La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja vinkki niille joilla mies valtaa sängyn (kuten meillä). Kun itselle ei enää ole riittävästi tilaa niin kiertäkääpä sinne miehen toiselle puolelle. Saa taas hetken nukkua rauhassa ;) Mä olen pari kertaa tehnyt ja olisittepa nähnyt miehen reaktion. Oli melkoisen hämmentynyt miten voidaan nukkua niin päin. Annoin hetken miettiä kunnes paljastin että mä siirryin sinne missä tilaa oli.

Meillä nukkuu parisängyssä kolme henkilöä; mun vieressä nukkuu kissa samassa sängyssä mun kanssa ja miehellä oma sänky itsellään. Tosin mä yleensä hivuttaudun sinne miehen sängylle, kun kissa vie niin paljon tilaa. Mä yritän nykyään nukkua vasemmalla kyljellä...Välillä tulee käännyttyä oikealle kyljelle kissan puolelle.

Meillä tilaa ei vie mies vaan esikoinen. Hän siis normisti nukkuu omassa sängyssään mutta nyt muuton jälkeen (viimeiset pari viikkoa) on heränny huutamaan keskellä yötä ja ollaan otettu hänet meidän väliin nukkumaan. Eihän siinä, meillä on 160cm leveä sänky, että kai sinne tavallisesti mahtuiskin tollanen about 80cm pitkä laiheliini meidän väliin, mutta kun hän nukkuu poikittain! Ei auta vaikka miten korjaa, aina on mun tyynyllä pää ja isänsä naamalla varpaat :P

Marianne, kuulostaa tutulta :D ja joskus niitä nukkujia on kaks ja saa itse nukkua sit jalkopäässä. Onneksi yövieraita on yleensä vasta 4-6 eteenpäin että ehtii nukkua jonkin hetken "leveästi" ennen sitä :)

Meillä ei lapset tule viereen. Poika nukkui alle 2v mun vieressä, mutta opetin omaan sänkyyn kun tuo mies alkoi nukkumaan samassa sängyssä ja 120cm sänky, kaksi aikuista ja 2v aina poikittain nukkuva ei oikein sopinut yhteen. Sen jälkeen poika ei edes halunnut ikinä viereen. Tyttö ei ole ikinä nukkunut vieressä ja nytkin kun on joskus kipeänä otettu meidän sänkyyn niin haluaa aina omaan sänkyyn ennen nukahtamista. Se mikä tästä tekee tosi hassua niin molemmat lapset on aina heräillyt öisin paljon ja pienenä nukkunut vain sylissä pystyasennossa jne. Voisi kuvitella, että olisivat mielellään kainalossa nukkumassa :D Tosin ollaan kaikki levottomia nukkujia ja vaaditaan tilaa ympärille eli ehkä se liika läheisyys ahdistaa silloin kun sitä ei tarvi. Mies on sit se joka haluaisi nukkua lähellä (siksi vyöryy aina mun puolelle) ja mä aina vaadin siirtymään kauemmaksi kun alan nukkumaan. Hereillä ollessa saa olla lähellä, mut nukkuessa haluan oman tilani.

Meilläkin 160cm levee sänky, täytyy jatkossa tehdä niin että kävelen sinne toiselle puolen missä on tilaa niinkuin aphrael vinkkas! :D

Meillä taas minä ryömin ukon kainaloon ennen ku nukahdan :D mutta siirryn sit omalle puolelle just ennen nukahtamista tai jos nukahdan kainaloon niin aika äkkiä havahdun ja siirryn väljemmille vesille. Pakko saada läheisyyttä, muuten en osaa nukahtaa :) nukkuessa se oma tila on kyllä ehdoton.

Meillä nukutaan ihan eri puolilla sänkyä eikä varmasti olla kylki kyljessä nukkuessa. En pysty ollenkaan nukkumaan jos oon ihan iholla, kuumakin siinä tulee. En myöskään käsitä miten jotkut pystyy nukkumaan yhteisellä peitolla, me ollaan kumpikin sellaisia kääriytyjiä että ei tulis mitään :D

Joo meillä on omat peitot myös, mut kyllä se on kiva kun mies joskus tulee saman peiton alle lusikkaan.. Hihih! Muutamia kertoja oon itse nukahtanut siihen lämpöön ja läheisyyteen. Eiköhän meille tuu isompi sänky jossain kohtaa jos sellasta löytyy, nyt mennään tällä vielä jonkun aikaa. :)

ImageUploadedByVau Foorumi1443907923.120910.jpg

Olikohan alinan pinnasänky tummanruskea (muistaisin nähneeni toisenkin kuvan) kuten meilläkin. Meillä nelisen vuotta vanha Brion suklaanruskea joka näyttää kuvissa ihan mustalta.

Mun mielestä toi Alinan pinnasänky on tumman mustanruskea ja mallia Ikea?

Wopwop maalaa niin mun veli teki ku ei löytäny mustaa sänkyä niin sai multa esikoisen entisen sängyn ja maalas sen :)

Meillä kans vaihdettiin esikoiselle "isojen tyttöjen" sänky meidän sängyn viereen, josko sen saisi opetettua nukahtamaan omaan sänkyyn, ennen tän uuden tulokkaan saapumista. Ja joo, onnistuuhan se 50% kerroista kun sinne se on helpompi kipata uudelleen makuulle kun kömpii pystyyn, mutta miten noin 80cm pitkä ihminen voi vielä sen oman 80cm leveän sänkynsä lisäksi myös piiiitkästi mun sänkyä? Kiva kun yrittää nukkua ja masuun potkitaan sisältä päin ja selkään ulkoapäin :-D Neiti nukkuu siis ihan poikittain ja vielä jalat meidän sängyssä, kerta nyt ei ole laitaa välissä :) Mut on sitä kuitenkin niin ihana kattoa aina sen hetken mitä se nukkuu oikein päin siinä ihan vieressä ja pitää sormestä kiinni, että on turvallista nukahtaa <3 Saa nähdä hennonko siirtää sitä isin puolelle sitten kun uusi tulee, vai koitanko jotenkin saada molemmat sängyt tungettua omalle puolelleni ;-)

Joo tuo meidän pinnis on Ikeasta. Mustanruskea tai joku semmonen sävy se oli, miehen kanssa oltiin yhtä mieltä että toi me otetaan. :)

Wopwop, jos tommonen sävy natsaa niin suosittelen! :)

Ikean mustanruskea on kyllä ihan kiva väri. Tietty jos kaikki on ympärillä mustaa niin eroaa ympäristöstä, mut muuten menee melkein mustasta.

Noissa tummissa väreissä pinnasänkyinä on vaan yksi tosi huono puoli. Jos lapsi alkaa puremaan laitoja kuten meillä nuorimmainen niin hampaanjäljet loistaa kilometrin päähän kun alla oleva puu on vaaleaa. Harmittaa kun ei tuota nuorimmaista odottaessa ostettu Ikeasta pinnasängyn laitaan tarkoitettua muovisuojaa. Niitä kun ei sit enää sen jälkeen ole saanutkaan. Eipä nuo hampaanjäljet nyt itseä häiritse, mutta eipä sängyllä enää paljon jälleenmyyntiarvoakaan ole :)

Okei, täytyy toivoo ettei toi meidän tuleva muksu kauheesti laitoja ala pureskella. :)

Näin viimeyönä unta että meidän muksu synty 1kk ennen laskettua aikaa joulupäivänä! Toivottavasti ei ollu enneuni!

Takaisin