Mulla on perussairauden takia noita ylimääräisiä seurantoja äippäpolilla ja multa otettiin se streptokokki-näyte tänään, niin tarkasti sit muutenkin paikat samalla.
Tavallisesti täällä ois vaan ne kaksi neuvolalääkäri käyntiä, joissa sit sisätutkimukset tehdään.
Mulla on kohdunsuun tilanne katsottu alkuraskaudessa ja sit toisen kerran raskauden puolessa välissä (kun pyysin tarkistamaan). Nyt loppuraskaudessa ei lainkaan.. Kun ei sitä streptonäytettä tarvinut ottaa ku se löytynyt virtsasta ja äitipolilla lääkäri sitä mieltä että ei tarvetta tutkia.. paikat pehmenee ja kypsyy aikanaan.. :)
Täällä on kohdunsuun tilanne katsottu alkuraskaudesta, keskiraskaudessa ja loppuraskaudessa. Ja sitten pari muuta kertaa, kun olen hakenut sairaslomaa. Alussa oli 4 cm, viimeisin oli 3 cm.
Täällä on kaksi eri neuvolalääkäriä, joiden tapa tehdä sisätutkimus on aivan ääripäitä toisistaan. Toinen ei satu, vaikka paikat olisivatkin kuinka kuivat tahansa. Mutta se toinen :banghead: Hän on tutkinut varmaankin kolme kertaa, niin joka kerta on tehnyt mieli potkaista häntä. Tajusinpa tässä joku kerta sitten, että hänellä on sormessa valtava timanttisormus (joo, hanska kädessä kyllä) siinä kädessä, jolla tekee sisätutkimuksen. Voi v*** kun se sattuu...
Ja en ole ainut, joka siitä valittaa.
Paikkakuntakohtaista tuo monestiko tutkitaan. Nykyäänhän kai ohje on ettei turhaan sorkita paikkoja jos ei ole tarvetta! Mulle on tästä tehty kahdesti ja esikoisesta tehtiin neljästi sisätutkimus.
Alapäätä vihloo niin vietävästi, mutta ei supistele. Tai kai niitä harkkoja mutta kun en niitä tunnista :)
Esikoisesta ei mitään alapäätuntemuksia eikä supistuksia ennen sitä aamua kun päätti lähteä tulemaan! Eli ei sitä tiedä...
Mulla eilen äitiyspolilla oli kohdunsuun pituus 3 cm. Sormelle auki, kun lääkäri tunsi vauvan pään. Nyt tänään vihlonut tuolla alapäässä ja alaselkä särkee. Perjantaina tulee 38 viikkoa täyteen mulla.