La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitten on yks mitä tekee kanssa mieli syödä koko ajan on lämpimät ruisleivät. Tomaattia ja juustoa päälle ja mikroon hetkeksi. Ihan taivaallisen hyvää. Nam! :D

Mulla edelleen tekee mieli sitä kinkkuvoileipäkakkua, ei muita mielitekoja :p
löysin kyllä yhden blogin missä ohje siitä, pakko kai se tehdä se... olikohan blogi liian hyvää niminen blogi :)
Kinkku-suolakurkku voileipäkakku.. ommmomm :)

Mulla on vaikka mitä mielitekoja! Kirpeät karkit, voileipäkakku, kasvissosekeitto, kaalilaatikko... kaikki semmosis mitkä ei normaalisti oo mitään lemppareita :D liha ei mene alas, kasvikset ja hedelmät on pop.

Jep oot sokerihuurre oikeessa että tuo jäätelöhän on sitten esim aivan tautisen imelää. kahvikupin kans sitä voi pienen siivun syödä. :)

Mielitekoja: Suolakurkut, joita nyt onneksi saa syödä (paitsi ei niin paljon kuin minua huvittaisi niitä syödä :oops:). Ja muut onkin sitten niitä kiellettyjä: Punaviinin ja konjakin tuoksu on niiiin ihana! Ja raakaa kalaa - etenkin tulista ja oikein sitruunaista cevichea tekisi mieli. Kinkku, kalkkuna ja lihaleikkeleet yleensäkin on ihan nounou :wtf:, ja liha ei muutenkaan houkuttele. Paitsi ehkä pekoni. Ja raa'at (tai ei tarvitse tartar olla, mutta bleu/saignant) pihvit olis kivoja :shifty:

Tiivistettynä: Raskausruokavaliorajoitukset ei selvästi ol-len-kaan sovi minulle. Eläisin (ja olen nähtävästi elänytkin tähän mennessä! :wideyed:) vihannesten lisäksi vaan raa'alla kalalla/lihalla, homejuustoilla ja viinillä. Oi voi :sad001

Te keillä oli se pirun si-nivel niin miten pahana/"hyvänä" teillä on se?
Täällä tasaisella kävely alkaa heti vihlomaan sinne kannikan sisään ja jos erehtyy menemään lattialle istumaan silleen toispuolisesti niin voi tsiisus sitä vihlomista kun nousee ylös... :confused:

Mä olen alkanut tänään jo toosi pienestä pitäen toiselle opettamaan kuuntelemaan cheekkiä ja tulipahan tuossa antti tuiskun konserttiinkin ostettua lippu, mä maha pystyssä siellä miljoonan teinin kanssa :grin
Ukko tuli töistä ja samantien kääntyi autotalliin kun mä lauloin että SOKKA IRTI!! :grin

..täällä noussut hieman, mutta silti vielä alle sen mitä sillo eka neuvolassa, 7+5. :)
Nyt siis 19+1.
Onpahan tuota painoa se 89 jo ennestään että ei kuulema kamalasti tarviisi nousta... tais neuvolatäti sanoa että sellainen 7kg olisi hyvä, maksimissaan :wideyed:
Pientä painetta loi.. mulle herkkupersaukselle :dead:

Paino laski pari-kolme kiloa ensimmäisten kolmen kuukauden aikana, enkä vielä ole onnistunut saamaan kiloakaan takaisin, vaikka olen nyt viimeiset ehkä neljä-viisi viikkoa syönyt ihan hyvällä ruokahalulla. Mutta eilen juuri lääkäri sanoi, että ei huolta, koska usein se vasta siinä puolenvälin kieppeillä lähtee nousuun, ja pääasia, että syö kun on nälkä ja enimmäkseen terveellisesti. Eli en sitten huoli, kun kerran on sanottu, ettei tarvitse :)

Rakenneultrassa kaikki hyvin ja ruudulla näkyi pieni pippeli :) :D Mieheni mielestä se oli kyllä normaalia isompi, hehheh! Kovasti siellä suu kävi ja poika kuulemma joi.. niin liikkis! Oon jo aivan rakastunut tähän pikkuseen kaveriin:dummy::Heartblue Olikos jollain muullakin tänään ru? Muistelisin näin...

Hemmutar, Mulla on toistaiseksi pysynyt melko hyvässä kunnossa toi si-nivelen aiheuttama vaiva, mutta joka päivä pitää kyllä "jumpata" ja nukun tietynlaisessa asennossa joka saa myös aikaan venytystä tuonne seudulle. Kohta vaan alkaa olemaan maha tiellä tuolle mun nukkumisasennolleni.. Kun vaiva on hankalana niin puutuilee koko jalka, vihloo pakaraan ja lonkan sivuun tulee ihan kosketusarka paikka. Aikoinaan tätä vaivaa selviteltiinkin lonkasta johtuvana tuon lonkkakivun vuoksi.

Täällä menny koko päivä huidellen millon missäkin, forexilta käytiin hakee matkarahat ja sit käytiin ikeassa kyttää pinnasänkyjä! Löytyikin meille mieluisan värinen ja toivotaan että se ois sielä loppu vuodestakin. Muuten joutuu petsaa perus puun väristä pinnistä, sit oli paljon muutakin tarviketta mitä ois voinu tarttua mukaan! Vauvan pyyhe löyty, sekin jäi sinne.. :D huh! Nyt siivotaan miehen kanssa että on mukavempi tulla puhtaaseen kotiin reissusta. :)

Mulla on nyt 16+5 ja olen lähtöpainossa. Pahoinvoinnin takia laski paino muutaman kilon ja pari viikkoa sitten (kun olin päässyt takaisin lähtöpainoon) vatsatauti pudotti melkein viisi kiloa. Mutta eiköhän tuo paino nyt ala nousemaan. Mullakin muutamia ylimääräisiä kiloja eli hurjan paljon ei tarvisi nousta. Esikoisesta nousi 20kg (lähtötilanne oli alipaino), toisesta nousi n. 15kg (lähtöpaino normaali). Esikoisesta olin lähtöpainossa jälkitarkastuksessa, toisesta jossain 7kk:n kohdalla ja lopulta laski alle lähtöpainon. Mulla imetys siis pudottanut kiloja tehokkaasti ja asiaa toki on edesauttanut kun molempien allergioiden vuoksi olen ollut tosi karsitulla ruokavaliolla eli valmiita herkkuja tms ei ole ollut joten turhat napostelut jäi välistä.

Hemmutar, täällä on melko pahana. Sohvalla jos sattuu istumaan hiukan toispuoleisesti niin ylös en kivun takia pääse helposti. Lattialla tai muuten kovalla on kivuliasta istua. Liikkuminen on nyt jo kovin hidasta ja varsinkin kävely on hidasta ja ankkamaista. Mies ymmärtää hyvin, kun muistaa mitä tää oli esikoisen raskauden aikana. Sängystä ylös nouseminen pitää tapahtua jalat yhdessä kyljen kautta ja siltikin kipu on niin kova että muutamat ekat askeleet onnun rajusti ennenkö hiukan helpottaa. Lisäksi häpyliitoskin on jo alkanut löystyä siinä määrin, että sekin kipu tietyissä tilanteissa on läsnä. Muuten ei ole mitään närästyksiä tai muita vaivoja. Vain nämä lantionalueen vaivat... Tosin, näissäkin mun mielestä ihan tarpeeksi. Huomenna ikeaan ostaan istuinpehmuste, että pystyis koulunpenkillä istumaan...

Me käytiin pelaamassa erä minigolfia. Pelattiin kahdessa sarjassa: aikuiset (minä, mies, miehen kaveri) ja kolmevuotiaat (meidän nuorimmsinen). Teini pääsi koulusta myöhään ja tuli vaan kannustusjoukoiksi loppukierrokselle. Tyttö oli ihan onnellinen kun voitti oman sarjansa avustettuna ja ilman sääntöjä pelaten toki ja sai mehujätskin palkinnoksi :D Mukava iltapäivä. Mies jäikin sit kaupunkiin kaverinsa kanssa syömään ja olusille eli mä saan painia nämä meidän erityiset yksin nukkumaan. Liian kova homma yhdelle ja sen takia meillä ei yleensä iltavapaita tai -töitä myönnetä, mutta harvakseltaan on kiva että toinen pääsee johonkin. Pitäis kyllä anoa kahdenkeskistäkin vapaata nyt kun se vielä on mahdollista, mutta saa nähdä onnistuuko. Nuorempi pääsee kyllä helposti anoppilaan, mutta isommalle ei tällä hetkellä oikein ole yöpaikkoja kun ei isälleen voi mennä.. Ehkä pitää anoppilasta kysyä pystyisivätkö ottamaan molemmat ;)

Täällä ei ole paino vielä noussut, nyt 18+5. Säkällä siis pääsen puoleenväliin ilman painonnousua. Olisin ihan tyytyväinen ettei painoa kauheesti tulisi. Vähän liikaa (ehkä noin 10 kg) kun tota on jo ennestään. Neuvolassa sanottiin että 10 kg olisi maksimi minulle. En jaksa kuitenkaan nyt ottaa suurta stressiä asiasta :)

Puuuh.. Miksi pitää syödä liikaa! Raskaana ollessa kyllä huomaa entistä herkemmin jos tulee ahnehdittua. On ihan kamalan tukala olo ja ei voi syyttää ku itseä! :)

Kivoja työpäiviä ollut loman jälkeen. Ekan päivän jälkeen olotilat olleet hyviä, vaikka lähes koko päivä menee jalkojen päällä ollessa ja hikipäässä saa töitä tehdä.
Työkaverit on ihmetellyt missä mun massu on jos puolivälissä kerta lähes jo ollaan. On vaan noi hoitsun univormut sellasia ettei sieltä vatsa näy :)
Työkaveri on kuukauden edellä raskaudessa ja sillä on jo ihan vallaton vatsa :)

En ole uskaltanut käydä vaa'alla mutta ei varmaan vielä ole juurikaan lähtötilanteesta paino noussut. Oma olotila tuntuu raskaammalla nii voisi luulla et on monta kiloo tullut jo lisää. Ja luulee et toi masun pallukka painaa paljonkin ;)

Takaisin