La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sun pitää kysyä ite tuota luottamusmieheltä esim kun jokainen liitto on niin erilainen.
Meillä ottaa selvää miten liiton jäsenmaksut äippäloman ainana että saako niistä vapautuksen siksi aikaa vai miten.

Kelan setä sano että liitteiden mukaan.. mut ajattelin että teen netissä ne hakemukset ja otam kuvan siitä raskaustodistuksesta ja vien vaikka kelalle ite sen verokortin..
Tai lähetän postissa.

Taitaa ne kysyä verotoimistossa että tulostatko itse sen netissä vai lähettääkö he suoraan sen kelalle vai sinulle postissa..

Kiits! Hemmutar informaatiosta.
Täytyy ensi viikolla alkaa selvittää, maanantaina saa neuvolasta sen lappusen :)

Hei kaikille pitkästä aikaa !
Seuraillut olen joka päivä teidän juttuja, mutta kun en tuohon puhelimeen saa sovellusta niin jää nämä kirjoittelut vähemmälle...

Mahtavia ultrakuulumisia teillä kaikilla, jotenkin tuo raskaus alkaa tuntumaan todellisemmalta kun näkee vauvan niin tarkasti kuvissa. Itselläkin oli tiistaina radi-seurantakäynti ja rakenneultra. Ultrassa vauvalla kaikki hyvin, liikkuvaista sorttia. Poikaa alustavasti lupaili (jo kolmatta meidän perheeseen), mutta uusinta katselulla ei kaveri enää suostunut paikkojaan näyttämään. Poikafiilis mulla toki koko ajan on ollutkin, kaikki muut ovat ehkä enemmän odottaneet tyttöä.
Onneksi olen myös saanut tuon verensokerin ja -paineen pidettyä myös kurissa:happy118. Vähän huolta tuottaa myooma tuolla alakohdussa, voi olla este alatiesynnytykselle.

Miehen puolesta toki harmittaa, ettei hän päässyt mukaan ultraan. Oli oikein järjestänyt töistä hetken vapaata, mutta meillä toinen pojista sairastui maanantaina vesirokkoon. Ihme kyllä tuohon toiseen ei vielä ole näppylöitä ilmestynyt. Myöskään itsestäni ei ole tietoa, olenko lapsena sairastanut vesirokkoa eli jännitystä piisaa. Lääkäri toki sanoi, ettei tässä vaiheessa raskautta olisi vaarallinen sikiölle.

Kerrottiin sitten tiistaina myös pojille vauvasta, miten onnellinen vastaanotto tulikaan. Nyt ollaan sitten silitelty ja kuunneltu äidin vatsaa, josko sieltä jotain kuuluisi:Heartred

Minä kun sanoin ekan raskauden aikana että.en tiedä olenko sairastanut vesirokkoa niin ehdottomasti ne tutki sen. En olis ilmeisesti saanut työskennellä vyöruusu potilaiden kanssa koska teoriassa olisin voinut saada vesirokon niiltä. Eli en tajua miten se ei olisi muka vaarallinen sikiölle jos raskausaikana saa vesirokon.

Itsekin olin netistä saanut sellaisen käsityksen, että tutkittaisiin nuo vesirokon vasta-aineet minulta. Mutta ei, lääkäri sanoi, että lähempänä synnytystä olisi vaarallinen. Mutta tässä vaiheessa raskautta ei kuulemma ole. Seurata toki pitää jos tulee jotain, että osataan tarvittaessa hoitaa oikein. Todennäköisesti ja hatarien muistikuvien mukaan olisin tuon kuitenkin sairastanut, mutta silti...

Toki neuvolalääkäri heti raskauden alussa kielsi myös astmalääkkeen ja äitiyspolin lääkäri käski ehdottomasti käyttää sitä samaista lääkettä. Tiedä sitten, välillä pää on ihan sekaisin siitä mitä raskaana saa/ei saa/pitää/voi tehdä. Mutta kotoaan ei voi pakoon muuttaa ja lapsista on myös huolehdittava, joten pakkohan tässä on yrittää ammattilaisiin luottaa.

Hei Onneksi Olkoon kaikki tammikuiset!!
Tässä ketjua lueskellessa sitä vasta tajusi, että täällähän alkaa kohta ihmisten mammalomat pyöriä ja äitiyspakkaukset tulla. Mehän ollaan jo aika pitkällä! Uskomatonta. (Älkää välittäkö; kävin tänään ru:ssa ja jotenkin pilvissä oleva olo :dummy1::rolleyes:)

Joo kantsii tarkkailla. Jos pienintäkään oiretta vesirokkoon viitaten niin lekuriin vaan. Kyllä on oikeesti niin montaa mielipidettä eri lääkäreillä.

Sandrax, kuulun tehyyn ja netissä omilla sivuilla haen maksuvapaata äitiysloman ekasta päivästä äitiysloman vikaan päivään. Sit erikseen haen hoitovapaalle myös mikäli jään.

Mä en ainakaan saanut mennä raskaana töihin koska töissä oli vesirokkoepidemia (päiväkodissä töissä). Raskausviikkoja oli silloin joku 10-12 en muista tarkkaan.

maiju75, mäkin odotan poikaa..kylläkin esikoistani. Milloin sulla on laskettu aika ?
Mulla on 15.1.2016. Mullakin raskausdiabetesdiagnoosi.
Tunnin arvo ylitti raja-arvon. Kerran kuussa mittailen sokereita. Ruokavaliosta olen jättänyt vehnän ja sokerit pois.

Minä olin töissä vesirokon aikana. (Siis lapsilla oli). Neuvolasta sanottiin vaan, että jos sen on sairastanut niin ei hätää ja omat vasta-aineet hoitelee.
(En ole kyllä päiväkodissa töissä, jossa ollaan suorassa ja jatkuvassa kontaktissa, mutta on meilläkin sitä jonkun verran).

maria75: mulla laskettu aika on 12.1. ja tosiaan on nuo 7-vuotiaat kaksospojat ennestään.
Aika vähillä mittauksilla pääset, jos vaan kerran kuukaudessa. Mulla mittailuja on 1-3 vuorokaudessa. Aamun paastoarvot oli ihan vähän kohollaan kotiseurannassa, joten nyt mulla on jo metformin-lääkitys ja se ruokavalio. Sillä on pysynyt arvot sallituissa ja toivottavasti pysyy myös jatkossa.

Onko teille muille tullut jotain ruoka mielitekoja?

Mulla meinaa kaikki liha vähän äklöttää ja tekisin vain kasvisruokaa jos muukin perhe söisi.
Lisäksi mun on alkanut tekemään ihan hirveästi mieli suklaavanukasta.
Tämä sama oli kyllä silloin aikaisemmassakin raskaudessani juuri näiltä viikoilta synnytykseen asti. Silloin mulla oli jääkaapissa jacky-makupaloja, joista aina yhden kävin yöllä syömässä...:smiley-ashamed008. Nyt olen vielä taistellut tuota himoa vastaan... Normaalisti en ikinä syö niitä.

Meillä on sitten aika lähekkäin laskettu aika.
Eri sairaaloissa ollaan varmaan, kun asustelen täällä
Turun seudulla. Sunnuntaina pitäisi aloittaa sokerien mittailu 3-4 päivää, 4-6 kertaa päivässä.
Mulla oli siinä sokerirasituskokeessa tunnin arvo 10,5 ,kun olisi pitänyt olla alle 10.
Toivottavasti mulla riittää pelkkä ruokavaliohoito.

Joo siis mun piti olla siks pois töistä vesirokkoepidempian aikaan kun ei ollut varmuutta että oisin sen itse sairastanut. Unohdin aikasemmassa viestissäni tuon mainita. Jos sen on sairastanut lapsena niin sit ei hätää.

Mulla on ihan älytön makianhimo, välillä hirvittää ittiäkin, mutta luulen että osa syy on tupakanlopetus, pitää kai korvailla jollain. Jospa tää jossain vaiheessa helpottaa :s

Muutenkin niin raskasta aikaa ollu, kun kuun alusta asti ollaan asuttu miehen kans melkeen 400km päässä toisista :( mun pitäis pian saada työt samalta paikkakunnalta jotta voin täältä irtisanoutua ja mennä perässä, mutta kukaan ei halua raskaana olevaa töihin :/

Takaisin