La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla viimeyönä tyhjeni suoli, supisteli panadolista huolimatta läpi yön. Lima muuttu juoksevaksi ja veriviirua ollu liman seassa. Nyt on taas koko päivän supistellut. Iltaa kohden kipeytyneet ja tulleet useammin. Limaa irtoaa edelleen ja suoli tyhjeni äsken

Kättärille menossa näytille.. Ihan hyvä, kun tää särky mahassa ei oo hävinny mihinkään.

Niin tosiaan ja 9 supistusta tullu nyt alle tunnin aikana. Mut ei säännöllisin väliajoin pisin väli 8min, lyhin 3min. Kestot ollu 30-70sek

Sandrax.. Lauantait lasketaan arkipäivien lisäks jos hakee yhteen putkeen usean viikon.. Mut meillä kun ei miehelle muutenkaan makseta lauantaista palkkaa niin haetaan ikäänkuin joka viikko erikseen (ma-pe) eli neljäs osas.. Tai siis kolme ja puol viikkoo siitä sit tulee..

Sandrax.. Lauantait lasketaan arkipäivien lisäks jos hakee yhteen putkeen usean viikon.. Mut meillä kun ei miehelle muutenkaan makseta lauantaista palkkaa niin haetaan ikäänkuin joka viikko erikseen (ma-pe) eli neljäs osas.. Tai siis kolme ja puol viikkoo siitä sit tulee..
Eli mun mies on 18 päivää isyyslomalla perjantain sektiosta lähtien, onko hänellä siis vapaata 8.1-28.1?

Jos hakee yhdellä kertaa tuon ajanjakson.. Mutta kun sen 18 päivää voi hakea 4:ssä eri jaksossa niin esim meillä haetaan tämän viikon ma-pe, seuraavan viikon ma-pe, sitä seuraavan viikon ma-pe ja seuraavan viikon ma-ke.. eli neljä eri ajanjaksoa.. Ei turhaa käytetä sitä lauantai korvausta kun siitä ei saa muutenkaan palkkaa..
Oliko yhtään ymmärrettävää?
Esikoisen kohdalla mieskin sai pitää tuon isyysvapaan 18pv (kohtukuolema) mutta se piti hakea yhdellä kertaa jolloin nuo lauantait laskettiin mukaan..

Miten se sit menee jos työnantaja maksaa ekat kuusipäivää vähennetäänkö ne siitä kelan 18päivästä?

Mun täytyy nyt kysyä, ku en esikoisen kohdalta muista. Pää lyö tyhjää.. Kannattasko mun käydä eka d-vitamiinipullo vauvalle apteekista jo ennen syntymää, vai miten te muut ootte tehny? Eikös neuvolasta saa yhden pullon?

Muumi toi neuvolasta saanti on kait paikkakunta kohtanen tääl ei ainakaan saa :/ ja se alotetaan vasta kun vauva on 2 viikkoa vanha joten kerkeet hakemaan synnytyksen jälkeenkin :)

Ff: Kela korvaa tuon 6pvää työnantajalle.. (Niinkuin äitiyspäivärahassakin; mä saan kaupungilta palkan ja kela korvaa sen työnantajalle) Se 6 pvää lukeutuu tuohon 18:sta päivään..

Muokattu viimeksi:
Ainiin, kiitos tiitalle ja jadeiitille.. Mä muistaakseni sain ekan pullon Kokkolasta, mut saa nähdä miten nyt Joensuussa on tapana :)

Muumi mie oon joensuuhun kuuluvasta kylästä ja en saanu :) joten tuskin siel kaupunkiseudullakaan annetaan :s

Meidän neuvolasta pitäisi saada k-vitamiinia kun muistaaksen terkka siitä puhui. Eli paikkakunta kohtaista varmaan sekin :)

Mies luuttuu parveketta kun mä olin uuden vuoden jälkeen unohtanut mun lehtikuohun parvekkeelle kun ei ollut jääkaappiin mahtunut, niin arvatkaa oliko se pullo tossa pakkasilla posahtanut tonne parvekkeelle? :D

Ikkunaan oli lentäny läntti ja sit se korkki on sinkoutunut jonnekin honoluluun, parvekkeen katossa asti oli sitä juomaa.. :D joo-o. Nyt sitku vähän lauhtu pakkaset sieltä -25 asteesta -7 asteeseen niin se juoma alkanu "sulaa" ja parveke ihan tahmea. Mä en suostunut mennä pesee parveketta kun oon flunssainen, muuten oisin menny jos ois saanu jotain tapahtuu tuolla alakerrassa. :)

Haluaisin maistaa tuota lehtikuohua, kun sitä niin kehutaan. Sanoin jo miehelle, että hän voisi tuoda mulle sitä synnytyksen jälkeen. Pitäähän sitä juhlia vauvan syntymää.

Takaisin