La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alinah varmasti teki tarkotuksella, että sillä lähtis synnytys käyntiin :) Mut voin kuvitella et on sattunu helkkaristi.

Mä taas niiiin haluan sit heittää omat mukavat verkkarit jalkaan, menee sitten vuodoista pilalle tai ei. Mä inohoon toollasia kaapumaisia vaatteita yli kaiken. Mulla on pakattuna mukavia neuletakkeja joiden kanssa on sitten helppo imettää ja pitää vauvaa ihokontaktissa. Samoin mulla on sellasia vilan (parhaita ikinä) paksuhkoja ja ihanan tukevia leggareita mukana, veikkaan että ne jopa ohittaa verkkarit. Ja ne nyt ei paljoa maksa jos ei sit pesussa puhdistu, pääasia että on mukava ja kotoisa olo vaatteissa missä viihtyy :)

Voi höh Lauruskaah! :(

Paljon onnea kaikille pikkuisista! :Heartred

Mullakin on vaan sairaalakassia varten lista valmiina, niin muistan sitten hoitoaineet sun muut pakata vaikka kiireessäkin :) Vaatteita en ota pahemmin mukaan, jotkut löllövaatteet ehkä varoiksi.

Tänään kävin vielä ostelemassa pikku myssyjä ja sukkia ja vähän pienempiä vaatteita. Tuleva mummu on innoissaan ostanut meille vaatteita seuraavaksi vuodeksi, mutta nyt pyykätessä huomasin, että 56 koosta oli vain ihan muutama hassu vaate :joyful: Ja nyt näin kylmällä meillä on talossakin aika viileä, yleensä 19 astetta, niin aattelin, että pakko muutama myssy ostaa varoiks ihan sisäkäyttöönkin. Niitäkin oli vaan isoja.

Onko kenelläkään mitään hajua mitä voi olla viiltävä kipu vasemmassa kyljessä mutta enempi vatsan puolella? Kipu on nyt tuntunut useana päivänä ajoittain, ettei vaan mitään istukkaan liittyvää?! :/

Täällä juon vadelmanlehtiteetä ja ihmettelen vaan sohvalla viltin kera lentopallo turnausta. :)

ReOnLa..sinuna soittaisin vaikka synnärille ja kysyisin. Voihan olla tietenkin joku lihaskramppikin, mutta turhia soittoja ei ole :)

Täytyy varmaan sitä imetysteetäkin hankkia. :)

Te jotka juotte sitä vadelmanlehtiteetä niin ootteko huomannu että just lisäis supisteluja tai vaikuttais jotenki muuten? :) mun tekis mieli käyä ostaa sitä

Mä oon ymmärtäny että se vadelmanlehtitee auttaa vaan pehmittämään paikkoja.. :)

Täällä 41+1 ja tuntemukset nollassa. Vauva sen kun potkii mut muuta ei ole.. Tiistaita odotellessa, sitten kai on pakko keinotekosesti alkaa tapahtua...

Vadelmanlehtiteen uskotaan vahvistavan kohdun ja lantionpohjalihaksia. Ja voimistaa jo olemassa olevia supistuksia ja näin ollen synnytyksen pitäisi olla nopeampi. Tosin tätä teetä pitäisi nauttia 2-3 kuppia päivässä viimeisellä kolmanneksella... Ite aloitin joskus rv34 tätä juomaan, en ole huomannut teen vaikutuksia, mut hyvää se on!
Helokkiöljy muuten sisältää prostaglandiini hormonia joka pehmentää paikkoja, samaa hormonia sisältää sperma ;)
Tänään 41+2 et ei vissiin ainakaan mistään ole synnytyksen käynnistystä vauhdittamaan ;)

Hellu94; onko sulle siis jo aika varattu tiistaille? Mä en käsitä miksi mulle ei ole tullut yliaikaiskontrolliin lähetettä!? Näkyyköhän sieltä omakannasta mitään vai soittsisinko ihan äippäpolille ;/

Täällä tänään rv 38+0 poks, kaikki ois vauvaa varten valmiina.. Melko ilkeen tuntusia harjotussupistuksia tulee melko paljonkin, pitkin päivää. Tulis vaan oikeita supistuksia, niin pääsis synnyttää..

41+0 tänään. Eipä taida nyt tähän hetkeen olla muuta sanottavaa:grin

Huomenna poksutaan 37+0 :happy:

Täällä pikkukaveri on ollut eilisen ja tän aamun hiljaisempi ja mulla on nyt vajaan viikon aikana paino pudonnut reilun kilon :wideyed: Turvotusta ei oo ollut hetkiin ja paino muutenkin pysynyt samana jo melkein kk, niin ihmettelen mistä vielä jotain voi lähteä o_O
Sf-mitta oli, riippuen kuinka kaveri venytteli masussa, 28-30, eli käytännössä masu ei oo pahemmin kasvanu enää joulukuun puolesta välistä(silloin 29cm). Kaveri on kyllä laskeutunut.

Toivottavasti nää "merkit" enteilee jo synnytystä. Muuten alkaa vaivaamaan, kasvaako kaveri ihan kunnolla. Viikko sitten äippäpolilla vartalonympärysmitta saatiin ensin mitattua vähän huonosti ja painoarvioksi saatiin tyyliin 2200g. Uusinta mittauksella saatiin sitten n. 2700g. Kaveri on koko raskauden kasvanut keskikäyrällä, niin vähän toi jäi jotenkin vaivaamaan :nailbiting:

Täällä tänään rv 41+0. Aamulla oli myös neuvola, eikä vauva ole kuulemma vieläkään laskeutunut täysin alas tai kiinnittynyt. Th kehoitti pysymään liikkeessä ja käymään lenkeillä yms. Nyt ei pää kestäis enää päivääkään tällaista oloa, mut mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen ei ole...

Takaisin