La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen juonut teetä ja hunajaa sekä mustaherukkamehua. Kyllä tää flunssa varmaan jouluksi paranee. Parempi nyt sairastaa, kun lähempänä laskettua aikaa...Ilmat on surkeat täällä Varsinais-Suomessa. Tuskin jouluksikaan lunta tulee. Mies osti meille kuusen tänään. Saatiin oikein kotiin kuljetuksella. Eilen ostettiin viimeiset lahjat. Pitäisi vielä keretä viedä ne lahjat kummilapsille ennen joulua.

Hyvä jos tuntuu siltä että flunssa alkaa helpottaa. Mulla kesti melkein pari viikkoa..sitkeässä taisi olla tän raskauden takia.
Täälläkään ei ole lunta ja ehkä sen takia ei oikein joulumieltäkään. Kai se siitä aatoksi kohenee joulumieli kun tulee porukkaa.

Mieki oon koko ajan tukossa, ärsyttävää :/ Lähinnä nukkumista ja syömistä häirittee eniten :D
Tässä raskaudessa ikenetki pysyny aika hyvässä kunnossa. Muistihan kaikki käyttää hyödykseen, että raskausaikana suositellaan ja pääsee jonojen ohi hammashygienistille? Ite en ollu käyny vissiin 7vuoteen, mutta lokakuussa nyt pyörähin.

Ihan pakko huhtikuisista tulla huutelee et meillä espoossa ei pääse jonon ohi hammaslääkärille vaan esim ittekki sain helmikuun loppuun vasta ajan kun sillon oli eka vapaa :o

Nyt on 3kg kinkku ostettu, viime vuonnakin meillä oli 3kg kinkku ja hyvin sillä pärjättiin miehen kanssa. :)

Meillä on vain 2.5kg kinkku. Pääasiassa tupaan tuomaan tuoksua, kun ei pahemmin jouluna kotona olla syömässä. :D

Meillä taas ei ole kinkkua ollenkaan. Kalkkunan juhlarullia kylläkin yleensä n. 5kg verran kuluu anoppilassa joulun aikaan. Enemmänkin tosin menis varmaan nykyään kun miehen pikkuveljetkin on aikuisia ja mun poikakin suursyömäriteini. Ja onhan meitä nyt muutenkin siellä syömässä vaihtelevasti 8-10 henkeä.

Meil on reilun 8kg kinkku. Tosin meil on jouluna syöjiäkin kymmen kunta. ☺

Ai, no hitsi :/ Siis ihan hygienistilla minäki kävin. Hammaslääkäri aikaa saan ootella noin vuoden.

Ostettiin myös 3,7kg kinkku :P viime vuonna tapeltiin kahdestaan 5,8kg kinkun kanssa, kun ei saatu syötyä sitä! Olin tilannut kolmen kilon kinkun ja mulle tuli tollanen vähän suurempi...
Täällä saatiin myös kuusi koristeltua! En olis halunnut tänä vuonna kuusta, mut mökillä oli iso kuusi kaatunut ja äiti soitti et sieltä sais kauniin latvan kuuseks.. No olihan se pakko hakea tohon karistamaan neulasia...

Aaton aattona pitöis kuusi kans hakea jostain.. :)

Me nähtiin tänään meidän kuusi. Mun vanhemmat tuo sen sitten meille ensi viikolla. :)

Mä mietin että pitäskö kasata tekokuusi kellarista, mutta en kyllä jaksa, ei olla kuitenkaan kotona jouluna. Töistä sain n.8kgn kinkun joka tulee toiseksi kinkuksi perheen yhteiseen joulupöytään.
Sammuin puoli kahdeksan aikaan ja nukuin jonkun aikaa, mutta nousin vielä saunaan. Nyt on uni sitten tipotiessään :( nousin sängystä kun en jaksanut enää yrittää ja tulin olkkariin laittaakseni telkun päälle, mutta koira olikin sen ystävällisesti jo avannut :D :D

Meillä on 4,7kg juhlakinkku, ukkelin kanssa kahdestaan syöpötellään ja lopusta teen isolla kattilalla hernekeittoa pakkaseen, nam :)

Täällä taas uneton yö.. öö..onkohan tämä nyt neljäs yö putkeen, voisin alkaa vaan vollottaa kun väsyttää niin paljon.. mut ei tule vain uni, kaikkee vaam pyörii päässä.. en tiedä mitä asioita mut jotain siellä vaan pyörii.. :(
Ja juu, en saa päivälläkään nukuttua..sama homma :(

Tääl ois tänä yönä saattanu nukuttaa, mut esikoinen eilen yskän itselleen kehitti ja nyt alko vaihteeks yskänpuuska, mikä ei meinaa millään helpottaa :(

Täälläkin valvotaan, kun yskittää niin paljon. Pian yritän kyllä mennä uudestaan nukkumaan, jos yskä loppuu..

Täälläkin valvotaan, kun yskittää niin paljon. Pian yritän kyllä mennä uudestaan nukkumaan, jos yskä loppuu..

Täälläkin yskittiin koko viime viikko, nyt vaan enää tukkoisuus jäljellä. Luin jostain että teelusikallinen hunajaa annetaan hitaasti valua kurkusta alas nukkumaan mentäessä, ja se kyllä yskää ainakin lievitti. Oli vaan tosi makeaa ja yökötti. Pitää sitten olla sitä valuvaa hunajaa

Takaisin