La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos vanne :) Joo etsiskelin jo puhelinnumeroa neuvolan "johtajalle" (mikä ikinä sen titteli oli :D) tajuan vasta nyt kuinka törkeästi se on mulle puhunut, olisin varmasti henkisesti selvinnyt raskaudesta paremmin jos olisi voinut puhua ulkopuoliselle rehellisesti näistä asioista :/ olen huomannut kaunistelevani puheita neuvolassa, etten vaan taas saa silmienpyörittelyä ja huokailuja...
Eiköhän sitä tänään pääse jo pidemmälle lenkille ku aurinko hiukan paistaa ja asteita alle 20 :)

Huhhahhei! ❤ Saimme herätyksen klo 3.05 kun sänky lainehti. Klo 5 olimme sairaalassa ja klo 6.16 syntyi täyttä kultaa oleva poikamme mitoin 4700 g ja 54 cm. Pipomitta 38,5 cm. Salissa ehdittiin olla n vartti kun aloin jo ponnistaa. En edes revennyt, vaikka ison pojan alateitse pynnäsin. Olo on nyt huojentunut, tulihan se sieltä ulos vihdoin!

Onkohan kenelläkään tietoa, eli eilen siivosin kämpän lattiasta kattoon, kävin lenkillä (vähän hölkkäsin) ja sit pesin viä saunan. Illalla alko sit paperiin jäämään vaaleanpunaista limaa vessareissujen yhteydessä?! Ja tänään jää ph-suojaan sellaista menkkojen alkamis vuotoa. Eli ei kirkasta verta vaan ennemmin rusehtavaa/vaaleanpunaista! Ei kipeitä supistuksia! Onko se vaan kohdunalue joka avautuu vai sainko oikeesti jotain vahinkoo aikaseksi tolla riuhtomisella? Vai jyllääkö mussa taas joku emätintulehdus :( Tänään jo rv 41+3, vauvan liikkeet tunnen. Maanantaina on äippäpolille aika ja toivoisin niin sitä spontaanista synnytystä, kumpa tää enteilis synnytystä! :)

Reonla.. Tuo vaaleanpunainen lima kuulostaa ihan limatulpalta (tai mulla tuli tuollaista) mutta en osaa sanoa onko jälkimmäinen samaa.. Ei kuitenkaan kuulosta miltään emätintulehdukselta..

Tayssin 4a osastolla yö vietetty ja keskiviikkona klo 8.45 takasin käynnistykseen, kun viikkoja 38+0.. Syy käynnistykselle nyt kummankin puoleinen munuaisen hydronefroosi eli laajentuminen. Vähä alkaa jänskättään :)

laurajm, Varmasti alkaakin jännittämään! Toivottavasti tilanne laukeaa synnyttämällä ja vointi helpottaa.

Mä näin viime yönä unta, että vedet meni. Ei oikeasti ole mitään oireita synnytyksen lähestymiseen. Nyt vasta 37+4 menossa.

Puolisen tuntia vielä, niin pääsee saunaan! Mä kiroon tämän flunssan alimpaan helv....... :D ottaa päähän, että yhdessä yössä oma olo muuttui tämmöiseksi ja koko päivä ollu nyt ihan hirveetä, lämmintä juon ja lepään ja korvat kutiaa ja limaa kerääntyy kurkkuun... Ähhh!

Onnea kaikille vauvan saaneille! :)

Voi kun täällä on nopeita synnyttäjiä :) Mää eilen katsoin papereita ja kauhistelin, että synnytin oikeasti melkein 25 tuntia! On se aika pitkä aika :O

Pääsimme eilen vauvan kanssa kotia! Crp laski normaaliksi. Paino oli liikaa tippunut, melkein jouduimme sen takia jäämään osastolle. Saimme tarkat syöttämis ohjeet (kauheeta pakkosyöttöä 3h välein) ja tänään piti käydä painokontrollissa. Jos paino olisi vielä tippunut niin vauva olisi otettu osastolle :(
Onneksi paino oli hienosti noussut eilisestä ja heti kun kotia päästiin niin maito nousi vauhdilla rintoihin ;)
Nyt on tissit kipeenä kokoajan ku ovat täynnä vauvan sapuskaa. Onneksi oli pumppu hankittuna.

Mies on opetellut vauvan hoitoa ja huomenna vauva pääsee kylpyyn jonka mies saa hoitaa :)

Touhua ja tohinaa riittää. Nyt kun vauva syö hyvin niin jos sitä saisi nukkua pidemmän ku 1-1,5 h välin kerrallaan :)
Sanoinkin mun miehelle että jos ilman vauvaa valvoisi näin paljon mitä on tullut valvottua viikon aikana niin sitä olisi ihan kuollut. Eniten unta taitaa olla viime yön max 4h unet ja sekin useassa erässä :D
Jollain hormoni energialla sitä kait pärjää!

Täällä moni kirjoitti hajamielisyydestä. Voin kertoa että se super hajamielisyys on vasta edessä :D mun pitää aivan kaikki vähänkin muistettava kirjoittaa paperille ylös. Hävetti sairaalassakin ku kätilöt kertoi jotain niin suurinosa meni aina ihan huti ja kohta mietin että mitähän se puhui..

Takaisin