La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osanotot tansku <3
Onnittelut sokerihuurre ja piutsu!
Mulla kans jutustelut vähenee, mutta ainakin lueskelen sillon tällön ja jotain kirjottelen :) hyvä kun suihkussa pääsee käymään tältä tissimieheltä :D

Osanotto Tansku!

Onnea sokerihuurre ja piutsu <3

HappyMom juu aika tivakasti on meilläkin poju kiinni tississä. Hyvä vaan kun syö ja tilaa lisää, eipä tässä mihkää oo kiire :D

Voimia Tansku!

On muuten nyt itelleni tosi outoa, kun joku on noin riippuvainen minusta..Tuli kieltämättä ihan täysin yllätyksenä, että vauva voi olla noin miltei 24/7 kiinni, en tiennyt että voi tuollaisia imetys ja läheisyysmaratooneja ollakkaan. Mutta täytyy nyt nauttia tästäkin :)

Täällä kans pikkuinen viihtyisi sylissä vaikka kokoajan ja etenkin yöllä nälkä yllättää kahden tunnin välein. Päivällä tietty voi nukkua vaikka sen 4 h putkella :D
Iltaisin on vähän massu vaivaa ollut ja sillon syli on erityisen tärkeä ollut. Sitkeä kaveri kuitenkin kun huomaa että ei ole hyvä olla mutta tosi vähän itkee kuitenkaan. Mut eipä sitä itse saa nukuttua ku toisen raajat vispaa joka suuntaan ja ähisee kun massu on kipeä.

Onnea vauvansa syliin saaneille ja tanskulle paljon voimia suruun.

Meillä on maaliskuulla viikko vuokatissa ja sillä mietin että saakohan sitä haaveillakaan mäestä. Hiihtää varmasti pystyy kun rennosti ottaa, mutta lautailu vaatii jo aika paljon keskivartalolta, pitää varmaan kysästä tota sitten lääkäriltä.

Eilen neuvolassa vauva oli vihdoin kiinnittynyt, tänään 40+2. Mieliala vaihtelee todella paljon, tänään on vuorossa todella turhautunut päivä.

Onko teillä nimiä mitä ootte kauan jo miettineet tai onko nimiasia helppo? Mulla on pojalle ollut varmaan kymmenen vuotta nimi, mutta tytölle ei olisi mitään mielessä. Toivottavasti vauva myös näyttää siltä että nimi sopii hänelle. Äitini juuri kertoi että ennevanahaa ei mihnään ollu sopivaa kulkea kastamattoman lapsen kanssa. Ootteko kuullut tämmösistä? Toinen mitä tulee mieleen että tuo huonoa onnea jos leikkaa puhumattoman lapsen tukkaa. :D

En ole kuullut, ettei kastamattoman lapsen kanssa saisi kuljeskella mihinkään. Ansofia onko sulle tulossa tyttö vai poika ? Hätäkastetta vartenhan sairaalaan pitää ilmoittaa sekä tytön että pojan nimi. Mun vauva ei kai ollut vielä kiinnittynyt, mutta kohtu oli laskeutunut. Tänään 40+5.

Mää en oo kuullu tommosii vanhankansan juttuja :) Meillä ois tytölle ollu vaikka kuinka paljon nimiä, mutta pojalle oli vähän hankala keksiä. Tai oikeestaan sit kun valittiin nimi, niin se onkin sitten ainoa vaihtoehto :joyful: Tulee oleen hankalaa, jos joskus vielä tarvii toiselle pojalle nimi keksiä.. :rolleyes:

Täällä 38+4. Eilen neuvolassa kaveri oli aikalailla kiinnittynyt, ei saanut päätä enää liikutettua. Pari viikkoa sitten oli jo jonkin verran laskeutunut ja musta tuntuu, että silloin heti neuvolan jälkeisenä päivänä kaveri painu alemmas, koska sen jälkeen ei oo enää kääntyillyt tai vaihtanut kylkeä.

Täällä elättelen toiveita, että tällä viikolla alkanut tissien paisuminen ja lievä verenpaineen nousu enteilis jo tulevaa synnytystä :angelic: Ei se paljoa oo noussut, normaalisti on 90-100/60 luokkaa, pari viikkoa sitten tais olla jtn 110/70 ja nyt 118/77. Hemoglobiini oli myös noussut ja oli 144!! :woot: Ihmeen korkea, vaikka onkin koko raskauden pysynyt hyvällä tasolla. Mutta eiköhän tässä saa oottaa vielä sinne helmikuun puoleen väliin..

Poika on tulossa (tulispa jo!). Jätin hätäkastelappusen tyhjäksi tytön osalta. :)

Ansofii: ei varmaan lääkärikään voi yksiselitteisesti sanoa voitko lasketella maaliskuussa vai et. Oma vointisi sillä hetkellähän siihen vaikuttaa. Ainut syy minkä takia en itse juuri tällä hetkellä laskettelisi on se että jos ja kun kaatuisin niin tuo alakerta voisi huutaa hoosiannaa :D Muutoin ei itsellä ainakaan kropan puolesta olisi mitään estettä. Tietty kropan hallinta ei varmasti ole samaa luokkaa mitä ennen raskautta mutta ei sekään este olisi.

Täälläpäin ei ole pakko olla nimiä valmiina hätäkastetta varten. Hyvä olisi olla, mutta ei pakko :)

Meillä on etunimi tytölle tiedossa mutta toista nimeä ei vielä :)

Pitääköhän mun sitte täyttää tollanen nimilappu, ei oo jutuks ollu. Ei meillä oo nimi tiedossa, muutama vaihtoehto kyllä on mutta ei mitään oo päätetty, aatelitiin että katotaan sitte tytön naamasta keneltä näyttää :joyful:

Mäki kuulin tosta hiusten leikkuusta sellasen version, että jos alle 1 vuotiaalta leikkaa ni puhe myöhästyy. Sinnittelin pojan kanssa sinne 1 vuotiaaks asti ihan vaan sen takia (minäkö taikauskonen :rolleyes:) Sillä oli jo syntyessä kiva peruuki päässä, tottakai suurin osa lähti pois mut ei menny kauan ku kutrit kasvo takasi.

Huomenna on neuvola 40+2, katotaan olisko pää kiinnittyny sillä tää masu on kumminki kivasti laskeutunu. Voiko nää supistukset mitä mulla nyt on ollu olla jotenki vaaraks vauvalle, on sen verran useesti kumminki mutta ei oo niin kipeitä, enemmän epämukavia eikä varsinkaan säänöllisiä. Esikoisen aikaan ei ollu tällasia näin paljon.:confused:

Minulla oli tänään neuvola 40+2. Kaikki oli ok. Paino ei oo noussu 2 viikkoon, eikä sf mitta 4vk. Eli on jo matalalla vauva. Sain ens ke käynnistysajan klo.9.00. Aattelin et soitan aamulla synnärille sitten ja kyselen et onko ruuhkaa ni tiiän tuleeko mies mukaan...ettei turhaan hommata lastenvahtia. Eli pitäs olla käynnistysaika ke mut viime raskaues passittivat kotia vielä yheksi yöksi ku oli ruuhka..

Niin jännät paikat meillä ku la on miehen isän hautajaiset ja lähimmille synnäreille sieltä matkaa 130 ja 160km. Eli toiveissa et masukki syntys ens su jälkeen ku ollaan jo kotona..

Mullakin pitäisi olla lähete Tyksiin äitiyspolille yliaikakontrolliin ensi viikolle, mutta ei mitään tieto vielä koska sinne pitäisi mennä. Nyt menossa 40+5.

Tammikuinen: En vielä, huomenna vasta se neuvola ni varmaan siellä selviää mitä tehään.

Kiitos osanotoista! Kyllä tämä tästä, päivä ja ajatus kerrallaan eteenpäin. Teki hyvää käydä tänään katsomassa mummoa, äitiäni ja tätiäni. Ehkä ennen kaikkea mummoa.

Hautajaisia ovat jo suunnitelleet, tai siis alustavasti päivää miettineet. Papan hautajaiset olisivat 20.2. ja miehen isän hautajaiset 27.2. Vauva on varmasti syntynyt ystävänpäivään mennessä ja kotiakin ollaan jo päästy, jos/kun kaikki menee hyvin.

Teki muuten melko kipeää ajella autolla (yhteensä 200 km), kun miehen polvi oli kipeä. Ja pakkohan meidän oli vanhempien luona käydä, eikä mies ole vielä pitkää matkaa ajanutkaan leikkauksen jälkeen. On nimittäin häpyluiden liitokset melko kipeänä ja arkana. Nyt toivottavasti saan kuitenkin nukuttua yön edes jotenkin...

Onnen toivotukset vauvan saaneille ja tsempit meille vauvaa vielä odottaville.

Kyllähän se helpottaa huomattavasti, ettei vielä tarvitse pelätä synnyttämään lähtemistä muutenkin vaikeassa tilanteessa.

Olikohan jossain vaiheessa keskustelua käsien puutumisesta? Voisiko se liittyä raskauteen? Mulla on nyt muutaman hetken puutunuy vasemman käden peukalo lähinnä.. mielestäni niskat ei ole niin jumissa, että aiheuttaisi tämän kaltaista oireilua.. :-)

Mulla puutuu välillä kädet, kun nukkuu kyljellään. Missään muussa asennossa ei oikein voi nukkua mahan kanssa.

Takaisin