La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten tää vaiva sitten synnytyksen jälkeen? Tuleeko tästä ns ikuinen vaiva? :(

Millaisia jumppaliikkeitä ja uniasentoja teillä on että helpottaa?

Minäkin söin jo punaviinimarjoja silloin kun ne oli puoliraakoja. Hapanta ja suolaista tekee mieli. Jossain luki että se olisi poika oire...27.8 rakenne uässä toivottavasti selviää

Mulla on epämääränen vaiva mitä epäile SI-niveleksi. On toisella puolella ja en oo varma onko se alaselkää vai pakaraa, nii kai se sit on siitä välistä :D Välillä tuntuu että on löysä, lonksuu ja välillä tuntuu että on joku lukko siinä. Kaikista pahin on erehtyä makaamaan kovalle! Varsinki jalat suorassa. Siitä ei kyllä meinaa päästä enää ylös. Käy niin paljon kipeetä ko sen puolen jalkaa liikuttaa, ettei juuri pystykkään. Kävely onnistuu vielä sen puolesta hyvin, välillä vaa meinaa sit olla liitoskipuja jo. Mut pitkään jaloilla olo saattaa vaikuttaa myös tohon niveleen.

Ainii ja tää alko aika alussa jo. Esikoisestaki oli, enkä oo varma paraniko se täysin koskaan tossa välissä.

Mulla ei lonksu mutta välillä tuntuu että lukkoon menee ja sit ku painaa nyrkillä sitä kohtaa kävellessä niin vähän ajan päästä helpottaa.. kävely oli kyllä hieman ankkamaista kun nyt tarkemmin miettii..... huoh..

Hemmutar, En osaa sanoa miten käy raskauden jälkeen kun mulla tää vaiva on ollut jo ennen lapsia ja ilmeisimmin tää on seurausta onnettomuuden vuoksi korjailluista luista jne. Aiemmin kirjoittelinkin mua helpottavista "jumppaohjeista" tänne ja toi nukkumisasento on melkein sama kuin elvytysohjeiden kylkiasento, mutta yläpuolelta tulevaa jalkaa ikään kuin venyttää kauemmas eteen. Saa aikaan venytystä si-nivelen seudulle ja pakaran sivuun jne. Tai no mulla ainakin saa kun on tosi jumissa aina.

Niin ja mullakin raskaana tuo nivel tuntuu välillä lonksuvan eli varmaan liitosten löystymisestä kyse osittain. Yleensä kuitenkin menee lukkoon.

Mulla oli painoa tullut lisää n. 700 g/vko kun käytiin neuvolassa 22.7. ja pelkäänpä, että sama tahti on jatkunut... Voi apua jos tää paino tästä vasta nyt alkaa kunnolla nousta! :sad001

Minun on varmaan kohta jäätävä saikulle ku ei meinaa selkä kestää enää tehdä töitä. Mulla on seisoma työ ja iltaisin tekis mieli itkee ku jalat ja selkä on tulessa. En tiiä johtuuko si-nivelestä vai jostain muusta. Tääl nyt 18+0 ja masu pomppas viime viikolla esille, sen jälkeen viel enemmän on selkää sattunu. :dead:

Jenjen, oi, meillä on viikon päästä maanantaina kyssillä kans tuo ultra.. kerro kaikki millaista siellä oli ja saako kuvia mukaan ym ym.. millainen ultraaja ym

Meillä maanantaina Kysillä ultra :) varhaisrakenneultrassa päästiinkin jo kurkkimaan 3D.llä vauvaa. Kiva nähdä paljonko on kuukaudessa kehittynyt!
Meillä oli sielä ainakin kiva ultraaja, mut meillä ultrasi erikoislääkäri sen edellisen raskauden ikävien juttujen vuoksi, en tiedä onko ru.ssa normaalisti erikoislääkäri/lääkäri ultraamassa vai kätilö?

Ultraaja oli kätilö, tosi mukava ja pätevä! Ensin kyseli miten oon jaksanu, teki koneelle merkintöjä yms. Siitä anto noottia, kun en oo muistanu käydä Pikkuhaikaraa täyttämässä, ups :D Ultratessa selitti kaiken tarkasti, huomioi muutenkin hyvin ja varmisti ettei jääny mitään kysyttävää. Aikaa meni n. 30min. Ja kuvia saatiin melkein kymmenen mukaan :) Kokonaisuudessaan jäi jotenkin paljon kivempi fiilis mitä esikoisen aikaan. Kiva oli päästä käymään myös siinä uudessa rakennuksessa (Kaarisairaala). Niin ja menin tyhjällä rakolla.

Oijoi ihanaa JenJen, että sielläkin kaikki hyvin! Oliko jo aavistuksia tytön suuntaan? Tai olitteko jompaa kumpaa erityisemmin "toivonut"? :) Mun mies veti hirveet tuuletukset kun päästiin huoneesta ulos ja huus "JESSSSSS!" Hahahha... ai mitenniin toivoi poikaa?! No ymmärrän ja olen iloinen, koska ennestääm hänellä on jo yksi tyttö :) Mulle oli ihan yhdentekevää kumpi siellä on. Toi 3D olis mahtava, mutta ei meillä naistenklinikalla sellasia hienouksia ole.. höh!

Hah, ihana reaktio :D Ei ollu oikeestaan mitään aavistuksia, tuntuu että koko raskaus on menny muutenkin "siinä sivussa" sen kummemmin ajattelematta. Nyt kaikki tuntuu heti paljon konkreettisemmalta. Meillä on esikoinenkin tyttö, pikkusisko tuntuu kyllä aika kivalle :)

Pikkuhaikara on täällä (ainakin) Kysin alueella käytettävä sellainen sähköinen järjestelmä jota raskaanaolevat täyttää. Sinne laitettiin tietoja suvun sairauksista, ja olikohan sielä omista elintavoista (en muista kun on niin aikaa kun kävin sielä), sit sinne saa laittaa toiveita synnytystä ajatellen yms.

Ompas muualla hienoja järjestelmiä. Täällä kaikki sairaushistoriikit yms kirjoitettiin ihan kirjalliselle esitieto kaavakkeelle joka lähetettiin etukäteen neuvolasta kotiin :-D Mitään toiveita synnytyksestä tai sellaisesta ei kyselty etukäteen, enkä muista että esikoiselta sellaisia olisi kysytty missään vaiheessa. Ja kaikki tiedot piti muuten tarkemmin ajatellen kirjoitella kahteen kaavakkeeseen kun äitiyspolille piti täyttää oma, heidän lähettämänsä versio samasta lomakkeesta.

Takaisin