La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle varattii eilisessä neuvolassa yliaikaiskontrolliin aika ens keskiviikolle, silloin 41+5. Siellä sitten vasta katsotaan että käynnistetäänkö heti vai katotaanko lähteekö itellään tulemaan.

Ite pakkasin kyllä ihan liikaa tavaraa mukaan tänne sairaalaan :D ainoot, mitä oon oikeesti tarvinnu, on ollu puhelin, laturi,dödö ja pesuaineet (ja lanoliini, mutta sitäkin ois saanu täältä). Nää sairaalan alushousut on kyllä ollu miun mielestä mukavemmat ku omat, enkä olis kotoa kyllä tarpeeks reilua paitaa löytäny näitä alkutaipaleen imetyshommia varten :) mut kuka tykkää mistäkin :)

Tänään kävin vielä läpi, mitä aikaisemmin olen katsonut valmiiksi vauvan kotiutumisvaatteiksi. Samalla omat vaatteet meni myös vauvan vaatteiden kanssa samaan kassiin. Enhän minä niitä sairaalassa tarvitse ennen kuin lähden kotiin.
Tarkistin ja täydensin myös sairaalakassiani. Mun puolesta se on aikalailla siinä (tietenkin neuvolakortti vielä). Mies jos jotain haluaa mukaansa, niin ne täytyy vielä laittaa. :-)
Reissuun lähtiessä olen normaalistikin sellainen, että liikaa on tavaraa mukana :-D

Mä en oo saanu vieläkään aikaiseksi pakata sairaalakassia.. :D

Mullakaan ei ole pakattuna sairaalakassia. Ehkä nyt pitäisi pakata, kun mulla on se kontrolliaika 12.1.2016 äitiyspolille. Neuvolatädin mukaan kannattaa varautua siihen, että jos joutuu jäämään sinne.

Noniin. Mä varmaa pakkaan ihan viime hetkellä kun pitäis olla menossa synnärille.. :D no ei, onhan tässä vielä aikaa.. :)

ReOnLa, mun mielestä tuo on jo täysi syy vaihtaa neuvolantätiä. Pelkkien kemioiden takia itsestä ainakin tuntuisi vähän ikävältä pyytää vaihtoa, mutta ton sun terkkarin käytös on kyllä jo tosi epäasiallista! Hyvä että et kuitenkaan ota siitä itseesi ja tukiverkkoa löytyy :) Mutta vaihtoon vaan, vaikuttaa varmasti neuvolakokemuksiin sitten lapsen kanssa.

Mulla on ongelma, kun ei ole mitään vetoketjullista kassia mihin pakata sairaalakamppeita. Mulla on kyllä iso käsilaukku, mutta siihen ei mahdu mitään vaatteita. Muovikassit ja kangaskassit kehiin tai sitten matkalaukku.

Miulla on sairaalakassiksi salikassi (ihan kuin muka joskus oisin salilla käynyt..aina kuukausi-kaksi kun innostun ja sitten iskee laiskuus :D) Mutta hyvä kun on kassi ja täynnä alkaa olla. Salmiakkia ja lakua on reilusti! Mun suosikkeja mitä ei ole juurikaan saanut syödä sokerien, eikä tietty suositústenkaan takia. Muuten aion käyttää sairaalavaatteita, mutta mukaan on omia sukkia, rintsikat, neule ja tossut&villasukat. Ne sairaalasukat on ainakin täällä ihan hirveitä (PKSSK). Omat pesuaineet, dödö, voiteet, lanoliini, huulirasva, hammasharja ja hiusharja. Vauvalle vaatteet kotiinlähtöön, omia harsoja ja varuilta tutti.

Mä kans pakkaan mun salikassiin sit kaikki kimpsut ja kampsut.. :). Toivotaan että mahtuu! :D

Takaisin