Liilakukkanen
Vauhtiin päässyt keskustelija
Mulla on kaveri luovuttanut pari kertaa munasoluja. Hän on ihan perus suomalainen nainen ja munasolut olleet enemmän kuin tervetulleita pareille. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Meillä on tällä hetkellä menossa hoidot lahjoitetuilla munasoluilla ja omilla siittiöillä. Päädyttiin tähän biologin lausunnon ja lääkärin suosituksen perusteella.Onkohan täällä aktiivista ketjua asiasta? Pohdin jo lahjasoluja vähän etukäteen, vaikka vielä on oma tulos epäselvä oman alkion siirrosta. Olen jo valmis pettymään. Kesän lopussa täytän 41. Ei ole enää järkeä lähteä omilla soluilla hoitoihin. Pelottaa ja itkettää. Mistä tietoa ja tukea… Mistä rahaa? Paljonkohan se maksaa jos on lahjasolu ja sit omasta takaa siittiöt…Pää pyörällä.
Millä perusteella te valitsitte Dextran? Hinta-arvio on tosiaan tuota luokkaa, kun olen myös selvitellyt..Jatkampa tähän ketjuun vaikka edellisestä viestistä onkin puolisen vuotta. Minä 40v ja mekin päädyimme nyt lahjasoluihin, kolmen ivf-kierroksen jälkeen omilla soluilla yksityisellä. Alkioita tuli pari joka kierroksella ja PGT-testattiin kaikki alkiot joka kerta, ja suurin osa oli epänormaaleja. Sen perusteella lääkärit laskeskelivat todennäköisyyden saada enää normaaleita alkioita minun soluilla oli 10% luokkaa, ja uusia kierroksia saattaisi tarvita useita. Viimeisin siirtokin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon kun alkion kehitys pysähtyi, eli munasolut ovat suurimmaksi osaksi kuraa, olleet luultavasti jo monta vuotta. Ei ole minusta järkeä enää pistää rahaa omasoluhoitoihin, vaan mieluummin panokset lahjasolujen puolelle.
Ollaan Dextrassa ja hintaa lahjasoluille voi tulla mitä tahansa 1000-12 000 euron välillä riippuen alkioiden määrästä, ja tuohon päälle vielä mahdolliset siirrot reilu tonni per siirto. Mutta toisaalta tuloksettomiin kierroksiin omilla soluilla voi helposti mennä vielä enemmän rahaa. Lahjamunasolujen jonotusajat ovat Dextrassa kuulemma lyhentyneet pari kuukautta kun heillä oli joku mainoskampanja, ja arvioivat 2-3 kk menevän jonossa, kun viime vuonna vissiin oli puolen vuoden luokkaa. Nähtäväksi jää!
Meillä tosin saattaisi tulla Kela-korvausta, koska meillä lahjasoluhoito olisi isojen geneettisten ongelmien vuoksi.