La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Maajo :Heartpink

Me käytiin eilen neuvolassa. Kaikki vauvalla hyvin, edelleen majailee raivotarjonnassa. Oli yllättävää, että saimme nähdä hänestä vilauksen ultraäänellä :Heartbigred
Ei mullakaan ole mitään kipeitä supistuksia havaittavissa, ainoastaan harkkoja. Issias-kipuja, kun liikkeelle lähtee, niitä on vain. Muutoin ei siis mitään....

:HeartredOnnea synnyttäneille!

Mulla on iltaisin nyt muutamina päivinä supistanut kerran tai kaks putkeen niin, että jo vähän sattuukin varsinkin alamahaan ja harkkasuppareitakin tulee tiheämmin. Eilen neuvolassa terkkari oli uutta aikaa varatessaan vahvasti sitä mieltä, että nähdään vielä seuraavalla kerralla 15.1. :D Lääkärillä ennen joulua kohdunsuu oli pehmeä mutta kiinni ja oon ymmärtänyt, että se nyt ei vielä merkkaa oikein mitään. Tänään on mun muorin (äidinäiti) synttärit ja hän toivoi ekaa lapsenlapsenlastaan tietysti synttärilahjaksi, mutta mä en kyllä vielä tän vuoden puolella oo valmis. Aikanaan mun isoveli syntyi muorille nimipäivälahjaksi, niin nyt sit se synttärilahjalapsi puuttuu. ;) Viime yönä näin pitkästä aikaa vauvanhoidosta untakin ja kaikkihan siinä meni pieleen.. Unohdin imettää ja vaihtaa vaipat ja kaiken mahdollisen.. Ilmeisesti siis valmistaudun yötkin jo tulevaan hyvin vahvasti. Toki kaikenmaailman muitakin unia näkyy joka yö ja onneksi ne ei oo totta! On meinaan sen verran ihmeellisiä yhdistelmiä puolitutuista läheisiin ja paikat vaihtelee silmänräpäyksessä. :D

Näin ne vain kaikilla on erilaisia nämä tarinat :) Itse en vielä edes odota isompia merkkejä synnytyksestä ja onhan laskettuun aikaankin vielä neljä viikkoa ja olen henkisesti yrittänyt varautua siihen että synnytys on viimeistään kuuden viikon päästä, eli kyllä se sitten viimeistään on käynnistetty. Ja juuri kun ei ole isompia vaivoja, niin senkään puolesta ei ole ollut kiirekkään. Ja ne ketkä ei ole tuntenut supistuksia tms, niin saa varmaan olla ennemminkin onnellisia, että ovat säästyneet niiltä jatkuvilta tuskilta ja epätietoisuuksilta että "nytkö,nytkö", .. Kyllä ne ehti vielä kokemaan.

Ihan tyytyväinen olen tuohon supistelemattomuuteen. Toisaalta äitini ja sisareni eivät kokeneet koskaan säännöllisiä, kovia supistuksia (ja antoivatkin neuvon ettei kannata jäädä laskemaan supistusten välisiä aikoja kun h-hetki tulee), molemmat kahden lapsen äitejä! ;)

1978 sulle saattaa tulla tammivauva, jos ei pian rupea tapahtumaan mitään. Toi pahoinvointi voi kyllä viitata siihen, että jotain pian tapahtuisikin.

Jännityksellä odotetaan kumpi tulee. Ensimmäinen la oli 1.1., mutta sittemmin sitä aikaistettiin... Jäin silti tähän ryhmään kun itsellä oli tunne tuosta tammikuusta. :happy: Eilen neuvolassa varattiin seuraava aika jälleen ensi viikolle, mutta täti oli kyllä vahvasti sitä mieltä että kaikesta oireettomuudesta huolimatta aikaa ei enää tarvittaisi... Katsotaan kuinka käy.

Muokattu viimeksi:
Uni maistuu.. Ei jaksa nousta ylös, mies nousi joku 2 tuntia sitten varmaan ylös ja mä jäin vielä sänkyyn nukkuu. Nyt sit oli pakko aukasta ainakin silmät....

Mäki voisin vaa nukkua mut ei oo ihan niin helppoo ku kaks muksua pyörii jaloissa :grin

Mullekin varattiin ensi viikolle neuvola-aika. Jatkossa siispä viikon välein tapaamiset. Uskoisin kyllä, että aikaa tässä menee vielä lähemmäs sitä tammikuun loppua ellei jopa helmikuun alkua.

On ne ihmeellisiä asioita... Mun vauveli meinas ulostautua eka kerran vkolla 28. Siitä asti oon ollu lähinnä lepo-potilaana, mitään en oo saanu nostella enkä rasittaa itteäni. Tuolloin jo pelkkä ylhällä olo sai aikaan supistuksia. Nyt on vkoja 37 ja olen saanut luvan ns. normaaliin elämään. Tänään siivosin, eilen kävin yksin kaupassa jne. eikä ainuttakaan supistusta nyt kun ei enää haittaa vaikka niitä tuliskin... :bored:
Katotaanpa, niin menee vielä yliajalle ja joudutaan käynnistään!! o_O

Jei, tänään oli ultra ja lääkäri teki sisätutkimuksenkin ja nyt oli kk aikana kohdunkaula jo lyhentynyt :happy: Joulukuun alussa oli "vielä pitkä" eli varmaan sen 3cm mitä joskus aikasemmin ja nyt oli enää 1cm :) Paikat kiinni kyllä vielä eikä erityisemmin pehmenneet.
Jotain edistystä kuitenkin, vaikkei supistuksia oo vielä ollutkaan.

Oon ollut kyllä tän viikon ihmeen väsynyt ja kaveri tuntuu mylläävän masussa koko ajan! Ennen ilmotteli ittestään vaan täsmällisesti aina samoihin kellonaikoihin ja nyt tulee potkuja joka tunti :wideyed: Ehkä sillä rupee oleen ahtaat paikat:joyful:

Nyt 35+4 ja painoarvio n.2600g

Onko teille kaikille tehty sisätutkimus tän raskauden aikana? Mulla ei oo tehty ollenkaan ja ihmettelen sitä kovin..ei mitään tietoa mikä on tuolla alakerrassa tilanne. :o

Hellu, mulla on kohdunsuun tilanne katsottu nyt neljä kertaa. Eka kerran lääkärineuvolassa joskus rv 27 tms, seuraavan kerran ylimääräisellä lääkärikäynnillä marraskuun alussa, sitten synnytystapa-arviossa rv 36 ja nyt kontrollissa tällä viikolla (rv 39+). Aika kummallista kyllä jos ei kertaakaan ole katsottu, mutta käytännöt ilmeisesti vaihtelee aika paljonkin. Sullahan kuitenkin on la jo ihan käsillä?

Täällä on yksi pieni poika syntynyt tänään klo 7.54. Painoa 2820g ja pituutta 47cm. Ihan on isoveljiensä näköinen.

Maanantain äitiyspolin kontrollikäynniltä jäin osastolle käynnistykseen verenpaineen vuoksi. Eikä vauvakaan ollut kokoarviossa ottanut yhtään lisää painoa. Kaksi päivää käynnisteltiin ilman mainittavaa menestystä. Viime yönä kahden maissa heräsin tihkuvaan lapsiveteen. Puoli neljä alkoi supistukset mutta paikat ei vaan auenneet. Kuuden maissa olin niin kipeä, että siirryttiin synnytyssaliin. Lopulta kävi taas niin ettei puudutuksia ehditty antamaan, vain ilokaasua yritin hengitellä.

Nyt vaan väsynyt, mutta onnellinen ❤

Takaisin