Lahden alueen odottajat

Vihdoin totta2015:
Saa kysyä:) Laskettu aika on siis 20.5 mutta kohdunkaula on kypsynyt omia menojaan sekä vauvan kasvun vuoksi olen käynyt viikottain päksissä kontrollissa. Vauva sai kortisoonipiikit keuhkoja kypsyttelemään ja nyt vaan sormet ristiin, ettei syntyisi ennen rv 35+0. Juuri tänään päksissä tehtiin suunnitelmaa, miten toimitaan jos menee sponttaanisti lapsivesi tms. Kotilevossa olen luojan kiitos toistaiseksi saanut pääosin olla.

Hui! Sullahan alkaa olee H-hetken jo käsillä! :) Onko sulla siis neuvolalääkäri aika? Tiedätkö onko vauva raivotarjonnassa? :)
 
Raivotarjonnassa on ollut viime aikoina, kun olen tutkimuksissa käyny. Mulla siis diagnosoitu raskausdiabetes, ja parin viikon välein olen äitiyspolilla vieraillut. Mulla oli viime kerralla kyllä kohdunsuu tiukasti kiinni, mutta on kaikenlaiset tuntemukset kyllä viikon aikana lisääntynytkin. Tällä hetkellä sikiö kasvaa keskikäyrällä, ellei sitten ota loppukiriä.

Niinpä, sitähän tässä toivotaan, ettei vauva liian aikaisin ala syntyä. Minkäs kokoinen LMK sun vauvasi on arviolta? Mulla oli painoarvio 1,5 viikkoa sitten 2300g. Jos sitä pääsisi edes sinne rv37. asti, niin olisi sitten täysiaikainen...

Kuulostaa aika hurjalta tuo vuodelevossa oleminen. No, onneksi se on väliaikaista, mutta varmaan stressaavaa, kun joutuu koko ajan varomaan pienintäkin rasitusta! Itselläni on pitkä urheilutausta, ja osittain ehkä siksi mulla on ollut tosi hyvä fyysinen kunto raskausaikanakin. Painelen kovaa vauhtia ison mahan kanssa, vaikka ihmiset varmaan ihmetteleekin, että eikös tuon pitäisi olla jo synnyttämässä??

Mutta tsemppiä kovasti! Minäkin yritän nyt nauttia siitä, että saan ja pystyn liikkumaan (vielä) melko vaivattomasti...
 
Jaksamiasia teille LMK ja vihdoin totta 2015!

Mites olisko sopiva treffi päivä keskiviikko eli 1.4 vai jokin muu päivä? Missä treffit olisi hyvä järjestää? :)
 
Ai tääl on tämmönen. Meille on toinen tulos syyskuussa. Nyt menos siis 19+3. Ja Orimattilas vaikutan, mut Lahdes käyn aika ajoin. :)
 
Onko jo ollut treffejä? Mul on 7.5. pääsykokeet eli sitä ennen oon aikalailla nenä kiinni opinnoissa, mutta esim jo pe 8.5. / la 9.5. voisin mielellään kahvitella muiden (tulevien)mammojen kanssa :)

Ainakin kahvila-konditoria Laurell on suht lapsiystävällinen ja viihtyisä. Trion kahviloihin on toki myös helppo saapua vaunujen kanssa. Karirannan terassi on kiva, mutta itse oon käynyt vaan niin, että joku jää vaunujen kanssa ulos..
 
Kolibri, huomasin nyt vasta viestisi! :shifty:

Mä olisin kovin innokas treffailemaan! Tuleva viikonloppu on vaan vähän huono, kun meillä on perjantaina sektiopäivä eli vauvatreffit mun osalta on sit se seuraava juttu:p
 
Sovitaan vaan vauvatreffit vaikka muutaman viikon päähän :)
Paljon tsemppiä sektioon!!

Meillä vähän härdelliä mun pääsykoestressin ja vauvan (ilmeisesti 4kk hulinat?) levottomuuden vuoksi, joten nyt taas suunnitelmien tekeminen aika haastavaa..
 
Ymmärrän :) Laittelen vaikka viestiä, kunhan ollaan kotiuduttu ja arki lähtenyt rullaamaan niin treffataan ihmeessä. Mulla on esikoinen tulossa, niin mielelläni kuulenkin vinkkejä jne :) Tsemppiä pääsykokeisiin!!
 
Täällä yllätysvauva Lahdesta. Esikoista odotellaan, omaa ikää 36 vuotta, laskettu aika kesäkuussa. Niin vähän aikaan Lahdessa asunut, että ketään en tunne. Kovassa kunnossa olin ennen raskautumista, mutta nyt on kivut vieneet kaikki liikkumishalut vaikka yrittänyt olen liikkua (jo pelkästään hevonen tallissa vaatii ylös ja liikkeelle). Ennen raskautumista harrastin aktiiviurheilua 4-6 kertaa viikossa (ratsastus, pyöräily, nyrkkeily, saleilu, squash, tennis, suunnistus jnejne.) joten koville on tää edellisen elämän kestänyt fyysisen urheilun loppuminen ottanut (en kulje vatsapystyssä kovaa vauhtia vaan liikun etanavauhtia kivuista johtuen, ehkä se on tää ikäkin). Radi löytyi, negatiivinen veriryhmä (vauvalla onkin sitten positiivinen, eli piikkiä lisää) ja kaikki muutkin ihanat komplikaaiot tuntuu olleen mun hartioilla, jopa noroviruksen sairastin ja vatsatauti on viimeksi mulla ollut ala-asteella, puuttuu vain raskausmyrkytys enää :/. Mutta, enää muutama viikko, sitten tää on ohi. Äitiyslomallekkin pääsen kohta joten valmistautuminen synnytykseen voi alkaa. Joka raskauden fyysistä hetkeä olen enemmän tai vähemmän inhonnut, suorastaan vihannut olla raskaana, mutta palkintoa rakastan enemmän, kuin mitään muuta, eteenkin, kun mun lastensaannin piti olla täysi mahdottomuus ja tämä oli todellinen seurustelun alun ylläri.
Perhevalmennuksesta en kokenut saavani mitään, synnytysvalmennus vielä edessä. Jotenkin koen olevani niin eri planeetalta muiden äitien kanssa, ehkä johtuu iästäkin ja siitä, että vaikka omia lapsia ei ole, olen jo sen ikäinen, että on tullut sukulaisten, sisarusten ja ystävien lapsia hoideltua ja katseltua iso liuta syntymästä lähtien viimeiset 20 vuotta (olen ollut jopa doulana). Onneksi neuvolatätini on ihan huippu tapaus, joten ehkä selviän loppuun asti ihan OK.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Lahdessa on hyvä synnyttää! Mulla on päksin henkilökunnasta ja toiminnasta ainoastaan hyvää sanottavaa :) Kokemusta on siis äitiyspolilta, synnyttäneiden osastolta ja keskolasta. Hoitajat ja kätilöt ovat olleet ihania :)
 
Me ollaa osa kesäkuusta reissus. Oisko heinäkuus sellane päivä mikä sopis treffata? Osa on synnyttäny ja osa on vielä vatsa pystys.

Mulla on kokemusta sekä hyvästä että huonosta kätilöstä synnärin puolel, samoin yläkerran hoitajista osaston puolel on mukavia, mutta on myös ei niin mukavista hoitajista kokemusta. Keskolan puolelta sama pääosin hyvä mieli jäi, mua harmitti hiukan se kun he ei kannustanu imettämiseen eikä hirveesti olleet miehelle aluksi kertoneet mitä pojalle tehdään, passittivat vaa imetyshuoneeseen odottaa pitkäksi aikaa. Kannattaa itse olla aktiivinen, jos tietää mitä haluaa, että missä autetaan sekä jos on oikeasti kipuja ni välil on vaan vaadittava lääkäriä katsomaan ja pyytää lääkettä. Helposti olettavat ettei ens kertalainen voi tietää kivusta mitää.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
No en ihan Lahdesta ole, mutta Heinolasta. Tänään rv 12+1, käytiin ekassa ultrassakin tänään just. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LMK
Takaisin
Top