaliolla. Mulla paasto arvo heitti rasituksessa yli (oli 6.1) niin mittailin kotona sit arvoja, kerran ylittyi paasto mutta muuten pysyi hyvinä arvot. Kävin sokerirasituksessa vuoden päästä synnytyksestä ja arvot oli hyvät.
Eikä esikoinen ollu mikään "sokerivauva" oli 3605g ja 49cm. Syntyi rv40+1.

Nyt pitää taas ottaa itseä niskasta kiinni ja mulla vähän sama et leipä nyt maistuis mut täytyy yrittää hillitä ja syödä riisikakkua tai real leipää silloin tällöin aamu tai iltapalana.
Lautaskoko kanssa jotenkin kasvanut, siihen täytyy tehdä iso muutos. Pieniä annoksia, toivon että tää mun paino lähtis tippuu niin ehkä helpommin raskautuisikin.

Nyt maanantaina aloitan uudestaan, herkut jätän pois. Ainoastaan juhlissa sallin itselleni vähän herkkuja syödä ja alan taas käydä pitkillä lenkeillä ja kävelen bussin sijaan. Kaivan kuntopyörän esiin ja poljen sitäkin huonommalla säällä. Salikorttikin löytyy, mut unohtunut sielläkin käyminen.

Mulla on ollu nyt paino laskusuuntainen koko ajan mutta nyt alkaa selvittelyt et miks maksa-arvot vaan nousee.. kolme syytä olis alkoholi, ylipaino ja diabeteslääkkeet. Ensimmäisenä alkaa melkei 2kk raivoraittius ja sitten jos se ei auta niin tutkitaan lisää. Maksa-arvot lähti nousuun lääkkeiden alotuksen jälkeen :/

Vaaka on hajalla niin ei oo tullu käytyy.. mut pari vko sitten oli tippunut jo 98 :) tavoite lokakuun 16 päivää mennessä olis 95. Sillon meen hakee uuden tatuoinnin!

Mä ajattelin käydä painon katsomassa joskus muutaman viikon päästä. :D

Voisin kans liittyä tännekin mukaan jos saatais vähän eloa kanavalle :p
Esikoinen täyttää kohta 2vee :nailbiting: ja kaikki raskauskilot (melkein 30kg) tallella! Kääk! Rupes jo ottaan päähän kun multa kyseltiin että onko tyttö vai poika tulossa. :shifty:
Oon aina ollut alipainoinen kunnes menetin työpaikkani, iski masennus ja lopetin tupakan polton ja alkoholin käytön. Sen jälkeen aloin saamaan lisää painoa ja olin n.166cm ja 60kg kun esikoinen nappas kiinni yk4.

Elikkäs mun pitäis oppia kokonaan uus ruokailutottumus sekä aloittaa liikkumaan päivittäin. Liikunnan aloittamisen kanssa on ollu ongelmia kun lonkka ja polvet on aika kovilla kaiken tän elopainon kanssa. Uimahalli rannekkeen olen jo ostanut :joyful:

Jokos Kastekukka on flunssan selättänyt?

Ja kuinkas muilla on paino lähtenyt laskemaan?

Onko kellään heittää lisää ideoita kilojen karistamiseen? Aattelin itse jättää herkut (tai ainakin vähentää niillä mässäilyä) ja vähentää hiilareita. Myös mun yö syöminen pitäs saada pannaan!

Ite oon nyt enemmän taas alkanut katsoa mitä suuhun pistän, syön salaatteja enemmän ja juon vettä monta litraa päivässä sen huomaa kun saa juosta vessassa ja pyrin kävelemään tosiaan pitkiä lenkkejä. Annoskokoa oon pienentänyt nytten, kävin eilen katsomassa painon niin huh ei oo onneksi noussut. Kun pelkäsin että on kesän mässäilyjen takia noussut, mutta alas pitäis saada nyt alkuun ainakin 20kg. Salikortti löytyy myös mutta nyt ei oo päässyt käymään heinä-elokuussa.

Joo tuttuja olivat jotka kyselivät. Heilläkin varmaan vaan muistikuva minusta langan laihana...

Hyvä pointti toi annoskoko. Meidät lautaset on julmettoman kokoset ja välillä kyllä reunat ei riitä kun herkku ruokaa mätetty lautanen täyteen. Esim kanamuna kastike on huippu :p
Salaatissa ei iso lautanen ole pahitteeksi.

Mikä on sellainen terveellinen vauhti tiputtaa painoa?

Mä olin muksuna tosi huono syömään mitään ruokaa. Jauhelihakeitto oli kammotus kunnes äittee tajus soseuttaa mun keiton (vähällä liemellä tietty). Kannattaa kokeilla

Takaisin