La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä edelleen ollaan vailla selitystä päänsärylle.. Nlalääkäri ei osannu tehä muuta kun laittaa lähetteen keskussairaalan päivystykseen, johon sitten huomenna olis suunnattava.

Hellu mulla on raskaus huonontanu näköä lisää joten mulla on tullu tän asiosta päänsärkyä. Mitä enemmän yritän lukea, katsoa tv:tä tai räplätä puhelinta pahentaa särkyä. Lasit jos laitan päähän niillä saa kivun pois :) tai sit et tää etukumpu on aika isoks päässy niin ryhti on muuttunu ja hartiat aika jumissa niin sekin koskee päähän :) et voi olla noin pienistä kyse huutaa täällä jolla viikon ollu päänsärkyä :)

Tänään tuli käytyä neuvolassa ja paino oli tippunut kolmen viikon aikana melkein kilon. Vauvalla kaikki oli hyvin. Oli riehumis hetki meneillään niin sykkeitten kuuntelu meinas olla haastavaa. Mut sai lopult 150 ja sitä luokkaa ne on koko raskauden ollutkin. Usjals vähän veikata et tää kaveri ei oo yhtä iso ku edelline. Edellinen kun oli yli neljä kiloa. Sf-mitta ei oo niin korkealla. Nyt on 36+5 sf oli 33 edellisen kans oli jo viikol 33+4 sama lukema. Mut sithän sen näkee minkä kokoinen kaveri on kun hän syntyy. ☺

Tiita, mulla on kyllä kokemusta monenlaisesta päänsärystä. :) mulla on lukulasit, joten tiedän miltä tuntuu jos on näköpäänsärkyä. Sitten mulla on migreeni, mutta sitä tää ei oo. Ja mulla myös niskojen kanssa ajoittain ongelmaa ja koko raskauden ajan oon käyny säännöllisesti hierojalla, joten sieltä tää ei johdu ja kipukin on erilaista. En oliskaan huolissaan jos kipu täsmäis johonkin noista mutta ei. :o

Hellu mulla on tää pään särky ollu erillaista ja päätä jopa kuumottaa mut lasit ku laittaa päähän niin hellittää :o itse ensin aattelin et voisko raskausmyrkytyksen oire olla tai joku aivokasvain mut kerta helpottaa niin kait se vaan näöstä johtuu :s

Niinniin.. Mulla tosiaan lasit, joita en edes ennen raskautta pystyny pitämään, kun aina tuli pää kipeäks. Nyt en nää yhtään ilman niitä. Tän pv:n lääkäri oli tosiaan yhteydessä neurologiin, joka oli sitä mieltä että pää pitäis kuvata siltä varalta ettei löydy mitään laskimo/valtimo tukoksia, joita raskauden aikana voi tulla, vaikkakin ovat harvinaisia. Ja kun tuo kipu on tosiaan niin paljon muuttunut ja alkanut yhtäkkiä.. Saapa nähdä mitä selviää vai selviääkö mitään.

Mulla oli esikoista odottaessa kaksi viimeistä viikkoa joka yö, viiltävää vannemaista päänsärkyä.. Ei löytyny selitystä.. Kaikki arvot ym aina neuvolas hyvät.. Epäilin ite et varmaan oli vauva painanu jotaa hermoo tms ku sit synnytyksen jälkeen ei ole koskaan ollu tuollaista särkyä.. Eikä tuohon kipuun silloin auttanu mikää särkylääke..

Tiita on...äidillä ja sen suvun puolella.. Mutta nuo ois tosiaan raskaudesta johtuvia ja kaipa niihin se sukurasitekki vaikuttaa. Ota ja tiedä.
Pautu, mulla auttaa grammanen panadol noin kaks tuntia kipuun. Eli ihan yhtä tyhjän kans ku oikeen enempää ei saa ottaa lääkettäkään.. :(

Lapsivedenmäärän ne näkee ultralla ja voi myös mitata sen (nk AFI mitta). Mulla tuota lapsivettä on aivan liikaa ja sitä on poistettukin pariinotteeseen litran verran. Maha on kyllä sen kokonenkin ja tosi pinkeä ja kova kokoajan, lisäksi supistaa tosi herkästi...

Hui, kuulostaa aika hurjalta tuo lapsiveden poisto! Muakin kyllä kiinnostaisi kuulla, miten se tapahtuu?

Mulla mitattiin polilla radikäynnillä lapsiveden määrä kun näytti olevan niin reilusti. Mittaustuloksen perusteella kuitenkin ihan ok määrä. Lääkäri silloin sanoi, että mm radi voi aiheuttaa liiallisen määrän lapsivettä ja toki jotkut sikiön kehityshäiriöt ym. Mutta onhan tuossa toki muutenkin yksilöllisiä eroja.

Juu AFI-mitalla sitä lapsivettä merkataan. Muistaakseni x-20 on normaali. Mulla joskus 28vkolla arvo 25, lääkäri halus sen vielä kontrolloida. Olihan maha aika iso, mutta en ois osannu tommosia huomata. Kehotti ottamaan aikasemmin yhteyttä jos kovin tukalaksi menee olo. 35vkolla arvo oli 22, lääkäri totesi että mukavasti määrä vähentyny. Eli ilm vieläkin hitusen normaalia enemmän. Mua kyllä hirvitti ajatuksena toi punkteeraaminen!

Ruisku mahan läpi kohtuun ja sitte imetään vettä pois. Ei ollu mikään mukava operaatio, mutta AFI oli 29 niin pakko oli ottaa... Kaksi lääkäriä sen teki. Toinen piteli neulaa ja ultras kokoajan ettei neula osu vauvaan ja toinen lekuri imi isolla ruiskulla sitä vettä sieltä kohdusta pois. Mulla se liikavesi johtuu sikiön rakennepoikkeavuudesta...

Mä oon koko päivän huidellu keskustassa, lähtenyt ennen puolta päivää ja 1.5h sitten pääsin kotiin.. :D kyllä varmaa uni maistuu taas ens yönä..

No niin justiin, punktiollapa tietenkin. Jotenkin ajattelin että siihen on joku toinen tapa kun äkkiseltään ajatellen tuo ruiskulla imeminen ei taida ihan hetkessä käydä. Kaikenlaista oot kyllä Piutsu saanut kokea. Onko teillä jotain toimenpiteitä tms. tiedossa lapsen syntymän jälkeen?

36+0 poks :nailbiting:

28 päivää jäljellä.. ja nämä rasittavat unettomat yöt, eilisen päivän napero oli rauhassa, piti jopa liikelaskenta suorittaa..
Noo.. ysin aikoihin kömmin unille, alkoi kamala iltajumppa mikä kesti jonnekki puol 2teen.. :confused:
Ja loppuyö meniki sitten nukkumattia metsästellessä.. ja nyt se kaveri alotti sitten aamujumpan tuossa puol 6... :confused:

Riehus nyt kun vielä "saa"..parempi olla rauhallinen tapaus kunhan ulkoistaminen tapahtuu tuolle :grin

Luulis pikkukaveria väsyttävän.. mä ainakin olen ihan TÖÖT :bored:

Takaisin