La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gaviscon, Galieve ja Rennie tosiaan käy raskausaikana ja lääkärin harkinnan mukaan tarvittaessa happosalpaajista sit jotkut. Mutta reseptivapaasti ei pidä mennä noita happosalpaajia ostamaan ilman lääkärin ohjetta. Niitä pitää muutenkin ottaa säännöllisesti että on kunnon hyöty kun vaikutus ei ala heti.

Mä käytän Gavisconia kun en pysty oksentamatta pureskeltavia/imeskeltäviä lääkkeitä tms syömään. D-vitamiini on ainut minkä voin noin ottaa.

Huhhuh, pitöis pyykit laittaa kuivuu! Voisko joku muu... :D mä en jaksa!

Seinäjoella tehdään neukusta kotikäynti. Kiva kyllä nähdä työntekijä etukäteen, veikkaan että voisin kuulua niihin jotka ottavat käynnistä vauvansyntymän jälkeen paineita. :D
Mulla on hampaita harjatessa tullut pitkin raskautta usein verta, mutta viimepäivinä ihan levätessä tekemättä mitään on alkanut ikenet vuotaa. Taitaa vaatia maanantaina lekurille soittoa? Vai onko akuutimpi?

Seinäjoella tehdään neukusta kotikäynti. Kiva kyllä nähdä työntekijä etukäteen, veikkaan että voisin kuulua niihin jotka ottavat käynnistä vauvansyntymän jälkeen paineita. :D
Mulla on hampaita harjatessa tullut pitkin raskautta usein verta, mutta viimepäivinä ihan levätessä tekemättä mitään on alkanut ikenet vuotaa. Taitaa vaatia maanantaina lekurille soittoa? Vai onko akuutimpi?
Mulla on nyt vuotanu harjatessa enempi ikenet verta ja yhdistin sen omassa mielessä tohon reilusti tipahtaneeseen hemppariin (ikenet ei siis ole kipeät eikä sen näköiset, että tulehdusta ois).. Tiedä sitten, pitää katsella hetki, lähtiskö korjaantumaan hempparin kanssa sitten tuo vaiva..

Ikenethän vuotavat helpommin raskauden aikana, koska limakalvot ovat koko kehossa turpeampia. Mutta ei niiden ikenien kyllä silti pitäisi vuotaa ilman tulehdusta tai kunnon mekaanista ärsytystä. Ainakin muistelisin, että vuotavien ikenien kanssa on raskausaikana painotettu tehostettua hammasten puhdistusta ja herkästi näytille suuhygienistille/hammaslääkärille. Eikä ikenet muuten välttämättä näytä tulehtuneilta vaikka tulehdusta olisikin..

Soft hammasharja ja lämmin vesi hampaiden pesuun, kunnolla ensiks lämpimällä vedellä pehmittää se hammasharja, noi keinot mulla auttoi kun meinas ikenet vuotaa verta :)

Mulla on nyt viikon ajan ollu sellanen vaiva, et on saanu päivittäin niistää verta. Selvästi tulee tuolta oikeesta poskiontelosta kun se alkaa heti kipuilla kun verta tulee. Muuten ei oo kipuillu eikä särkeny eikä oo jatkuvasti tukossakaan, vaikka flunssa onkii. En muista koska ois viimeks ollu tällästä edes pahassa flunssassa tai poskiontelontulehduksessa, eikä aiemmissa raskauksissakaa oo ollu.

Mää oon niistänyt melkein koko raskausajan verta. Normaalisti ei tällaista ole ollut. Nenä myös ollut koko raskaudenajan enemmän tai vähemmän tukkoinen. Kuuluvat toisilla ilmeisesti tähän raskauteen :)

Nii on mullakii nenä tukossa ollu koko raskauden mut tää veren niistäminen on uus juttu.

Mä niistin verta koko ekan ja tokan kolmanneksen ja oli myös tukossa jatkuvasti. Nyt nenä voi paremmin. Ja ikenet on kyllä vuotanut pestessä koko raskauden ajan, mutta yhdistän sen vaan siihen että on arat ja en malta liotella hammasharjaa tarpeeksi pehmeäksi vaan vetelen kovalla harjalla. :facepalm:

Mulla mennyt kaksi yötä valvoessa, kun on ollut niin kova yskä. Eilen illalla oli vielä lämpöä. Nyt päivällä jo parempi olo. Paitsi niskat ja alaselkä jumissa. Vieläkin yskittää. Ruokahalu mennyt. Kai se tästä levolla menee ohi.

Vihdoin toimii tämä puhelin sovellus! Ei aamulla toiminu... :(

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti Maria pääset pikaisesti flunssasta eroon. Ootko kokeillut teehen hunajaa? Mulla oli kanssa rv 36-37 inhottava flunssa ja kovadti pelkäsin ehtiikö mennä ohi ennen synnytystä. Onneksi on nyt helpottanut.

Mieki oon koko ajan tukossa, ärsyttävää :/ Lähinnä nukkumista ja syömistä häirittee eniten :D
Tässä raskaudessa ikenetki pysyny aika hyvässä kunnossa. Muistihan kaikki käyttää hyödykseen, että raskausaikana suositellaan ja pääsee jonojen ohi hammashygienistille? Ite en ollu käyny vissiin 7vuoteen, mutta lokakuussa nyt pyörähin.

Mä ravasin viime talven hammaslääkärillä laitattamassa purukaluston kuntoon joten en jaksanut tuota suuhygienistikäyntiä sitten tehdä. Harkinnassa se oli, mutta en saanut aikaiseksi joten annoin olla.

Mä en kans käynyt nyt hammaslääkärillä kun keväällä viimeks poistettiin viisuri ja sillon sanottiin, että kaikki kunnossa ja ei tarvitse erikseen varailla tarkastukseen aikaa :)

Takaisin