La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on noin puolessavälissä ja saa silti jännittää syntyykö jo tänä vuonna.. Olen kohta ihan hermoraunio tämän supistelun takia. :/

Oootteks lukenu tääl vau.fi sivuilla siitä purppuraviista?? Mä näytin sen jutun miehelle ja käskin seurata mun pyllyvakoa :hilarious: kun selkää vihloo ja olo on kauheen epävarma! Pakkasin repunkin valmiiks... no mut siis siihe et mun mies sanoi katottuaan mun vakoa että tän jutun perusteella sä synnytät ihan just :arghh: lievä paniikki iski....

Miä juon vettä semmoset 3litraa pvässä ja pissalla ravaan aika helkutin usein, että tuskin tuosta mulla johtuu mulla supistelut.. Mut kohta saa ottaa ihan rennosti :)

Mikä tuo pyllyvako-juttu on? :D

ootteko te muut virkeenä ku västäräkit?? :O mulla on aivan armoton vetämättömyys ja väsymys vaivannu pari viikkoa. Ei jaksais ihan mitään tehä, pelkkä oleminenki tuntuu ylivoimaiselta. Tänään sain väkisin pakotettua itteni imuroimaan. Ei pitäis hempastakaan johtua ku rautaa syön koko ajan ja se on noususuunnassa ollu koko ajan nyt.

Mä aloin täällä nauraa tuolle pyllyvako jutulle, mies katsoi vieressä ihan hölmistyneenä.. :D mutta joo, mä juon päivittäin senmoset 3 litraa vettä ja vessassa saa juosta! :'D

Mulla on väsy vaan tämän päivän aamuvuorosta johtuen, kun ei oo tottunu mennä nukkuu illalla ajoissa niin kärsitään sitten. :3

Ohhoh aika monella muutoksia jo kohdunsuulla! :eek:
Itsekin heräsin aamuyöstä kipuun joka tuli ja meni reilu puolen tunnin ajan. Siis ihan kipuun.. Huom, oon niin sikeäuninen, että en juuri herää edes vessaan raskaudesta huolimatta kun vasta aamun tunneilla vaikka päivällä juoksen koko ajan. Että siksikin oon nyt kuutamolla tuosta yöstä.

Mulla ei oo ollut (tai en ole osannut tunnistaa) supistuksia aikaisemmin ja nyt vähän hermostuttaa, että mitä tuo kipu oli. En kuitenkaan soittanut vielä minnekään vaan ajattelin katsoa miten tää päivä menee. Koskaan ei siis ole tehty alatutkimusta raskauden aikana minulle.. Kylläpä hermostuttaa :sorry:.. Rv. 26+5 menossa.

Ja Hellu94, täällä ei väsytä tuolla tavoin onneksi, katsotaan miten loppuvaiheessa. (raskauden alun oire oli tuo unisuus ja nukuinkin _kaiken_ vapaa-ajan heräten n. 1h syömään ja taas nukkumaan ja töihin ja nukkumaan, ei kivaa). Ei muutenvaan oikeen jaksaisi keskittyä arjen velvollisuuksiin ollenkaan ja musta on tullut aika kotihiiri. Ennen olisin kiskonut tukkaa päästä jo jos oisin joutunut näin paljon kotona olemaan :grin. Kummia juttuja.

Tsemppiä kaikille joilla on/on ollut jotain extraa nyt vauvalla/omassa voinnissa :(

Onko muut huomanneet että vauva hikottelisi? :) Mää luulen et jokusen kerran tuolla vatsassa on jo hikoteltu ku on niin hassun säännöllistä jumputusta välillä :)

Tää pikkumies ainakin hikkailee ahkeraan. On tehnyt sitä jo reilun kuukauden. :) Hengitysharjoitusten jälkeen on kuulemma todella yleistä että tulee pienelle hikka. Hyvä merkki siis ❤

Täällä oli eka ultran mukaan la 9.1 mut kuitenki pysyttiin siinä 7.1.. en edes muistanut tuota 9.päivää, näin yhtenä yönä unta että napero syntyi 9.1 ja mies siihen tokas kun kerroin että eikös se eka ultratäti puhunu jostain 9.1.. :bored:

Noh.. tulipahan tässä raskaudessa koettua se oksennuksen ilo..
Tässä tämän viikkoa olen flunssan kourissa ollut ja meinaa yskäksi painua, kaivaa välillä kurkkua niin paljon että käsillä massusta kiinni ja yskiä.. :hungover:
Äsken sitten tuli ihan puklujen kanssa, en tykkää.. siihen yskään vielä lievä närästys... :mad::mad::mad:

Hikkailee täälläkin :) Ja on tehny sitä jo pitkään. Sen oon huomannu et tää on rauhallisempi kuin mitä tytöt oli mahassa. Ei oo jatkuvaa se potkiminen ja möyryäminen vaan ajoittain saattaa olla pitkäänki ihan hiljasta, sit on pakko ite herätellä et pystyy varmistaa kaiken olevan hyvin.

Mul ois luultavasti laskettu aika muutaman päivän myöhemmin, ku en muista koska ne vikat menkat tarkallee alko vaan se oli sellai veikkaus jonka mukaa toi laskettiiki :grin

Mun paras ystävä on tällä hetkellä meidän keinutuoli kun se on parasta mun selkäkivulle, kyse ei kuitenkaan ole supisteluista kun ei ole saanu kohdunsuulle mitään aikaan ja selkä ollu kipeä jo pitkään.

Ja siinä mielessä hyvä et jäpikkä istuu kun ei paina kohdunsuuta ja ei saa aikaan tuhojaan siellä. Mä vaan toivon et tulee tuo 37 vkoa äkkii täyteen ja vauva on täysaikainen.

Mä luulin et täysaikanen on 38+ mut synnytystä ei estellä jos alkaa 36+.

Tuossa kun juuri kävin pyyhkimässä tuon nelivuotiaan pepun niin voisin epäillä hänen synnyttävän kohta :D Onkohan tuon viivan olemassaoloa tutkittu muutenkin kuin synnytyksen yhteydessä.. Tuli vaan mieleen kun jutussa kerrotaan, että voisi johtua paineesta niin vastaavaa painettahan voi aiheutua ulostaessa ja etenkin jos on ummetusta.. Tämä siis tällaista yksinkertaisen sairaanhoitajan väsynyttä pohdintaa :D

Mutta ei kai tässä auta muu kuin pyllistää peilille tiistaiaamuna niin voin sit kertoa lääkärille kannattaako sisätutkimusta edes tehdä ;)

Takaisin