La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me myös kahdestaan kotona aatto ja joulupäivä, käydään lähellä hautausmaalla jos jaksetaan. Sauna, kinkku, lahjat, se on siinä. Tapaninpäiväksi veli kutsui syömään ja saunomaan, mut en tiedä jaksanko mennä sinne :( oltiin viime vuonna samana päivänä, syötiin ja pelattiin lautapelejä yömyöhään, tosi kivaa oli! Nyt ei vaan oikein jaksa!

Meillä menee niin et yritän herätä mahdollisen aikaseen laittaa paistia uuniin(et ois joskus puolenpäivän jälkeen ruoka) pienet tirsat vie ja sit väsään puurot aamupalaksi :) sit touhutaan perheen kesken jotain ja katotaan ohjelmia tv: stä sit syödään ruoka. Käydään miehen vanhemmilla ja tullaan kotiin saunan lämmitykseen jolloin mun äiti tulee käy meillä joulu saunassa ( heillä ei oo omaa saunaa) ja sitpä mennään äitille ja isälle syömään ja aukastaan paketit siellä jonka jälkeen tullaan kotiin ihastellaan vähän saatuja tavaroita ja esikoinen unille ja lähen äitin kaa käy viel hautuismaille kynttilät viemässä ha sieltä kotiin ja jotain iltapurtavaa ja unille :) ja huoh ku taas sit kiirettä pukkaa et varmasti kerkee tehä kaiken :)

Me mennään tänä vuonna tädille suvun kesken. Aiempina vuosina oltiin mun äidillä ja ennen sitä mummon ja pappan luona. :)

Meillä oli tarkotus ensin anoppilassa päivällä käydä ja siitä isälleni (äidillä ei tarvi käyä ku siitä ei edelleenkään ole kuulunut mitään :/ )

Mutta tuossa kun miestä muistutin että leikkaa parran ennen aattoa niin tokas vaan että on töissä sillon. Piti aamuvuoro olla mutta on kuulemma niin kauan ku töitä piisaa. Että se siitä joulusta :( mulla varmaan menee sitten yksin neljän seinän sisällä ku ei yksinkää vihti lähtä

Joulutraditiot <3
Mun vanhemmat ja sisarukset tulee meille. Jos ei ois näin lähellä LA niin mentäis pohjanmaalle mun vanhempien luo. Aattoaamuna ensin sauna, sitten normisti syötäis aamuainen ja joulurauhanjulistuksen jälkeen kalat ja puuro, mutta nyt nuo meinaa käydä paikanpäällä siellä joulurauhanjulistuksessa niin syödään puuro jo brunssiksi. Iltapäivällä kahvit, sitte tulee pukki (ekaa kertaa nyt ku esikko on 3v) ja sitte syödään laatikot ja kinkku. Illalla pelataan lautapelejä.

Mun isä tekee aina laatikot ja sinapin, äiti paistaa kinkun ja mä teen rosollin ja nyt leivotaan myös pipareita esikoisen kanssa.

Aargh en saa sitte unta... tai silloin kun saan niin nukun toai raskaasti. Esikkoa oottaessa ei mitään uniongelmia, nukuin kun vauva. Tässä raskaudessa sitä vastoin on. Blääh missäs sitte surffais... mies kuorsaa vieressä, reilua!

Täällä kans uneton yö..ei uni tuu ku mietin vain näitä kipuja ja sitö et yltyykö tästä johonkin.
Meillä mies onneksi kuorsaa alakerrassa... Mulla alkoi olla niin tuskaa sängystä ylös pääseminen ja kyljen vaihto et sovittiin et nukkuu raukka nyt väliaikaisesti sohvalla, että mulla on tilaa pyöriä. Tosin mä oon raskausaikana alkanut myös kuorsaamaan kuulemma tosi kovaa, joten taitaa ihan mielellään nukkua alhaalla et jaksaa herätä töihin:shy:

Kaikki hyvät sarjat on loppu, netflix kahlattu läpi, eikä sielläkään mitään katsomisen arvoista. Plääh..tylsää :wtf:

Täällä ei unimasaa ole näkynyt. Joka yö menee klo 01-03 asti uneen pääsy. :(

Täälläkin valvotaan "kuukautiskivuissa" ja huonovointIsena. Koko päivän on tullut harjoitussuppareita, muutama sen verran kova, että henki salpaantui, huh. Jälkikasvu on jostain syystä tunkenut itsensä kasaan oikealle puolelle, maha on hassun toispuoleisen näköinen :D

Si: mietin et tykätäkö vai sympatiseeratakko, mutta päädyin tykkäämään. Ehkä sitä kuitenkin ne kivut on välttämättömiä, jotta nuo joskus saa pois tuolta häädettyä :rolleyes:

Mä sain panadolin avulla jossain vaiheessa vähäksi aikas nukahdettua. Nyt heräsin taas syömään ja toivon että vielä saisi nukuttua ennen klo 12:n neuvolaa.

Vihdoin aamu! Täällä on ollut ihan tuskien tuskainen yö. :(
Unta alle 1,5h. Aivan järkyttävä närästys, melkein koko yö on mennyt seistessä kun ei enää auta istuminen, isoon tyynyyn nojaaminen. Sit kun sain sen 1h nukuttua, herään ihan kamalaan nälkään. Ja mitä siitä sit seuraa kun varoasti koittaa syödä yöllä ei närästävää kera piimän, aivan jäätävä närästys taas. :(

Kohta neuvolaan ja sit koitan saada unta. On tääkin kanssa. Meitä onkin ollut useampi valvoja viime yönä.

Joo unettomia tuntuu löytyvän joka yö enemmän ja vähemmän..

Me tosiaan vietetään joulua aina anoppilassa, mutta ennen pyhiä käydään mun mummun luona. Jouluaattona taas koko miehen suku kokoontuu jonkun perheen luo kahville/syömään joulupuuroa ja kuuntelemaan joulurauhan julistuksen. Sieltä sitten kaikki menee omiin koteihinsa viettämään joulua omalla tavallaan. Joulupäivänä käydään miehen mummun ja papan luona kahvittelemassa ja tapanina suunnataan yleensä kotiin. Eli vierailuita mahtuu meidänkin jouluun :)

Ei varmaan pitäisi sanoa ääneen, mutta mä oon nukkunut ihmeen hyvin nyt kolme yötä. Luulisin että johtuu osaksi ainakin siitä, että en edes yritä alkaa nukkua kun vasta lähempänä yhtä, jolloin uni tulee heti, eikä ala se pyöriminen ja tuskastuminen siihen että uni ei tule. Toki kun kello näin arkisin soittaa 6.30 niin ei ne unet pitkät ole, mutta enemmän kumminkin kun sen 2-3:en valvomisen jälkeen ja pätkissä nukkuminen. Nyt kun menen myöhempään nukkumaan niin oon herännyt myös vaan kerran vessaan.

Mie kans nukuin yllättävän hyvin. Nukahdin jo ennen yheksää ja pari kertaa vaan heräsin vessaan. Tosin puol neljän aikoihin ku heräsin niin tunnin verran hereillä ku ei meinannut uni tulla enää.

Täällä kanssa valvottu viime yönä klo 4-6.30. Tuntuu olevan aika perus nykyään että herää klo 3-4 ja valvoo ainakin sen tunnin verran. No sain kuitenkin nukuttua sen 4h alkuun Ja nyt vielä 2h aamusta. Eli ihan hyvä kokonaissaldo. Mä oon muutenkin jo luopunut siitä ajatuksesta että saisin koko yön nukkua tai nukkuisin hyvin. Elämä on paljon helpompaa kun hyväksyy että tää on nyt tällaista eikä stressaa sen nukkumisen kanssa. Nukun sitten päivällä sohvalla tunnin tai kaksi kun siltä tuntuu.

Mä oon aina ollut vähän jouluihminen ja odotan kovasti niitä jouluja kun saa laittaa sitten omalle lapselle. Meidän joulutraditioihin kuuluu kuusen haku omasta metsästä aaton aattona ja se koristellaan myös silloin illalla. Jouluksi tehdään paljon hyvää ruokaa ja aattona käydään ensin miehen vanhemmilla päivällä syömässä ja illaksi mennään mun vanhemmille joulusaunaan ja syömään ja avaamaan lahjoja. Miehen vanhemmat asuu 40km päässä ja mun vanhemmat naapurissa niin ei kauhean pitkälle joudu edes ajamaamän. Toinen mun sijaissiskoista tulee meille jouluksi ja toinen menee perheineen mun vanhemmille. Joulupäivän aamulla mennään sitten kuudeksi joulukirkko ja muuten joulupäivä otetaan vaan sitten ihan rennosti ja syödään hyvin. Uutena juttuna me ostettiin oma pieni kinkku tänä vuonna ja aiotaan paistaa se tossa puulämmitteisessä leivinuunissa. Saa nähdä miten onnistuu.

Ensi vuodeksi oon jo kaikille läheisille ilmoittanut että me ollaan vauvan eka joulu ihan vaan kotona ja kaikki ketkä haluaa tulla on silloin meille tervetulleita.

Mä kyllä todella nyt toivon että jos vauva ei tänään synny niin sitten saa odottaa sinne joulun jälkeen. En todellakaan halua olla laitoksella jouluna. Nyt siis menossa rv 37+1 ja joka päivä on useamman tunnin kipeitä supistuksia. Että sen puolesta jännitystä joka päivä.

Meidän jouluaatto vielä on auki :angry5 Kälyn luokse oli tarkoitus mennä, mutta vähän rupeaa vaikuttamaan siltä, että hänen luokseen ei tulla menemään. Ehkä sitten anoppi tulee meille... Tai me menemme anopin luokse. Kuitenkin vietämme joulun täällä yhdessä anopin kanssa. Pienet joulupöperöt laitetaan, eihän meitä ole kuin ehkä korkeintaan neljä syöjää ja mies ei välitä laatikoista.
Mun vanhempien luokse menemme sitten varmaankin joulupäivänä. Ja perinteisille tapaninpäivän kahveille tätini perheen luokse koko suvun kanssa.

Mä olen toistaiseksi saanut nukuttua kohtuu hyvin. Liikkeelle lähtö kesken unien on vain tuskaa, kun liitoskivut vaivaavat edelleen melko kovina aika ajoin. Mutta onneksi ei ole minnekään aamuisin lähtö, että voi sitten nukkua pidempään, jos siltä tuntuu :)

Takaisin