Lahtelaiset mammat 2010

Siskoveli

Silmät suurina ihmettelijä
Heips!
Olisko lahtelaisia äitejä? Koitin kattoa ettei tälläistä ketjua ole jo, mutta jos on niin kertokaahan.
Olisi kivaa jutskailla/ tutustua ja ehkä tavata joskus?

Itselläni laskettu aika 26.12.2010

Heihei [:)]

Täälä yks 20v lahtelainen odottaja (esikoinen,La 29.5) Eli ei kovin pitkiä aikoja enää odotusta jäljellä, jollei sitten halua pitkäksi mennä niin kun eräät tuttavani kovasti povailevat tai ''uhkailee''.

Itse olisin jo valmis synnärille menemää,ainakin jos nää helteet jatkuu,meinaa olla aikamoista h*lvettiä kun ilman helteitäki hikoilee kun pieni sika [:'(] [:D] sukupuoli tiedossa mutta päätettiin pitää lähipiiri jännityksessä [:D]

Oma raskausaikani mennyt hyvin ilman suurempia ongelmia (Lukuunottamatta niitä normaaleja asiaankuuluvia ''oirehtimisia'')
Entäs sinun? muitakin lahtimammoja? [:)]

Heips!
Ihan en Lahdesta ole, mutta tästä naapurista Hollolasta.
Ja odottajakaan en enää ole, poika on jo 2,5kk... Huolitteko silti mukaan?

Lahti ja Hollola,melkein sama asia [:)] niin mikä jottei..
itse entisenä hollolalaisena,tosin eipä tästä riihelän nurkilta ole kummonen matka hollolan rajalle [:D]
Kuinkas teil lähteny lapsen kans sujuun Zeni?

Hyvin on lähteny sujumaan :) Ihan alussa oli tietysti vähän epävarma, mutta nyt menee jo rutiinilla [:)] Nytkin poika on rinnalla tässä samaan aikaan. Edellisen kerran oon vauvaa hoitany 11 vuotta sitten kun pikkuveli synty, mutta kai niitä juttuja oli vähän jääny sieltäkin mieleen. Neuvola ja sairaala onneks neuvo hyvin (kun vaan muistaa kysyy).
Ainoastaan nyt on ongelma, että mitä pojalle päälle??!! Auringolta pitäs suojata, mutta kaveri on sellanen kuumakalle, että hermostuu jos on vähänkin liian lämmin... Vaunuissa on onneks helppo homma, senkun heittää peittoa päälle jos tulee kylmä ja harsoa luukun eteen ettei aurinko paista sisään, mutta olis kiva mennä rintarepulla. Ei meinaa oo kovin kiva raahata noita painavia yhdistelmiä toiseen kerrokseen... Pitänee vaan kokeilla ja tehä lyhyitä lenkkejä kauppaan.
Jahas, nyt tuo nukahtikin, viivana siis suihkuun ja sitten sinne kauppaan [:)]

Joo se on vähän hankala tällein ekakertalaisena alkaa pukeen lapselle päälle,siis kun ei oikein tiedä mikä on hyvä ja mikä ei mutta eiköhän se ajan kanssa selvene ja kun nuo muksut on niin erillaisia kaikki [:)]

Vanhemmilta sain tuon jumppapallon tänään lainaan loppuraskauden ajaksi. äitee sano et helpottaa supistusten aikana ja jouduttaa avautumis vaihetta kun sen aika koittaa. Herran jestas kun jalkoja turvottaa hullun tavalla,kädetki hieman mut ei niin pahast..
Tosin tuo veden ja muun nesteen juonti auttaa onneks pahimpaan niin edes hitusen helpompi olla.

Minkälaisia kommentteja olette kuulleet raskausaikananne? niin tutuilta kuin tuntemattomiltakin? [8|]

Täällä uusi Lahtelainen. laskettu aika nyt laskettuna 29.12. varmistuu viikon päästä tiistaina [:)] niin ja esikoista odottelen ja 23vuotta [:)]

Hohhoijakkaa...

voisikos tuo lapsonen tulla jo ulos piakkoin.. [8|] väsyttää väsyttää väsyttää ja kun ei öisinkään saa kunnolla nukuttua kun pakko ravata vessassa vähän väliä ja kun laps alottaa hirmusen myllerryksen juur kun olisit pääsemässä uneen (isäänsä tulossa,oikea jääräpää)....
ja nuo helteet on vallan ''mukavia''.... tosin onneks lapsen pitäs olla tullut jo ulos ennen niitä pahimpia keskikesän helteitä että sikäli olen onnekas ajankohdan kanssa toisin kun eräs ystäväni jolla laskettu aika on 1.8... [:)]

Huomenna olis tarkistuskäynti p-h:ssä,ilmeisesti lantion mittoja katsoo mahtuuko lapsi tulemaan ulos ja tarkistelee muutenkin että kaikki on kunnossa :) voispas käydä luontaistuote kaupassakin huomenissa hakemassa hierontaöljyjä. niin pääsee meiän isäntä hierojan töihin. [:D]

Jahas, tänne olikin tehty "paikallinen" ketju, kiva juttu [:)]

Minä siis myös Lahdesta ja laskettu aika olisi 6. elokuuta. Vähän kyllä mietityttää, että viihtyykö vauveli ihan niin pitkään mahassa, kun viimeiset kolme kuukautta on tullut koko ajan vaan ikävempiä harjoitussupistuksia ja välillä oon ollut tosi kipeenä niiden takia. Huomenna onkin neuvolalääkäri jälleen kerran niiden takia, tarkistetaan kohdunsuun tilanne ja katsotaan, minkälaisia töitä uskallan enää ennen äitiyslomaa tässä tehdä. Oon jäämässä onneksi jo 8.kesäkuuta varhennetulle äitiyslomalle, eli eipä tässä enää kovin pitkä aika ole!

Se on tullut kyllä huomattua, että nää muutaman päivän kestäneet kuumat ilmat rasittaa ja turvottaa ihan älyttömästi! Mitähän tää mahtaa olla sitten heinäkuussa vimeisillään?!

Eipä tässä kai heti alkuun kehtaa tämän pidempää sepustusta kirjoittaa....
Ai niin, sen verran vielä, että ikää löytyy 26 vuotta ja ensimmäinen lapsi siis tulossa.

Onko muuten kellään tietoa, millainen perhevalmennus meille lahtelaisille on luvassa?

Teretulemast Ruska83 [:)]

Ei se sinullakaan kovin pitkä aika enää ole odotusta,tosin toiv. tulisi hieman aikasemmin sullakin,jottei tarvitsisi ''kärsiä'' loppukesän helteistä jos sellaiseksi äityy [8|] . muistaa vaan juoda tämmösil ilmoil reilusti vettä tai muuta nestettä [:)]
Tosin onpas ainakin helpompi lapselle vaatetta keksiä päälle,kun ei tarvitse toppahaalareiden kanssa leikkiä näin kesäaikaan. Kesävauvat on siitä ''helppoja'' [:)] .

onks teillä ollut närästystä kiusana? tai muita juttuja?

Perhevalmennuksesta en min ainakaan osaa sanoa,kun me päätettiin jättää omalta osaltamme väliin kyseisen tapahtuman..

KiviPeikko, onko se sun huominen tarkastuskäynti joku ihan rutiinijuttu?
Mulle sanottiin viimeks neuvolalääkärissä, että seuraavan kerran on lääkärikäynti viikolla 36 ja silloin tehdään käsittääkseni joku synnytystapa-arvio. Aattelin vaan, että onko toi juttu nyt sitten se, mihin oot huomenna menossa?

Joo, sitten tosta närästyksestä. Jostain syystä mulla oli viikoilla 17-20 tosi inhottavaa ja jatkuvaa närästystä, mutta sitten se meni ohi. En mä sitä kamalan makuista Gavisconia olis kestänytkään koko loppuraskautta juoda[:'(]
Voisi tosin luulla, että ne närästysvaivat alkaa vasta nyt, joten saa nyt sitten nähdä.

Mulla on kanssa ollut viime viikkoina ongelmia nukkumisen kanssa, kun vauva on erittäin aktiivinen öisin ja sitten kun pitää herätä vielä vähintään se 3 kertaa vessaan. Kai se vauva siellä koittaa jo valmentaa äitiään yöheräilyihin [:)]

Sellainen kysymys tuli kanssa mieleen, että järjestetäänköhän Lahdessa tällä hetkellä tutustumiskäyntejä synnytyssairaalaan? Tietääkseni ne lopetettiin sikainfluenssa-aallon aikaan, mutta mikähän se tilanne mahtaa nyt olla?

Ruska83,
ilmeisesti on ihan rutiinijuttu, viikkoja kertynyt 38, eivät ainakaan sanoneet että mitään olisi vialla tai jonkin erikois asian vuoksi tuo täytyisi käydä eli taitaa olla sama asia mistä sinä mainitsit . [:)]

viikoilla 34-36 mulla itselläni oli aivan järjettömiä närästyksiä, ainoa mikä auttoi oli samarin tosin sitäkään en juonut kun puoli lasia ja vähän jauhetta kun närästäminen alkoi ja paheni.

Juu ne yöheräilyt tihenee varmasti sinullakin,tosin itse kun lopetin veden juonnin iltaisin 21:00 aikoihin niin ei tarvitse läheskään niin usein käydä vessassa [8|] Mieskin säpsähtää aina hereille kun kampean vessaan ja jos viivyn yhtään pidempään vessassa kuin normaalisti niin mies on noussut sängyssä istumaan ja kun menen makkariin takaisin niin ensimmäinen kysymys on ''onks kaikki hyvin? joko tarvitsee lähteä?'' hieman pistää hymyilyttämään tuo unen pöppörössä sängyn laidalla istuva mies hassuine ilmeineen [:)]

Sairaalaan tutustumiskäyntejä ei ainakaan omasta mielestäni järjestetä,juurikin tuon sikaflunssan vuoksi,eivät ota riskiä sen asian suhteen. Niin kuin ei myöskään saa vieraita käydä synnärillä lapsen synnyttyä,ei muita kun lapsen isä [:-] joutuu siis kestitsemään kaikki uteliaat tuttavat kotona,tosin toivon ettei tarvitsis joka päivä kestitä hirmu ihmismäärää. [:'(]

Olipas sitten harvinaisen hermoa kiristävä ja ahdistava kaupoilla käynti reissu..tuttavia liikenteessä liikaa,jokaiselta sama tai jokin muu vastaava kysymys, ''no etkös ole vieläkää halunnu synnyttää'' ''millonkas sää jaksat mennä jakautuu?'' ''muumimamma se on sitten aina samoilla mitoilla liikkeellä'' [:@] herran pieksut sentäs... mut osan kun päästää toisesta korvasta sisää ja toisesta ulos... loppujen lopuksi sitten kotona naurattaa muiden typerät sanomiset,varsinki kun tuo meitin isäntä saa ne käännettyä aina positiiviseks asiaksi [:)]....

Helou!
Mä sain sellasen käsityksen, ettei noita tutustumisia enää tulla järjestämäänkään. Netissähän pystyy päksin sivuilla käydä sairaalaan tutustumassa. Kovin hyvä se virtuaaliesittelu ei ole, mutta saa vähän käsitystä millanen paikka.

Hermo palo mullakin loppu vaiheessa siihen kun kaikki kyselee "koska, koska, koska??!!" Meille kun oli vielä luvattu ettei poika pysy sisällä laskettuun asti... Syntyikin siis 38+5.

Sen kummempia kommentteja en raskausaikana saanut. Ainoastaan yks entinen työkaveri jaksa aina ihmetellä, että miten alhaalla mun masu oli... Niin, olihan tietty niitä jotka jakso ihmetellä mun suuren suurta mahaa, vaikka oikeestaan mulla oli tosi pieni. ja ihan hyvä niin....

Tuo turvotus on kyllä niin tuskaa... onneks itse odotin tosiaan keskitalvella niin ei mennyt ihan kauhees pahaksi. Vaikka silti ei sormus mennyt sormeen enää viikon 33 jälkeen ja aina jäi sukista karmeet rajat nilkkoihin.

Valitettavasti joudun kertomaan, ettei noi nukkumiset parane synnytyksen jälkeenkään... Ei pelkästään se, että lapsi heräilee syömään, mutta mä ainakin heräilen välillä kaikkiin ihme ähinöihin mitä tuo lapsi öisin harrastaa. Ja mun karmeet selkä- ja lonkkakivut jatkuu vieläkin...

Jahas, peli alkaa. Näihin kuviin ja tunnelmiin :)

ÄRRINMURRIN

[:@] tekisi mieleni huutaa ja kirota suut ja korvat täyteen... Onko MITÄÄN RAIVOSTUTTAVAMPAA OLEMASSAKAAN KUN ULKOMAALAISET LÄÄKÄRIT!!?!?! herran pieksut sentään kun heistä ei ota yhtään mitää selvää ja kun kysyn asioista suoraan niin vastataan kierrellen ja kaarrellen ja erittäin HUONOLLA suomenkielen taidolla!! [:'(] .

Onneksi on hieman ''vahingossa'' huomiselle neuvolakäynti aika vaikkei tämän päivän p-h käynnin jälkeen olisi tarvinnut tällä viikolla enää mennä erikseen neuvolaan,voin sieltä kysellä niistä asioista jotka jäivät todella epäselviksi kiitos tämän ulkomaalaisen lääkärin!.
ilmeisesti siis kaikki kuitenkin kunnossa kun ei ainakaan mitään erikoisia asioita alkanut tekemään ainakin toivottavasti kaikki kunnossa..
Ainakin sen verran tiedän että lapsivettä ei ole liikaa eikä liian vähän ja että lapsen pitäisi mahtua alateitse tulemaan ettei tarvitse sektiota tehdä... onneks,nimittäin toivonkin että saan synnyttää ihan luonnollisesti eikä leikkaamalla.

Sainpas pahimmat höyryt pihalle... [:D]

Tämän hetkinen naperon paino arvio oli 3,133kg huitteilla jos oikein muistan. Olisin voinut katsella ultraa vaikka kuinka kauan,mut pirskatti ne vaan näytti nopeesti mitä naperolle kuuluu ja miltä siellä näyttää. [8|].. mut sainpahan edes vähän vilkasta [:)] harmi vaan ettei tuo mein isäntä päässy mukaan kun oli työpaikalla hirmu hulina päällä.. [8|] olisi tosin halunnut kovin mielellään lähteä mutta ei se korjaamo itekseen pyöri.

Zeni juu mää olen kans kuullu ettei ne yönukkumiset paljon siitä parane vaikka laps maailmas jo.. Kaverikin oli samanlainen että heräili niihin pienempiinki lapsen ähinöihin,tosin se nyt varmast ihan normaalia [:)] Veikkaan että itse olen samanlainen..
Ah ja voih ko tuo keli on sopivan vilpakka [:)] ei olla niin yltäpäältä hiestä märkänä koko ajan [:)]

Kivipeikko, toivottavasti saat asioihin neuvolakäynnillä enemmän selkoa! epävarma olo raskauteen liittyvissä asioissa on tosi piinaavaa, tullut kyllä huomattua. mullakin oli alkuraskaudessa aika mielenkiintoinen päivystyskäynti, jossa ulkomaalainen lääkäri heitti mulle sisätutkimuksen aikana, että "miten luulet voivas synnyttää, jos et tätäkään kestä? tommonen pikkuinen tyttö! miten ylipäätään onnistuit tulemaan raskaaksi?" että jäipä siitä sitten tällaiselle muutenkin synnytyspelkoiselle kiva fiilis! no, onneks tässä alkaa ihan pian perhevalmennus ja luulen, että se vähän lievittää mun pelkoa. ainakin toivottavasti.

mutta mitä, mitä, eikö synnärille tosiaankaan saa tulla muita vieraita, kuin lapsen isä?? kuulostaa kyllä pahalta [:@] 

Zeni, ymmärrän hyvin, että meni hermot noihin kyselyihin. mua ärsyttää jo nyt, kun ihmiset kyselee laskettua aikaa ja sen jälkeen ihmettelee, miten mun maha on jo näin iso, vaikka laskettuun aikaan on niiiiiin pitkä aika! (onko siihen muka?!) ja sitten tietysti alkaa sääliminen, että "kuin sä meinaat kestää nää kesähelteet viimeisilläs...".  no, jollainhan se nyt on vaan kestettävä, se nyt on muutenkin ehkä vähäpätöisin murhe tällä hetkellä [:)] tärkeintä on kuitenkin se, että vauva pysyttelisi edes joten kuten turvallisemmille viikoille mahassa.

Eilen sain vastaukset ja huojentunu olen. [:)] Joo nuo lääkärit osaa olla v.mäisiä suustaan,joidenkin kohdalla ihmettelen oikeasti että miten on päässeetkin virkaansa. [8|]

Eilen kuulin 12 kertaa saman kysymyksen eri muodoissa vaan,ai eksää vieläkää oo halunnu synnyttää? mitä sä oikein panttaat sitä lasta siel sisälläs?? [:@] sisso suatana... ens viikko olis enää,tai no viikon kahden varauksella eletään vaikka olisin jo valmis tuomaa lapsen maailmaan [:)]

Tänään pitäs viimosia ostoksia tehdä lapselle, kylpyammetta,puuttuvia vaatteita ja tykötarpeita.. Robbarissa ja siinä uudessa lastenvaate liikkeessä meinasin kävästä,josta mies puhu eilen että on ilmestyny tai ollut ilmeisesti jo pitemmän aikaa hollolan robbarin likellä tämä kyseessä oleva liike.... [:)]
Aamupalaa vaan ensin nassuun ja sitten voiskin lähteä liikenteeseen [:)]

ah ja nii taidan tuost masust laittaa kuvan tänne,ruskaltakin saisko kuvaa ja muiltakin? [:)] Tuo on siis tämän viikon tiistailta,rantapallo [:D]

Ihanasti tekstiä ja ihmisiä tullut!
Ja ihana kuva KiviPeikko! Mun mahasta ei vielä kannata mitään kuvia ottaa..ei näy vielä yhtään (viikkoja 8+3).

Jännää miten erilainen raskaus kuin esikoisessa (syntynyt 01/08), silloin oli aika normaali olo, ainostaan  häntäluu todella kipeä aika alusta asti. Nyt on kauheesti näppylöitä, kauheet raivokohtaukset ihan turhasta ja tukkaa lähtee!

Toinen neuvola jo maanantaina ja ultra 7.6 . Kävin ykistyisellä äitiysneuvolassa ultrassa viikolla 6+3 ja oli todella ihanaa nähdä syke
( takana keskenmenoja ja muuta ikävää).Lääkäri oli todella mukava ja aika edullinenkin. Jäi alle satasen maksaa! Edullinen verrattuna Hemoon siis.

Oliko muita jotka ootti kakkosta?

Hyviä vointeja! 
Ai niin..onko teillä mielitekoja? Mun on saatava munaa joka päivä![;)] Keitettynä tai paistettuna tai miten vaan..mut kanaa en voi sietää..hassua!

Jos tehtäis pientä listaa..[:)]

Kivipeikko/ 20v /esikoinen/ 29.5
Siskoveli/24/toinen/26.12
BlueRose/23/esikoinen/29.12

Ruska 83/26/esikoinen /6.8

voi vitsit meinasin vetäistä suklaat väärään kurkkuun, kun luin ton alun Siskoveli:n mieliteoista! mutta maltoin sitten lukea asian loppuun [:D]

ihme juttu, mutta mulla ei varsinaisesti ole ollut missään vaiheessa mitään erityisiä mielitekoja. mitä nyt suklaa maistuis samaan malliin, kuin ennenkin. on vaan pitänyt vähän rajoittaa, kun paino tahtoo nousta ihan liikaa. ja ehkä muuten tarkemmin ajatellen maitotuotteita tekee mieli normaalia enemmän.

Kivipeikko, nyt mulle iski mahakuva-ahdistus! musta ei oo nimittäin otettu yhtään kuvaa koko raskausaikana, aina oon jättänyt homman seuraavaan viikkoon. en oo siis oikein kameran edessä viihtyvää tyyppiä. olis ollut kyllä kiva kuvata vaikka sen pari kertaa kuussa maha, jotta pystyy sitten jälkikäteen katselemaan ja vertailemaan. nyt mun täytyy ihan oikeesti viikonloppuna saada ottettua kuva tästä.

ai niin, joudun muuten jäämään saikulle äitiysloman alkuun saakka [:(]  syynä supistukset, verenpaineet ja kun kohdunsuukin oli pehmentynyt. en saa harrastaa enää liikuntaakaan, mitä nyt pari sataa metriä lenkittää koiraa. rupes jotenkin masentamaan, en oo ihan neljän seinän sisällä viihtyvää tyyppiä.

no joo, kai tää tästä. onko muuten ketään muita, jotka jännittää synnytystä? millaisia ajatuksia esim. Kivipeikolla on, kun laskettu aika on ihan just? Tai entäs Siskoveli, jännititkö synnytystä ensimmäisen lapsen kohdalla ja onko tilanne nyt erilainen?

heissan

ajattelin näin kirjoitella pitkästä aikaa...

voi vitsi ku rupes naurattaa tuo siskoveli kun sen mielitekoa luki...aluks luin vaan nopeesti...sit oli pakko palata taakse päin ja kattoa niin mitä siinä lukikaan...heheh...

mulla ei oo VIELÄKÄÄN mitään oireita..tai no finnei tulee ihan tajuttomasti, nännit kutisee ja niihin tullu jotain ihme näppyi (normaaliako?), ei muuta...ehkä niitä tulee myöhemmin kun jos olen perillä niin nyt olen 8+1.

voimia odotuksiin..

Takaisin