La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näky olevan pamperin ja liberon kappalehinta sama, että hinnassa ei ainakaa halpahallissa ollut eroa, siis siinä 1 koossa.
Mä sitä liberoo enemmän hiplailin, josko sitä kokeilis.. ja kokeilis sit ihan koemielessä myös sitä lidlin vaippaa.. kaveri käyttää sitä ja kehunu.

Onhan se vielä vähän aikaista hommata noita mutta ajattelin että onpahan tuolla kaapissa valmiina jos ite joutuu sängyn pohjalle tai jotain niin eipähän isi-ihmisen tarvitse tuskailla noilla asioilla :)

Mä taisin vielä sit myöhemmin käyttää lidli vaippoja... eikä niissäkään mitään vikaa ollu muistaakseni

Mä kanssa noita vaippahommia miettinyt.. päiväkotihommissa oon ja Pampersin vaipat ei oo kyllä mun mieleen,falskaa aika usein ja haisee ihmeelliselle (joku säilöntäaine??). Lidlin vaipat kanssa olleet ihan jees. Toki mulla ei oo kokemusta ihan pienten vauvojen vaipoista kun päiväkodissa pienimmät olleet siinä 9-10kk ikäisiä.

Itse päädyin ostamaan Liberoa 1,2,3 kokoa yhdet paketit jokaista kun tarjouksessa oli. Ja Babyshowerin vaippakakuissa oli muumin 3 vaippoja. Nuo muumit kiinnostais kotimaisuuden puolesta, nyt kun niissä on vissiin vaihtunut se malli. Ennen olivat ainakin semmosia jännän mallisia että pitää olla tietyn kroppainen muksu että passas.

Pirkan vaipat on ilmeisesti samoja kun Muumit tai no ainakin samalta tehtaalta. Ei ole käytetty, mut hintaeroa voi olla et kannattaa kurkistaa sekin vaihtoehto.

Meillä tytöllä kokeilin muumin housuvaippoja ja koko ajan oli repimässä kun kuulemma oli hankalasti. Ei siis tykänny niistä :) teippivaipat saattais mennäkin, mut ne housuvaipat oli vähän kömpelön mallisia.

Hih, oon taas ihan rakastunu tuohon vauvaan kun pyörii tuolla masussa^^<3

Onkohan ne muumit oikeasti biohajoavat? Meinaa aika ison säästön sais aikaan jos ei tarttis täyttää roskista vaipoilla ja sitä kautta tihentää roskisten tyhjennys väliä... vois vaan kaivaa tohon mettänlaitaan syvän kuopan mihin niitä kantais :)

Meillä on lapset käyttänyt Liberoita. Munkin mielestä Pampersit haisee ekasta pissasta jo ihan kamalalle eli sen takia on jäänyt käyttämättä.

Ff, Se biohajoava vaippa hajoaa vaan vähän nopeammin yms eli en kaivaisi tontin reunaan ;) Saatan kyllä olla väärässäkin mut muistaisin hajoamisen kestävän vuosikymmeniä tms.

Radin takia äitiyspolilla käyty ja vauvan (29+5) painoarvio 1,6kg. Ja oli raivotarjonnassa eli mun pohdinnat asennosta taitaa johtua vaan tuosta istukan sijainnista joka peittää osan liikkeistä ja siksi tuntuu välillä kun voimakkaimmat liikkeet tulisi alas.

Nii... se on kyll sääli että niistä ei saa mitenkään ekologisempia... toinen vaihtoehto oli että polttaisin niitä! Ärsyttää laittaa ne sekajätteeseen kun meillä ei ainakaan energiajätteeseen saa näitä laittaa miksi ei? Kai ne palais siinä ku kaikki muukin muovi jäte

Mun mies on kehunut muumeja, edellisestä liitosta hänellä kaksi lasta ja ilmeisesti käyttänyt vallan niitä :) Ainakin aluksi siis aattelin itsekin koittaa niitä.

Tosin toi merkki on ruotsalainen eikä kotimainen.

Täällä vauva tökkii aika tiuhaan rakkoon. Niitä suorastaan pelkää milloin taas tökkii sinne ku tuntuvat niin ikäviltä. Välillä joutuu pönkäämään itse vauvaa pois sieltä rakon suunnalta ku antaa sarjatökkimisiä sinne :)
Ihan jäätävä väsy huonosti nukutun yön jälkeen. Aikamoista touhotusta ollut tänään ja sen kyllä tuntee kropassa. Huomenna taas täytyy ottaa rennosti ku ei ole mitään suunnitelmia.

Kiitos vaippa vinkeistä, itse olen niitä kans miettinyt et mitä vaippaa sitä hankkisi valmiiksi :)

Mä ostin nyt pari pientä pakettia sitä liberon pienintä kokoa 2-5kg:lle siitä uudesta mallista (touch:ko se oli?) Kun kaupanpäälle sai söpön pentikin pupun. Katotaan tuleeko nuo mahtumaan tälle ukkelille kun on varmaan isompi kuin nämä aiemmat. Muumit ei meidän hoikkiksille ainakaan silloin vuosia sitten sopinut. Pampersin violetissa paketissa ollutta vaippaa käytettiin meillä öisin, piti musta parhaiten yöpissat ja housuvaipat taas oli liberon tai lidlin. Onkohan noissa vaipoissa vielänniitä keräilyjuttuja? Aikanaan niillä merkeille/koodeilla sai aika kivoja palkintoja mm. legoja/brion leluja jne.

Thilda on niissä. Nyt on liberolla menossa lego-kampanja :) Lisäks kun ei ole kampanjaa saa kerättyä pisteitä liberolla ja pampersilla omat, ja niil pisteil voi sit ostaa pistekaupan tuotteita. Pampersil tais olla paremmat lahjat, mut liberolla helpompi kait kerätä pisteitä. Meil ei oo pampersia käytetty niin en tiiä sen jutuista tarkemmin.

Täällä alkaa tämän mamman askel hidastumaan, aamusta 3 tuntia ikeassa ja muissa kaupoissa ja nyt sit ruokakauppa reissu ukkelin kanssa, huh.. olikohan noi niitä paljon puhuttuja sukkapuikkokipuja, vai mitä lie.. sellainen piston tuntuinen tunne molemmun puolin häpäreitä (siellä jossain luissa) :bored:
Pieru kierti vielä suolessa ja kamalasti pissitti...

Inhottava olo.

Olikohan joulukuun porukoiden puolella juttua joskus että pamperssilla ei olis enää sitä pistejuttua, lekmeriltä jotain lahjajuttuja?

Takaisin