La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Raumalla ei ole synnytys ollut mahdollista enää moneen vuoteen. Olen sen verran isoilla viikoilla, että pääsen jo täällä synnyttämään mikäli pieni maailmaan nyt haluaisi tulla.

Hyvä juttu. Ainakin lyhyempi matka sinne kuin Turkuun. Täällä Turun seudulla joudutaan tai päästään Tyksiin. Meiltä kotoa Tyksiin noin 40 km. Samassa talossa on äitiyspoli. Kävitkö aiemminkin siellä Porissa päivystyksessä tai osastolla ?

Olin täällä silloin rv27+3 -rv28 makoilemassa. Äitipoli meillä on myös Raumalla, mutta se on auki ma-pe klo 8-15. Toki tää Porin äippäpoli on myös tuttu kun ollaan lapsettomuushoitojen takia käyty täällä melkein 2 vuotta ennen raskautta. :)

Meiltä on kotoa on Raumalle 70 km, kun asutaan täällä Vakka-Suomessa. Muuten Rauma ei ole mulle tuttu kaupunki. Ollaan ajateltu monta kertaa 8-tietä Rauman ohi Pohjois-Suomeen anopin ja appiukon luokse. Mies on töissä Uudessakaupungissa tällä hetkellä.m

Meiltä tänne Poriin 50km matkaa ja Turkuun 90km. Raumalta saa toki mennä synnyttämään myös Turkuun. Uki on tuttu paikka mulle, kun olen siellä jonkin verran nuoruudessa aikaa viettänyt. :)

Onkohan mun luuris jotain häikkää kun ei pääse sillä tänne vau.fi foorumille (siis sillä sovelluksella) oon 2 kertaa jopa poistanut sen ja ladannut uudelleen.. Ja puhelimenki sammuttanut ja käynnistänyt uudelleen.. :D

Alinah noita tulee aina välillä en tiedä mistä johtuu ja sit 2 tunnista vuorokauteen niin rupee taas toimimaan.

Mulla ei ole puhelimella toiminut se sovellus moneen kuukauteen, tän netin kautta tätä räplänny kun näköjään kokoajan sisäänkirjautuneena täällä..
En oo jaksanu enää taistella ton sovelluksen kanssa, hermot män siihen :D

Tää sovellus on välillä vähän hankala. Heittää yhtäkkiä ulos, sitten pitää yrittää muistella salasanaa ja silti ei välttämättä pääse sisään. :(

Nyt täällä ollaan heti herättyä käyrillä. :D

Heippa kaikki!

Miten tää aika meneekin näin nopeesti?!? Tuntuu että viikoittain mä tänne kirjottelen, mutta oikeesti välissä on monta viikkoa :D päivittäin kyllä luen, mutta inhoon niin tällä kännykällä tänne kirjotella :D

Hui, onko siis salaiselta puolelta jollakin jo syntynyt? Toivottavasti sekä äiti että vauva voi hyvin. <3 pyysin liittymispyynnön sinne, mutta ei ole tullut. Toisaalta tässä ketjussa on kuitenkin paljon asiaa ja kivoja tyyppejä, ei niin sit haittaakaan. :)

Tsemppiä teille ketkä joudutte makailemaan vuodelevossa sairaalassa kun pienokainen ln tulossa etuajoissa. Itselläni oli vähän sama tilanne kun on tässä jo kolmisen viikkoa supistellut. Mutta kontrollissa sain luvan taas liikkua jo mennä omien tuntemusten mukaan.
Töistä jouduin jäämään kk ennen laskettua aikaa pois selkäkipujen ja sipisteluiden vuoksi. Nyt sitten huomenna alkaa virallisesti äitiysloma! :)

Täällä on jo kaikki hankittu vauvaa varten ja huonekin valmiina. Tosin vaipat ja tutit ja rasvat ym. tärkeä pikkusälä pitää vielä hakea. :)

Muuten oletteko missä vaiheessa hankkineet rintapumpun? Kannattaako hankkia käsikäyttöinen vaiko sähköinen? Olen ajatellut että sen hankkis vasta kun näkee että imetys lähtee kunnolla käyntiin? Sairaalassa sitä tuskin tarvii? :)

Nyt menossa 33+6 :)

AnnnikaH, ei tietääkseni ole vielä syntynyt kenellekään täällä kirjoittelevalle äidille vauvaa.

Täällä tosiaan supistelua ollut ja eilen tulin sairaalaan, kun 7min välein säännöllisesti supisteli. Ja olen vasta viikoilla 32+3, että yritetään saada supistelu kuriin vielä reiluksi kuukaudeksi. Nyt aamulla aloitettiin pitkävaikutteinen lääkitys eli varmaan olen tammikuussa sitten käynnistyksessä. :D

Kaverilta kyselin tuosta rintapumpusta niin se oli saanu kokeilla sairaalassa sitä sähköistä niin sano että ykkösteho oli ollu ihan surkea että ei tapahtunut mitään ja kakkosteholla oli meinannu nänni irrota :grin
Se ainaki kehu sitä mandelan käsipumppua ja sano että jokainen meistä kun on erilainen niin toiselle käy se sähköinen ja toiselle ei.

Mä ajattelin ostaa manuaalin ekaks, halvimman ja toimivan.. ja jos näyttää sit niin sit se sähköinen. Eipähän tuota maitoakaan vielä tule niin... :eek:

Joulukuun puolella olikohan sivu öö..771 tai 717 niin joku laittoi linkkiä että saksasta jostain sais sähköisen aventin tilattua olikohan hinta jotain 80e ja risat.. o_O
Maksokohan suomessa jotain 160e.. :confused:

Tänään rv 34 POKS JA PIIUHH!!
42 päivää jäljellä :nailbiting:

Aa. Mä käyn sovelluksen kautta vaan lukemassa ja vain nämä mistä tulee ilmoitus.

Siksi asia mennyt ihan ohitse. Täytyypä mennä lukemaan. :)

Mä olen joka raskauden aikana miettinyt valmiiksi millaisen pumpun haluan jos tarve tulee niin olen sit voinut tarvittaessa lähettää kenet tahansa sen hakemaan. Itse en ole pumppua aluksi kaivannut vaan olen pinkeät rinnat lypsänyt mielummin suihkussa käsin sen verran pehmeämmäksi, että oma olo on helpottanut. Pumppu on tullut käyttöön vasta hieman myöhemmin kun olen alkanut pumppailemaan pakastimeen vauvalle varamaitoja (meillä kun allergioitten vuoksi ei ole korvikkeita ollut edes vararuoaksi). Itse tykkäsin Aventin käsikäyttöisestä pumpusta ja monet on kehunut Lansinohin vastaavaa. Kummatkin on sellaisia, että pumppaaminen onnistuu yhdellä kädellä eli periaatteessa vauvaa voi imettää samaan aikaan toisesta rinnasta kun pumppaa eli heruminen pumpullekin sujuu helpommin. Pumppaamisen vaikeushan on juurikin sen herumisen aikaansaamisessa. Sen takia pumppaamalla saadut maitomäärät on huomattavasti pienempiä mitä vauva saa rinnasta imettyä.

Mäki vähän sitä aventtia olen katsonut.. mut..ja mut.. :D
Ootteko hommannu siihen sitä mikrosteriloija juttua.. pystyykö siinä muitakin pulloja puhdistelemaan vai pelkkiä aventin... (se pullojen keittäminen..yyhh..ööö...)

Puol yötä meni valvoessa ja miettiessä näitä kun äippä eilen yli-innokkaana soitteli että hän ja ukki tulee vahtimaan pikku kaveria aina kun kauppaan tarvii mennä ja sitten maitoa jos pakkasessa tms että pullolla voidaan syöttää sillä välin...
Huoh kun innokkaita ovat :D
Noh.. enpähän välttämättä haluis pikkuista viedä minnekkään isoon kauppaan heti viikon ikäisenä.. tammikuu..kylmä..miljuuna alennusmyynnissä olevaa ihmistä ja turistit päälle millä ei oo mitään käytöstapoja.. (ei pahalla tuo viimeinen kommentti :) )

Mä en oo mitenkään tarkka ollu ton steriloimisen suhteen. Must sil mikrosteriloijalla voi steriloida myös muun merkkisiö tuotteita, ja ainun tutit voi steriloida mikrossa siinä tuttirasiassa, missä ne tutit on ostettaessa. Ainaki osassa niistä on sellanen rasia minkä voi laittaa mikroon. Mä oon ite ennen ekaa käyttökertaa keittäny tutit (vastasyntyneen) ja tuttipullot, mut jatkossa oon lähinnä käsin pessy. Mut meil onkii vesijohtovesi; tarkempi olisin jos ois oman kaivon vesi mut eipä sellasia oo kerrostaloissa :grin

Hemmutar, Ei oo mitään mikrosteriloijaa. Rintapumpun osat olen keittänyt ihan kattilassa samalla kun pullon ja tutitkin. Helppoa kun heinänteko. Ja koko keittämisoperaatio käy siinä vaiheessa turhaksi kun lapsi osaa nuolla lattioita tms eli pitkästä aikavälistä ei ole edes kyse. Jos pääasiassa imettää lasta niin toi keittämisasia on tosi pieni juttu. Sitten on ehkä eri asia jos ainoastaan antaa pumpattua rintamaitoa tai korviketta ja niitä pulloja on nurkat väärällään jne. Mut tosiaan mä koen ton keittämisen pienempänä pahana kun jonkun ylimääräisen kapistuksen pyörimässä nurkissa pääasiassa turhana.

Takaisin