La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tein testin 4pvää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää koska olin nähnyt unta että oon paksuna ja mun 2 kaveria kysyi (kumpikaan ei tunne toisiaan) että oonko raskaana kun olivat nähneet unta mun raskaudesta. Alkoi sit asia niin kovasti vaivata että testasin ja oikein mieluinen tuloshan sieltä tuli ♡ vaikka samalla pelotti kun joulukuussa olin just menettänyt toisen masuvauvan, mutta onneksi nyt on oppinut jo hieman luottamaan että kaikki menis hyvin tällä kertaa :)

Närästykseen Virossa juodaan lasiin sekoitettuna: teelusikka ruokasoodaa, tl etikkaa ja tl sokeria. Pitäis kuulemma auttaa, en oo ite vielä kokeillut!

Mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto ja esikoinen sai alkunsa vasta pakastetun alkion siirrosta, joten hieman oli epäuskoa ilmassa kun plussasin heikon haamun 13.5. Tätä vaavia kun käytännössä yritettiin vain muutama kierto ja nekin vain vähän semmosella tulee jos on tullakseen mentaliteetilla. Aiemmin oli jo tikkuun ilmestynyt myös haamu, joten oletin tämänkin olevan vai "kohdun seinämän hipaisu", joka aiheutti väärän positiivisen. Enemmän oli silloinkin mielessä, että pitää nyt yrittää se puoli vuotta, niin haetaan sitten yksi niistä pakastimeen jääneistä alkioista kyytiin.

Raskauden varmistuminen vahvemmalla positiivisella olikin sitten mieleen painuva hetki. Testasin nimittäin sen suositellun 2 päivää myöhemmin uudelleen, ennen lähtöä mieheni papan hautajaisiin. Oli sen päivän kyllä kovin ristiriitaiset fiilikset, kun oltiin surullisessa tilanteessa saatu mahtavia uutisia. Ja ruokana oli vielä maksalaatikkoa, mitä en luonnollisestikaan saanut syödä... Onneksi siellä oli vaihtoehto nirsommille/lapsille, niin ei tarvinnut erityisemmin selitellä miksi ei ruoka maistu :-)

Mä tein testin vkon sen jälkeen kun huomasin ettei menkkoja oo kuulunu :angelic: pillerit lopetin ja seuraavia menkkoja ei oo ollukkaan :) ultralla vahvistetun lasketun ajan mukaan pillerien ja raskauden alun välissä on kokonaista 10päivää! Huh:eek: ei parane siis unohdella jatkossakaan nappejaan!

Muistan vielä että ukko oli juhlimassa ystävänsä syntymäpäivää toisella paikkakunnalla. Pakko oli laittaa viesti ja kertoa :woot: kyllä siinä aika epäuskoinen olo oli:p
Muoks! Annoin itselleni luvan polttaa tupakkaa vielä sen illan (testin tein siis illansuussa), mutta seuraavan tupakan aikana tuli jo niin huono omatunto että, parien sauhujen jälkeen tumppaus ja en oo sytyttäny sen jälkeen! Enkä aijo!

Muokattu viimeksi:
Tuli tässä mieleen, että onko täällä muita joilla maidon tuotanto käynnistynyt??
Valittelin sitä täällä jo joskus rv20 paikkeilla kun tää alko, mutta nyt valuu jo välillä ihan noroina?!
Eilen suihkuun mennessä holahti niin että valu reisiä pitkin jo nilkkoihin ja sen jälkeen alko vähän supistella.. Ei ihan harkka supareita mut ei oikeitakaan. Siitä väliltä semmosia ikäviä, mutta ei kipeitä :arghh:

Ei oo täälläkään maitoa näkynyt, tissit normi löllöt niinku ennenki ja nännit tummentunu ja niiden ympäristö, ei muuta.
Ärsyttää vaan kun syksy ja talvi tulossa niin iho kuivaa ja öisin sitten kutittaa tissejä ja koko kroppaa.. :(
Vaikka miten rasvailis, vähän onneks auttanu ku vaihdoin natusan pesuaineeseen :)

Täällä on maidon tuotanto kanssa käynnistynyt jollain tavalla. Pari viikkoa sitten huomasin ekat tipat ja nyt on muutaman kerran sattunut olemaan paitakin rinnan kohdalta märkänä :( Ei viitsis ihan koko aikaa suojautuakaan, kun ei koko aikaa vuoda, mutta näköjään töihin ainakin pitää, ettei joudu noloihin tilanteisiin. HIukan hämmentävää, ainakin kun ensimmäistä odottelen, niin en oikein osannut odottaa vielä tämmöistä...

Täällä kuukautisten piti alkaa 24.4 ja noh ajattelin et ei oo viel niin pitkä aika pillereitten lopetuksesta et saattaa viel vaihdella niiku parit aikasemmatkin ja 1.5 lähdin juhlimaan mut en saanu mitään oikein alas ku tuli etova olo ja noh seuraavana päivänä tuumasin miehelle entä jos? Mies tuumas et tulee jos on tullakseen. No siitä päivästä lähtiin tiesin odottavani ja en ees vaivautunu tekee testii ku heti sen jälkeen tuli selvät oireet :) no testinhän tein vasta 16.5 kun pitihän se varmistaa ennen ku ajan varaa :D ja tikussa luki raskaana 3+ :D lasta ei toki yritetty ja pilerit lopetin sen takia kun ne ei käynyt mulle et oli tarkotus käydä kapseli. Pikkanen vaan päätti tulla tähän rakoon ja alusa sai ku kerran unohtu kontoomi mut tervetullu on ja odotetankin kovasti <3

Maitoa ei tuu viel mut varmaan käy niiku esikoisen aikaan et synnytyksessä vasta aukee maitohanat :D

27.4 tuli himmeä haamu jollain netistä tilatulla halpis-puikkotestillä (piti ihan purkaa, ennenku näki sen haamun kunnolla), 29.4 jo selkeämpi "haamu" ja sama 30.4 ja nämä tein niillä Pregcheck-liuskoilla. Sillon 30.4 kävin myös verikokeessa varmistumassa IVF-alkuisen raskauden takia ja sitten iltapäivällä kätilö-täti soittikin ja onnitteli (hcg oli 93, tätykkä oli sitä mieltä, että oikein hyvä noin varhain). Olisinkohan 25.4 testannu ensimmäisen kerran ihan vaan siksi, että näin Pregnylin poistuneen elimistöstä ja sillon tuli puhasta negaa.
Oli kyllä aika sekavat fiilikset plussasta, kun about seittemän vuotta ehdittiin "tosissaan" yrittää :)

Mulla ei oo vieläkään tapahtunu mitään herumista rinnoissa.. Tänään muute kokeilin huvikseen niitä kerttis liivinsuojia, nii iha onnettoman pienet läpykät, pitäskö niitten tosissaan estää vuotovahingot? :-o hyvä että ees nännit peittää :'D nojoo, peittäähän ne, mut jotenki kyllä isompiin luottaisin varmaan enempi :D

Mulla alkoi tippoja tulemaan muutamia viikkoja sitten. Ensimmäistä lapsosta kun odottelen eikä tästä oo puhuttu vielä missään mitään, enkä oo asiaa mitenkään tutkinutkaan ni jotenki ajattelin että tätä alkais tulemaan vasta lähempänä synnytystä. Tissit on kovat, arat ja kuivavat ja maidon "esiastetta" vuotaa :D onneksi nyt ei ihan norona kuitenkaan mutta kyllä aamuisin herää märkälammikosta.

Pirpana kovin aktiivinen pitkin päivää ja aaltoilee massun puolelta toiselle, välillä vasta niin muodottoman mallinen että liekö meille akrobaatti sit syntymässä ;)

Täälläkään ei oo havaintoja maidosta mutta siihen oon kiinnittäny huomion että ulkoillessa mun tissit "paleltuu" o.O onkohan ihan tervettä :o tuntuu että tarvis neuloa rintsikat villalangasta xD

Mä löysin torista sellaisen Boob warmer imetyspaidan, hupparin, fleece version ja ihan uutena hurja tilasin Lekmeriltä sellaisen boob warmer hupparin, se huppari on kohta kulutettu jo loppuun, maaaaailman ihanin paita, vaikka imetystarkoitukseen mutta siinä on tissien kohdalla sisäpuolella fleece, suosittelen :)

Se fleecehuppari niin siinä on sivuilla helmassa vetoketjut että voi pitää raskauden aikana kun massu kasvaa, ei palella tisuja enää :) :)
Vielä joutu käytettynä pulittamaan 40e, uutena olis ollu vajaa 90e :O
Mut en taida noista ikinä luopua, ompelen sen imetysaukon kiinni sitten.... :D

Täällä ei ole maidosta tietoakaan (täytyy tunnustaa, että salaa sitä herumista jotenkin jopa toivoisin, kun meillä on suku epäonnistuneita imettäjiä täynnä).

Mie tein positiivisen testin 30.4. Olin vähän jo epäillyt että saattaisin olla. Mulla oli tosi epäsäännölliset kuukautiset kierto oli 20-35 päivään. Siinä meni sitten vappu suunnitelmat vähän uusiks. ☺

Vaikka onkin ensimmäinen raskaus niin tiesin että oon raskaana; tunsin ovulaation ja aavistin että nyt jotain tapahtui. Tein kyllä neljä testiä varmuudeksi :P ja ihan ensimmäisellä yrityksellä onnisti, vaikka ikää on 29 -v. :D

En uskaltanut aivan heti kuukautisten pois jäämisen jälkeen tehdä testiä, koska minulla oli juuri takana keskenmeno. Sitten, kun kuukautiset olivat jo selvästi myöhässä (olisikohan ollut noin pari viikkoa), uskaltauduin tekemään testin. Ja plussaahan se näytti – sekä iloksi että kauhuksi, koska pelko tämänkin menettämisestä oli kova.
Miehelle kerroinkin sitten vasta muutaman viikon päästä plussasta, kun varasin ajan varhaisultraan yksityiselle. Kinusin hänet mukaan lääkärikäynnille valittaen ruoansulatuksesta johtuvia vatsavaivoja ja kerroin, että pelkään mennä yksin. Sitten juuri ennen lääkärin huoneeseen astumista kerroin, että kyseessä ei ihan ole sellaiset vatsan tutkimukset kuin mitä olin antanut ymmärtää... Meillä oli vuosipäivä juuri tulossa, joten ajattelin, että varhaisultra olisi joko maailman mukavin tai maailman kamalin lahja miehelleni – riippuen siitä, kävisikö tälle lapselle samoin kuin edelliselle. Onni oli kuitenkin myötä ja kaikki oli hyvin. Mieheni sai siis ikimuistoisimman vuosipäivälahjan. :)

Maidontuotannosta... Vielä ei ole alkanut maitoa tulla. Rinnat ovat kyllä kovin arat, mutta se nyt ei ole mitään uutta näillä viikoilla.

Mää en olisi kyllä mitenkään voinut olla kertomatta miehelle heti :) Aika hyvin pystyit salassa pitään noin pitkään Zawitri!
Mun olis tehnyt mieli huutaa koko maailmalle heti et täällä on positiivinen testi tehty :D

Onkohan tää nyt loppuun asti tätä huonosti nukkumista.. Alku yö menee nukkuessa, mutta viime yönäkin heräsin kolmen aikaan ja tosi huonosti enää sen jälkeen nukkunut! Onneksi ei tarvi töihin menoa nyt miettiä. Supistelee tosi herkästi kyllä kans.

Mämmi varmasti olo oli sanoinkuvailematon jos 7 vuotta olette yrittäneet, onneksi olkoon siis, että nyt on jo näin pitkällä ja lopulta onnistui!

Minullakaan ei ole maitoa tullut vielä, toivottavasti tulee sitten aikanaan. Meillä meni semmoinen 7 kk, että plussa tuli. Tosin pillereiden lopettamisen jälkeen meni ainakin 4kk, että menkat edes alkoivat. En tehnyt ovulaatiotestejä, mutta selkeästi ovulaation tunsin vasta viimeisimmissä kierroissa eli lienekö kroppa ollut sekaisin noista pillereistä, tiiä sitä. Eli esikoinen, ei aijempia raskauksia tai keskenmenoja.

Enni85, ei se kyllä helppoa ollut. :) Mutta sen verran pelotti, että ajattelin sen olevan parempi, jos mies (joka on siis halunnut lasta jo vuosia) ei ehtisi vielä kovasti asiasta innostua, mikäli uutiset olisivatkin olleet huonoja. Omalle isälleni ja yhdelle kaverilleni kuitenkin kerroin, kun en millään malttanut asiaa täysin salata ja tunsin tosi paljon syyllisyyttä, ettei puoliso ollut ensimmäinen asiasta tietävä. Mutta oli se kyllä toisaalta myös sitten lopulta sen salaamisen arvoista. <3

Takaisin