La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite löysin kirpparilta ton Ainun Medela sähkökäyttösen rintapumpun. Makso vaan 4€ ja oli niin siisti ja kaikki osat mukana, niin uskalsin ostaa. Ostelee sitten paremman, jos on tarvis :)
Painoarvio oli tänään, 2300g ja rapiat oli tyttelin paino, eli keskikäyrillä mentiin ja kaikki oli niinkuin pitikin. Oli kyllä mokoma pepputarjonnassa, että reilun parin vkon päästä uusi ultra ja käännösyritys, jos ei ole raivotarjontaan mennyt :( ja jollei onnistu, niin varaillaan sektioaika, koska en uskalla alakautta sitten synnyttää :(

Vähän jännittää itteä tuo imetys, kuinka mahtaa onnistua.

Mämmi, Toivottavasti pieni vielä pyörähtää ympäri kohdussa! Edullisesti olet pumpun löytänyt. Ei tule kallis kokeilu :)

Happymom on vaikea sanoa että millasia pulloja tai tutteja kannattaa hankkia, kun se riippuu myös vauvasta itestään. Kaikki ei huoli kaikkia malleja. Suositus on kumminkin et tuttipullon tuttiosa muistuttaisi mahdollisimman paljon nänniä :)

Mämmi: meillä samat suunnitelmat.. Pepputarjonnassa oli viime viikon ultras.. Mä toivon et kääntyis omineen koska tuosta ulkoisesta käännöstä olen kuullut ristiriitaisia tuloksia.. Lähinnä siitä että aika harvoin edes onnistuu.. Mut toisaalta olen miettiny et kokeiltavan arvonen varmaan tuo käännös, en tiedä.. Itse en lähde synnyttämään pepputarjonnasta eli jos ei käänny niin sit sektio edessä meilläkin..

Eilen oli viimeinen työpäivä ja tänään ensimmäinen äippälomapäivä.. Voi ottaa rennosti.. :)

Meillä on viikonloppuna raskausmahakuvaus.. ;) Tai millä nimellä sitä nyt kutsutaan.. Mut siis onhan tuota mahaa jo itse tullu kuvattua mutta nyt siis ulkopuolinen kuvaaja hoitaa kuvaamisen ja pääsee tuo mieskin osiin kuviin mukaan..

Meillekki sano perhevalmennuksessa että kamalasti ei tuttipulloja ostella etukäteen eikä tutejakaan kun niitä on niin erilaisilla päillä. Että yksitellen sitten.. kun välttämättä kaikki mallit ei kelpaa pieneen suuhun, mahd.nännin mallisia kuulema :)

Mulla alkaa huomenna viikko 33...Seuraava neuvola 10.12. Siellä saan lähetteen synnytystapa- ja kokoarvioon tyksiin viikolle 37. Toivotaan mämmi, että vauva kääntyy raivotarjontaan.

Mulla kans vauva perätilassa, nyt 33+3. Kahden viikon päästä uus ultra ja synnytystapa-arvio, siihen asti aikaa kääntyä! Mä kyllä menen kääntöyritykseen ja meinaan sit synnyttääkki alakautta jos siihen annetaan lupa, vaikka vauva olis pt.. Neuvolahoitaja-kätilö kyllä suositteli ja puhui niin et luotan et sekin menis hyvin, jos siihen tilanteeseen joudun.

meillä on yks "isin kulta" tutti, ajattelin varulta vielä pari tuttia hakea ja satuin prismasta bongaamaan pari vaaleenpunasta koliikkipulloa, ne sitte s-etukorttipäivillä, samalla kun ostetaan vaipat ja peppupyyhkeet ym. harsoja varmaan pitäs myös hommata. meillä on pieni lista puuttuvista tavaroista, enää ei paljoa puuttuisi.

kannattaakohan niitä mahalääkkeitä (esim cuplaton) hommata valmiiksi vai sitten synnytyksen jälkeen jos tarve tulee niin pistää mies hakemaan?

facekirppikseltä ostin eilen ihanan hoitoalustan muutamalla eurolla, gracon istuin telakalla, rintareppu ja pumppu saatiin ilmaseksi sieltä :) kokoajan tuntuu siltä että jotain tärkeää jää hankkimatta. oispa jossain valmis lista siitä mitä tarvii :D

Tammivauva, Ei kannata ostaa valmiiksi cuplatonia tms. Suurimmalla osalla vatsan hierominen, jalkojen pumppaaminen tms riittää saamaan ilman liikkeelle. Ja niin akuutiksi tuo vaiva ei muutu etteikö ehtisi sitten hakemaan jos tarve tulee. Turhaa siis varmuuden vuoksi pistää rahoja noihin.

Käsi tuntuu siltä että olis puutunu tms, vaikka se on tossa levossa. Ärsyttävä tunne! :(

Hei tässä pohdin ja ihmettelin. Normaalistihan on neuvolalääkäri siinä about 35-36 raskausviikon hollilla, mutta itse kävin rv33 etukäteen huimauksen ja supistusten takia. No nythän mulla sitten välähti että sain seuraavan neuvolan terkkari ajan 9.12 elikkä se olis rv36?

Kuitenkin oli muutoksia kohdunkaulalla ja sormelle auki. Eli eivätkö ne aijo seurata yhtään tarkemmin enää? Kun eivät vauvaa enää estä tulemasta jos on tullakseen?

Naps mulla ihan sama tilanne ja nyt tasan 34+0. Sain äippäpolilta kortisonit rv 33+0, ja nyt seuraava neuvola on 7.12 ja uus äitiyspolin tarkistus 17.12. Eivät siis oikeastaan välitä enää, tulee jos tulee ja jatkossa kattovat vaan et kaikki on hyvin..

Niin just lauruskaah ! Toisaalta näin ensisynnyttäjänä harmittaa, kun olis kiva tietää vähän missä mennään :hilarious:
Muutenkin niin kiinnostunut noista kaikista asioista. Ja nyt varsinkin kun erilaiset nivuskivut, vatsakivut, alaselkäkivut on ilmaantunut tän lääkäri reissun jälkeen ni olis hauska tietää että eteneekö tilanne :bored:

Kun piruvie en osaa ikinä sanoa onko ne supistuksia, liitoskipuja tai vaikka ilmavaivoja :angelic: kun ei kuitenkaan kestä kun sekunteja :woot:

Takaisin