La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä kuullostaa hankalalle tuo isyyden tunnustaminen :-o En oo kyllä ees ajatellukkaan, millanen projekti sekin olis, onneks ollaan naimisissa.

Alinah, mulla oli 7.1. neuvolakäynti (rv 40+4) ja kysyin voisiko sen isyydentunnustuksen hoitaa nyt samalla niin kävisi helposti. Vähän se täti yski, että olisi pitänyt täyttää lomakkeet etukäteen yms. Sanoin, että kun laki kerran on muuttunut ja vauva syntyy tän vuoden puolella niin todellakin haluaisin sen nyt neuvolassa hoitaa ennen vauvan syntymistä. Noh, täti varasi meille uuden ajan parin tunnin päähän, käytiin kotona täyttelemässä lomakkeet ja palattiin neuvolaan henkilöllisyystodistusten kanssa allekirjoittamaan ne. Me oltiin sitten ekat tossa neuvolassa, jotka sen teki. Ei sielläkään ihan vielä perillä oltu käytännöistä mutta nähtiin kyllä sähköpostien aikaleimoista, että on ohjeistukset kyllä toimitettu hyvissä ajoin. Eri asia onko kaikissa yksiköissä vielä perehdytty ohjeistuksiin ollenkaan ja siksi yrittävät vielä käännyttää vanhaan kaavaan.

Hyvä, että vaadittiin saada tehdä silloin 7.1. - vauva kun syntyi 9.1. :D

Meille sanottiin myös neuvolasta (Hki), että isyydentunnustus ei sitä kautta onnistu, koska la tammikuun alussa. No, enää ei edes oo käyntejä neuvolassa ennen lapsen tuloa, mutta ois se vaan ollu kätevää saada hoidettua sitä kautta.

Miten muut odottajat nukkuu yöt? Täällä on jo parin kk:n ajan vakiintunut tietyt heräämisajat, jolloin herään käymään vessassa. Ja viimeisen kk:n ajan on ollut tosi vaikea nukahtaa ensinnäkin illalla, mutta myös yöheräämisten jälkeen. Edellisyönä kukuin tunnin hereillä ja katselin ikkunasta ulos. Inhottaa, kun haluis kerätä voimia, mutta tästä nukkumisestakin on tullut yksi stressinaihe.

Ja tänään rv41+2 eikä _mitään_ supistuksiin viittavaa saunomisesta ja siivoilusta huolimatta. :sad001:sad001

Isanen, onko sulla jossain vaiheessa muuttunut la kun oot tuolla listassa 2.1? :) mä kyllä nukun tosi hyvin ne parin tunnin pätkät mitä kerralla nukun vessakäyntien välissä...ja n.10h yössä. Huomenna sitten soittelua, että millonka tästä mahasta eroon pääsis ;)

Joo la itseasiassa siirtyi päivällä ekan ultran jälkeen, mutta en oo saanut aikaiseksi laittaa siitä viestiä, niin sen takia tuolla listalla oon tokan päivän kohdalla.

Lohdullista, että on muitakin jotka painelee eteenpäin samoilla päivillä. Välillä alkaa tuntua siltä että muiden vauvat syntyy ja tää ei halua tulla täältä masusta milloinkaan.

Mulla on itseasiassa oireena kyllä jatkuva alaselän särky (varsinkin jalkeilla olon aikana), mut sitä ei kai ennakoivaksi oireeksi voi oikein laskea, kun ei tunnu mitenkään aaltoilevana kipuna.

Isanen joo mä oon ainakin kärsinyt jo monta viikkoa alaselkäsärystä.... esikoisen aikaan jouduin syömään ihan panacodia selkäsärkyyn nyt oon onneks selvinnyt hellemmillä keinoilla :)

Oon kans koittanut pärjätä kauratyynyllä ja hieronnalla, onneksi ei oo tarvinnut vielä turvautua särkylääkkeeseen. Tässä koittaa vaan kaikesta keksiä synnytystä ennakoivia merkkejä, mutta eipä tää taida sellaista olla. :grin

Ei tuu lasta eikä sitä toistakaan, mä luovutan. Niin lupaavasti illalla ja yöllä supisteli. Limatulppaa tuli ulos koko yön ja tänäänki tullu. Mut nyt ei sano tää kroppa oikeen mitään. Turhaan lähti tytöt hoitoon mummilaan eilen illalla, ja nyt kohta ne varmaan tuleeki sit takasin. Säälittää vaan tota nuorempaa tyttöä hyppyyttää tällee ku ei oo ennen ollu missää yökylässä tai muutenkaan näin pitkää aikaa erossa musta. Isommalle on tuttua tää homma jo, joten uskon että pärjää. Mut keskiviikkona on sitte yliaikakontrolli ja sieltähän mä en suostu lähtee ilman käynnistystä.

Jaksamista sinne Bettie! Uskon että ihan erilailla sitä lähtöä odottaa eikä turhaan jaksais jossitella, kun pitää huolehtia vanhemmat lapset hoitoon. Onneksi keskiviikkoon ei oo enää montaa yötä (vaikka nää päivät alkaakin tuntua jo viikoilta)!

Sovittii et tytöt tulee kotiin kuhan ovat iltapalan syöneet. Katotaan sit uudestaan jos jotai alkaaki tapahtua, mut nyt ei tunnu mitään tuntemuksia...

Meillä on aika neuvolaan 18.1. jolloin rv 39+1 ja tarkoitus samalla hoitaa isyyden tunnustus ja huoltajuussopimus. Meillä th sanoi asian olevan ok jos saavat tarvittavat lomakkeet ennen sitä ja jo seuraavana päivänä laittoi viestiä että homma ok. Meillehän tämä on toki tuttua jo ennestään kun yksi yhteinen lapsi ja yhdessä ollaan oltu yli 13v.

Optimaalisinta olisi jos tarvittavat infot annettaisiin neuvolassa jo raskauden alkuvaiheessa (jotta vanhemmat ehtivät rauhassa niihin perehtyä)ja sit joskus rv 30 tienoilla täytettäis paperit. Mitään vahvistuksiahan neuvolassa ei tehdä vaan vahvistus tulee lastenvalvojan kautta kun lapsen syntymästä on kulunut 30vrk (ellei joku osapuoli ole kiistänyt isyyttä tms tuon 30vrk:n aikana). Ja siis aiemminhan tämä kaikki hoidettiin yhdellä käynnillä lastenvalvojan luona joka kysyi tyyliin "oletteko varmoja asiasta". Neuvolassa taas ei kysellä vaan luotetaan vanhempien sanaan.

Täällä on koko päivä puuhattu muuttopakkauksia ja lähes koko päivän on ollut vatsa pinkeänä. Ei kuitenkaan ainuttakaan kivuliaampaa supistusta. Ensi yönä tosin ei tarvi haaveilla nukkumisesta sillä jokaista puuhakasta päivää on seurannut niin hirveät liitoskivut ettei mikään asento ole hyvä ja asennon vaihtaminen on normaaliakin tuskallisempaa.. Mut hei, pakkauspuuhat alkaa olla hyvällä mallilla ja se on pääasia nyt.

Maria75, Avaimet saadaan viimeistään perjantaina ja sen jälkeen aloitetaan hiljalleen siirtämään tavaroita. Loput kamat muutetaan kun tämä vauva on syntynyt eli tästä vanhasta kodista lähdetään synnärille. Aikaa muutolle on helmikuun loppuun asti kun tämä asunto on meillä siihen asti.

Tässä on niin paljon muutakin menossa samaan aikaan niin ei voida kovin nopeaa muuttoa edes suunnitella.

No kyllä miäkii heitin rukkaset naulaan sillon, että ei tuo laps ilman käynnistystä ulos tule, mutta ilmeisesti se lääkärin kovakourainen räpellys ja pari huilipäivää autto käynnistämään :D olin siis pari päivää oikeesti miltei tekemättä mitään, ni rupes tapahtumaan :D

Takaisin