La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Isanen, mä niiiin tiedän tunteen! Mulla ei ollut alkuviikosta kans vauva ihan täysin kiinnittynyt ja tän hetken tilanteesta siis en tiedä. Kovaa painetta ja porailua ollut tuolla alakerrassa, että voisin kuvitella sen pikkuhiljaa olevan lähtökuopissa. Mutta lenkille mua ei kyllä saa tällä pakkasella lyllertämään. Siivoaminen aiheutti eilen supistuksia, mutta ei tässä 45 neliössä riitä ihan joka päivälle siivoamista ;) Jaksamisia sulle! Täällä toinen ihan samassa tilanteessa oleva! Oliko puhetta millon käynnistettäis jos ei itse tajua pihalle tulla? :)

Ja täälläkin yksi tuskaileva. Jotenkin hassusti luulin, että tämä tulisi ennen laskettua ja samaan aikaan vitsailin,että kuitenkin sitten ollaan kahden viikon päästä lasketusta ajasta käynnistelemässä. Jep, koskaan ei pitäisi sanoa mitään ääneen...

Mä odottelen edelleen soittoa, että milloin käynnistellään. Selkä ja pää ei kestäisi odottaa päivääkään enää. Lääkäri sanoi tiistaina, että ensi viikolla viimeistään torstaina käynnisteltäis, mutta saa nähdä.

Jaksamista ja kärsivällisyyttä muille "yliajalla" oleville <3

Aloin kans tänä aamuna tekemään suursiivousta!! Oon tosin ottanut jo kahdet nokoset tässä siivoilun lomassa ;) mä olin kans siis täysin varma että synnytän joulukuussa, eikä varsinkaan tule menemään yli ja kappas kehveliä, ens viikolla käynnistellään :D tosin oon alkanut epäilemään että en oikeasti ole niin pitkällä tän raskauteni kanssa, kun kierto oli epäsäännöllinen niin la tuli ultran mukaan...

Outoa tässä on se, että neuvolalääkäri sanoi vauvan laskeutuneen jo rv 35 tietämillä, mutta th:n mielestä asia ei vieläkään ole niin. Tosin oon itse kovin lyhytkin niin ei mun rinnan alle edes mahtuis sellaista "kuoppaa" mistä th puhuu. Ainakin paineen tunnetta ja jatkuvaa pissähätää kävellessä on ollut jo useamman viikon ajan ja just tuollaista poraamisen tunnetta, mitä HappyMom2016 kuvailit.

Tuli vaan niin surkea tunne neuvolassa, kun tässä on kyllä ulkoiltu koirien kanssa ja siivoiltu ja liikuttu oman olon mukaan ja silti jäi sellainen "syyllistävä" fiilis, että oma vika kun vauva ei oo laskeutunut. Ja loppuun vielä kommentti, että nyt vaan syöt kevyesti, ettei vauva kasva mahdottoman suureksi. Ja mulla on jatkuvasti nälkä!

Ensi viikolla kun tulee rv41+3 pitää soitella äitiyspolille ja kuulemma 41+5 aletaan vasta varailemaan aikaa. Että ois tässä vielä vähän odoteltavaa ellei sitten aiemmin jotain tapahdu.

En ois etukäteen arvannut, että tää odottaminen on NÄIN raastavaa loppuajasta, kun laskettuunaikaan asti aika meni kuin siivillä.

Mä köllin täällä, pitäiskö vessa/suihku kuurata lattiasta kattoon asti.. Sitä tässä pohtinu jonku tovin.. :D

Aloin tossa tuumimaan kuinka noissa nevolantädeissä on eroja, en ole oikeastaan alunperin tykännyt omastani, kun on sellainen perinteinen/vanhanaikainen neuvolantäti, joka kauhisteli jo heti alkuunsa sitä että raskaus oli täysi vahinko, eikä lapsen isän kanssa juurikaan tunneta, eikä olla edes yhdessä. Hän sanoi ettei lapsia noin tähä maailmaan tehdä :( ja joka ikinen kerta se kysyy joko ollaan muutettu yhteen...huoh. Ei nämä asiat niin selkeitä ole ja ei se lapsi saa olla ainoastaan syy siihen miksi ollaan yhdessä, eikä se lapsen onnellisuutta takaa!! Viime kerralla omani oli sairaana ja menin sijaiselle ja tää oli ihan huikee nuori likka jolla sivukaljut ja kaikki ;) , kerroin sille kaikki suhdeasiani ja jännitykseni yms. Tuli todella hyvä fiilis ja nyt harmittamaa kun en alunperin tajunnut vaihtaa toiseen neuvolantätiin...

Isanen, katsotaan ollaanko samaan aikaan käynnistyksessä :D Sullakin näyttäs olevan kättäri synnärinä :) Mä en siis ole saanut mun neuvolatädiltä selvyyttä jatkosta muuta kun, että soitan ma kättärille. Muuten mulla ei ole hajuakaan mikä käytäntö on.. saanko ajan sinne tarkistukseen ja sitten katsellaan vai antaako ne suoraan puhelimessa käynnistysajan :o Tuskin! Voi meitä on aika monta jotka kärvistelee jo 40+... odottavan aika on pitkä!

ReOnLa, mä tiedän ton tunteen kun neuvolatädin kanssa ei ihan synkkaa. Kuinka paskaa sinne on mennä! Ja miten pettynyt olo sulla on kun lähdet sieltä. Mulla oli aivan ihana nuori terkkari melkein koko raskausajan onneksi, mutta nyt tämä oma on tullut takaisin ja on sellanen sekoilija! Siks en edes ensi maanantaiksi ottanut enää aikaa kun en vaan jaksa sitä mummoa :D Mutta toi on mun mielestä jo törkeetä, että liikaa tuputetaan sitä omaa mielipidettä siitä parisuhteesta ja kenellä on oikeus lapsia tehdä.. ei ainakaan vaikuta positiivisesti äidin henkiseen jaksamiseen tollainen :( Mä meinaan kyllä nyt jatkoa ajatellen vaihtaa tota terkkaria. Mulla ei ole mitään luottoa tähän nykyiseen. Aina saa olla googlaamassa ja soittamassa kättärille kun sieltä lähtee. Ei kiva!

HappyMom2016, maanantaina mullakin lupa soitella sinne, mutta tänään kun kyselin neuvolassa asiasta enemmän, th ei osannut sanoa miten asia etenee siitä soitosta. Terkan mukaan ilmeisesti puhelimessa vain kysellään voinnista ja mahdollisista synnytyksen käynnistymisen merkeistä ja vasta rv41+5 saisi soitella uudestaan varatakseen aikaa käynnistykseen.

ReOnLa kuulostaa kyllä kurjalta sun th:n suhtautuminen asiaan!

Kyselin eilen neuvolassa tosta isyydentunnustus hommelista, niin ei kuulemma meillä onnistu tunnustaa sitä isyyttä neuvolassa kun on raskaus jo niin pitkällä.. Loppu suoralla jo, että meille tulee se kutsu sitten kallioon lastenvalvojan luokse kun vauva on syntyny.. Olis vaan ollu kyllä paljon helpompi tehdä se neuvolassa, kun tonne kallioon kun sit taas lähdet niin parkkipaikkoja saa metsästää..

No onneksi olen tajunnut pikkuhiljaa että muitten mielipiteillä ei ole merkitystä ja tiedän olevani yhtä hyvä äiti kuin parisuhteessa elävät äidit! Ainoa mikä tässä mietityttää on raha... Onneks olen liikunnanohjaaja niin pystyn jo kesällä alkaa ottaa jumppatunteja niin saan lisätienestiä :) ja lapsen isä on ollut loistavasti hommassa mukana ja vankka tukiverkosto ympärillä eikä kukaan heistä ole minua tuominnut!! Oma äitini on jo ottanut ensi viikosta lomaa töistä että pystyy auttaa mua kaikessa :) ja lapsen isäkin on jo pyydelly sohvapaikkaa minun luotani että saisi olla heti ensimetreiltä mukana lapsen elämässä :)

Aika samoilla päivillä mennään jnnajsmine, mulla tänään 37+2 ja sf-mitta ehkä 32, sanoi neuvolalääkäri. Mun mitat on ollut tosi vaihtelevia viimeiset 4viikkoa, 28, 28, 36,33 ja tänään ensin 30 ja sitten se ehkä 32. Ultrassa näytti olevan ihan ok, pää jo aika alhaalla, mutta kropan paikannus olikin tosi vaikeaa ilman ultraa.
Hiljaisempaa on vatsassakin ollut, tai niin ainakin kuvittelen. Toisaalta mietin ehkä asiaa liikaa

Olen kuitenkin suht pitkä (176), joten sillä ehkä selittyy osa, mutta kyllähän sitä kuitenkin jää ite vähän aina miettimään että onko pienellä varmaan kaikki hyvin, ja kasvaako se kunnolla, joten ymmärrän sua hyvin.
❤️

Oi, onnea Sandrax86! :)

No huh huh, jos ei kerran tän päivän urheilulla synnytys käynnisty niin ei sitten millään! Autosta hajos akku eilen, ja oli pakko lähteä pyörällä toimittamaan asioita, mm. käydä neuvolassa ja apteekissa hakemassa miehelle lääkettä yms. Kaiken huipuks oman pyörän lukko oli jäässä ja oli pakko ottaa miehen pyörä, joka on mulle vähän liian iso. Liukkaus ja kylmyys eivät vaivanneet, mutta inhottavan ja aivan liian raskaan tuntusta oli polkeminen. Maha oli kova pallo varmaan koko ajan pyöräillessä, mutta heti kun rasitus loppui niin ei mitään. Toisaalta hyvä niin, niin sillä tuo synnytystukihenkilö on 39 asteen kuumeessa... Auton akkua onneksi saatiin joku miehen kaveri vaihtamaan, ettei tää nyt moninkertaisen hankalaksi mee jos vauva päättääkin tulla jo ennen ensi torstain laskettua aikaa.

Takaisin